Ystävästäni tulee rakastuneena inhottava!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anis"

Vieras
...Ja taas on löytynyt uusi mies. En haluaisi enää edes vastata puhelimeen, viime kundien kohdalla tuli niin hirveää palautetta että huh huh! Tapaamisemme sijoittuvat usein baareihin iltavuorojen jälkeen, ja tilanteisiin liittyy alkoholi, ja usein myös se, että olen halunnut kotiin nukkumaan, sillä en ole oikein viihtynyt, mutta minut on painostettu jäämään vielä seuraksi. Mainittakoon että oma viinapääni on ihan hyvä, ystäväni aika huono. Ongelma on se, että kun nämä mieht eivät sitten soita, tai ole oven takana kukkapuska ojossa ja sormus takintaskussa, niin ystäväni purkaa minuun pahan olonsa. Yleensä saan kuulla olevani kyyninen ja negatiivinen (kun yritän vihjailla, että epätoivoisuus on vähän läpinäkyvää), olen myös kuullut etten tiedä rakkaudesta mitään, enkä osaa rakastaa (edes omaa lastani yhtä syvästi kuin hän). Surin vastikään kuollutta nuoruudenrakkauttani ja sain kuulla ettei mitään rakkautta ollut, että olen keksinyt sen itse vasta nyt henkilön kuoltua kerätäkseni säälipisteitä.
Sitten on se inhottava pompottelu. Minut painostetaan mukaan ravintoloihin seuraneidiksi, vaikka yrittäisin kuinka sanoa etten jaksa/halua, ja usein minua on myös pyydetty sitten lähtemään kotiin kun joku mies on tullut paikalle. Inhoan sitä, siinä vaiheessahan kuitenkin kun olen suostunut ulos lähtemään, olen tehnyt jo sen päätöksen että olkoon, toivottavasti tästä tulee kiva ilta. Kerran noin kävi kun tein muuttoa, ja ystäväni oli luvannut tulla auttamaan. Ei tullut, soitteli sen sijaan pitkin päivää että nähtäiskö pliis. Illalla luovutin ja totesin että joudun muuttopäivää kuitenkin lykkäämään, en nimittäin millään EHDI tehdä kaikkea yksin. Ravintolaan saavuttuani paikalle tuli yksi meidän yhteinen tuttu, jonka kanssa ystävälläni oli jotain vipinää, ja hän pyysi mua poistumaan melkein samantien. Voi helvetti kun kävi vituttamaan käytös. Tuli sitten myöhemmin auttamaan sen muutonkin kanssa, en viitsinyt peitellä suuttumustani.

Nyt viimeaikoina huomaan kyllä että ystäväni on yrittänyt käyttäytyä erityisen hyvin minua kohtaan, mutta silti viimeeksi hän jostain syystä päätti analysoida mun elämäni sellaiseksi ettei sillä ole mitään muuta suuntaa kuin pikkuhiljaa katkeroituminen. Kiva. On jotenkin aivan todella raskasta kuunnella tätä settiä. Ongelma on se, että miehen tavattuaan, tän naisen pää jotenkin sekoaa, ja miehestä tulee se maailman tärkein asia. Siis SILLÄ SEKUNNILLA kun se mies on tavattu. Usein jo ennen tapaamista, pelkkien kuulopuheiden perusteella. Sitten mun pitäis kuunnella ja analysoida tekstiviestejä ja olla hiton innoissani. Mimmi kuitenkin itse käyttäytyy myös näitä miehiä kohtaan niin painostavasti, että minäkin juoksisin karkuun ja lujaa. On tosi vaikea antaa neuvoja (joita hän siis minulta odottaa), sillä kun vastaukset ei mielytä ja kolmas olut on noussut päähän, niin mä olenkin rakkaudettomuuden säälittävä autiomaa, jonka elämässä ei oo ikinä ollut eikä tule olemaan mitään hyvää, ja joka ei vaan voi edes tietää mitä oikea rakkaus on.

Apua, mitä mä teen. Tätä mies-psykoosia lukuunottamatta tää mimmi on ihan hyvä ystävä prinsessa-roolistaan huolimatta.

Niin erikseen irrottaisin vielä sellasen kysymyksen, että onko ihan okei pyytää nais-seuralaistaan poistumaan miehen tieltä?! Musta se on ihan absurdia pelleilyä! Ikäänkuin tää mies ei nyt itse tietäis kenestä hän on kiinnostunut! Miksei se pariskunta poistu yhdessä jonnekkin?!

