Ostettiin talo, elämä solmussa, mitä mä teen? Pitkä tilitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheen tein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei nainen, nyt selittelyt seis. Talon oston myötä asia ei ole varmaan tullut ensi kertaa tietoosi. Talon ostaminen on yksi miehesi keinoista pitää sinut, samoin kuin lapsien saanti. Narsisti ei näe lapsia ihanina pikkumussukoina, vaan oman erinomaisuutensa aikaansaannoksina! Talo sitoo sinut ehkä yhdeltä kannalta konkreettisemmin mieheen, rahaloukku on helpompi huomata kuin henkinen alistuminen. Pakkaa kassit ja häivy!

Kyllä nousi karvat pystyyn täälläkin. Tuollaisesta suhteesta pitäisi lähteä pois heti. Kun ei kuulosta terveeltä ei. Ja kun epätoivo kasvaa, teot kovenee. Siinä ei talolainat enää lämmitä. :/

[QUOTE="vieras";22255055]Mistä miehen käytös johtuu? Onko hänellä ankea ja traumaattinen lapsuus? Se ei tietenkään muuta asiaa muuksi, mutta tilanteen arviointi voisi helpottua, kun tietäisi, että onko mies luonnostaan tuollainen vai onko taustalla jotain traumaattista.[/QUOTE]

Aina ei todellakaan kannata ymmärtää liiaksi. Joskus on vain todettava, että tämä oli nyt tässä. Itse ymmärsin ja ymmärsin miehen vallankäyttöä ja kiristystä. Liian kauan.

Kyllä sinä "Alkup." kirjoittaja taidat olla tuossa onnettomassa suhteessasi vielä vuosienkin päästä, koska raha ja talot ovat sinulle onnellisuutta ja terveyttä tärkeämpiä:
"Rempatkoon nyt, niin saadaan enemmän rahaa kun myydään tää." Siis mitä?!

Jos OIKEASTI tahtoisit äijästä eroon, olisit sen jo tehnyt. Mutta sinä elätteletkin toiveita narsistin tervehtymisestä ennalleen. Kirjoituksistasi päätellen sinä olet varsinainen jahkailija, jolla ei ole sisua tehdä päätöstä, koska pelkäät olla yksin. Tällaisia onnettomassa suhteessa roikkuvia naisia löytyy lähes jokaisen lähipiiristä. Ei se ole lapsillekaan hyväksi kasvaa tuollaisen hirmuliskoisän kanssa.

Mutta, se on ihan sama, mitä muut sinulle sanovat, sinä et pohjimmiltaan edes halua erota, vaan roikut ja venyt rakkaudettomassa suhteessa. Ja aivan omasta syystäsi. En sääli sinua lainkaan, sinussa ei ole potkua, eikä voimaa erota. Mutta toivottavasti rempan myötä kodista tulee hieno.

Haista sinä paska, kun et tiedä mistä puhut. Kun se epäonni kopsahtaa omaan nilkkaan, niin ei sitä kuule niin vaan kerätä haarukoita pussiin ja lähdetä. On monta, monta korkeaa rimaa ylitettävänä, niistä on turha edes puhua sellaiselle, jolla ei ole kokemusta. Itse otin vihdoin eron, mutta se ei onnistunut niks naks noin vaan.

no mies yritti sietää kissoja koska välitti susta,ei kyennyt sietämään niitä silti, mutta sullehan on kissat tärkeämpiä (en mäkään voisi sietää kissoja enään,liikaa vaivaa,sotkua ja meteliä.lapset kyllä riittää siinä mielessä vallan mainiosti) että siinä kyllä en tajua sinua, miksi ne katit on sulle tärkeämpiä kuin mikään muu? ootko tullut ajatelleeksi miltä se tuntuu, jos mun miehelle kissat ois niin tärkeitä sais sit asuu niitte kans keskenään(onneksi sillä ei ole kissoja)

mitä muuhun tulee kukaan ei voi olla tyytyväinen tollaseen seksielämään, ja miehelle kuuluu se lasten hoito yhtälailla. eikä hänellä ole kovin aikuismainen suhtautumistaopa asioihin.

