Mies aiheutti kunnon ketutuksen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketutusmaximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketutusmaximus

Vieras
Meille tarjoutui yllättäen tilaisuus viettää miehen kanssa laatuaikaa kahdestaan, kun isovanhemmat hakivat lapset yökylään.
Mies on päivän työreissulla ja hänen tarkoituksenaan oli alunperin lähteä illalla pariksi tunniksi työkaverin luokse saunomaan.
Soittelin miehelle ja ehdotin, että nyt, kun lapset lähtivät yökylään ja meillä olisi harvinaista kahdenkeskistä aikaa, niin voisiko hän jättää saunaillan väliin ja tulla kotiin viettämään aikaa minun kanssani. (Molemmat olemme olleet jo jonkin aikaa sitä mieltä, että tarvitsisimme kahdenkeskistä aikaa, että saisimme hoitaa parisuhdettamme.)
Mies sai vastauksellaan minulle todellisen ketutuksen aikaan: "menen saunomaan ja otan muutaman kaljan, käy sinäkin hae alkosta itselles viinapullo ja laula vaikka kotona karaokea. Hoidetaan parisuhdetta sitten illalla, kun tulen kotiin. Yritän olla ottamatta liikaa ja tulla ihmisten aikaan." Kerroin, että en ole viinaa ottamassa ja mun mielestäni parisuhteen hoitaminen tarkoittaa sitä, että ollaan molemmat täysin selvinpäin, tehdään yhdessä hyvää ruokaa, saunotaan, keskustellaan, katsellaan leffaa tai tehdään jotain muuta mukavaa yhdessä....
Ketuttaa todellakin, kun näyttää, että miehelle parisuhde ei ole kuitenkaan minkään arvoinen, vaan saunailta työkavereiden kanssa muutamine kaljoineen vie voiton vaimon kanssa vietettävästä illasta.
Baariin hänellä ei ole ollut tarkoitus tänään mennäkkään, mutta ketuttaa, ettei mies halua viettää aikaa kanssani, kun siihen olisi mahdollisuus....
Ja niin, on ollut viimeeksi viikko sitten viihteellä, perjantaina ja lauantaina. Ja ensi lauantaille on tiedossa pippalot, joihin osallistuu...

joopa. sellasta se on. hae viinipullo, kyllä se siitä.
mua aina mietityttää nää "ME olemME MOLEMMAT jo pitkään miettineet, että vapaailta olisi paikallaan, hoitaaksemME parisuhdettamME. argh! kuka kirjoittaa noin? kukaan mies ei kaiken aikaa mieti samaa, kuin vaimo!

joopa. sellasta se on. hae viinipullo, kyllä se siitä.
mua aina mietityttää nää "ME olemME MOLEMMAT jo pitkään miettineet, että vapaailta olisi paikallaan, hoitaaksemME parisuhdettamME. argh! kuka kirjoittaa noin? kukaan mies ei kaiken aikaa mieti samaa, kuin vaimo!

En hae viinapulloa, kiitos vaan!
Anteeksi vain, mutta meillä on keskusteltu tästä viime aikoina lähes joka viikko ja ME MOLEMMAT OLEMME JO PITKÄÄN MIETTINEET TÄTÄ ASIAA HOITAAKSEMME PARISUHDETTAMME!!
Ja viimeeksi juurikin mies otti tämän asian puheeksi ja sanoi miettineensä, että tarvitsisimme kahdenkeskistä aikaa, että voisimme hoitaa parisuhdetta!
Että kyllä ne vaan jotkut miehet miettii ja uskaltaa sen sanoakin.

niiin, kuten joku tuossa totesikin...taitaa olla niin että mies on eri mieltä siitä parisuhteen hoidosta ja hoitotavoista kuin sinä ja sinä puolestasi ajattelet että ME ajattelemme molemmat samoin. kannattaa ihan avoimin asentein ottaa puheeksi se,mitä parisuhteen hoitaminen tarkoittaa oikeasti itse kullekkin. Mitä toivoo yhteiseltä ajalta ja mitä tarpeita itsellä on. Sekin on hyvä muistaa, että tarvitaan sitä erillistä aikaakin ja se minkä verran sitä tarvii on yksilöllistä.

En tiedä onko teillä näin, mutta kuulostaa siltä, että koska teillä on pienet lapset niin arjet olette pääasiassa isän ja äidin rooleissa. Äitiys helposti nielaisee naisen kokonaan, ja siksi kaikki hauskuus miehelle voi sijoittua vaan sen kodin ulkopuolelle. Kuka haluaisi ns. hoitaa parisuhdetta "äidin" kanssa ? Eli oletko kadonnut äitiyden taakse eikä teillä ole enää ollut miestä ja naista talossa puhumattakaan rakastajista (olette toistenne rakastajia). Sanana jos puhutaan parisuhteen hoitamisesta, niin tulee mieleen ikävien asioiden tekeminen...kuten kotitöiden hoidosta, lasten hoidosta.. Tietysti ne on mukaviakin asioita, mutta jos arjessa jo on paljonsitä hoitamista...niin vapaalla haluaa todennäköisesti tehdä jotain muuta.