Ja ai niin. Yks sietämätön piirre on myös se mun ''diaknosoiminen''. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista vuosia sitten, ja ikäänkuin vähän vertaistukena kertonut niistä ajoista ystävälleni (hänellä oli suurehko elämänkriisi), ja kyllä kaduttaa. Olen parantunut jo hyvän aikaa sitten, mutta silti ystäväni yrittää hysteerisesti ''auttaa'' minua ehdottelemalla milloin mitäkin terapiaa ja kyselemällä että voisko mun mielenterveysongelmani johtua mun äitini dokaamisesta. Ihan kiva. PAITSI ETTÄ MUN ÄITINI EI OLE JUOPPO, ENKÄ MÄ OLE HULLU. Saan kuulla koko ajan vastaavanlaisia analyysejä perheenjäsenistäni (hänen omassaanhan ei ole mitään vikaa), ja kaikenlaisista ominaisuuksistani joiden takia mun kannattais harkita ammattiapua.

[QUOTE="vieras";27425932]Oikeesti. Oletko sä vähän hölmö kun suostut tuohon? :)[/QUOTE]

No en ole suostunutkaan. Nytkin olin vastaamatta siihen puhelimeen ja viesteihin, kunnes huomasin ystäväni aivan todella yrittävän vakuuttaa minulle että kohtelee mua kunnioittavasti. Vaan eipä sitten kohdellutkaan. Mikä ihme sitä vaivaa?!

Minulle jäi epäselväksi miten tuo otsikossa mainitti rakastuminen liittyy asiaan? Ehtiikö se kaverisi joka välissä rakastua näihin miehiin? Vai onko siis yleensäkin vähän tökerö ihminen, kun kohtelee sinua huonosti?

Olen nimennyt ystäväsi kaltaiset ihmiset tarvitsijoiksi. Heiltä puuttuu koko ajan jotakin, joista mainitsit miehet ja sinun seurasi. Oletan ystäväsi rakentavan kaikki ihmissuhteensa omaan tarvitsemiseensa, joten olet ollut todella kiltti ja pitkämielinen häntä kohtaan. Jos muutut teille tulee ihan varmasti ongelmia. Kannattaa kuitenkin lähteä pohtimaan, mihin kaikkeen suostut ystäviesi kanssa vai oletko itsekin tarvitsija? Siis tarvitset ihmisen, joka tarvitsee sinua?

[QUOTE="vieras";27425990]Minulle jäi epäselväksi miten tuo otsikossa mainitti rakastuminen liittyy asiaan? Ehtiikö se kaverisi joka välissä rakastua näihin miehiin? Vai onko siis yleensäkin vähän tökerö ihminen, kun kohtelee sinua huonosti?[/QUOTE]

Ehtii joo. Mutta toi mun mollaaminen lähtee AINA liikkeelle siitä, että sitä edeltää joku mies-keskustelu, jonka aikana mun olis pitänyt analysoida suhteen tulevaisuutta, ihastella sitä kuinka hienoa seksiä heillä onkaan, ruotia mitä minkäkin tekstarin sävy tarkoittaa. Ja siis jos mimmi ylipäätänsä on halunnut lähteä ulos MUN kanssa, se tarkoittaa sitä, että tää tän hetkinen ihastus ei ole päässyt, ja lähes poikkeuksetta tää mimmi ei nyt sit pysy nahoissaan ollenkaan. Mä oon siellä vaan paikkaamassa tätä eroahdistusta, ja sit kun en osaa sanoa jotain et "Aikun ihanaa, te tapasitte vasta viime viikolla, mutta sä oot jo valinnut lasten nimet", vaan jotain vähän "jäitä hattuun"-tyyppisempää, niin sit alkaa mun panettelu.

Ne muutamat kuukaudet vuodesta, kun sillä ei oo ollut kiikarissa ketään, on olleet ihan hyviä. Silloinkin pitää kyllä miehistä puhua, mutta Haave-miesten kanssa se ei rupee skitsoilemaan.

Onko tuo muija noin 35-vuotias ja asuu Meri-Lapissa? Kuulostaa aivan eräältä hörhöltä, jonka kanssa kaveerasin joskus, mutta nykyään, kun olen saanut etäisyyttä ja katsonut asiaa vähän toisesta vinkkelistä, olen tajunnut muijan olevan aivan skitso!

