Kenen mies juo itsensä humalaan joka vklp?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";27779917]Ei minusta tullu tylsää vanhusta kun tulin äidiksi, eikä toivottavasti koskaan tule. Yökyläillään, bailataan, kesällä istutaan välillä puistossa juomassa, hölmöillään ja vaikka mitä. Eikä vaikuta äitiyteen/isyyteen mitenkään. Hyviä vanhempia ollaan silti.

Ja miksi ei voisi noita verrata? Toki niissä oikeasti on iso ero, mutta lapsen näkökulmasta? Samahan se lapselle on missä vanhempi luuhaa, oli sitten kyseessä baari, harrastus tai työpaikka.

Ei ryyppääminen tietenkään terveellistä ole, se siinä on huono puoli.[/QUOTE]

Mieluummin minä olisin tylsän vanhuksen kanssa, kuin kattelisin jokaviikonloppuista kännäämistä :D

Ja itsekin käyn toisinaan baarissa, miehen kanssa joka kesä myöskin festareilla, mitään tylsää ei elämämme ole. Todella surullista, että teidän elämänne ainoa hauskuus löytyy sitten siitä jokaviikonloppuisesta ryyppäämisestä. Ja käsitin, että sitä harrastaa juurikin miehesi? Kun se ei sua tai lapsia haittaa.

Enkä siis yritä jeesustella enkä todellakaan ole absolutisti, mutta en kyllä koe normaalina sitä että mies juo joka vkl itsensä humalaan ja vieläpä on kaverilla yötä. Teinimeininkiä, ei siitä pääse mihinkään.

[QUOTE="mie";27779382]Kenen mies juo itsensä humalaan joka viikonloppu tai monta kertaa kuussa?
Rehellisesti??
Mietin tätä asiaa, koska meillä mies haluaisi mennä juomaan/baariin yleensä joka viikonloppu ja on sitä mieltä, että se on aivan normaalia.

Onko teidän mielestä?

Ja en kaipaa näitä "jätä se sika"-tyylisiä kommentteja, kiitos...[/QUOTE]

Minun mieheni juo itsensä humalaan käydessään baarissa. Esim. pikkujoulukautena tai kesällä saattaa joskus olla useampikin viikonloppu putkeen kun käy, välillä voi olla menemättä monta kuukautta. Tänä vuonna aivan summamutikassa heittäen on ollut ehkä 5 kertaa baarissa.

Kotona ollessaan juo joskus 1-2 olutta/viinilasillista, ja enin mitä olen nähnyt kotona juovan on juuri tuo kaksi olutta/lasillista tms.

Ihan ok kulutustottumukset meidän perheelle.

Minun mieheni juo itsensä humalaan käydessään baarissa. Esim. pikkujoulukautena tai kesällä saattaa joskus olla useampikin viikonloppu putkeen kun käy, välillä voi olla menemättä monta kuukautta. Tänä vuonna aivan summamutikassa heittäen on ollut ehkä 5 kertaa baarissa.

Kotona ollessaan juo joskus 1-2 olutta/viinilasillista, ja enin mitä olen nähnyt kotona juovan on juuri tuo kaksi olutta/lasillista tms.

Ihan ok kulutustottumukset meidän perheelle.

Piti vielä lisätä, että miehen humala on aina ollut erittäin kohtuullinen. Siirtyy veteen, kun alkaa hiukankin tulla enemmän humalaan.

Mä en siirry, mutta se onkin sitten toinen tarina se :) Juontikertoja mulla on tosin lasten syntymän jälkeen ollut äärettömän vähän.

[QUOTE="vieras";27779965]Mieluummin minä olisin tylsän vanhuksen kanssa, kuin kattelisin jokaviikonloppuista kännäämistä :D

Ja itsekin käyn toisinaan baarissa, miehen kanssa joka kesä myöskin festareilla, mitään tylsää ei elämämme ole. Todella surullista, että teidän elämänne ainoa hauskuus löytyy sitten siitä jokaviikonloppuisesta ryyppäämisestä. Ja käsitin, että sitä harrastaa juurikin miehesi? Kun se ei sua tai lapsia haittaa.

