Mitä nyt? Lapsen isä mahdollisesti vankilassa synnyksen aikaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä myrskyssä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AP: Hae kriisiapua, juttele psykologille, hoida itsesi vahvaksi ENNEN kuin vauva syntyy.
Ja JÄTÄ mies. Voitte sitten miettiä yhteenpaluuta, JOS /kun hän pääsee vapaaksi.
Aivan turhaa tuhlata oma elämäsi toisen ihmisen virheen takia!

• Tykkää
Reactions: Porho
En minä ap:ta tai hänen vielä syntymätöntä lastaan mistään epäile, vaan ap:n miestä, jolla on selvästi väkivaltaisia taipumuksia ja vaikeuksia hillitä impulsioitaan.

[QUOTE="vieras";28150231]Anteeks, mutta olet tosi naiivi.

Ja puolustat murhaajaa. Ei sullakaan kaikki ole kotona, jos hyväksit ja yrität selitellä teon joka on laissa kielletty.[/QUOTE]

On mulla kaikki ihan kotona :) Mä en vaan hyväksy lapsiin kohdistuvia, traumatisoivia rikoksia. Ja olen sitä mieltä, että pedofiilit ansaitsevat kaiken minkä saavat, paitsi hyväksyntää missään mielessä.
En yritä selitellä kenenkään tekoja, minä vaan todella ymmärrän, että näitä sairaita pikku paskiaisia kohtaan voi tuntea syvää vihaa. Se EI oikeuta tätä tekoa, mutta tekee siitä helvetin paljon ymmärrettävämpää.
Mutta se on nyt aivan sama, mitä mieltä sä olet minun mielipiteestäni. Minä säälin sitä alkuperäistä uhria, eli lasta. Pedofiilissa ei ole mitään viatonta eikä uhria.
Mutta tämä aihe nyt luisu ihan muille maille ja ap:kin poistunut jo kuvioista, joten mä häippäsen kanssa täältä vääntämästä :D MUTTA, seison siis edelleen sanojeni takana. En voi sille mitään, mutta olen sitä mieltä, että lasten täytyy saada kasvaa turvallisesti ilman muna pystyssä kulkevia sairaita runkkareita, ja nämä runkkarit eivät ansaitse mitään turvaa.

Juu kyllä tiedän,mutta entäs kun vapaus koitaa? :D Et tullu ajatelleeksi sitä.

Joo, en tietenkään tullut. Voimia sinulle :hug:

Ap:lla on aika monta vuotta aikaa miettiä asioita, ja arvioida tilannetta. Tehdä omat päätöksensä. Se, että ap hirvittävässä kriisissä tulee kyselemään neuvoja käytännön asioihin ja oman itsensä hyväksi ei oikeuta ketään päättämään hänen puolestaan tai kertoilemaan, miten ap:n ja lapsensa pahoivointi on ihan oikeudenmukainen rangaistus isän tekemästä rikoksesta. Isä joka tapauksessa vapautuu joskus. Viimeistään silloin lapsella on oikeus isäänsä niin halutessaan. Ap päättää, kumpi on parempi; tutustua valvotusti vai ilman.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Millenia
On ihan normaalia tuntea. Normaalit ihmiset kuitenkin osaavat myös hillitä tunteensa niin, etteivät tule aiheuttaneeksi kärsimystä muille, kuten nyt vaikka tässä tapauksessa puolisolleen ja tulevalle lapselleen.

• Tykkää
Reactions: Porho
Ihan hirveetä tekstiä, oikein puistattaa miten kamalia ihmiset kommenteissaan ovat. Tiedossamme on, että ap:n mies on elänyt nuhteettoman elämän ja nyt joutuu vankilaan. Ap on raskaana ja pohtii tulevaisuuden selviytymisestä. Miehen tekemä rikos on tullut hänelle yllätyksenä.

Mulle tuli ainakin hirvee myötätunto ap:n puolesta. Omana raskausaikana oli kamala ajatella jo pelkän eron mahdollisuutta ja yksin jäämistä. Kuolemakin tuntuu helpommalta, kuin lapsen isä vankilassa. Jos on elänyt ns. taviselämää, tulee lähiomaisen vankilaan joutumisesta niin paljon häpeää ja muita sivutuotteita että varmasti joutuu aika monilta asiaa salailemaan ja toisaalta itsekin tarpeettomasti häpeämään.. Syytäkin näköjään salailuun on, koska ihmiset mm. tämän ketjun perusteella tekevät ihan ihme tuomioita. (En vois ees kuvitella mitä työkaverit sanois jos kertoisin niille, että olen yh koska mies teki murhan...)

Valitettavasti mulla ei ole mitään varsinaista vastausta ap:lle, muuta kuin toivottaa voimia ja hyvää jatkoa. Kuulostaa hienolta, että sulla kuitenkin on lähipiiriä, jonka kanssa asiasta voi puhua!