Mä erosin entisestä miehestäni neljä vuotta sitten. Meidän suhteessa ei ollut väkivaltaa, mutta se vain kuivui kasaan, eikä meillä kummallakaan ollut halua eikä voimia korjata tilannetta. Löysin heti uuden miehen, mikä sai sukuni karvat pystyyn. Kaikkien mielestä olin itsekäs ja tyhmä, kun aloitin uuden suhteen heti. Kai he olivat siinä oikeassa.

Mulla on entisestä suhteesta kaksi tytärtä. Heille ero oli rankka, mutta he selvisivät. Uuden mieheni he ovat hyväksyneet elämäänsä ja voisin sanoa, että he jopa rakastavat häntä. (vaikka isä on tietenkin se ykkönen, kuten kuulukin)

Mutta..Tämä uusi mieheni osoittautui aikaa myöten väkivaltaiseksi. Aluksi se oli uhkailua, sitten humalassa kiinni käymistä. Viimein sain häneltä oikein kunnolla turpaani. En kuitenkaan pystynyt jättämään häntä ja annoin anteeksi, kun hän katui aidosti.

Sitten meille kävi "vanhanaikaisesti", eli tulin raskaaksi. Se oli yksi humalainen yö, kun tyttöni olivat isällään ja minäkin join liikaa. Ehkäisy "unohtui". Aborttia en hyväksy, eikä miehenikään. Ihana poikamme syntyi viime kesänä. Raskausaika meni hyvin, mieheni oli hellä ja rakastava. Tuntui epätodelliselta ajatella, että tuo mies, joka on niin hyvä minulle ja tytöilleni, sekä tälle yhteiselle lapsellemme, on lyönyt minua.

Kunnes viikko sitten se tapahtui. Olimme kumpikin väsyneitä vauvan valvottaessa yökaudet. Jostain syntyi sanaharkkaa, ja yhtäkkiä mies hyökkäsi silmittömän raivon vallassa kimppuuni, löi ja potki, repi hiuksista.. Alkoholi ei kuulu enää meidän kummankaan elämään, joten tätä ei voida pistää senkään piikkiin.

Nyt olen aivan shokissa ja neuvoton. Rakastan häntä, mutta pelkään, mitä tapahtuu, jos hän joskus suuttuu tytöilleni samalla tavalla..Siitä ei kuitenkaan ainakaan tällähetkellä ole pelkoa, lasten kanssa hänen hermonsa tuntuvat venyvän loputtomiin. Näköjään vain minä osaan ärsyttää häntä niin kovasti.

Pohdin eroa, mutta toisaalta kynnys siihen on niin korkea. Sukunikin on vihdoin hyväksynyt meidän suhteemme ja kaikki pitää miestäni mukavana kaverina. Mitä hän oikeasti onkin. Tuntuisi kamalalta ajatella, että tyttöni joutuisivat kokemaan uudestaan eron tuskat. Kun muuten meillä menee hyvin, mies on kova tekemään töitä niin töissä kuin kotona, huolehtii minusta ja lapsista ja rakastamme toisiamme.

On helppo sanoa tähän, että jätä se sika, mutta eikö mistään löydy muuta ratkaisua?! Mistä voin saada miehelleni apua? Se, että itse muuttuisin hyssytteleväksi hissukaksi ei onnistu, enkä sellaista haluakkaan. Haluan olla oma vahva itseni, mutta nyt sydämeeni on muuttanut pelko..

Anteeksi ap, kun tulin avautumaan sun ketjuun, mutta kuten huomaat, et ole ainoa..

Mä erosin entisestä miehestäni neljä vuotta sitten. Meidän suhteessa ei ollut väkivaltaa, mutta se vain kuivui kasaan, eikä meillä kummallakaan ollut halua eikä voimia korjata tilannetta. Löysin heti uuden miehen, mikä sai sukuni karvat pystyyn. Kaikkien mielestä olin itsekäs ja tyhmä, kun aloitin uuden suhteen heti. Kai he olivat siinä oikeassa.

