Mitä nyt? Lapsen isä mahdollisesti vankilassa synnyksen aikaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä myrskyssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ettekö te osaa lukea. Mies ei ole tehnyt mitään lapseen kohdistunutta rikosta. Pitääkö tämä vääntää ratakiskosta teille osalle. Mies on ollut osallisena pedofiilin kuolemaan, joko meni jakeluun? Eihän se oikein ole, mutta kuten sanottua tehty mikä tehty ja nyt pitää koittaa turvata MINUN JA MIEHENI LAPSEN TULEVAISUUS jotenkin.

Kumpikaan meistä, ei mieheni tai minä, ole koskaan ollut päihteidenkäyttäjä. Kummallakaan ei ole ollut mielenterveysongelmia, tai ainakaan tähän asti ei ole ollut. Molemmat olemme olleet ihan kunnollisissa ammateissa. Kummallakaan ei ole mitään rikostaustaa tai tuomioita menneisyydessä. Se miksi mies on tehnyt tuollaisen päätöksen lähteä rikokseen mukaan, sitä en tiedä enkä voi ymmärtää.

Ja aborttia lienee hieman myöhäistä tehdä enää viidennellä kuulla..

[QUOTE="vieras";28149646]Kuules vajakki, ap:n mies ei ole tappanut lasta, vaan sen tyypin joka teki pahaa lapselle(joko omalle lapselle tai sukulaisen, en tiedä)

Itseasiassa mulle ei tule mieleen kuin lapsenhyväksikäyttö, siittä jäänyt joku tuttu tai sukulainen kiinni ja ap.n mies on listinyt sen jonkun porukan kanssa?:D[/QUOTE]

Niin että suunniteltu murha kuitenkin ja meinaa muutamalla vuodella päästä :O
Todella tyhmä ja lapsellinen on tuo "mieskin", kysymys kannattiko pilata oma ja perheensä elämä?

Alkuperäinen kirjoittaja elämä myrskyssä;28149655:
Ettekö te osaa lukea. Mies ei ole tehnyt mitään lapseen kohdistunutta rikosta. Pitääkö tämä vääntää ratakiskosta teille osalle. Mies on ollut osallisena pedofiilin kuolemaan, joko meni jakeluun? Eihän se oikein ole, mutta kuten sanottua tehty mikä tehty ja nyt pitää koittaa turvata MINUN JA MIEHENI LAPSEN TULEVAISUUS jotenkin.

Kumpikaan meistä, ei mieheni tai minä, ole koskaan ollut päihteidenkäyttäjä. Kummallakaan ei ole ollut mielenterveysongelmia, tai ainakaan tähän asti ei ole ollut. Molemmat olemme olleet ihan kunnollisissa ammateissa. Kummallakaan ei ole mitään rikostaustaa tai tuomioita menneisyydessä. Se miksi mies on tehnyt tuollaisen päätöksen lähteä rikokseen mukaan, sitä en tiedä enkä voi ymmärtää.

Jotain vikaa miehelläsi päässä, koska on mennyt moista tekemään. Miksi hän ei luottanut oikeuslaitoksen langettavan oikeaa rangaistusta tekijälle, mutta itse odotat(te) sitä kuitenkin hänelle? Olisiko ok jos joku surmaisi sinun miehesi?

[QUOTE="noh";28149648]Lapsen oikeus on olla erossa tuollasesta kasvattajasta. Murhamies ei sovi mielestäni lapsen kasvattajaksi. Piste.[/QUOTE]

Kasvattaako se murhamies lastaan sieltä vankilasta käsin? Lapsella on oikeus tutustua isäänsä, ja myöhemmin tehdä itse omat valintansa. Ja tässäkin oli kyse käsitykseni mukaan siitä, että vankilassa istuva isä on puolustanut toista lasta jota kohtaan on tehty rikos. Jos tämä "uhri" olisi joutunut vankilaan, niin kuin olisi kuulunut,kohtalo olisi joka tapauksessa ollut sama.

Ja aborttia lienee hieman myöhäistä tehdä enää viidennellä kuulla..[/QUOTE

.....

Ehkäpä tekin täydellistä ja täysin suunnitellusti mennyttä elämää elävät joskus koette, miltä tuntuu kun lattia katoaa jalkojen alta täysin riippumatta omista teoista ja tahdosta.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä myrskyssä;28149678:
Ehkäpä tekin täydellistä ja täysin suunnitellusti mennyttä elämää elävät joskus koette, miltä tuntuu kun lattia katoaa jalkojen alta täysin riippumatta omista teoista ja tahdosta.