Olen nimennyt ystäväsi kaltaiset ihmiset tarvitsijoiksi. Heiltä puuttuu koko ajan jotakin, joista mainitsit miehet ja sinun seurasi. Oletan ystäväsi rakentavan kaikki ihmissuhteensa omaan tarvitsemiseensa, joten olet ollut todella kiltti ja pitkämielinen häntä kohtaan. Jos muutut teille tulee ihan varmasti ongelmia. Kannattaa kuitenkin lähteä pohtimaan, mihin kaikkeen suostut ystäviesi kanssa vai oletko itsekin tarvitsija? Siis tarvitset ihmisen, joka tarvitsee sinua?

Osut oikeaan. Ystävyytemme on lähtenyt liikkeelle siitä että olen tullut hänen tuekseen kriisiin, joka ei sitten ikinä loppunutkaan, kriisin aihe vaan muuttuu jatkuvasti.

Ystävistäni moni on vähän tätä osastoa. Välillä tuntuu kuin he olisivat lauma kakaroita jotka kaikki tarvitsevat mua, eivätkä lisäksi pidä toisistaan, sillä ovat ehkä vähän mustasukkaisia apuni ja tukeni jakamisesta.

En tiedä TARVITSENKO MINÄ näitä suhteita. Luulen että kehitän niitä helposti, sillä olen hyvin salliva, en hätkähdä mistään, ymmärrän ihmisten käytöstä, ja annan paljon anteeksi. Välillä epäilen että olen myös kouluttanut ystäväni kohtelemaan mua huonosti. Itse en kuitenkaan halua mennä samalle linjalle. Kun mitta tulee täyteen, näytän sen ja poistun paikalta. yritän miettiä pari päivää reaktiotani, ettei tule sanottua typeryyksiä.

Ne pari ystävääni jotka ovat itsenäisiä, ''aikuisempia'' ihmisiä, ovat todella aina ihanaa ja virkistävää seuraa, ja saattavat joka kerta muut ystävyyssuhteeni uuteen valoon.

Olen myös itse melko itsenäinen tyyppi, aika huono ja hidas rakentamaan ystävyyssuhteita. Ystäväni ovatkin melkein kaikki olleet itse se henkilö, joka on suhteemme alkuun pistänyt. Sekin varmaan ärsyttää ystävääni, etten tarvitse muita ihmisiä samalla tavalla kuin hän.

Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kysyä;27426060:
Onko tuo muija noin 35-vuotias ja asuu Meri-Lapissa? Kuulostaa aivan eräältä hörhöltä, jonka kanssa kaveerasin joskus, mutta nykyään, kun olen saanut etäisyyttä ja katsonut asiaa vähän toisesta vinkkelistä, olen tajunnut muijan olevan aivan skitso!

Ei ole. Olen antanut paljon anteeksi sillä perusteella, että mimmillä oli takanaan suuri kriisi, ja mä olin varmaan luonteva ihminen johon purkaa pahaa oloaan. Se kriisi on sellaisenaan kuitenkin mennyt jo ohi, ja tää mies-homma on ihan hullua.

Ehkä tunnemme saman henkilön, kuulosti niin tutulta. Itellä oli tuollainen tilanne, sit eräs ilta ystävä meni puheissaan rajan yli ja mulla pimahti.. Suutuin kunnolla, huusin ja kirosin ja annoin tulla suustani ulos sellasen ryöpyn, ettei ikinä ennen tai sen jälkeen ole moista tullut. Noh tuommoset ihmiset ei vissiin vaan tajua ja hän onnistui analysoimaan sen jotenkin itselleen edulliseksi tilanteeksi. Eka ajatteli että olen vaan hänet hyljänny ilman mitään syytä. Sitten ilmeisesti vain unohti koko tilanteen, kun oli tarpeeksi saanut rypeä martyyrinä ja yritti lyöttäytyä seuraani samalla lailla kuin ennenkin.

Välimme eivät ikinä palanneet ennalleen, mikä minusta ainakin on hyvä asia. Olemme nykyään ihan hyviä ystäviä. Emme näe kovin usein, mutta silloin kun tapaamme molemmilla on todella hauskaa ja mukavaa.

En kyllä käsitä miksi joku suostuu olemaan edes väleissä (muuta kuin mahdollisesti moikkaustuttu) tuollaisen ihmisen kanssa.