Mulla on entisestä suhteesta kaksi tytärtä. Heille ero oli rankka, mutta he selvisivät. Uuden mieheni he ovat hyväksyneet elämäänsä ja voisin sanoa, että he jopa rakastavat häntä. (vaikka isä on tietenkin se ykkönen, kuten kuulukin)

Mutta..Tämä uusi mieheni osoittautui aikaa myöten väkivaltaiseksi. Aluksi se oli uhkailua, sitten humalassa kiinni käymistä. Viimein sain häneltä oikein kunnolla turpaani. En kuitenkaan pystynyt jättämään häntä ja annoin anteeksi, kun hän katui aidosti.

Sitten meille kävi "vanhanaikaisesti", eli tulin raskaaksi. Se oli yksi humalainen yö, kun tyttöni olivat isällään ja minäkin join liikaa. Ehkäisy "unohtui". Aborttia en hyväksy, eikä miehenikään. Ihana poikamme syntyi viime kesänä. Raskausaika meni hyvin, mieheni oli hellä ja rakastava. Tuntui epätodelliselta ajatella, että tuo mies, joka on niin hyvä minulle ja tytöilleni, sekä tälle yhteiselle lapsellemme, on lyönyt minua.

Kunnes viikko sitten se tapahtui. Olimme kumpikin väsyneitä vauvan valvottaessa yökaudet. Jostain syntyi sanaharkkaa, ja yhtäkkiä mies hyökkäsi silmittömän raivon vallassa kimppuuni, löi ja potki, repi hiuksista.. Alkoholi ei kuulu enää meidän kummankaan elämään, joten tätä ei voida pistää senkään piikkiin.

Nyt olen aivan shokissa ja neuvoton. Rakastan häntä, mutta pelkään, mitä tapahtuu, jos hän joskus suuttuu tytöilleni samalla tavalla..Siitä ei kuitenkaan ainakaan tällähetkellä ole pelkoa, lasten kanssa hänen hermonsa tuntuvat venyvän loputtomiin. Näköjään vain minä osaan ärsyttää häntä niin kovasti.

Pohdin eroa, mutta toisaalta kynnys siihen on niin korkea. Sukunikin on vihdoin hyväksynyt meidän suhteemme ja kaikki pitää miestäni mukavana kaverina. Mitä hän oikeasti onkin. Tuntuisi kamalalta ajatella, että tyttöni joutuisivat kokemaan uudestaan eron tuskat. Kun muuten meillä menee hyvin, mies on kova tekemään töitä niin töissä kuin kotona, huolehtii minusta ja lapsista ja rakastamme toisiamme.

On helppo sanoa tähän, että jätä se sika, mutta eikö mistään löydy muuta ratkaisua?! Mistä voin saada miehelleni apua? Se, että itse muuttuisin hyssytteleväksi hissukaksi ei onnistu, enkä sellaista haluakkaan. Haluan olla oma vahva itseni, mutta nyt sydämeeni on muuttanut pelko..

Anteeksi ap, kun tulin avautumaan sun ketjuun, mutta kuten huomaat, et ole ainoa..

Miehesi pitäisi ehkä suostua lähtemään johonkin terapiaan ja teidän pitäis pystyä juttelemaan keskenänne. En oikein osaa sanoa mitään, itellä on niin huonot kokemukset ihan lapsen näkökulmasta siitä, kun vanhemmat erosivat ja äiti otti väkivaltaisen miehen (onneksi en asunut heidän kanssa) joka sitten pieksi äitiä sekä minuakin, jos sanaharkkaa syntyi. Itsessään se ei virhettä nähnyt.

[QUOTE="Alkup.";22375300]Kysyi kiukkuisena, että mitä suunnittelen kun kissatkin ovat kadonneet. Totesin, että se nähdään, mutta kissoja ei tälläsessä ympäristössä voi pitää. Kysäs vielä, että eikö niitä kissoja voi jättää sinne porukoille, johon totesin että ei voi, ne on mun kissoja eikä porukoitten.
Sit se katos remppahommiin.
Rempatkoon nyt, niin saadaan enemmän rahaa kun myydään tää. Vaikkakin menee se kolmannes veroja, mut ei auta.