Enkä siis yritä jeesustella enkä todellakaan ole absolutisti, mutta en kyllä koe normaalina sitä että mies juo joka vkl itsensä humalaan ja vieläpä on kaverilla yötä. Teinimeininkiä, ei siitä pääse mihinkään.[/QUOTE]

Kumpikin meistä juo kyllä. Mä vaan en näe tuossa mitään ihmeellistä. En koe "katselevani" sitä. Eri asia sitten jos se alkais häiritsemään jotakuta meistä. Nyt tykkään kun saan olla välillä yöllä yksin, ihan rauhassa.

Teinimeininkiä sulta alkaa surkuttelemaan meidän elämää. Missään en vissiinkään sanonut että ryyppääminen on ainoa kiva juttu meidän elämässä. Typerää, lapsellista ja loukkaavaa tuollanen.

[QUOTE="sondersson";27780010]Kumpikin meistä juo kyllä. Mä vaan en näe tuossa mitään ihmeellistä. En koe "katselevani" sitä. Eri asia sitten jos se alkais häiritsemään jotakuta meistä. Nyt tykkään kun saan olla välillä yöllä yksin, ihan rauhassa.

Teinimeininkiä sulta alkaa surkuttelemaan meidän elämää. Missään en vissiinkään sanonut että ryyppääminen on ainoa kiva juttu meidän elämässä. Typerää, lapsellista ja loukkaavaa tuollanen.[/QUOTE]

No meillä nukutaan yöllä, en tarvitse siihen mitään erityistä rauhaa :)

Enkä halua loukata, jokainen löytää sen oman juttunsa tässä elämässä. Mutta turha väittää ettei lapset missään vaiheessa huomaa että iskä on joka vkl jossain kaverillaan yötä. Ja ettei se niihin vaikuta. Tai sitten te oikeasti olette niin nuoria ja tuollainen käytös on teidän porukassa ihan normaalia. Voin kuitenkin sanoa että ei se kyllä varmasti suurimman osan mielestä normaalia, aikuisten, perheellisten ihmisten käytöstä ole.

[QUOTE="vieras";27780026]No meillä nukutaan yöllä, en tarvitse siihen mitään erityistä rauhaa :)

Enkä halua loukata, jokainen löytää sen oman juttunsa tässä elämässä. Mutta turha väittää ettei lapset missään vaiheessa huomaa että iskä on joka vkl jossain kaverillaan yötä. Ja ettei se niihin vaikuta. Tai sitten te oikeasti olette niin nuoria ja tuollainen käytös on teidän porukassa ihan normaalia. Voin kuitenkin sanoa että ei se kyllä varmasti suurimman osan mielestä normaalia, aikuisten, perheellisten ihmisten käytöstä ole.[/QUOTE]

Toki huomaa. Mitä sitten? Miksi se olis lasten mielestä paha juttu? Ja jos jostain ihmeen syystä sitä mieltä joskus ovat niin siihen se sitten loppuu.

Ja tiedän kyllä ettei kaikki juo niin ja niin usein eikä pidä normaalina. Ei tarvii tyhmänä pitää.

[QUOTE="sondersson";27780061]Toki huomaa. Mitä sitten? Miksi se olis lasten mielestä paha juttu? Ja jos jostain ihmeen syystä sitä mieltä joskus ovat niin siihen se sitten loppuu.

Ja tiedän kyllä ettei kaikki juo niin ja niin usein eikä pidä normaalina. Ei tarvii tyhmänä pitää.[/QUOTE]

No onko sun mielestä hyvä opettaa lapsille, että perheellisen jokaviikkoinen kännääminen on normaalia ja hyvä juttu? Kysytään näin päin, kun ei muuten tunnu menevän perille.

[QUOTE="vieras";27780077]No onko sun mielestä hyvä opettaa lapsille, että perheellisen jokaviikkoinen kännääminen on normaalia ja hyvä juttu? Kysytään näin päin, kun ei muuten tunnu menevän perille.[/QUOTE]

No en sano hyvä muttei mikään huonokaan. Neutraali juttu. Ite en ole koskaan nähnyt viinaa minään piruna, en lapsenakaan joten juontaa varmaan juurensa siitä. Eri asia sitten jos kotona on vanhemmat kännissä, krapulassa maataan koko päivä tmv.

Mikä ei mene perille?