Onko sinulla normaaleja ystäviä, vai onko tämä ihminen jotenkin sellainen henkilö jota tarvitset elämässäsi? Miksi et vain katkaise välejä?

[QUOTE="Vieras";27426309]Ehkä tunnemme saman henkilön, kuulosti niin tutulta. Itellä oli tuollainen tilanne, sit eräs ilta ystävä meni puheissaan rajan yli ja mulla pimahti.. Suutuin kunnolla, huusin ja kirosin ja annoin tulla suustani ulos sellasen ryöpyn, ettei ikinä ennen tai sen jälkeen ole moista tullut. Noh tuommoset ihmiset ei vissiin vaan tajua ja hän onnistui analysoimaan sen jotenkin itselleen edulliseksi tilanteeksi. Eka ajatteli että olen vaan hänet hyljänny ilman mitään syytä. Sitten ilmeisesti vain unohti koko tilanteen, kun oli tarpeeksi saanut rypeä martyyrinä ja yritti lyöttäytyä seuraani samalla lailla kuin ennenkin.

Välimme eivät ikinä palanneet ennalleen, mikä minusta ainakin on hyvä asia. Olemme nykyään ihan hyviä ystäviä. Emme näe kovin usein, mutta silloin kun tapaamme molemmilla on todella hauskaa ja mukavaa.[/QUOTE]

Saattaapi olla... Tämä ystäväni kyllä jollakin tasolla ymmärtää tekemisensä ja sanomisensa, onhan nytkin kovasti yrittänyt saada mut luottamaan itseensä. On myös pyytänyt anteeksi kun olen anteeksipyytöä vaatinut. Usein myös kyselee onko mitään hampaankolossa, silloin saatan sanoa että joo, tälläinen juttu, ja asia ruoditaan lyhyesti, ja saan anteeksipyynnön. Selvästi hän yrittää, mutta luultavasti itsehillintä on aika hakusessa. SIITÄ HUOLIMATTA en jaksaisi enää kuunnella noita juttuja.

Jotenkin uskon, että harvat ihmiset käyttäytyvät huonosti ilkeyttään, ja siksi olen niin pitkämielinen.

Osa käytöksestä on myös sellaista, että mulla on kestänyt yllättävän kauan tajuta mistä hitosta on kyse, oon siis ollut vaan huuli pyöreenä että mitä ihmettä, kun on pitänyt vaihtaa pöytää ja baaria vartin välein vaikka mulla on juomat kesken (olen kyllä kieltäytynytkin, mutta se aiheesta ahdisteleminenkin on jo rasittavaa), enkä mä oo oikeesti tajunnut, että sitä paikkaa pitää vaihtaa MIESTEN TAKIA. Voi jeesus. Siis että lähemmäs jotain hyvän-näköisiä tyyppejä, tai näkösämmälle, tai sitten seuraavaan paikkaan jos tässä paikassa ei ollut ketään. Viimeeksi vieressämme istui tosi komea mies, jota mä vastoin tapojani hihitellen ihastelin, ja sit pitikin vaihtaa pöytää, kun häntä niin ahdisti tämä komea mies siinä. Mun omaan repertuaariin tollanen ei vaan kuulu, enkä ymmärrä tota miehenkipeyttä yhtään.

Yks yhteinen ystävä kiteytti tän niin, että mimmi on vaan prinsessa. Se on kotona tottunut olemaan prinsessa (on sitä edelleen vanhemmilleenkin), vaatii miehiltä prinsessa-kohtelua vaikkei edes pitäisi heistä. (Murjotti kun yks kundi josta hän ei ollut kiinnostunut, ei vienyt häntä treffeille), ja ilmeisesti odottaa prinsessa-kohtelua myös tyttöystäviltään.

Hän on perusolemukseltaan tosi kiva ja sympaattinen, mutta mutta...

En kyllä käsitä miksi joku suostuu olemaan edes väleissä (muuta kuin mahdollisesti moikkaustuttu) tuollaisen ihmisen kanssa.

Onko sinulla normaaleja ystäviä, vai onko tämä ihminen jotenkin sellainen henkilö jota tarvitset elämässäsi? Miksi et vain katkaise välejä?

No, meillä on sellaiset lähipiirit, että välien kokonaan katkaiseminen olisi vähän vaikeaa.

