Hormonikierukka ja runsas vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mirenaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mirenaa

Vieras
Mulla on ollut kierukka nyt kolme vuotta, tiputteluvuotoja on ollut kokoajan, mutta ei näin runsasta ja kipeää. :( Nyt olen vuotanut 1,5 viikkoa eikä loppua näy. Varasin jo ajan kierukan poistoon, ei selvästikkään sovi minulle mutta sain sen vasta muutaman viikon päähän. Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Mietin tässä, että pitäisikö mennä ihan päivystykseen kun on niin kipeä ja vuotoa niin runsaasti.

voihan olla niinkin että kierukka on sinulla tullut tiensä päähän. Eli olisi aika vaihtaa uusi. Ohjeellinen aika on se 5 v, mutta yksiöllistä kauanko on toimiva. Runsas vuoto on usein merkkinä että vaikutus on loppumassa/loppunut.

Yksi vaihtoehto on että kierukka on lähtenyt pois paikoiltaan.. Tunnetko narun päitä?

Mulla on kohdunsuu niin takana, että on hankala kokeilla, onko paikallaan. Täytyy yrittää kopasta, onhan se voinut nyt poistua tämän runsaan vuodon aikana. :/

Tuliko se sitten itsekseen pois? Yh, onpa inhottavaa. Kipeämpi olen kuin normaalisti menkkojen aikaan.

jäi jostain seinämistä kiinni ja koko alaosasto poltteli, jatkuva runsas vuoto, selkä/alavatsakivut
terkkari sen näki ihan selvästi.
Nyt uusi ja se vetäytynyt ylös ettei tunnu lankoja, ultralla tarkistettiin ja lääkärin mielestä hyvässä paikassa,
Mutta poisto tulee sattumaan. Samat kivut tulleet takaisin ja seuraava on ehkäisykapseli jonka saan ilmaiseksi

Mulla kanssa mirena ollut n. 3 vuotta. Olen ollut täysin vuodoton, tosin "kuukautisten aikaan" on ollut turvotusta ja kipuja vähän. Sitten yhtäkkiä alkoi runsas vuoto, joka kesti n. viikon. Kävin gynellä. Kierukka paikallaan hyvin kaikki ok.

Gyne sanoi, että joskus noi vain voi käydä. Jos on toistuvaa, pitää vaihtaa kierukka. Sain reseptin, mutten aio vielä käyttää sitä, kun sittemmin on ollut vain pientä vuotoa menkkojen aikaan. Ehkäpä syksyllä sitten.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä