Ostettiin talo, elämä solmussa, mitä mä teen? Pitkä tilitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheen tein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Materia on materiaa, peltiä, puuta ja tiiliskiviä. Niitä tässä maailmassa riittää. Mutta elämää on vain tämä yksi ja ainoa. Kokoa lapsesi ja lähde, äläkä taaksesi katso.

Tämän minäkin ymmärsin kun lähdin exän luota. Lapseni ja koko omaisuus tulevaa varten oli siinä, mitä sain autoon mahtumaan...se mitä jäi kotiimme, mies poltti. Se oli kuitenkin vain materiaa, loppujen lopuksi pieni hinta siitä että pystyi hengittämään vapaasti.

Tuota... Mitä jos sillä miehelläsi ihan vaan on jokin asia elämässään hullusti eikä se osaa purkaa pahaa oloaan millään rakentavalla tavalla? Ja jos se mies lisäksi ihan vaan inhoaa kissoja, jotka mies on aika ajoin mieliksesi yrittänyt hyväksyä?

En olettaisi asiassa mitään tulevasta käytöksestä nykyisen kissavihan perusteella vaan hakeutuisin miehen kanssa paritrapiaan selvittämään asioita.

en todellakaan jaksa ymmärtää täällä palstalla heiluvien moraalia ja etiikkaa. Sellaiset jotka ette ole narsistisen ihmisen (siis oikeasti, ei siinä muotisanaviidakossa missä ketä tahansa kusipäätä kutsutaan narsistiksi ja huonoa puhelinta vammaiseksi) kanssa joutuneet pitkäaikaiseen tekemisiin ei kannattaisi näihin ketjuihin kommentoida yhtään mitään.
Ap, kissojen hengen uhkailu on yhtä kriminalisoitavaa kuin ihmisenkin ja sen perusteella voit hakea lähestymiskiellon tarvittaessa. Sinulle joka kommentoit ettet eroaisi koska mies saa olla lasten kanssa sen jälkeen yksin omalla vuorollaan, mietipä vähän omia ja lastesi arvoja (jäisitkö lastesi psyykkistä kehitystä vaurioittavaan suhteeseen?) ja ota selvää millä perusteilla huoltajuusasiat järjestyvät.
Ap, narsistin käsittelyssä minäkuvasi on vääristynyt, samoin tilanteen arviointitaitosi. Ota yhteyttä vaikka perheneuvolaan, mene vanhempiesi luo joksikin aikaa kylään tai mihin muualle vaan ja hae apua rauhassa. Siitä se lähtee.

[QUOTE="alkup.";22254940]Lisäksi tuossa miehessä on yksi omituinen luonteen piirre. Musta tuntuu, että se ei kykene olemaan empaattinen lainkaan. Lapsia lohduttaa, jos niihin sattuu, mutta esim. kerran kävi niin, että yksi kissoista vaikutti olevan kovin sairas ja pelkäsin jo, että miten vakavasta sairaudesta onkaan kyse. Mies hihkui, että jeee, nyt se kissa kuolee, pääsen eroon siitä. Että näin. Minä siis suunnilleen itkin huolesta ja toinen lällättää riemusta vieressä.
Samoin isäni sairastui vakavasti ja olin hieman maassa asiasta. Mies ei ottanut asiaa edes puheeksi ja jos minä asiasta jotain juttelin, en saanut minkäänlaista vastausta tai keskustelua. Siis ignoorasi täysin koko aiheen. Outoa?[/QUOTE]

mies on ihan selvästi narsisti.empatiakyvytön,itsekäs,kaikinpuolin kamala ihminen.

Vieläkö miehesi on pysynyt mairealla tuulella ap?

Edelleen on esitys päällä. Lupasi jopa kysymättä antaa mun huomenaamuna nukkua pitkään kun muksut valvottivat yön. Historiallista tämäkin...

Ja tuohon yhteen kommenttiin, että kun jutteli lapselle siitä, että millä äiti saadaan leppymään, ettei häntä heitetä taivasalle, tarkoitin tuossa sitä ettei miestä heitetä pihalle. Ei siis puhunut minusta ;)

Luin pelkästään aloittajan kirjoituksen. Kysymys kuuluukin: Mikä miehessäsi on hyvää, miksi arvostat/haluaisit hänen kanssaan jatkaa? Mieti oikein kunnolla positiivisia asioita, vaikka nyt tuntuu ettei niit ole. Miksi ihastuit/rakastuit aikoinaan häneen? Ovatko kaikki nämä piirteet kadonneet?

tsemppiä kovasti!!

Miehesi on psykopaatti.
Olet velvollinen pelastamaan itsesi ja lapset ennenkuin tapahtuu peruuttamaton murhenäytelmä;
älä jää sitä odottamaan, se on tulossa.
Vie lapsesi turvaan, ennenkuin ne viedään väkisin.
.