Nainen kaipaa "hoitamista" myös parisuhteessa...mutta mies voisi houkuttua siihen paremminkin vaikka seksin kautta tyyliin vietetään villiyö kun lapset ei ole kotona..

Nämä tällaiset ketjut toisaalta huvittavat helvetisti, toisaalta suututtavat.

Katsotaanpa nyt faktat ensin sellaisina kuin ap on ne kertonut:

1. Mies on jo alun perin sopinut / aikonut mennä työkaverinsa luokse saunomaan.

2. Mies on tulossa kotiin illalla joka tapauksessa siitä huolimatta eli ei ole menossa mihinkään ryyppyreissulle

3. Ap:n mielestä miehen tulisi perua suunnitelmansa tuosta noin vaan koska ap:n oma idea vaikuttaa hänestä tärkeämmältä

4. Mies pitää kiinni alkuperäisistä suunnitelmistaan ja sopimuksistaan

5. Ap:n mielestä mies on paska jätkä joka ei välitä parisuhteesta ja toiset huutavat täällä kuorossa tukea sille ajatukselle

Naisten ajatusmaailma on KÄSITTÄMÄTÖN. Ei voi kuin puistella päätä ja iloita siitä ettei enää tarvitse elää elämää jossa joku toinen päättää puolestani mitä minun tulee ja mitä saan tehdä ja jos en toimi niin niin minut tuomitaan ja puukotetaan selkään vielä jossain saatanan nettipalstalla kaiken lisäksi.

Naiset itse peräänkuuluttavat suunnitelmallisuutta ja sovituista asioista kiinnipitämistä. Mutta kun nainen yllättäen haluaa toteuttaa omia mielitekojaan niin niihin pitäisi suostua ja perua muut suunnitelmat koska "jos et hoida parisuhdetta vaikka väkisin silloin kun nainen haluaa niin olet läpimätä paska".

Iso huoh. Todella iso.

Niin, kyllä teillä taitaa olla aika erilaiset kuvat siitä miten sitä parisuhdetta hoidetaan. Miehellä näköjään riittää että näette illalla hetken seksin merkeissä (ymmärsin näin viittauksen siihen että YRITTÄÄ olla juomatta liikaa), muuten ei sitten tarvitsekaan nähdä kun riittää se kavereiden seura. Tuo yrittää sana on jotenkin hauska tuossa yhteydessä, pystyyköhän se olla juomatta vai ei :D (anteeksi, tiedän ettei sinua varmaan naurata tässä tilanteessa.. )

Kyllä minä tuossa tilanteessa voisin piipahtaa siellä alkossa, nauttia juomasta ja lähteä sitten vaikka hotelliin yöksi ja hemmotella sillä tavoin itseäni. Ehkä se mieskin sitten tajuaa, ettei pidä niin itsestäänselvyytenä sinua ja sitä että hän voi huidella missä sattuu ja ehkä YRITTÄÄ pysyä kohtuu selvänä kun taas sinä odotat kiltisti miestä kotona.

Älä maksimoi kurjuutta, lähde sinäkin ulos.

Luulen että miestäsi olisi ketuttanut jos ei olisi voinut lähteä poikien kanssa.
Parisuhdetta hoidetaan muulloinkin kun pelkästään laatuajalla, poikien kanssa ei voi lähteä joka päivä.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
tältä miesvastaajalta unohtui se seikka, että kun on perheessä ja parisuhteessa...niin täytyy sopia yhdessä milloin niitä vapaailtoja yk rientoja on. kukaan nainen ei pidä siitä, että mies vaan ilmoittaa että hän on sitten illan tai yön poissa. Sen sijaan se ei aiheuta närää, jos asioista on juteltu etukäteen yhdessä..ja sovittu.

Joo, mielipiteitä on joka lähtöön... Mies tietää, mitä parisuhteen hoitaminen minun mielestäni on = rentoa yhdessä oloa ja toisen huomioimista...
Miehellä on sitä perkeleen vapaata joka ikinen ilta! On treenejä sun muuta kissanristiäistä seitsemänä iltana viikossa.
Itse on sanonut, että pitäisi rauhoittua välillä kotiin.
Eipä tässä voi itse muuta olla kuin äiti, kun on joka asiasta yksin vastuussa. Ja mitä tulee omiin vapaisiin, minä olen joutunut omat menoni perumaan, kun mies on sitä toivonut jonkin syyn varjolla...
Eiköhän tämä ollut se ratkaiseva niitti tässä suhteessa..