Mulla on normaaleja ystäviä, mutta tuntuu että he hautautuvat jonnekkin näiden energiasyöppö-ystävieni taakse. Tää mimmi ei oo ainoa laatuaan. Näissä on sellainen puoli, että he vakuuttelevat minulle kovasti rakastavansa mua, ja haluavat jotenkin ''hyvittää'' perseilyjään kertomalla jatkuvasti miten tärkeä mä olen heille. Noi hetket on sellaisia, että mä aina sit aattelen että ''en mä voi jättää tätä ihmistä, eihän sille jää muuten ketään, jokainen tarvitsee jonkun, ja ehkä sen pää tosta tokenee ajan kanssa.'' Ymmärrän kyllä miks kaikki ei näin ajattele. Itse ajattelen että huono käytös on aina oire jostain. ...Ja myös ehkä itse syvissä vesissä uineena, tiedän että oon elämäni velkaa niille tyypeille, jotka jaksoi olla mun ystäviä silloinkin kun en olisi sitä ansainnut.

...Toisaalta nyt mulla on ollut tosi rankka vaihe päällä, ja mietin yksin himassa, et kukahan olis mulle nyt ystävä, kun MÄ tarvitsisin sellaista....

Osut oikeaan. Ystävyytemme on lähtenyt liikkeelle siitä että olen tullut hänen tuekseen kriisiin, joka ei sitten ikinä loppunutkaan, kriisin aihe vaan muuttuu jatkuvasti.

Ystävistäni moni on vähän tätä osastoa. Välillä tuntuu kuin he olisivat lauma kakaroita jotka kaikki tarvitsevat mua, eivätkä lisäksi pidä toisistaan, sillä ovat ehkä vähän mustasukkaisia apuni ja tukeni jakamisesta.

En tiedä TARVITSENKO MINÄ näitä suhteita. Luulen että kehitän niitä helposti, sillä olen hyvin salliva, en hätkähdä mistään, ymmärrän ihmisten käytöstä, ja annan paljon anteeksi. Välillä epäilen että olen myös kouluttanut ystäväni kohtelemaan mua huonosti. Itse en kuitenkaan halua mennä samalle linjalle. Kun mitta tulee täyteen, näytän sen ja poistun paikalta. yritän miettiä pari päivää reaktiotani, ettei tule sanottua typeryyksiä.

Ne pari ystävääni jotka ovat itsenäisiä, ''aikuisempia'' ihmisiä, ovat todella aina ihanaa ja virkistävää seuraa, ja saattavat joka kerta muut ystävyyssuhteeni uuteen valoon.

Olen myös itse melko itsenäinen tyyppi, aika huono ja hidas rakentamaan ystävyyssuhteita. Ystäväni ovatkin melkein kaikki olleet itse se henkilö, joka on suhteemme alkuun pistänyt. Sekin varmaan ärsyttää ystävääni, etten tarvitse muita ihmisiä samalla tavalla kuin hän.

Olen keskustellut samasta ilmiöstä oman ystäväni kanssa, jolla on samanlaista taipumusta kun sinulla vetää puoleensa tarvitsijoita. Hän ei halua loukata ketään ja mielellään auttaakin, mutta on puolestaan tarvinnut minua käymään läpi vaativampia tapauksia. Tulen vihaiseksi hänen puolestaan, mutta samalla ihailen hänen pitkämielisyyttään ja avaraa sydäntään.

Tuskin sinäkään menetät mitään tarvitsijaystäväsi vuoksi, mutta auttaisiko vetää tiukemmat rajat hänen kanssaan? Mitä luin kuvauksiasi kuinka ystäväsi pyytää kaverikseen ravintolaan etsiäkseen sieltä miestä on niin läpinäkyvän tylsää käytöstä, että sellaisista keikoista voisit jäädä pois. Minun luonteellasani sanoisin asiasta suoraan, mutta ymmärrän jos haluat olla hienotunteisempi. Ehkäpä vain pelkkä en ehdi riittäisi?

Pääasia, ettet anna ystäväsi tunkea nahkasi alle ja käyttävän sinua hyväkseen. Se ei ole ikinä oikein!

Kauheita energiavampyyreja tuollaiset "kaverit". Tiputin tietoisella valinnalla nämä tilittäjät elämästäni kun alkoi käymään turhan raskaaksi aina kuunnella toisen elämää suurempi murheita... ja vastaavasti jos yritit avautua jostain omasta jutusta niin se sivuutettiin jollakin latteudella ja jatkettiin taas päävampyyrin ongelmien ruodintaa.