Kuka niin on sanonut? Mutta henkirikoksen tekijä nyt aiheuttaa sellaista läheisilleen, se pitäisi kyllä olla tiedossa kaikilla joilla yksikään aivosolu pääkopassa liikahtaa jo ENNEN tekoa. Pitäisikö sun mielestä kaikkien vankien saada erivapauksia sen nojalla onko heillä perhe, riippumatta siitä mitä ne on tehneet (koska eihän sillä ole merkitystä omaisille, niinkö) vaiko vain sinun hlökohtaiselle vankimiehellesi?

Jokaisen pedofiilin saisi viedä saunan taakse valmiiksi kaivetun montun viereen!

Jos joku minun sukulaisistani tai tuttavistani olisi pedofiili ja joutuisi tekojensa takia henkirikoksen uhriksi, en kamalasti surisi. Enemmän surisin niiden lasten/lapsen puolesta, jonka elämän on lopullisesti pilannut!

Ap:lle voimia vaikeaan tilanteeseen. Eiköhän kaikki järjesty :hug:

[QUOTE="vieras";28149667]Jotain vikaa miehelläsi päässä, koska on mennyt moista tekemään. Miksi hän ei luottanut oikeuslaitoksen langettavan oikeaa rangaistusta tekijälle, mutta itse odotat(te) sitä kuitenkin hänelle? Olisiko ok jos joku surmaisi sinun miehesi?[/QUOTE]

Suomessa ei ole tarpeeksi kovat rangaistukset näille lastenraiskaajille, se muutama vuosi minkä ne saa, on ihan päähän taputus saatesanoin, teethän uudestaan myös näin!!:mad:
Lain ottaminen omiin käsiin on ihan ymmärrettävä!:)

Hyvin te tulette pärjäämään, ihan varmasti! Vankilassa olen tapaamiskerroilla tutustunut myös muihin äiteihin, joiden kanssa olen saanut vaihtaa kokemuksia. Ja ainakin tuolla vankilassa missä exäni on, on numeroita ja tietoa vertaistukiryhmistä.
Oletteko muuten ihan naimisissa? Minun täytyi toimittaa lapsesta sukulaisuustodistus ennen tapaamisia, koska emme olleet enää naimisissa.

Kaikilla ei valitettavasti ymmärrys kasva vielä silloinkaan. Kannattaa ehkä nyt jättää nuo tietyt kommentit omaan arvoonsa, vaikka se varmasti vaikeaa onkin. Jos ihmisellä ei ole älyä erottaa rikoksen tehnyttä tämän omaisista, niin ei se tästäkään keskustelusta mitään opi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kummallakaan ei ole ollut mielenterveysongelmia, tai ainakaan tähän asti ei ole ollut.

Että ihan terve normaali ihminen ei muka kykene hermojaan hillitsemään vaan suostuu suunniteltuun murhaan :(

[QUOTE="vieras";28149696]Suomessa ei ole tarpeeksi kovat rangaistukset näille lastenraiskaajille, se muutama vuosi minkä ne saa, on ihan päähän taputus saatesanoin, teethän uudestaan myös näin!!:mad:
Lain ottaminen omiin käsiin on ihan ymmärrettävä!:)[/QUOTE]

Ihan ymmärrettävää laittaa ne "viattomat omaiset ja syntymätön lapsi" kärsimään? Eikö tässä ole pienoinen ristiriita? Haet oikeutta aiheuttamalla lisää viattomien kärsimystä? :D Vau, melkoinen asenne....

[QUOTE="noh";28149676]

Ja aborttia lienee hieman myöhäistä tehdä enää viidennellä kuulla..[/QUOTE

.....

Eipä pedofiilin tappamiseen kovin paljon mielenterveyshäiriöitä tarvitse, toisin kuin pedofiilina olemiseen...

Miten nykyään ne perhetapaamiset sujuu?ainakin silloin 90-luvun puolivälissä oli vähän ongelmallisia kun piti lapsi ottaa mukaan ja oli vain yksi huone missä sänky ja mies tietysti halusi seksiä ja yritti jotenkin saada toimittua niin ettei lapsi huomaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja öoj;28149717:
[QUOTE="noh";28149676]

Eipä pedofiilin tappamiseen kovin paljon mielenterveyshäiriöitä tarvitse, toisin kuin pedofiilina olemiseen...

