Nyt en enää kestä tota miestä ja näitä kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Meillä siis kotityöt jakaantuu tasan niin, että min teen kaiken sisällä ja ulkona olen sitten kipeä tai terve. Tuo yksi ei saa edes sitä vertaa tehtyä, että laittaisi likaiset astiat tiskikoneeseen vaan jättää ne siihen tiskipöydälle. Nyt joo olen äitiyslomalla ja kotona (LA ylihuomenna, joten ei enää niin ketterä olo), joten ymmärrän, että teen enemmän kun olen kotona, mutta kun ei nuo tuon toisenkaan työajat niin kauhean vaativia ole ja minä kuitenkin tuon enemmän rahaa tähän perheeseen ja hoidan nuo naperot. Joo, huono valinta ja oma syy kun teen, mutta en vaan pysty katsomaan kahta viikkoa kauempaa likaisten sukkien kasaa sängyn vierellä, noita siellä täällä roikkuvia vaatteita, tiskipöydällä lojuvia astioita ja murusia siellä ja täällä. Muuten ihan hyvä mies, mutta tuo laiskuus ja itsekkyys sen kun vaan tuntuu lisääntyvän.

Juu, ja epäilen ettei ajastansa parane, ei meillä ainakaan 20 vuoden avioliittovuoden (+ 3 lasta) aikana yhtään. Nykyään astiat eivät kulkeudu edes tiskipöydälle vaan jäävät ruokapöydälle. Hyvä mies muuten, ei tuota muuten olisi jaksanut katsella, mutta kotitöihin ei koske pitkällä tikullakaan eikä edes korjaa omia jälkiään.

no ei tunnu paranevan ei. Tuntuu, että tuo laiskuus vaan lisääntyy. Toki suhteen alkuaikoina anoppi pesi miehen vaatteet, joten se homma on tullut kuvioihin vasta myöhemmin. Olisi vaan heti pitänyt tajuta, että jos äiti on paaponut miestä sen 20 vuotta, niin ei se mitään tee jatkossakaan. Alkuaikoina vaan molemmat koittaa niin paljon enemmän ja on ne ruusunpunaiset lasitkin vielä ja sitten ollaankin siinä. Toinen ei edes sitä vertaa arvosta :(

Mun mies taas on niin ihana, että tiskaa monta kertaa päivässä. Kerää astiat ja huolehtii ettei ole tiskiä. Ja meillä on siis konekkin, mutta mies pesee käsin. On se vaan sellain ihanuus :)

Mä en ymmärrä teitä naiset....MIKSI hyväksytty tollaisen?! Mies jättää likaiset asiat pöytään esim. Mitä ihmettä?! Onko se mies aikuinen vai mikä, koska mus käsittääkseni mies ois täysikäinen jne. JA kun sulle ap on vielä lapsi tulossa - niin, se tulee SULLE, sun hoidettavaksi. Mikä teitä vaivaa?! Tai jos antaa tilanteen olla tuollainen, niin sitten ei kyllä pitäis valittaakaan.

[QUOTE="vieras";28467686]Mun mies taas on niin ihana, että tiskaa monta kertaa päivässä. Kerää astiat ja huolehtii ettei ole tiskiä. Ja meillä on siis konekkin, mutta mies pesee käsin. On se vaan sellain ihanuus :)[/QUOTE]

Mua nyppis ihan järkyttävästi jos mun mies käyttäis aikaansa tiskaamiseen kun kerran tiskikonekin löytyy! Mun isä aina kilkutti astiat käsin kun ei raaskinut koneessa pestä (vaikka halvempaahan se ainakin kaupungissa on koneessa pestä kun vedestä maksetaan) ja se on kyllä musta pelkkää ajanhukkaa. Puhtaammakskin ne koneessa tulee kun ei kädet kestä niin kuumaa vettä. :)

Ps. Mun mies onneks laittaa astioita koneeseen siinä missä minäkin, osallistuu siis kotitöihin muutenkin.

[QUOTE="vieras";28467728]Mua nyppis ihan järkyttävästi jos mun mies käyttäis aikaansa tiskaamiseen kun kerran tiskikonekin löytyy! Mun isä aina kilkutti astiat käsin kun ei raaskinut koneessa pestä (vaikka halvempaahan se ainakin kaupungissa on koneessa pestä kun vedestä maksetaan) ja se on kyllä musta pelkkää ajanhukkaa. Puhtaammakskin ne koneessa tulee kun ei kädet kestä niin kuumaa vettä. :)

Ps. Mun mies onneks laittaa astioita koneeseen siinä missä minäkin, osallistuu siis kotitöihin muutenkin.[/QUOTE]

Jaa, mua ei nypi sitten ollenkaan, ja kyllä mies ne astiat ihan puhtaaks pesee ;) ja meillä ei ole vesimaksua ja sähköähän tuossa säästää ihan mukavasto.

[QUOTE="...";28467702]Mä en ymmärrä teitä naiset....MIKSI hyväksytty tollaisen?! Mies jättää likaiset asiat pöytään esim. Mitä ihmettä?! Onko se mies aikuinen vai mikä, koska mus käsittääkseni mies ois täysikäinen jne. JA kun sulle ap on vielä lapsi tulossa - niin, se tulee SULLE, sun hoidettavaksi. Mikä teitä vaivaa?! Tai jos antaa tilanteen olla tuollainen, niin sitten ei kyllä pitäis valittaakaan.[/QUOTE]

TÄYSIN samaa mieltä. Kyllä meilläkin mies saattaa jättää astiat pöytään jos lähtee pöydästä suoraan vaihtamaan vauvalle vaippaa tms,mutta tulee "tilanteen rauhoituttua" siivoamaan keittiön. Haluaa siis mieluiten siivota ym kotitöitä tehdä yksin,ilman että perhe pyörii jaloissa :) Muutenkin tekee ison osan kotitöistä. Nyt kun oon lasten kans kotona teen ehkä määrällisesti enemmän (pyykit,useammin tiskit,päivittäissiivoukset jne),mutta mies hoitaa ne mistä mä en tykkää eli mm imuroi ja silittää omat vaatteensa. Lakanat vaihdetaan aina yhdessä,se vaan on helpompaa ja hauskempaa kun yksin. Kaiken autoon liittyvän hoitaa myös,mulla ei ole edes korttia joten auto on käytännössä hänen. Asutaan kerrostalossa joten pihahommia ei ole.

Mä komentaisin siivooman jälkensä ja silti jos ei siivoa niin kyse on arvostuksen puutteesta ja en voisi olla ihmisen kanssa joka ei minua arvosta.

No nimenomaan. Missä on kunnioitus ja arvostus? Tasa-arvo? Se ei tarkoita, että joka sentti jaetaan tasan, mutta se tarkoittaa että molemmat osallistuu! Vai äitinsäkö luokse mies on muuttanut...tosin, jo lapsilla on kotitöitä vastuullaan ja ainakin omat jäljet ja huone pitää siivota...

Yhteistyössä