[QUOTE="sondersson";27780114]No en sano hyvä muttei mikään huonokaan. Neutraali juttu. Ite en ole koskaan nähnyt viinaa minään piruna, en lapsenakaan joten juontaa varmaan juurensa siitä. Eri asia sitten jos kotona on vanhemmat kännissä, krapulassa maataan koko päivä tmv.

Mikä ei mene perille?[/QUOTE]

Se, että teidän perheessä ei opeteta lapsille kohtuukäyttöä, vaan suurkulutusta. Eikä se mun mielestä ole kovin viisasta.

"Miehillä alkoholin käyttö luokitellaan suurkulutukseksi , jos vuorokaudessa käyttää yli seitsemän tai viikossa yli 24 ravintola-annosta alkoholia. Yksi ravintola-annos sisältää 12 g alkoholia."

Joi ennen, niin join myös minä. Raskauden myötä se sitten loppui kuin seinään, ja ilman minkäänlaista jeesustelua, en kyllä olisi lasta tehnyt/ lapsen kanssa jäänyt perheeseen, jossa mies on joka viikonloppu baarissa tai ylipäätänsä juo. Ihan vain lapsen takia, välitän lapsestani.

Ei ole normaalia. Usein toistuva humalanhakuinen juominen on muutenkin ihmiselle epänormaalia käyttäytymistä - nykyteinien/nuorten mielestä tosin on ihan luonnollista juoda itsensä känniin joka ikinen viikonloppu. Normaalia on juoda niin ettei joka kerta tarvii kännissä olla. Se, että juo sen verran, että rentoutuu, on ihan ok, jopa jos sen tekee joka viikonloppu/lähes joka viikonloppu. Se taas, että tarvitsee joka ikinen viikonloppu saada pää sekaisin viinasta, ei kuulu aikuisuuteen.

Exäni mielestä oli ihan normaalia juoda itsensä humalaan joka viikonloppu ja vähän useamminkin, mutta hänen äitinsä onkin alkoholisti ja päivänsä on pilalla, jos ei ole viinaa jostain syystä sinä päivänä saatavilla. Nykyinen mieheni ei enää juo juuri ollenkaan, ja jos juokin, ei päästä itseänsä siihen kuntoon, että järki lähtis. Enpä minäkään. Lasillinen/pari lasillista viiniä tai pullo/pari hyvää olutta riittää meille hyvin rentoutumiseen. Väkeviin ei tarvii koskeakaan.

[QUOTE="mie";27779382]Kenen mies juo itsensä humalaan joka viikonloppu tai monta kertaa kuussa?
Rehellisesti??
Mietin tätä asiaa, koska meillä mies haluaisi mennä juomaan/baariin yleensä joka viikonloppu ja on sitä mieltä, että se on aivan normaalia.

Onko teidän mielestä?

Ja en kaipaa näitä "jätä se sika"-tyylisiä kommentteja, kiitos...[/QUOTE]

Nuorena miehenä ennen perhettä kävi joka viikonloppu baarissa ja niin taisin käydä minäkin. Perheellisenä mielestäni outoa viettää harvat vapaat iltansa baarissa. Eikö olisi mukavampi viettää aika perheensä parissa? Muutama kerta vuodessa ok, mutta joka vkonloppu?? Kysyisin, että mitä hän sieltä hakee. Eikä ole normaalia perheelliselle, imo.

Tuttavaperhettä katselleena näyttää minusta kyllä olevan itsepetosta, että lapsia ei haittaa tai eivät kärsi. Heillä vanhemmat joko erikseen tai yhdessä lähes poikkeuksetta ovat baarissa joka viikonloppu ja joskus molempina päivinä. Aika usein heiltä näyttää jäävän aamuksi sovitut menot menemättä, ja aivan selvästi krapulaisia ovat usein vanhemmat viikonloppuna kun heitä näkee.

Isompi lapsista kysyy usein kyläpaikassa, että jäädäänkö tänne tänään yökylään. Oli paikka tuttu tai vieras. Sama lapsi saa myös hillittömiä itkukohtauksia paljon. Kenen tahansa syli kelpaa pienemmälle. Näin nyt pintaraapaisuna tilannetta. Lapset ovat kuitenkin aina hoidossa jossain ihan ok paikassa, mutta ihmetyttää että ihan kunnolla aikuiset, hyvin koulutetut ihmiset eivät näe toiminnassaan mitään ihmeellistä pienten lastensa kannalta.