Lain ottaminen omiin käsiin kun on Suomessa rikos ja normaali aikuinen ihminen sen kyllä kykenee ymmärtämään, tosin jos ei ole niin normaalin niin..

Tsemppiä. Tiedän miltä tuntuu kun läheinen joutuu vankilaan. Ei sitä tekoa voi ymmärtää eikä tarvitsekaan, mutta se on silti se läheinen, josta on välittänyt (sinun tapauksessasi rakastanut).

Minusta on ihan hyvä, että ajattelet ottaa isäsi lapsen elämään, vaikka se isän rooli on sitte pieni. Lasta ei enää tekemättömäksi saa eikä sitä isän tekoa, nyt on pelattava niillä korteilla jotka on. Lapsi kumminkin miettii joskus, kuka hänen isänsä on. Ehkä hän myös arvostaa sitä, että annoit hänen tuntea(/tietää) isänsä, vaikka tämä on mitä on. Jos lapsi joskus päättäisi, ettei halua tavata tai olla missään tekemisissä, se on sitten hänen päätöksensä, eikä sitä ole suljettu häneltä heti pois.

• Tykkää
Reactions: Porho ja Millenia
[QUOTE="vieras";28149667]Jotain vikaa miehelläsi päässä, koska on mennyt moista tekemään. Miksi hän ei luottanut oikeuslaitoksen langettavan oikeaa rangaistusta tekijälle, mutta itse odotat(te) sitä kuitenkin hänelle? Olisiko ok jos joku surmaisi sinun miehesi?[/QUOTE]

ai oikeuslaitos langettaisi OIKEAN rangaistuksen pedofiilille,salli mun nauraa! hahhaha

kuule lastenhoitaja(mies) raiskasi mun pikkuveljen(aivan veljen) v.01 ja sai 1vuoden rangaistuksen, josta oli pöpilässä osan ajasta eikä edes istunut loppuun!!!!

sekö vittu on oikea rangaistus lapsen loppuelämän tuhoamisesta?(niin ja tuhosi samalla isomman veljenkin mielenterveyttä koska hän se oli joka tapahtuman vahingossa nöki ja hälytti paikalle äidin ja virkavallan! isompi veli taisi olla 7vuotias!) niin vittu.

kyllä kuule oli hilkulla etten menny pieksee sitä helvetin äijää.. onneksi olin muutaman sadan kilsan päässä kun kuulin tapahtuneesta.. säästyin ite pahoinpitelytuomiolta.

suomen oikeuslaitos on vitsi!

mutta kyllä mä sitli olen sitä mieltä että toisen satuttaminen on väärin.

ap sulle -> ei kannata sossuille mitään tosta miehestä puhua, huomaathan sä sutkin tuomitaan,jo täällä!

haet lapsilisän(kun sen aika on) ja siihen yh korotuksen!(koska mies ei asu samassa taloudessa), sitten pistät kelaan hakemuksen elatustuesta.(jos ette ole naimisissa sujuu helpommin), sitten haet kelasta yleisen asumistuen(tämän toki teet heti jos sulla on pienet tulot,mutta viimeistään 1kk ennen ku äitiysrahakausi alkaa pistät hakemusen)! sitte kun haet toimeentulotukea sinne täytetään tulot ja menot! käsittelyaika on 7 ARKIPÄIVÄÄ (tai lainmukainen aika on tuo,jotkut kunnat lipsuu tuosta ja sitten voikin tehä kantelun).

mä jäin raskaus aikana totaali yh:ksi jota olin 3vuotta,ja tuon 3v hoidin lasta kotona. kyllä säkin pärjäät! niin taloudellisesti kuin muutenkin.

alla perusosien määrät(eli ne summat jotka pitää jäädä käteen vuokran+sähkön+tk maksujen/sairaalan poliklinikkamaksujen jälkeen jälkeen) huom.menoiksi ei lasketa automenoja eikä nettiä,eikä lehtitilauksia. kuinka paljon sun vuokra on? kyllä ne ottaa sen sossussa huomioon menona eli sen osan mikä sulle jä äasumistuen jälkeen.

