Onko mahdollista että joku kuolisi jos joisin lasin maitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Sori jos tämä aihe on jo puitu, mutta kun minä en vaan ymmärrä että voisin tappaa jonkun juomalla maitolasillisen. Voisinko? Saanko itse päättää kuka kuolee?

On mahdollista, mutta harva aikuinen on niin allerginen maidolle. Itse tunnen vain yhden. Joten mahdollista ei ole valita kuka siihen pelkkään puhtaaseen maitoon kuolisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27773169:
Jos on vaikeasti allerginen niin maitokin voi tappaa.
Anafylaksia – Wikipedia

Juu mutta jos minä joisin sen maidfon, niin mitenm se allergisen tappaisi.
Ensinnäkin, jos maitolasi samassa huoneessa tappaisi, kai ko. allerginen osaisi sanoa että sen seurassa ei voi maitoa juoda, tai osais pysyä semmosista paikoista kaukana.

Kyllä mun on kovin vaikea uskoa, että joku kuolisi jos joisin lasin maitoa.

[QUOTE="klö";27773209]On mahdollista, mutta harva aikuinen on niin allerginen maidolle. Itse tunnen vain yhden. Joten mahdollista ei ole valita kuka siihen pelkkään puhtaaseen maitoon kuolisi.[/QUOTE]

Miten se Lunan hörppäämä maito tappaisi jonkun toisen? Ei Luna mikään roiskuttelija ole varmaankaan, nätisti joisi ja pesisi sitten lasin.

[QUOTE="vieras";27773215]Eli joku toinen voi saada nuo oireet jos Luna juo lasin maitoa?[/QUOTE]

No voisin kuvitella jos Lunatic joisi maito lasillisen ja suutelisi sen jälkeen vaikeasti maitoallergista henkilöä niin seurauksena voisi olla JOPA kuolema.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27773230:
No voisin kuvitella jos Lunatic joisi maito lasillisen ja suutelisi sen jälkeen vaikeasti maitoallergista henkilöä niin seurauksena voisi olla JOPA kuolema.

Ei alotuksessa mistään suutelusta puhuta.
Ihan vaan juomalla en vois ketään tappaa, sitähän minäkin!

[QUOTE="vieras";27773245][/QUOTE]

no jos on laskettu, että joka kerta kun räpsäytät silmiäsi, yksi kiinalainen kuolee, joten onks kukaan laskenut montaks "aina kun mä maitoo juon... ??"

[QUOTE="vieras";27773245][/QUOTE]

pakko tehdä jotain että ei jotain pahaa satu! Mieli se tekee tepposet! minun mielestä: mutta siitä ei yksin (välttämättä) pääse eroon. Se hallitsee elämää... ja sen taustalla pelko!

Jos on niin allerginen, että jo samassa tilassa juotu maito aiheuttaa anafylaktisen shokin, niin silloin mennään jo sellaisissa rajoitteissa, että allerginen itse tietää pysyä poissa tai muut osaa varautua. Tai yleensäkin tuossa tapauksessa oireita alkaa saada varmaan lähes kaikesta, jo nahkasohvan kosketuksestakin. Esimerkiksi näillä äärimmäisen allergisilla voi lyödä hengitystiet tukkoon jopa samassa huoneessa rikotusta kananmunasta tai jos kalaa leikataan samassa huoneessa. Nämä ovat vain niitä todella harvinaisia tapauksia ja silloin yleensä tilanne tiedetään ja sitä osataan yleensä välttää.

[QUOTE="mämä";27773262]no jos on laskettu, että joka kerta kun räpsäytät silmiäsi, yksi kiinalainen kuolee, joten onks kukaan laskenut montaks "aina kun mä maitoo juon... ??"[/QUOTE]

entäs sitten...elämä ei ikuista!

Mutta siis on olemassa näitä ääriallergikkoja, joille nuppineulankokoinen tippa maitoa aiheuttaa nopeasti koko kehon nokkosrokon, pala leipää vie hengen, kananmunan rikkominen samassa huoneessa vie sairaalaan ja lehmännahkainen nahkasohva aiheuttaa massiivisen ihoreaktion.

Yhteistyössä