*Muoks* Totta tosiaan, kyllä lapsella on oikeus tuntea isänsä, sanoivatpa palstatietäjät mitä tahansa. Vankilan tapaamisolosuhteet järjestetään melko hyvin, ei niissä lapsi kärsi ainakaan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Millenia
Ihan hirveetä tekstiä, oikein puistattaa miten kamalia ihmiset kommenteissaan ovat. Tiedossamme on, että ap:n mies on elänyt nuhteettoman elämän ja nyt joutuu vankilaan. Ap on raskaana ja pohtii tulevaisuuden selviytymisestä. Miehen tekemä rikos on tullut hänelle yllätyksenä.

Mulle tuli ainakin hirvee myötätunto ap:n puolesta. Omana raskausaikana oli kamala ajatella jo pelkän eron mahdollisuutta ja yksin jäämistä. Kuolemakin tuntuu helpommalta, kuin lapsen isä vankilassa. Jos on elänyt ns. taviselämää, tulee lähiomaisen vankilaan joutumisesta niin paljon häpeää ja muita sivutuotteita että varmasti joutuu aika monilta asiaa salailemaan ja toisaalta itsekin tarpeettomasti häpeämään.. Syytäkin näköjään salailuun on, koska ihmiset mm. tämän ketjun perusteella tekevät ihan ihme tuomioita. (En vois ees kuvitella mitä työkaverit sanois jos kertoisin niille, että olen yh koska mies teki murhan...)

Valitettavasti mulla ei ole mitään varsinaista vastausta ap:lle, muuta kuin toivottaa voimia ja hyvää jatkoa. Kuulostaa hienolta, että sulla kuitenkin on lähipiiriä, jonka kanssa asiasta voi puhua!

*Muoks* Totta tosiaan, kyllä lapsella on oikeus tuntea isänsä, sanoivatpa palstatietäjät mitä tahansa. Vankilan tapaamisolosuhteet järjestetään melko hyvin, ei niissä lapsi kärsi ainakaan.

niin että suvaitsevaisuus kunniaan ja vastarintaliike nyt pystyyn jotta syytön apeen mies eijoudu linnaan ja sieltä pääsee ne muutkin pois koska syyttömiä kunnon kansalasiahan ne kaikki on.
Minä ainakin muuttaisin ja noepasti jos jouku hullu murhamies naapurikseni muuttaisi.

niin että suvaitsevaisuus kunniaan ja vastarintaliike nyt pystyyn jotta syytön apeen mies eijoudu linnaan ja sieltä pääsee ne muutkin pois koska syyttömiä kunnon kansalasiahan ne kaikki on.
Minä ainakin muuttaisin ja noepasti jos jouku hullu murhamies naapurikseni muuttaisi.
Missä täällä on yhtään missään vaiheessa ehdotettu, että ap:n mies ei olisi tehnyt rikosta tai hänen ei tarvitsisi tuomiotaan istua? Missä on sanottu että vanki-isä olisi lapselle jotenkin ideaalinen vaihtoehto?

Ihmiset pelaa tosiaan niillä korteilla, mitä heille on annettu. Ap:lla on nyt rankka tilanne, mutta onneksi hänellä on sentään älyä ja empatiaa, toisin kuin monilla muilla tämän ketjun ihmisillä, joiden mielestä yksi virhe muuttaa ennen itselleen rakkaan ja ihanan ihmisen hylkiöksi, joka heitetään täysin syrjään elämästä, ja jonka ei anneta edes tutustua lapsiinsa. Samalla laitetaan lapsetkin kärsimään. Onko ne vaihtoehdot nyt oikeasti tämän miehen ja hänen tekonsa jumaloiminen ja totaalinen välien katkaisu? Eikö noiden välistä kuitenkin löytyisi joku käytännöllisempi ja oikeudenmukaisempi ratkaisu, jonka mielellään ap tekee, ei palstan räyhääjät.

Onneksi ap on saanut joitakin hyviäkin neuvoja näiden jeesustelujen lisäksi.

• Tykkää
Reactions: moekoe

Mitä jos opettelisit lukemaan, ts. ymmärtämään lukemaasi? Mä puhuin myötätunnosta ap:ta kohtaa, en millään tavoin arvioinut miehen tekemää rikosta.
Voi halleluja.
YRITÄ YMMÄRTÄÄ NYT: Ihmisiä, jotka tekevät rikoksia tulee rankaista. Heidän omaisensa kärsivät siitä, minkä jokainen empaattinen ihminen ymmärtää. Kun lähisukulainen joutuu vankilaan, on häpeä varmasti suuri, eikä asiasta ole helppoa keskustella kenenkään kanssa.
Siis: Lapsi häpeää asiaa, joka on tapahtunut ennen hänen syntymäänsä. Tämä tuntuu kamalalta, enkä voi millään asiaa auttaa.

Oliko riittävän selkeästi ilmaistu mitä tarkoitin?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28150414]Tuomitaan vain siitä mitä on tehnyt? Kuten aloittajan mies tuomitsi uhrinsa?[/QUOTE]

Niin, tämän väärän ratkaisun takia hänet nyt tuomitaan vankilaan. Mikä tässä nyt on vaikeaa? Kuinka pitkälle koston kierrettä pitää jatkaa, että olisit tyytyväinen? Kunnes kaikki ovat kuolleita?

Synnytykseen voi osallistua, vartija tai pari mukanansa.

Sos. puolen jutuista en osaa sanoa. Perhetapaamisiahan on vankilassa mahdollista pitää.

Ei ole ihan noin itsestäänselvää. Näihin valvottuihin vapaisiin täytyy anoa luvat esim. lähiomaisen hautajaiset. Synnytyksen ajankohta ei ole yleensä niin selvästi etukäteen määriteltävissä että vapaan voisi välttämättä myöntää. Olisiko siellä synnytyssalissa sitten miehen lisäksi kaksi vartijaa? Enpä usko.

Toki tuota voi selvittää mutta kannattaa asennoitua niin ettei miehen synnytykseen osallistuminen ole mahdollista.

[QUOTE="vieras";28150463]Ei ole ihan noin itsestäänselvää. Näihin valvottuihin vapaisiin täytyy anoa luvat esim. lähiomaisen hautajaiset. Synnytyksen ajankohta ei ole yleensä niin selvästi etukäteen määriteltävissä että vapaan voisi välttämättä myöntää. Olisiko siellä synnytyssalissa sitten miehen lisäksi kaksi vartijaa? Enpä usko.

Toki tuota voi selvittää mutta kannattaa asennoitua niin ettei miehen synnytykseen osallistuminen ole mahdollista.[/QUOTE]

Minusta ap:n kannattaisi vaan totuttautua ajatukseen, että isä ei pitkään aikaan tule olemaan lapsen elämässä. Ja mennä synnytykseenkin yksin, vaikeampaa se on molemmille että isä saa lyhyesti nähdä lapsensa, ja sitten äiti passitetaan yksin kotiin vauvan kanssa. Terveempi asenne olla haluamatta isä synnytykseen ja tulla nyt raskauden aikana sinuiksi sen asian kanssa, että isä voi olla aika kauan poissa lapsen elämästä. Rakentaa omaa elämäänsä vauvan kanssa, ja yritää löytää onni vauvasta yksin.

Hämmästyttävää kuinka pahantahtoisia ihmisiä on olemassa. Sellaisia, joilla on ilmeisesti lapsiakin kun kirjoittelevat tällaiselle palstalle. Onkohan tuo nyt sitten tervettä, kannattaisiko soittaa sosiaalihuoltoon kun vanhempi on selvästi noin järkkynyt mieleltään?

Tottakai tajusin, että tällaisiakin ihmisiä on jotka eivät osaa ajatella minun hätääni lainkaan vaan kyllä se silti järkyttää. Kiitos edelleen kaikille asiallisesti vastanneille, saan jotenkin jotain lohtua siitä kun voin kirjoittaa anonyyminä tänne.

En tiedä, mitä elämä tuo sitten myöhemmin. Tällä hetkellä tunteeni miestä kohtaan ovat samanlaiset kuin ennenkin tekoa. Minulle mies on edelleen se, joka pussasi minua joka aamu töihin lähtiessään ja puristi iltaisin kainaloon ja sanoi rakastavansa minua. Sitä mitä tunnen myöhemmin, en tiedä. Tämä hetki on nyt tässä ja näillä tiedoilla ja tunteilla mennään mitkä tällä hetkellä ovat olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä myrskyssä;28150502:
Hämmästyttävää kuinka pahantahtoisia ihmisiä on olemassa. Sellaisia, joilla on ilmeisesti lapsiakin kun kirjoittelevat tällaiselle palstalle. Onkohan tuo nyt sitten tervettä, kannattaisiko soittaa sosiaalihuoltoon kun vanhempi on selvästi noin järkkynyt mieleltään?

Tottakai tajusin, että tällaisiakin ihmisiä on jotka eivät osaa ajatella minun hätääni lainkaan vaan kyllä se silti järkyttää. Kiitos edelleen kaikille asiallisesti vastanneille, saan jotenkin jotain lohtua siitä kun voin kirjoittaa anonyyminä tänne.