http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=207651&name=DLFE-24304.pdf

ja tässä alla yleinen asumistukilaskuri

https://easiointi.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication

lisäksi voit hakea harkinnan varaista esimerkiksi vaunuihin(voi olla että sitä myönnetään joku 60e,mutta sill äsaa hyvät käytetyt,kuitti pitää vaan toimittaa).

sitte mitä tulee vauvan vaatteisiin niin ei niitä montaa tartte olla,varmasti pärjää vaikka äitiyspakkauksella!

alta voit luke alisää toimeentulotuesta ja kysy jos jotain kysyttävää jää

Toimeentulotuki - Sosiaali- ja terveysministeriö

Jotenkinhan sun pitäisi selvitä siinäkin tilanteessa jos mies vaikka sut jättää tai kuolee. Suomi on yksinhuoltajia täynnä. Ei sinun tilanteesi ole niin paljon erilainen kuin heidänkään, ja mies on sentään edelleen hengissä ja olemassa. Hänen kanssaan voi jutella puhelimessa. Voit käydä miestä tapaamassa.

Raha-asiat järjestyvät jos niin haluat. Jos kerran olet töissä, sulla on palkkatuloa ja niiden mukainen äitiyspäiväraha. Jos sinulla ei ole omaisuutta eikä rahat riitä perustoimeentuloon saat sossusta toimeentulotukea.

Älä tee asioista hankalampia kuin ne ovat.

[QUOTE="vieras";28149687]Kuka niin on sanonut? Mutta henkirikoksen tekijä nyt aiheuttaa sellaista läheisilleen, se pitäisi kyllä olla tiedossa kaikilla joilla yksikään aivosolu pääkopassa liikahtaa jo ENNEN tekoa. Pitäisikö sun mielestä kaikkien vankien saada erivapauksia sen nojalla onko heillä perhe, riippumatta siitä mitä ne on tehneet (koska eihän sillä ole merkitystä omaisille, niinkö) vaiko vain sinun hlökohtaiselle vankimiehellesi?[/QUOTE]
Tuskin ap nyt mitään erivapauksia hakee, vaan ihan niitä olemassa olevia käytäntöjä. Ei ap ole ensimmäinen ihminen, jonka lapsen isä on vankilassa tai jonka lapsi syntyy, kun isä on vankilassa. Totta kai ap ja lapsi saavat samat mahdollisuudet tavata lapsen isää, kuin muillakin vankien läheisillä on tavata vankia. Ei siinä mitään erivapauksia ole.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Jos sinulla on työpaikka niin eipä ne yhteiskunnan tuet suuria ole. Ehdottaisin muuttamaan pienempään asuntoon ja vauva hoitoon kun äitiysloma päättyy, niin ne muutkin joutuvat tekemään.

[QUOTE="pieras";28149732]
Alkuperäinen kirjoittaja öoj;28149717:
Lain ottaminen omiin käsiin kun on Suomessa rikos ja normaali aikuinen ihminen sen kyllä kykenee ymmärtämään, tosin jos ei ole niin normaalin niin..

Pedofiilit ovat maailman alinta pohjasakkaa. Ja juu, se on rikos ottaa oikeus omiin käsiinsä, mutta helpommalla se pedari nyt pääsi kuin vankilassa olisi päässyt, jos nyt niin kovasti harmittaa tämän viattoman uhrin kohtalo.

Kiitos Moraalinvartija ja muut asiallisesti kysymyksiini vastanneet.

Juuri nyt on vain niin epätodellinen olo ja vaikeaa tarttua mihinkään käytännön asiaan. Laskuja pitäisi maksaa ja pyykkiä pestä. Ja käydä ruokakaupassa. Tuntuu vaan niin järjettömältä tehdä näitä asioita kun mies on poissa. Kun kävin hakemassa sairaslomaa, minua kehotettiin hakemaan kriisiapua. Myös poliisista kehotettiin jo alussa hakemaan kriisiapua. En tiedä. Ainakin nyt tuntuu siltä, että haluan keskustella asiasta vain omien ja miehen läheisten kanssa enkä kenenkään vieraan. Kaikki läheiset ovat yhtä hämmentyneitä teosta, ja asiasta uusille ihmisille kertominen on niin uuvuttavaa etten vain jaksa enää kertoa yhdellekään ylimääräiselle ihmiselle.

Yhteistyössä