[QUOTE="vieras";28149667]Jotain vikaa miehelläsi päässä, koska on mennyt moista tekemään. Miksi hän ei luottanut oikeuslaitoksen langettavan oikeaa rangaistusta tekijälle, mutta itse odotat(te) sitä kuitenkin hänelle? Olisiko ok jos joku surmaisi sinun miehesi?[/QUOTE]
ai oikeuslaitos langettaisi OIKEAN rangaistuksen pedofiilille,salli mun nauraa! hahhaha
kuule lastenhoitaja(mies) raiskasi mun pikkuveljen(aivan veljen) v.01 ja sai 1vuoden rangaistuksen, josta oli pöpilässä osan ajasta eikä edes istunut loppuun!!!!
sekö vittu on oikea rangaistus lapsen loppuelämän tuhoamisesta?(niin ja tuhosi samalla isomman veljenkin mielenterveyttä koska hän se oli joka tapahtuman vahingossa nöki ja hälytti paikalle äidin ja virkavallan! isompi veli taisi olla 7vuotias!) niin vittu.
kyllä kuule oli hilkulla etten menny pieksee sitä helvetin äijää.. onneksi olin muutaman sadan kilsan päässä kun kuulin tapahtuneesta.. säästyin ite pahoinpitelytuomiolta.
suomen oikeuslaitos on vitsi!
mutta kyllä mä sitli olen sitä mieltä että toisen satuttaminen on väärin.
ap sulle -> ei kannata sossuille mitään tosta miehestä puhua, huomaathan sä sutkin tuomitaan,jo täällä!
haet lapsilisän(kun sen aika on) ja siihen yh korotuksen!(koska mies ei asu samassa taloudessa), sitten pistät kelaan hakemuksen elatustuesta.(jos ette ole naimisissa sujuu helpommin), sitten haet kelasta yleisen asumistuen(tämän toki teet heti jos sulla on pienet tulot,mutta viimeistään 1kk ennen ku äitiysrahakausi alkaa pistät hakemusen)! sitte kun haet toimeentulotukea sinne täytetään tulot ja menot! käsittelyaika on 7 ARKIPÄIVÄÄ (tai lainmukainen aika on tuo,jotkut kunnat lipsuu tuosta ja sitten voikin tehä kantelun).
mä jäin raskaus aikana totaali yh:ksi jota olin 3vuotta,ja tuon 3v hoidin lasta kotona. kyllä säkin pärjäät! niin taloudellisesti kuin muutenkin.
alla perusosien määrät(eli ne summat jotka pitää jäädä käteen vuokran+sähkön+tk maksujen/sairaalan poliklinikkamaksujen jälkeen jälkeen) huom.menoiksi ei lasketa automenoja eikä nettiä,eikä lehtitilauksia. kuinka paljon sun vuokra on? kyllä ne ottaa sen sossussa huomioon menona eli sen osan mikä sulle jä äasumistuen jälkeen.
http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=207651&name=DLFE-24304.pdf
ja tässä alla yleinen asumistukilaskuri
https://easiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication
lisäksi voit hakea harkinnan varaista esimerkiksi vaunuihin(voi olla että sitä myönnetään joku 60e,mutta sill äsaa hyvät käytetyt,kuitti pitää vaan toimittaa).
sitte mitä tulee vauvan vaatteisiin niin ei niitä montaa tartte olla,varmasti pärjää vaikka äitiyspakkauksella!
alta voit luke alisää toimeentulotuesta ja kysy jos jotain kysyttävää jää
Toimeentulotuki - Sosiaali- ja terveysministeriö