Mitalia tai pyhimyskehää et tule tuosta saamaan. Mieti haluatko oikeasti tuhlata elämäsi tunteja tuollaisen riistäjän kanssa.

Kauheita energiavampyyreja tuollaiset "kaverit". Tiputin tietoisella valinnalla nämä tilittäjät elämästäni kun alkoi käymään turhan raskaaksi aina kuunnella toisen elämää suurempi murheita... ja vastaavasti jos yritit avautua jostain omasta jutusta niin se sivuutettiin jollakin latteudella ja jatkettiin taas päävampyyrin ongelmien ruodintaa.

Mitalia tai pyhimyskehää et tule tuosta saamaan. Mieti haluatko oikeasti tuhlata elämäsi tunteja tuollaisen riistäjän kanssa.

Homma on arvioinnin alaisena. En niinkään kaipaa suitsutusta siitä että autan ihmisiä, vaan toimin enemmän siltä pohjalta, että välttelen VÄÄRIN tekemistä.

Ja joo, mä en tosiaan viitsi ihan arjen ongelmista hirveästi avautua, kun ne joko ohitetaan täysin, tai sitten mulle ollaan suosittelemassa laitoshoitoa.

Olispa muuten kiinnostavaa nähdä mitä kävisi, jos MÄ rupeaisin seurustelemaan. :D Siis on mulla suhteita ollut, mutta pidän ne tarkoituksella aika pienellä liekillä, ja etenen harkiten. En ole pitkään aikaan tavannut ketään jonka olisin halunnut / joka olisi olosuhteiden voksi pystynyt osallistumaan elämääni täyspainoisesti. Rakkaus ja miehet on siis täysin varattu tälle mimmille, mä oon vaan tällänen tunnevammainen, kun tapailen jossain piilossa niitä miehiä, enkä edes keuhkoa niistä kovin, tai yritä pakottaa alttarille kanssani... Toisaalta oon sit kuullut näistä tapailemistanikin miehistä, että miten hirveän EPÄREILUA se on et muhun vaan rakastutaan, kun menee vähän niinkuin helmiä sioille. No kiva hei taas.

Huhhuh. Kyllä näiden juttujen puiminen nimettömänä netissä auttaa saamaan niitä vähän pään sisällä järjestykseen.

Kuulostaa ihan yhdeltä PK-seudulla asuvalta tutultani, hänellä on jatkuvasti uusia baarimiehiä, joiden kanssa vaan ryyppää. Mutta aina kun uusi mies tulee kierrokseen, hän muodostuu elämän keskipisteeksi. Mun pitäis arvioida tän naisen saamia tekstiviestejä ja mitä piilomerkityksiä missäkin lauseessa voisi olla ja miten hienoja kuvia tällä miehellä on netissä itsestään ja kommentoida tarinoita miten hyvä hän on sängyssä ja arvioida hänen ostamiaan lahjoja ja hehkuttaa heidän muutaman viikon kestänyttä onneaan... Tää mun frendi ei puhu MISTÄÄN muusta...

Mieti nyt oikeasti TARVITSETKO näitä ystäviä?? Miksi annat ihmisten käyttää sinua hyväkseen? Sillä eihän toi ole oikeaa ystävyyttä. Oikeassa ystävyydessä tuetaan toisiaan, ja otetaan toinenkin huomioon. Tuo ystäväsi ei välitä sinusta pskaakaan, esittää vain että välittää, jotta hänellä olisi tällainen purkuväylä, hän rakastaa puhua itsestään ja omista miesasioista, ja sinä otat kaiken vastaan. En kyllä tajua miksi? Koetko itsesi paremmaksi ihmiseksi, kun joku muu on noin pihalla?
Kannattaa oikeasti miettiä, koska eihän ole normaalia että aikuinen ihminen antaa toisen komentaa baarista pois ja muutenkin pompotella!!!
Ja et uskalla lopettaa ystävyyttä koska pelkäät hänen reaktiotaan-etkö huomaa miten hän on manipuloinut sinut??PELOTTAVAA!