Tuollainen pakotettu laatuaika on käsittämätön juttu.. haluat että mies tulee leikkimään kotia sun kanssa? Ehdottaisit vaikka lääkärileikkiä niin mies ehkä tulee ajoissa kotiin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
En hae viinapulloa, kiitos vaan!
Anteeksi vain, mutta meillä on keskusteltu tästä viime aikoina lähes joka viikko ja ME MOLEMMAT OLEMME JO PITKÄÄN MIETTINEET TÄTÄ ASIAA HOITAAKSEMME PARISUHDETTAMME!!
Ja viimeeksi juurikin mies otti tämän asian puheeksi ja sanoi miettineensä, että tarvitsisimme kahdenkeskistä aikaa, että voisimme hoitaa parisuhdetta!
Että kyllä ne vaan jotkut miehet miettii ja uskaltaa sen sanoakin.
mutta miksi se parisuhdeaika pitäisi silloin ottaa kun sovittu meno??? Siis ymmärrän kyllä että harmittaa, mutta onhan tuo nyt miehelle turhan hankala valntatilanne :/

Luulen että miestäsi olisi ketuttanut jos ei olisi voinut lähteä poikien kanssa.
Parisuhdetta hoidetaan muulloinkin kun pelkästään laatuajalla, poikien kanssa ei voi lähteä joka päivä.

Ei niin, vaikka joka ilta näkeekin näitä samoja poikia ja just viikko sitten oli perjantai ja lauantai-illat näiden samojen poikien kanssa saunomassa ja kapakoimassa. Ja on menossa myös ensi launtaina näiden samojen poikien kanssa pippaloimaan.
Ja ehtii tulevalla viikollakin nähdä 4:nä iltana näitä samoja poikia ennen viikonlopun pippaloita....
+ työpäivät päälle.

[QUOTE="vieras";27368901]Tuollainen pakotettu laatuaika on käsittämätön juttu.. haluat että mies tulee leikkimään kotia sun kanssa? Ehdottaisit vaikka lääkärileikkiä niin mies ehkä tulee ajoissa kotiin.[/QUOTE]

Mitään kotileikkejä ole havittelemassakaan. Mulle on ihan sama, vaikka vietettäs ilta sängyssä, pihalla... ihan missä vaan, kunhan vain kerrankin keskitytyttäisiin täysin toisiimme, kun siihen on mahdollisuus.

Joo, mielipiteitä on joka lähtöön... Mies tietää, mitä parisuhteen hoitaminen minun mielestäni on = rentoa yhdessä oloa ja toisen huomioimista...
Miehellä on sitä perkeleen vapaata joka ikinen ilta! On treenejä sun muuta kissanristiäistä seitsemänä iltana viikossa.
Itse on sanonut, että pitäisi rauhoittua välillä kotiin.
Eipä tässä voi itse muuta olla kuin äiti, kun on joka asiasta yksin vastuussa. Ja mitä tulee omiin vapaisiin, minä olen joutunut omat menoni perumaan, kun mies on sitä toivonut jonkin syyn varjolla...
Eiköhän tämä ollut se ratkaiseva niitti tässä suhteessa..
Onnea matkaan jos tuo on mielestäsi niitti suhteelle ja lähdet lätkimään. Epäilen että uhoat vain näppäimistön takaa koska se on helppoa mutta en tiedä varmasti. Kaikki miehet ovat samanlaisia lukuunottamatta niitä jotka alistuvat naisen tahtoon sataprosenttisesti ja nekin hiljaa sisällään kiroavat sitä että ovat vankina omassa kodissaan. Yritä löytää jälkimmäinen tapaus ja muokata se sellaiseksi kuin haluat ja lyö sille rautapallo jalkaan. Suurin osa miehistä haluaa vapautta ja omaa aikaa enemmän kuin nainen ja se katkeroittaa monet naiset ja saa heidät kuvittelemaan että miestä ei kiinnosta ja mies on itsekäs varsinkin jos nainen on kotona enemmän lasten kanssa. Näin se vaan menee ja tulee aina menemään, poikkeuksia toki on.