Meillä ei muuten nyt ainakaan vielä oo kiire muksujen kanssa täältä evakkoon, ellei se sit ala meitä uhkailemaan. Laitetaan pinnat kuntoon ja sit välittäjä paikalle.[/QUOTE]

Eiköhän olis parempi vaan häippästä sieltä.

[QUOTE="Vieras";22377589]Miehesi pitäisi ehkä suostua lähtemään johonkin terapiaan ja teidän pitäis pystyä juttelemaan keskenänne. En oikein osaa sanoa mitään, itellä on niin huonot kokemukset ihan lapsen näkökulmasta siitä, kun vanhemmat erosivat ja äiti otti väkivaltaisen miehen (onneksi en asunut heidän kanssa) joka sitten pieksi äitiä sekä minuakin, jos sanaharkkaa syntyi. Itsessään se ei virhettä nähnyt.[/QUOTE]

Tätä mä niin pelkään! Että jos hän joskus lyö lapsia. Tai minua lasten nähden. Tunnen olevani huono ja itsekäs, kun tavallaan "jään odottamaan" että se tapahtuu, että sitten vasta eroan. Pitääkö mun ottaa se riski, että hän tosiaan käy lapsiin käsiksi, vai luotanko siihen, että hän ei sitä tee. Hänellä itsellään on kolme aikuista lasta, eikä hän ole lyönyt heitä koskaan. Tämän olen kuullut myös lasten äidiltä, sekä lapsilta itseltäänkin, kun puhuttiin kasvattamisesta. Lapset sanoivat, että edes tukkapöllyä iskä ei ole antanut. Mutta toisaalta, mies ei lyönyt eksäänsäkään, miksi nyt minua!

Tätä mä niin pelkään! Että jos hän joskus lyö lapsia. Tai minua lasten nähden. Tunnen olevani huono ja itsekäs, kun tavallaan "jään odottamaan" että se tapahtuu, että sitten vasta eroan. Pitääkö mun ottaa se riski, että hän tosiaan käy lapsiin käsiksi, vai luotanko siihen, että hän ei sitä tee. Hänellä itsellään on kolme aikuista lasta, eikä hän ole lyönyt heitä koskaan. Tämän olen kuullut myös lasten äidiltä, sekä lapsilta itseltäänkin, kun puhuttiin kasvattamisesta. Lapset sanoivat, että edes tukkapöllyä iskä ei ole antanut. Mutta toisaalta, mies ei lyönyt eksäänsäkään, miksi nyt minua!

Hankala tilanne, jotenkin en osaa sanoa niinkään että "Ehdottomasti lähde pois", mutta toisaalta tuossa on juuri se, että eihän sitä voi tietää, jos se alkaakin taas lyömään. Useasti ne lyöjät lyövät sitten useammastikin kun vain kerran. Minkälainen miehesi muuten on, onko esim. jotenkin erityisemmän mustasukkainen, kuin "normaalisti" ollaan? Olisiko mahdollista esim. ottaa vaikkapa ihan muutamaksi päiväksi mieheen etäisyyttä menemällä lasten kanssa esim. vanhempiesi luo?

naistenkartano.com
koittaakas naiset nyt lähteä jotain kautta sitä voimaantumista etsimään.
Aivan varmasti saatte voimavaroja, kun otatte vaan sen ensimmäisen askelen, ja tukihenkilön itsellenne. se on jo matkalla uuteen, kun ottaa ekan askeleen,.
Luin vain vähän ketjun alkua ja tuolta lopusta näin väkivalta-sanan. Se riittikin jo.

[QUOTE="minä";22255101]Veikkaan että miehesi on narsisiti,ja silloin hänen käytöksensä ei tule muuttumaan vaan pahenee vaan ajanmittaan=([/QUOTE]

Peesi. Miehesi kuulostaa narsistilta. Vaikka kaikissa meissä on narsisitisia luonteenpiirteitä, niin tuo on jo häiritsevää. Narsisti hyvin harvoin muuttuu, yleensä pahenee.

