P
ProudMama
Vieras
...täyttää maaliskuussa 15. Sain tänään päivällä tekstiviestin, jossa tytär kertoi, että haluaa jutella kanssani. No, tuli kotiin tuossa yhdentoista aikaan ja mentiin saunomaan, niinkuin meillä on tapana kun jutellaan. Aluksi tyttö kyseli miten minun päiväni on mennyt jne., kunnes kysyin että mitä hänellä on mielessä. Sitten vain loksautti: "mä olen raskaana". Ei mulla edes mielessä käynyt tuollaista! Kolmeen saakka puitiin asiaa, ja sen jälkeen kävin peittelemässä tytön ja kerroin, että rakastan häntä, kaikesta huolimatta. Nyt en itse saa millään unta, niin paljon painaa tuo asia. Tyttäreni ja hänen poikaystävänsä ovat seurustelleet 1v 6kk, ja pojassa ei ole mitään vikaa, päinvastoin, mukava nuori mies. Ja olenhan tietysti itsekin tyttäreni saanut, olin 16-vuotias. Arvostan myöskin sitä, että tyttäreni kertoi minulle ennenkuin kenellekkään ystävälle tms. (poikaystävä sai tietysti tietää ensimmäisenä). Myöskin kertoi, että kun ovat seksiä harrastaneet, on ehkäisyä käytetty mutta tällä kertaa se petti.
Olen aivan päästäni pyörällä... pojan äiti ei edes tiedä vielä. Tyttäreni kielsi kertomasta, mutta mielestäni minun velvollisuus olisi ilmoittaa. Vai? Keskustelimme myös eri vaihtoehdoista, ja kun mainitsin abortin, ei tyttärenä näyttänyt olevan ollenkaan sen kannalla... apua. Nyt on tämä äippä ihan pihalla!
Huomenna pitäisi kertoa miehelleni. Miten voin esittää näin hirveän mutta ihanan asian? Onko kukaan muu ollut samassa tilanteessa? Kunpa voisin kysyä omalta äidiltäni, miten hän toimi, kun minä tulin nuorena raskaaksi, mutta äiti nukkui syksyllä pois. Sukumme on myöskin aina tuominnut minut, kun olin teiniäiti, mitenköhän tyttären kohdalla? Iik. Tämä äippä ei taida pahemmin nukkua tänä yönä.
Aamulla täytyykin ruveta selvittelemään asioita. Pitää varata aika neuvolaan (ehkäisyneuvolaan..?) tai minne sitten varaakin. Lisäksi huolettaa kun tyttö käytti viikonloppuna (21.12) alkoholia, omien sanojensa mukaan 8-10 mietoa alkoholijuomaa ja oli tehnyt raskaustestin eilen. Voiko se olla vaikuttanut sikiön kehitykseen? Tietty se riippuu siitä, millä kuukaudella raskaus on. Huoh. Tyttö veikkasi että se olisi ollut lokakuussa, kun ehkäisy oli pettänyt.
Auttakaa muut mammat! Onko teillä ollut samalaisia tilanteita?
Olen aivan päästäni pyörällä... pojan äiti ei edes tiedä vielä. Tyttäreni kielsi kertomasta, mutta mielestäni minun velvollisuus olisi ilmoittaa. Vai? Keskustelimme myös eri vaihtoehdoista, ja kun mainitsin abortin, ei tyttärenä näyttänyt olevan ollenkaan sen kannalla... apua. Nyt on tämä äippä ihan pihalla!
Huomenna pitäisi kertoa miehelleni. Miten voin esittää näin hirveän mutta ihanan asian? Onko kukaan muu ollut samassa tilanteessa? Kunpa voisin kysyä omalta äidiltäni, miten hän toimi, kun minä tulin nuorena raskaaksi, mutta äiti nukkui syksyllä pois. Sukumme on myöskin aina tuominnut minut, kun olin teiniäiti, mitenköhän tyttären kohdalla? Iik. Tämä äippä ei taida pahemmin nukkua tänä yönä.
Aamulla täytyykin ruveta selvittelemään asioita. Pitää varata aika neuvolaan (ehkäisyneuvolaan..?) tai minne sitten varaakin. Lisäksi huolettaa kun tyttö käytti viikonloppuna (21.12) alkoholia, omien sanojensa mukaan 8-10 mietoa alkoholijuomaa ja oli tehnyt raskaustestin eilen. Voiko se olla vaikuttanut sikiön kehitykseen? Tietty se riippuu siitä, millä kuukaudella raskaus on. Huoh. Tyttö veikkasi että se olisi ollut lokakuussa, kun ehkäisy oli pettänyt.
Auttakaa muut mammat! Onko teillä ollut samalaisia tilanteita?