[QUOTE="minä";22255101]Veikkaan että miehesi on narsisiti,ja silloin hänen käytöksensä ei tule muuttumaan vaan pahenee vaan ajanmittaan=([/QUOTE]

En lukenut likimainkaan koko ketjua, mutta sama tuli mieleen jo ensimmäisiä rivejä lukiessani.
Surullista, toivon voimia ap:lle että jaksaa tehdä raskaan päätöksen, joka taitaa olla se ainoa, eli lähteä. :hug:

Tässä on yks hyvä blogisivusto sulle, jos satut olemaan englannintaitoinen:
http://narcissism-support.blogspot.com/2009/01/welcome-home.html

Onnea ja tsemiä eroon ja uuteen elämään :)

Mä olisin tossa melkein kaiken vielä sietänyt hetken..siis vaan hetken, siihen asti että aisaa olisi puitu ja selvitetty sille jokin ratkaisu. Mutta silmään pistää pahasti se, että miehesi antaa lapsen itkeä ja odottaa sinun hoitvaan lapsen, vaikka olisi itse kyvykäs hoitamaan. Mä en hetkeäkään katsoisi miestä joka ei menisi lohduttamaan omaa lastaan jos se itkee, silloin kun minä olen jossain muualla. Olisinpa sitten hoitamassa kissaa tai vaikka istuisin muuten jossakin muualla. Mun mielestä lapset on niin tärkeitä että niitä ei voi jättää hoitamatta vaan siks että "toi akka nyt ottaa mua päähän kissoineen". Mun mielestä toi kielii jo siitä että miehellä on iso asennevamma lastenhoitoon ja yleensäkin siihen että lapsi tarvitsee hoivaa vaikka talossa olisi kissa tai lehmä tai mikä vaan.
Eli ihan ekana pitäs puhua siitä että lapset on yhteisiä ja tarvitsee molempia vaikka mikä tilanne olisi. Ja lapsen hoitaminen pitäisi olla mukavaa. Ainakin itse koen helpotusta kun voin auttaa itkevää lastani ja niin tuntee miehenikin.

Ja sitten...miksi suostut tuollaiseen seksielämään? Tiedän, että moneen asiaan voi suostua siksi että elämä olis helpomaa, mutta mulle tulis tollasesta tosi hyväkskäytetty olo. Haluaako mies sinua vai vaan purkaa omaa oloaan? Reagoitko itse mitenkään enää miehen lähestymisyrityksiin vai ällöttääkö niin paljon ettei kiinnosta ja olet siksi patsaana paikalla?

Mä lähtisin miettimään ihan ekana sitä että mihin sä miehessä rakastuit, mitä hyvää teillä oli ennen ja mitä siitä puuttuu nyt. Ja samaa kysyisin mieheltä. En lähtis syyttelemään mitään vaan kysymään että voisko tilanteelle tehdä mitään. Ja mielellään jonkun kolmannen osapuolen mukanaollessa. Joku pergheterapeutti olis hyvä. Mä ilamsisin huoleni siitä että molemmilla on paha olla ja asialle pitäis tehdä jotain ja se jotain ei varmasti ole kissojen tappamisella hoidettu.

Jos kissat on miehelle vastenmielisiä, kehottisin miestä tutustumaan niihin paremmin. Kertomaan mikä niissä mättää. Ihan perustellusti. Joskus voi olla että joku asia vaan ärsyttää liikaa. Mies voisi myös etsiä vaihtoehdon kissojen sisälläoloon jos ei kerran halua että ne sisällä on. Jos vaikka rakentaa sinne uuden talon pihalle niille lämpimän asunnon ja häkit. Kokeile rakentavaa keskustelua tyyliin " tappamiseen en suostu mutta olisiko sinulla ehdottaa jotakin muuta vaihtoehtoa?"
ja jos sua itteäs ällöttää koko mies, siitäkin voisi nätisti huomauttaa. Mä sanoin omalle miehelleni tänään sen parrasta ja ylipitkistä hiuksista (joita olen vihjaillut leikkuutettaviksi jo pitkään) että " sä oot kyl ihan seksikäs noinkin, mut ois kiva kun toi tukka vähän lyhenis ja parta siistiytyis niin sussa ois jo glamouria" :whistle: Ja itseasiassa olen pyytänyt että mies sanoo mulle jos sitä joku häiritsee mussa. Eilen sain kuulla lauseen " sä oot kyllä aikas tyylikäs tänään rouvaseni" ja tarkotti kyllä että saiskos jotain muuta päälle. Mulla oli illalla miehen kotiuduttua töistä päällä mustat kalsarit ja kun oli ollut kylmä niin reisiin asti kiskotut vaaleenpunaset säärystimet. Säärystimien heittämine jo helpotti "näkyä" :laugh:

[QUOTE="realisti";22406171]Mitäs ap:lle kuuluu tänään? Vieläkö mies on muikea...? Oletko yhtään funtsinut asioita?[/QUOTE]

Ihanaa kun täällä tsempataan :)
Mies on edelleen kovin ihana olevinaan ja kissat ovat edelleen hoidossa. Asioista ei ole puhuttu kun olen odottanut sopivaa hetkeä, että lapset ois nukkumassa ja mies sopivalla tuulella.