Jollain lailla sinun pitäisi nyt alkaa ajatella mikä sinulle ja lapsille on hyväksi. Se EI ole itsekkyyttä, vaan itsestäsi välittämistä. Lapsillesi sinä olet tärkein ja on tärkeää, että sinä välität heistä ja itsestäsi.

[QUOTE="Alkup.";22377012]Valitettavasti heräsin liian myöhään eli nimet oli jo kauppakirjassa alla kun tää tilanne lähti käsistä. Ja nyt se raha ratkaisee. Mulla ei mitenkään oo varaa maksella isoa lainaa pois + lisäksi vuokraa. Ei mitenkään. Eli nyt todellakin tehdään tähän pintaremppa, arvo nousee heti, koska tää oli aika hirveessä kunnossa ja sit pyydetään välittäjä paikalle. Ja silloin tuon jäljelle jäävän lainan määrä edes hieman pienenee.

Mies kysyi äsken mun suunnitelmiani, vastasin niinkuin tuossa edellä kirjoitin. Yllättäen taas pyyteli kovasti anteeksi kusipäisyyttään ja sanoi menneensä ehkä hieman liian pitkälle.
Vanhemmalle muksulle jutteli myös, että milläs me saataisiin äidin mieli muuttumaan, ettei häntä heitetä taivasalle.

Mikäli yhtään vanhat merkit paikkaansa pitää, hetken aikaa taas esittää superisää, supermiestä sun muuta ja hetken päästä esiin tulee huutava tyranni, jolle kaikki on aivan yks ja sama. Mielenkiinnolla odotan.[/QUOTE]

Niin ja vielä se että narsisti nimenomaan muka pyytää anteeksi, mutta oikeasti mikään ei muutu. Narsisti myös sanoo ja lupaa tehdä kaikenlaista hyväksesi, mutta kun tulee asioiden toteuttamisen aika, niin yllättäen toimet ei käykään...

Ja narsisti hurmaa ensin ja on tavattoman ihana. Sitten kaikki muuttuu... Mun isä ja hänen uus vaimonsa elävät narsismin tulehduttamassa suhteessa, surullista se on..

Suostuisiko mies lähtemään ensi- ja turvakodissa järjestettävään miesten ryhmään? siellä käsitellään parisuhdeväkivaltaa ja olen melko varma, että siellä on parhaat asiantuntijat auttamaan :)

Ap, olet suhteessa psykopaatin kanssa. Narsisti ja epävakaa tapaus, joka uhkailee silmittömällä väkivallalla jatkuvasti. Ymmärrän toki taloudelliset vaikeudet (käsittämätöntä, että annoit tilanteen mennä noin pahaksi) jos nyt lähdet, mutta sinuna tekisin suunnitelman nopeasti. Miehesi ei muutu, vaan uhkaa sinua ja lapsiasi koko ajan. Kissat ovat täysin sivujuoni koko hommassa. Jos ongelma olisi vain niissä, normaali mies osaisi esittää asiansa oikein, ei uhkailemalla ja mutisemalla tapposuunnitelmia. Et edes nää, kuinka sairas miehesi on.

Ymmärrän kissa-asian. Mäkään en jaksaisi kuunnalla pieniä lapsia ja samalla hooitaa kissoja..grr..
Se on vain liikaa.
Tuommosta polleutta ei kannata kauaa katsoa. Jos mies ei koskaan tunne mitään katumusta käytökselleen, häivy paremman sään aikana. Vedät itsesi muuten piippuun.
Nim: kokemus.

Ymmärrän kissa-asian. Mäkään en jaksaisi kuunnalla pieniä lapsia ja samalla hooitaa kissoja..grr..

Et näköjään ymmärrä. Ap:han sanoi, että hän hoitaa kissat ja lapset.

