mun elämä on yks iso PASKA...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen

Vieras
pyydän nyt anteeks heti ensimmäisenä että tulen tänne näin perjantai iltana ja alan kitisemään kuinka surkeaa elämäni on. ja varmasti on aina joku jolla on asiat vielä surkeammin mutta se ei kyllä ratkaise mun ongelmia eikä kenenkään muunkaan...
mua rassaa
-työttömyys
-köyhyys
-parisuhde asiat
-itseasiassa on tyytymätön ihan kaikkeen elämässäni ja ihan kaikkeen itseeni

ja kuinka mä yritän niin en saa asioita paremmaksi muutettua. mä vaan en osaa mitään, olo on ku avuttomalla pienellä lapsella!!! :'(

ei ole paljon kouluja täällä mistä valita. eikä ole varaa opiskellakaan, sillon olisin vielä köyhempi kuin nyt. oppisopimusta voisin ajatella mutta tuskin kukaan näin pienellä paikkakunnalla huolii oppisopimuksella. eihän kukaan nykyään halua maksaa mitään mistään, työvoimaki pitäis saada ilmaiseksi..

ei ole paljon kouluja täällä mistä valita. eikä ole varaa opiskellakaan, sillon olisin vielä köyhempi kuin nyt. oppisopimusta voisin ajatella mutta tuskin kukaan näin pienellä paikkakunnalla huolii oppisopimuksella. eihän kukaan nykyään halua maksaa mitään mistään, työvoimaki pitäis saada ilmaiseksi..

Toi sun maailmankuva kuulostaa niin karmealta, että kannattanee aloittaa oman elämän parantaminen tekemällä masennustesti netissä. Löytyy guuglella.

• Tykkää
Reactions: Lex ja Katylina

Tottakai opiskelu tekee tiukkaa, mutta sun vain täytyy päättää haluatko olla köyhä seuraavat pari vuotta vai loppuelämäsi? Se on uhraus, joka täytyy tehdä päästäksesi paremmille rahoille.

Ja aina voi muuttaa.

• Tykkää
Reactions: rtee
[QUOTE="Vieras";27409392]Toi sun maailmankuva kuulostaa niin karmealta, että kannattanee aloittaa oman elämän parantaminen tekemällä masennustesti netissä. Löytyy guuglella.[/QUOTE]

ei mikään kuva. ihan täyttä faktaa vaan. pieni paikkakunta ei paljon valinnan varaa opiskelujen suhteen. ja ei irronnut oppisopimuspaikkaa viimeksi kun yritin.
ja minä en halua/jaksa kitua opintotuella joka on joku reilu 200e.

Ei voi muuttaa se ei ole mitenkään mahdollista. sitten mä joudun eroamaan avopuolisostani jos muutan. koskahan mun lapset olis mun kanssa jos opiskelisin päivisin ja olisin illat töissä?? kuka hoitais niitä lapsia ne illat? mies tekee vuorotöitä, usein iltoja eikä ole mitään mummoja sun muita hoitoapuna.

Ei voi muuttaa se ei ole mitenkään mahdollista. sitten mä joudun eroamaan avopuolisostani jos muutan. koskahan mun lapset olis mun kanssa jos opiskelisin päivisin ja olisin illat töissä?? kuka hoitais niitä lapsia ne illat? mies tekee vuorotöitä, usein iltoja eikä ole mitään mummoja sun muita hoitoapuna.

Asia selvä, sittenhän mitään ei ole tehtävissä.
Sun pitää vain odottaa, että lapset pärjäävät itsekseen ja pysyä köyhänä.

Vai olisiko esim. vuorohoito ratkaisu?

ei mikään kuva. ihan täyttä faktaa vaan. pieni paikkakunta ei paljon valinnan varaa opiskelujen suhteen. ja ei irronnut oppisopimuspaikkaa viimeksi kun yritin.

No jos et ymmärrä faktan ja höpökommenttisi (esim. Ei ole varaa opiskella) eroa, niin on vielä suurempi syy hakea lääkäristä apua.

