Kauhujen yö, olenko sekoamassa vai mitä tämä on ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wapa

Vieras
Menin nukkumaan 12,sitten yhtäkkiä herään kello 1 tai 2 ja olen mukamas aivan virkeä,olo on sellainen niinkuin en olisikaan nukkunut.pääni on ihan sekaisin, saatan miettiä ihmeellisiä asioita ja luulin esimerkiksi yöllä että poikaystäväni on joku muu, olen silloin hädissäni ja todella ahdistunut,todellisuudentajuton! En tiedä nukahdinko uudestaan,mutta katsoin kelloa uudestaan ja se oli 7. en tiedä olenko nukkunut vai enkö.. mutta olin todella sekaisin yöllä.No nyt heräsin tässä 30min sitten, olo on ihan normaali, tosin ahdistunut tuosta viime öisestä. Tajuan kuitenkin olleeni yöllä todellisuudentajuton. Onko tämä sekoamisen merkki tai mitä mulle on tapahtumassa? Stressiä elämässä on paljon, mutta stressi tuskin tekee kenestäkään näin hullua.

Et ole sekoamassa. Stressi vaikuttaa. Itse unihalvauksista kärsineenä tiedän tunteen. Toi ei tietty ole sitä, mut samanlaisia juttuja. Googlaamalla löytyy varmasti tohonkin vastaava.

Olin päästäni ihan sekaisin yöllä. En edes tuntenut omaa poikaystävää vieressä. Olo oli kuitenkin pirteä,niinkuin en olisi nukkunut ollenkaan. Sillä hetkellä en tajunnut että olen todellisuudentajuton vaan havanhduin siihen pitkän ajan jälkeen,silti muistan miten kuvittelin sitä sun tätä. tunsin olevani täysin hereillä. Itellä on sellanen olo että psykoosiin oon menossa ja tämä on ensioire siitä.

Olin päästäni ihan sekaisin yöllä. En edes tuntenut omaa poikaystävää vieressä. Olo oli kuitenkin pirteä,niinkuin en olisi nukkunut ollenkaan. Sillä hetkellä en tajunnut että olen todellisuudentajuton vaan havanhduin siihen pitkän ajan jälkeen,silti muistan miten kuvittelin sitä sun tätä. tunsin olevani täysin hereillä. Itellä on sellanen olo että psykoosiin oon menossa ja tämä on ensioire siitä.

Voi olla tietysti jotain psykoosiin viittaavaa, ei ole kokemusta. Kannattaa googlailla ja tietty täälläkin voi olla joku joka tietäisi paremmin.

Mulla tekee täyskuu tuota. Ei oikein tiedä onko nukkunu vai ei. Näkee unia jotka sekoittuu todellisuuteen jne. Tosin aamulla olo on sit sen mukainen kuin ei oli nukkunu koko yönä yhtään.

Psyykoosissa kuvittelet kaiken olevan totta ja uskot siihen ihan täydellisesti toisin kun tuossa tajusit tilanteen jälkikäteen.

Joo mutta noi voi hyvinkin olla psykoosin ensioireita,harvemmin sitä kerrasta napsahtaa täysin yllättäen.
Puhun nimittäin omasta kokemuksesta, heräsin yöllä juuri samalla tavalla,kuvittelin ihan samaa että poikaystävä on joku muu ja aamulla tajusin vielä jotenkuten olleeni sekaisin.
Tila kuitenkin pääsi pahenemaan koska en pystynyt enää nukkumaan ja menin vaan sekavammaksi, päädyin suljetulle.
Suosittelen ap.lle ottamista heti yhteyttä psyk.polin päivystykseen..

Yhteyttä otettu ammattilaiseen. Ei ole psykoosia vaan reagointia vaikeaan tilanteeseen, epäili että en ole menossakaan psykoosiin, unihäiriöt kuuluvat kuulemma moniin muihinkin asioihin kuten stressiin. Oireet tulevat sitten myös päivällä jos kyse on psykoosista

Yhteistyössä