En tiedä, mitä elämä tuo sitten myöhemmin. Tällä hetkellä tunteeni miestä kohtaan ovat samanlaiset kuin ennenkin tekoa. Minulle mies on edelleen se, joka pussasi minua joka aamu töihin lähtiessään ja puristi iltaisin kainaloon ja sanoi rakastavansa minua. Sitä mitä tunnen myöhemmin, en tiedä. Tämä hetki on nyt tässä ja näillä tiedoilla ja tunteilla mennään mitkä tällä hetkellä ovat olemassa.

:hug:

[QUOTE="vieras";28150496]Minusta ap:n kannattaisi vaan totuttautua ajatukseen, että isä ei pitkään aikaan tule olemaan lapsen elämässä. Ja mennä synnytykseenkin yksin, vaikeampaa se on molemmille että isä saa lyhyesti nähdä lapsensa, ja sitten äiti passitetaan yksin kotiin vauvan kanssa. Terveempi asenne olla haluamatta isä synnytykseen ja tulla nyt raskauden aikana sinuiksi sen asian kanssa, että isä voi olla aika kauan poissa lapsen elämästä. Rakentaa omaa elämäänsä vauvan kanssa, ja yritää löytää onni vauvasta yksin.[/QUOTE]

Totta puhut siinä mielessä että elämä muuttuu ja osittain peruuttamattomasti. Kaikki samanlaiset asiat kuin muilla lapsiperheillä eivät ole mahdollisia. Tähän pitää vain oppia sopeutumaan ja yrittää tehdä siitä mitä on jäljellä mahdollisimman hyvä tilanne sekä äidille että vauvalle.

Omalta kohdalta en tiedä mitä tuossa tilanteessa tekisin, jaksaisinko esim. odottaa 6 vuotta puolison ja lapsen isän vapautumista vankilasta vai haluaisinko jatkaa elämässä eteenpäin.

Tuossa tilanteessa tarvitaan tukijoukkoja, ystäviä ja sukulaisia jotka voivat auttaa kun tulee avuntarve. Ihan yksin vauvan kanssa on tosi haastavaa, mutta siitäkin on moni selvinnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä myrskyssä;28150502:

Pahantahtoisia? Monethan ovat tässä ketjussa antaneet aika rehellisestikin neuvoja sinulle, joita myöhemmin voit käyttää hyväksesi. Kasvotusten ihmiset eivät tule sanomaan suoraan mitä ajattelevat, siksi ehkä tuntuu rujolta lukea näitä vastauksia. Mutta ihan hyvällä minäkin olen neuvonut, että kärsisit itse VÄHEMMÄN jos eroat miehestäsi ja HYVÄKSYT että tällä hetkellä jatkat elämääsi vauvan kanssa yksin. Tulevaisuudesta ei kukaan vielä tiedä mitään.
Jos olet nuori, minusta olisi kovin masentavaa, että odottelisit miestäsi vankilasta esim kymmenen vuotta, se saattaisi tehdä sinusta katkeran yksinhuoltajaäidin!
Elämä ei aina mene käsikirjoituksen mukaan! Mutta tosiaan niinkin monet muutkin tässä totesivat, että lapsen kanssa VOI pärjätä yksin, ja tilanne ei ehkä ole pahin mahdollinen kuitenkaan, ainakin miehesi on elossa. Lapsen kanssa yksin jääminen ei ole KATASTROFI, esim lehdessä juuri luki että pk-seudulla yksi kolmannes vanhemmista ovat yksinhuoltajia. Jotenkin kummassa hekin pärjäävät!

[QUOTE="vieras";28149602]Kaikenlaisille tekin sikiätte :O
Miehesi on siis tehnyt henkirikoksen jollekin lapselle ja aloittaja haaveili miehestään vielä koti isää :O
Joko tämä on provo tai sitten todellakin toivon ja rukoilen että nyt olisi niillä ls-ihmisillä käyttöä tässä perhe idyllissä[/QUOTE]

Etkö osaa lukea,vai onko ymmärryksesi vaan noin heikko?!:O
Eli rautalangasta:ap;n mies tappoi ihmisen,joka oli tehnyt pahaa lapselle...tämä siis olis syy tappoon,ap;mies tulistui siitä että joku oli satuttanut lasta.Eli vielä rautalangasta:ap;n mies EI ole satuttanut lasta,vaan nimen omaan suuttunut siitä että JOKU MUU on satuttanut lasta.
Ymmärsitköhän vieläkään...

Etkö osaa lukea,vai onko ymmärryksesi vaan noin heikko?!:O
Eli rautalangasta:ap;n mies tappoi ihmisen,joka oli tehnyt pahaa lapselle...tämä siis olis syy tappoon,ap;mies tulistui siitä että joku oli satuttanut lasta.Eli vielä rautalangasta:ap;n mies EI ole satuttanut lasta,vaan nimen omaan suuttunut siitä että JOKU MUU on satuttanut lasta.
Ymmärsitköhän vieläkään...

Aloittajan mies on murhannut jonkun. Murhannut.

Yhteistyössä