Sinä voit mennä opiskelemaan johonkin niistä harvoista kouluista paikkakunnallasi. Sinä voit myös kulkea toisella paikkakunnalla opiskelemassa. Sinä voit myös muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Voit myös työllistää itse itsesi ja ryhtyä yrittäjäksi. Sinne palkattomaan harjoitteluunhan sä jo ilmaisit olevasi liian fiini. :) toki on myös työpaikkoja joihin pääsisit, mutta nekään ei taida frouvalle kelvata. ;)

Opintotuella elää öö, satatuhatta ihmistä? Riittää heille elämiseen. Sulle se elintaso ei riitä, pitäis olla parempaa? Oppisopimuspaikka kolmen tonnin kuukausipalkalla siis kelpaa, mutta olisko jotain muutakin, mikä kelpais? Jos ei, voi tietty istua kämpillä ja jatkaa valittamista.

Olit ihan oikeassa. Sun elämä on aika paska. Mut se ei johdu sun miehen vuorotöistä eikä mummojen ja muun hoitoavun puutteesta.

Auttaa voi vain niitä, jotka haluaa tulla autetuksi. Sori, jatka vinetystä, ehkä joku jaksaa kuunnella.

[QUOTE="Vieras";27409486]No jos et ymmärrä faktan ja höpökommenttisi (esim. Ei ole varaa opiskella) eroa, niin on vielä suurempi syy hakea lääkäristä apua.

Sinä voit mennä opiskelemaan johonkin niistä harvoista kouluista paikkakunnallasi. Sinä voit myös kulkea toisella paikkakunnalla opiskelemassa. Sinä voit myös muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Voit myös työllistää itse itsesi ja ryhtyä yrittäjäksi. Sinne palkattomaan harjoitteluunhan sä jo ilmaisit olevasi liian fiini. :) toki on myös työpaikkoja joihin pääsisit, mutta nekään ei taida frouvalle kelvata. ;)

Opintotuella elää öö, satatuhatta ihmistä? Riittää heille elämiseen. Sulle se elintaso ei riitä, pitäis olla parempaa? Oppisopimuspaikka kolmen tonnin kuukausipalkalla siis kelpaa, mutta olisko jotain muutakin, mikä kelpais? Jos ei, voi tietty istua kämpillä ja jatkaa valittamista.[/QUOTE]

Miksi opiskelisin alaa joka ei kiinnosta? Mä tiedän sen että jos mulla ei ole kiinnostusta/motivaatiota tarpeeksi siitä ei tule mitään.

Kerroppa missä niitä työpaikkoja on? Mulle kelpaa ihan mikä vaan, ongelmahan on se etten minä kelpaa työnantajille.

Ja kuules itseasiassa olen parhaillaan työharjoittelussa työkkärin kautta ja aijon jatkaa sitä niin kauan kuin vaan saa. Mutta käsittääkseni siinäkin on vissiin joku raja kuika kauan saa olla harjoittelussa??

ei opintotuki ei riitä jos pitää elättää kaksi lastakin...

en voi kulkea muualle opiskelemaan kun ei ole autoa ja kukas ne bensakulut sitten maksaa siihen menis koko opintotuki :D
ja mitähän lapset tuumais kun yhtäkkiä äiti muuttaa pois..

jokaisesta ei ole yrittäjäksi.. pitää nääs olla joku hyvä ideakin...

[QUOTE="mama";27409511]Minkä ikäinen sä oot? voisit päästä opiskelemaan työttömyyskorvauksella, jos oot yli 25-vuotias... Sillon sais työttömyyskorvauksen ja vielä päivärahan.[/QUOTE]

olen 27v. löytyykö tästä asiasta jostain enemmän tietoa??

Oletko kuullut että joskus on vaan opiskeltava jotain mikä ei niin kiinnosta että myöhemmin pääsee tekemään jotain mikä kiinnostaa?

Mitä lapsi tykkää jos äiti muuttaa pois? No mitä lapsi tykkää kun äiti vuosi vuoden perään itkee kurjaa oloaa ja potee masennustaa?

Miksi elättää yksi kaksi lasta jos sun miehes on kerta töissä?

Köyhyys ei poistu itsestään - vaan ihan pakko on tehdä asioita sen eteen. Se on kuule niiden lastenkin ETU. Ei itsesääliin vaipunut äiti.