Avaa nyt ap silmäsi. Veikkaan, että nyt kun kissoista on päästy, niin mies keksii seuraavaksi kiristää sinua lapsilla. Joko hän sanoo, ettet saa lapsia mukaasi, jos haet eroa tai sitten uhkaa satuttaa heitä. Säälin todella lapsiasi. Vie heidät turvaan tuollaisesta sairaasta ilmapiiristä.

Et näköjään ymmärrä. Ap:han sanoi, että hän hoitaa kissat ja lapset.

Avaa nyt ap silmäsi. Veikkaan, että nyt kun kissoista on päästy, niin mies keksii seuraavaksi kiristää sinua lapsilla. Joko hän sanoo, ettet saa lapsia mukaasi, jos haet eroa tai sitten uhkaa satuttaa heitä. Säälin todella lapsiasi. Vie heidät turvaan tuollaisesta sairaasta ilmapiiristä.

En voi kuvitellakaan, että mies vaatisi lapsia itselleen erossa. Eihän se niitä jaksais kuunnella :D
Nytkin tuntuu tunti lapsen hoitoa olevan liikaa.
Ja edelleenkään en ole kissoista luopumassa.

Sanoit, että miehesi painosti sinua lasten hankintaankin ja sitten vielä tää talokauppa. Molemilla keinoilla on saanut sut vaan tosiaan tiukemmin sidottua itseensä. Kissoja vihaa juuri siksi, että ovat sulle tärkeitä. Täysin narsistinen ihminen kuulostaa olevan kyseessä. Itsellä myös kokemusta sellaisesta, mutta ei onneksi puolisona..

[QUOTE="Alkup.";22379995]En voi kuvitellakaan, että mies vaatisi lapsia itselleen erossa. Eihän se niitä jaksais kuunnella :D
Nytkin tuntuu tunti lapsen hoitoa olevan liikaa.
Ja edelleenkään en ole kissoista luopumassa.[/QUOTE]

Tajusin kyllä, ettet ole luopumassa kissoista, mutta miehen näkökulmasta olet taipunut hänen tahtoonsa, kun 'hävitit' kissat. Ei mies tietenkään lapsia jaksa hoitaa, mutta ihan vain sinun kiusaksesi hän alkaa vaatimaan heitä itselleen, koska tietää, että lapset ovat sinulle tärkeintä maailmassa. Kissa-valttikortin hän menetti jo kiristämisessä, joten pakkohan niiden tilalle on keksiä joku uusi, millä hallita sinua.

Näin narsistit toimivat. Miehesi on ilmiselvä sekopäinen, häiriintynyt narsisti.

Tuollaisessa tilanteessa minäen uskaltaisi erota sillä en todellakaan haluaisi että mies saa olla lasten kanssa kaksin sekuntiakaan. Mitähän moinen hullu tekisi niille omalla vuorollaan kun ei jakaisikaan.. miettikääs..

Mikä helev*tti teitä kissavihaisia vaivaa, tässäkin ketjussa varmaan kymmenen ihmistä sanonut, enemmän tai vähemmän tosissaan, että kissat ovatkin tämän kaiken syy ja takana. Onko viimeinenkin järjen valo häipynyt? Eihän ap:n mies edes hoitanut kissoja, kun silläkin perusteltiin kissojen "poistoa".

Kyllä tämä muiden palstalaisten järjen puhuminen tälle narsistin kanssa elävälle naiselle kaikuu täysin kuuroille korville. Selvästi hän tahtoo jäädä miehensä luokse, myönsihän jo, että raha on tärkein. Ei voi kuin ihmetellä elämän arvoja.

Sen kuin lyöt vain päätäsi seinään, alkuperäinen, ja otat lapsinesi ja kissoinesi ehkä muutaman iskun mieheltäsikin, jos ei fyysisesti, niin ainakin sanallisesti.
Minä en sääli sinua pätkääkään, silkkaa tyhmyyttä jäädä tuollaiseen "suhteeseen", sinun lapsiasi ja kissojasi minä säälin, he saavat kärsiä sinun takiasi, kun et lähde. Sinun miehesi ei tuosta muuksi muutu.

Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.