Väkisin toteutettu "parisuhteen hoitaminen" on naiselle tärkeä juttu ja useimmalle miehelle vain välttämätön paha johon suostutaan kotirauhan säilyttämiseksi. Kyllä sen parisuhteen hoitamisen pitäisi lähteä paljon luonnollisemmin ja fundamentaalisemmista ja pitkäjänteisemmistä asioista kuin siitä että "nyt unohdat ne kaveris ja tuut kotiin että voidaan hoitaa parisuhdetta, jos et tuu niin se on niitti tälle suhteelle"

Mutta parisuhteen hoitaminen ilman lapsia on välillä tosi tärkeää. Me emme exän kanssa saaneet koskaan lapsivapaata aikaa vaan aina lapset olivat läsnä. Mies käytti paljon aikaa alkoholin, autotallin ja puhelimen kanssa. Niin me vaan vuosien myötä etäännyimme toisistamme, toistemme todellisista persoonista, ajatuksista ja tunteista niin, että eroaminen ei edes tehnyt kipeää. Molemmat kokivat vain helpotusta, koska viimeisimmät vuodet yhdessäoloajat menivät yhä enenevissä määrin pikkuasioista riitelyyn ja toisen kokemiseen ärsyttävänä ja luotaantyöntävänä.

Pelkkä villi seksi ilman kotona olevia lapsia ei riitä pitämään parisuhdetta koossa. Me kokeilimme pitää parisuhdetta seksin avulla koossa, koska olin oppinut ajattelemaan, että seksin avulla mies pidetään tyytyväisenä. Näinhän ei sitten ollut. Joten oikeasti surettaa aloittajan puolesta hänen miehensä asenne. Vaikuttaa tilanteelta, jossa miehellä on lupauksia, mutta ei tekoja.

[QUOTE="mies";27368930]Onnea matkaan jos tuo on mielestäsi niitti suhteelle ja lähdet lätkimään. Epäilen että uhoat vain näppäimistön takaa koska se on helppoa mutta en tiedä varmasti. Kaikki miehet ovat samanlaisia lukuunottamatta niitä jotka alistuvat naisen tahtoon sataprosenttisesti ja nekin hiljaa sisällään kiroavat sitä että ovat vankina omassa kodissaan. Yritä löytää jälkimmäinen tapaus ja muokata se sellaiseksi kuin haluat ja lyö sille rautapallo jalkaan. Suurin osa miehistä haluaa vapautta ja omaa aikaa enemmän kuin nainen ja se katkeroittaa monet naiset ja saa heidät kuvittelemaan että miestä ei kiinnosta ja mies on itsekäs varsinkin jos nainen on kotona enemmän lasten kanssa. Näin se vaan menee ja tulee aina menemään, poikkeuksia toki on. [/QUOTE]

Entäpä jos menisit paukuttamaan päitäsi yhteen? Mistä ihmeen romaanista olet tällä kertaa lukenut, että naiset haluaisivat omaa aikaa ja vapautta vähemmän kuin miehet? Naiset ovat vain vastuuntuntoisempia kuin miehet, ja siksi sairastavatkin masennusta paljon enemmän kuin miehet. Jonkun on huolehdittava perheestä, kun perheen ikuinen pikkupoika janoaa vapautensa perään. Miehethän ne ovat niitä rautapalloja naisille laittamassa, koska naisethan ne ovat pakotettuja huolehtimaan lapsista oman vapautensa ja aikansa kustannuksella.

Kaikki miehet eivät ole samanlaisia. Nykyinen mieheni näkee puolisonsa kanssa ajan viettämisen tärkeämpänä kuin poikien kanssa rymyämisen. Mutta hänpä onkin jo yli 30-vuotias aikuinen mies, joka panostaa perheeseensä, työhönsä ja harrastuksiinsa ryyppäämisen sijasta.

itsekkään miehen kanssa olet naimisissa. Eihän tuollainen hyväsä parisuhteessa tulis kuulonkaan, että toinen husaa kavereidensa kanssa kaikki illat kun vaimo on kotona, eikä voi harrastaa mitään... Nyt laitat rajat. KUkaan muu ei pidä huolta sinun tarpeistasi kuin sinä itse. Ota vastuu siitä ja sanot, että tästälähin vapaa-illat jaetaa tasapuolisesti. Mies saa mennä kolme iltaa viikossa, sinä kolme iltaa(käyt kirjastossataimitä nyt keksitkään harrastaa) ja yksi ilta on sitten koko perheeb yhteinen.

Toivottavasti et ole liian sinisilmäinen, sillä tuollainen jatkuva kavereiden kanssa kapakoiminen voi olla vaan veruke sille että miehellä on sivusuhteita jne. ja sinä kilttinä vaimona hoidat kotona lapsia...

no kyllä mäkään en ymmärrä että miksi mies ei voivut joustaa ja jättää väliin saunailtaa,jos kerta ollut jo viime v.loppuna menossa+näkee samoja kavereita aikas usein?

ymmärrän kyllä jos ois harvassa pääsy kavereiden kanssa saunomaan ja ois jo sovittu mutta joo....
Ei se mieskään kuole jos ei sinne äijä laumaan jatkuvasti pääse.

Aapeena mäkin lähtisin omille menoilleni.

Yhteistyössä