Nyt nainen nouset omille jaloillesi, sanot hänelle suoraan mitä ajattelet, ja nosta itseäsi niskasta kiinni etkä anna enää pompotella. Voitte silti olla "ystäviä", mutta pysyt kovana kaikkia hänen vaatimuksiaan vastaan. Voi olla aluksi rankkaa, mutta sinun täytyy pistää ihan täysillä vastaan. Kuvittele että hän on pieni uhmaikäinen, jolle opetat sanaa EI. Olet kiltti ihminen, ja tässä tilanteessa sinun pitää ajatella että teet hänelle palveluksen, kun et anna hänen enää toimia noin. Siinä te molemmat voitte kasvaa, sinä et anna periksi, ja hän saa totutella ottamaan sinutkin huomioon. Voi olla mahdoton tehtävä, ja ehkä hän löytää uuden uhrin, ja jättää sinut rauhaan.

Mikset keskittyisi niihin oikeisiin ystäviin, joilta saat jotain vastavuoroisuutta ja energiaa? Tämä ihminenhän vie kaikki sinun voimasi, ja lytistää itsetuntosi maahan. Ja sinun ajatuksesi jonkun auttamisesta on päälaellaan. Voit auttaa häntä ainoastaan olemalla vahva ja luja. Nyt tsemppiä ja sano rohkeasti suorat sanat!
Elämäsi muuttuu kun opit puolustautumaan tuollaisia ihmisiä vastaan!

Homma on arvioinnin alaisena. En niinkään kaipaa suitsutusta siitä että autan ihmisiä, vaan toimin enemmän siltä pohjalta, että välttelen VÄÄRIN tekemistä.

Ja joo, mä en tosiaan viitsi ihan arjen ongelmista hirveästi avautua, kun ne joko ohitetaan täysin, tai sitten mulle ollaan suosittelemassa laitoshoitoa.

Olispa muuten kiinnostavaa nähdä mitä kävisi, jos MÄ rupeaisin seurustelemaan. :D Siis on mulla suhteita ollut, mutta pidän ne tarkoituksella aika pienellä liekillä, ja etenen harkiten. En ole pitkään aikaan tavannut ketään jonka olisin halunnut / joka olisi olosuhteiden voksi pystynyt osallistumaan elämääni täyspainoisesti. Rakkaus ja miehet on siis täysin varattu tälle mimmille, mä oon vaan tällänen tunnevammainen, kun tapailen jossain piilossa niitä miehiä, enkä edes keuhkoa niistä kovin, tai yritä pakottaa alttarille kanssani... Toisaalta oon sit kuullut näistä tapailemistanikin miehistä, että miten hirveän EPÄREILUA se on et muhun vaan rakastutaan, kun menee vähän niinkuin helmiä sioille. No kiva hei taas.

Huhhuh. Kyllä näiden juttujen puiminen nimettömänä netissä auttaa saamaan niitä vähän pään sisällä järjestykseen.

Jatkan vielä...Sanot että välttelet väärin tekemistä. Mitä VÄÄRÄÄ siinä on että kunnioittaa itseään eikä anna kavereiden olla törkeitä sinua kohtaan??? ELi jos joudut rumemminkin sanomaan hänelle, että kuule tämä ei nyt oikein käy-niin ei siinä ole mitään VÄÄRÄÄ. Voisit vaikka sanoa, että esiliinana et enää tule esiintymään, eli jos hän juoksee miesten perässä baareissa, et ole mukana. Mutta ystävänä voit tavata kahvilassa, ja keskustella MOLEMPIEN asioista, ei vain hänen asioistaan!

Sanon nyt suoraan, mutta luulet että olet kiltti häntä kohtaan ja saat siitä jotain tyydytystä, mutta tosiasiahan on, että teet vastapalveluksen hänelle että annat hänen käyttäytyä noin törpösti. Eihän opettajakaan anna lasten hyppiä nenille, vaan ohjaa oikeaan suuntaan. Jos haluat olla maailmanparantaja, ensin sinun täytyy arvostaa itseäsi, sitten vasta voit autta muita.

Ja jos itse alkaisit seurustelemaan, tämä ystäväsi joko yrittäisi sabotoida suhteenne, tai ainakin haukkuisi miehen sinulle, jotta menettäisit mielenkiintosi. Saattaisi jopa iskeä miehesi, kaikki varmaan on mahdollista. Tämä ystävä ei takuulla kestäisi sitä että sinulla olisi mies. Eikä takuulla osaa olla onnellinen toisen puolesta. Avaa nyt silmäsi ja etsi tasavertoisempia ystävyyssuhteita.