Onko puoliso tyytyväinen tilanteeseen? Jos hänenkin mielestä on parantamisen varaa niin muuttakaa koko perhe isompaan kaupunkiin missä molemmat voi työllistyä.

miehellä on vaki työpaikka ja oma uusi talo. Ei se sitä suostu myymään. Lisäks isänsä menee pian eläkkeelle ja mies varmaan jatkaa hänen maanviljely hommia. Muutaminen ei onnistu millään. En tiedä mitä mies mun työttömyydestä ajattelee ei se koskaan ota kantaa siihen asiaan.

No mutta sittenhän sulla on hommaa maanviljelijän muijana :D Alatte miehen kanssa harrastaa pirttiviljelyä ja teet mukuloita tuvan täyteen.

ei maanviljenijän hommat kannata. varsinkaan perunoitten viljely... ei siinä oo hommaa ku korkeintaan yhdelle ihmiselle hetkeksi keväällä ja syksyllä. pakostahan se mies sitä jatkaa ku on ainoa mahdollinen jatkaja eikä ne halua niitä peltojansa vuorallekaan laittaa.. kerkeää tehdä sitä oikean työnsä ohellakin... Mä oikeastaan teen mitä tahansa kuuraan vaikka paskasia vessoja mutta maanviljelys on asia mihin en ikipäivä ryhtyis... muutenkin inhoan tätä koko maaseutua :D

kuule ap, mulla on sama tilanne, että työttömäksi jouduin puoli vuotta sitten, lapsia on 3, rahat loppu koko ajan ja mies tekee 2 työtä tällä hetkellä, muutto ei ole mahdollista (talo on ostettu). Mulla tosin on auto, että pääsen kyllä liikkeelle, jos sattuisin 100 km sisään työn löytämään. olen vain aikoinani niin harvinaiselle alalle kouluttautunut ja tällä paikkakunnalla ei ole sen alan töitä tarjolla enää. Olen itse nyt meinannut hakea työkkärin koulutuksiin työssäoppimispaikoille, mutta kiven alla nekin tuntuu olevan (3kk olen paikkoja kysellyt ja ei vain kiinnosta ketään). Alan vaihto näyttää olevan ainut keinoni löytää uusi työ, jos nyt sitten sekään. Mun mies heitti mulle villin ajatuksen, kun tätä elämääni taas pohdein: Perustetaan mulle verkkokauppayritys, joka myy seksivälineitä. Kellariin lasten ulottumattomiin välineitä vino pino ja nettikaupan kautta ei tarvisi olla edes myymässä livenä niitä kellekään. Oletettavasti kauppakin kävisi :) Että siinä ideaa sullekin... Mulla ei vielä taida pokka riittää kyseiselle alalle :D

Asia selvä. Jos ei viimeksi irronnut oppisopimuspaikkaa, niin eihän sitä koskaan enää kannata yrittää.

Vai kannattaisko sittenkin, yrittää?

Vai pitäiskö tuoda tarjottimella elämä, jossa kaikki mainitsemasi asiat ovat paremmin?

En nyt ymmärrä mikä lasten kanssa opiskelussa on niin vaikeeta, hoitomaksujakaan tuskin tulee. Kituutteluahan se oli ne muutamat vuodet, mutta kyllä kannatti sillä nyt on palkkakin sen mukainen :)

[QUOTE="hmmm";27411139]Asia selvä. Jos ei viimeksi irronnut oppisopimuspaikkaa, niin eihän sitä koskaan enää kannata yrittää.

Vai kannattaisko sittenkin, yrittää?

Vai pitäiskö tuoda tarjottimella elämä, jossa kaikki mainitsemasi asiat ovat paremmin?[/QUOTE]

että menisin taas samoihin paikkoihin kyselemään jossa kävi puoli vuotta sitten? Paikkoja ei pienessä kunnassa maalla ole... Sehän se ongelma on ettei niillä ole välttämättä resursseja ottaa oppisopimuksella vaikka haluaisivatkin. Ei kyllä kuule mikään tässä elämässä ole mulle tuotu valmiiksi. Menneisyydestä löytyy paljon ikäviä ja raskaita asioita. Ehkä siksi mulla on niin vaikeaa tämän asian kanssa ja puhti lopussa.

Yhteistyössä