Täällä mies ottaa joka pe ja la kaljaa noin 8 tölkkiä/pulloa, niitä pieniä tölkkejä.
Sitten jos on jotain arkipyhiä, niin yleensä aina ottaa niiden "aattona".
Otti esim vkl ennen joulua ja sit joulupäiväiltana ja nyt taas pe- la. Kunnes taas huomenna ottaa ja tulevana viikonloppuna.
Baarissa/kavereilla käy aika ajoin.
Nukkuukin lähes aina viikonloppuisin 11-12.30 välille.

Muutenkaan ei tee lasten kassa yhtään mitään tai kotonakaan.

Ei vaan ole voimia lähteä ja alkaa yh:ksi kolmelle pienelle lapselle vaikka mieli tekisi.

Jos mulla on joku tuttu sinkkukaveri hieman kauempana niin senkö luona ei voi olla ryyppyreissun jälkeen yötä vaan pitää tulla keskellä yötä kotiin tarkistukselle ja pusuttelemaan vaavit hereile?

Vittu mitä tiukkapipoja monet on. Onko aivan pakko vetää päälle tuo maailman paras mamma-asenne jossa entinen elämä lopetetaan ja lopuksi tajutaan että kaikki ilo ja ystävät mm. katosivat.

[QUOTE="vieras";27779839]No en vertais yötyöntekijää jokaviikonloppuiseen kännäämiseen... :D

Ja mun mielestä tuollainen kuuluu nuoruuteen, ei pitäis enää tapahtua viikottain sen jälkeen kun mies tulee isäksi ja nainen äidiksi. Yökyläily näin aikuisena ilman muuta perhettä; really?? :D[/QUOTE]

Mun mielestä ei oo normaalia. Yhden kaks kaljaa voi ottaa mut ei baareihin riekkumaan jos lapsia on. Meil mies juo enemmän muutaman kerran vuodes, kuten minäkn. Silloin lapsi hoidossa.

[QUOTE="Vieras";27781550]Jos mulla on joku tuttu sinkkukaveri hieman kauempana niin senkö luona ei voi olla ryyppyreissun jälkeen yötä vaan pitää tulla keskellä yötä kotiin tarkistukselle ja pusuttelemaan vaavit hereile?

Vittu mitä tiukkapipoja monet on. Onko aivan pakko vetää päälle tuo maailman paras mamma-asenne jossa entinen elämä lopetetaan ja lopuksi tajutaan että kaikki ilo ja ystävät mm. katosivat.[/QUOTE]

Meidän elämään ei ole edes ennen lapsia kuulunut se, että rännätään joka vkl siten, ettei tulla yöksi kotia. Luojan kiitos.

Mun mies saattaa kausittain juoda joka viikonloppu ja kausittain sitten ehkä kerran kuussa. Yhdessä käydään yleensä. Mutta me ollaankin parikymppisiä lapsettomia, eli ei velvollisuudet vielä pakota... :) Jos lapsia olis niin sit ei kyllä ois asiaa baariin joka (ei edes joka toinen) vklp :D

[QUOTE="hmm";27779489]Tähän yhdyn kokolailla, nuoret/opiskelijat juo joka viikonloppu, joskus jopa viikolla. Mutta AIKUINEN perheellinen ei juo edes joka kuukausi.[/QUOTE]

Opiskelijat opiskelevat kännissä ja/tai krapulassa ja yli kuusktmppisten vanhusten pitäisi raataa töissä jotta nuoriso saa kännätä...

[QUOTE="vieras";27781193]Se, että teidän perheessä ei opeteta lapsille kohtuukäyttöä, vaan suurkulutusta. Eikä se mun mielestä ole kovin viisasta.

"Miehillä alkoholin käyttö luokitellaan suurkulutukseksi , jos vuorokaudessa käyttää yli seitsemän tai viikossa yli 24 ravintola-annosta alkoholia. Yksi ravintola-annos sisältää 12 g alkoholia."[/QUOTE]

Jaa ne on noin isot nuo määrät. Harvemminhan tuo sitten on suurkuluttaja.

Minä en opeta alaikäisille alkoholin käyttöä, aikusena ottavat sitten ihan sen mukaan miten itse haluavat. Ei se juominen tai juomattomuus vanhemmista riipu. Toki se joillain siihen vaikuttaa mutta päätökset tekee jokainen itse.