Varasin hetken mielijohteesta ajan Väestöliiton nettivastaanottoon ja tänään juttelin yhden psykologin kanssa. Oli aika herättävää kun ajattelin, että heillä on tapana pyrkiä pitämään perheet kasassa. No ei näköjään: Kysyi minulta, että haluanko lööppiin? Eli oli sitä mieltä myös, että jonkinmoinen aikapommi täällä muhii ja jotain tarttis pikaisesti tehdä. Hän ehdotti neuvolan kautta avun hakemista, terapiaa tms asioiden selviämiseksi. Ja sanoi myös, että miehellä saattaa olla jokin sairaus (olikohan impulssikontrollihäiriö...?) ja lääkitys voisi tuohonkin auttaa. Mutta että siis ekana tarttis päästä keskustelemaan ulkopuolisen tahon kanssa.

Ja koska mä oon ehkä vähän hullu, aattelin lähteä vielä tota koittamaan, koska mua niin surettaa noitten lasten puolesta jos isä katoaa joka päiväisestä elämästä. Vanhemmalle lapselle tuntuu päivä päivältä tulevan isä tärkeämmäksi :(

Ja että näitä kaikkia tsempityksiä on hienoa yrittää lukea miehen ollessa kotona, kun alkaa väkisin itkettämään. Se ehkä hiukkasen ajattelee, että tää mamma on nyt sekoamassa lopullisesti :D

Mä olisin tossa melkein kaiken vielä sietänyt hetken..siis vaan hetken, siihen asti että aisaa olisi puitu ja selvitetty sille jokin ratkaisu. Mutta silmään pistää pahasti se, että miehesi antaa lapsen itkeä ja odottaa sinun hoitvaan lapsen, vaikka olisi itse kyvykäs hoitamaan. Mä en hetkeäkään katsoisi miestä joka ei menisi lohduttamaan omaa lastaan jos se itkee, silloin kun minä olen jossain muualla. Olisinpa sitten hoitamassa kissaa tai vaikka istuisin muuten jossakin muualla. Mun mielestä lapset on niin tärkeitä että niitä ei voi jättää hoitamatta vaan siks että "toi akka nyt ottaa mua päähän kissoineen". Mun mielestä toi kielii jo siitä että miehellä on iso asennevamma lastenhoitoon ja yleensäkin siihen että lapsi tarvitsee hoivaa vaikka talossa olisi kissa tai lehmä tai mikä vaan.
Eli ihan ekana pitäs puhua siitä että lapset on yhteisiä ja tarvitsee molempia vaikka mikä tilanne olisi. Ja lapsen hoitaminen pitäisi olla mukavaa. Ainakin itse koen helpotusta kun voin auttaa itkevää lastani ja niin tuntee miehenikin.

Ja sitten...miksi suostut tuollaiseen seksielämään? Tiedän, että moneen asiaan voi suostua siksi että elämä olis helpomaa, mutta mulle tulis tollasesta tosi hyväkskäytetty olo. Haluaako mies sinua vai vaan purkaa omaa oloaan? Reagoitko itse mitenkään enää miehen lähestymisyrityksiin vai ällöttääkö niin paljon ettei kiinnosta ja olet siksi patsaana paikalla?

Mä lähtisin miettimään ihan ekana sitä että mihin sä miehessä rakastuit, mitä hyvää teillä oli ennen ja mitä siitä puuttuu nyt. Ja samaa kysyisin mieheltä. En lähtis syyttelemään mitään vaan kysymään että voisko tilanteelle tehdä mitään. Ja mielellään jonkun kolmannen osapuolen mukanaollessa. Joku pergheterapeutti olis hyvä. Mä ilamsisin huoleni siitä että molemmilla on paha olla ja asialle pitäis tehdä jotain ja se jotain ei varmasti ole kissojen tappamisella hoidettu.

Jos kissat on miehelle vastenmielisiä, kehottisin miestä tutustumaan niihin paremmin. Kertomaan mikä niissä mättää. Ihan perustellusti. Joskus voi olla että joku asia vaan ärsyttää liikaa. Mies voisi myös etsiä vaihtoehdon kissojen sisälläoloon jos ei kerran halua että ne sisällä on. Jos vaikka rakentaa sinne uuden talon pihalle niille lämpimän asunnon ja häkit. Kokeile rakentavaa keskustelua tyyliin " tappamiseen en suostu mutta olisiko sinulla ehdottaa jotakin muuta vaihtoehtoa?"
ja jos sua itteäs ällöttää koko mies, siitäkin voisi nätisti huomauttaa. Mä sanoin omalle miehelleni tänään sen parrasta ja ylipitkistä hiuksista (joita olen vihjaillut leikkuutettaviksi jo pitkään) että " sä oot kyl ihan seksikäs noinkin, mut ois kiva kun toi tukka vähän lyhenis ja parta siistiytyis niin sussa ois jo glamouria" :whistle: Ja itseasiassa olen pyytänyt että mies sanoo mulle jos sitä joku häiritsee mussa. Eilen sain kuulla lauseen " sä oot kyllä aikas tyylikäs tänään rouvaseni" ja tarkotti kyllä että saiskos jotain muuta päälle. Mulla oli illalla miehen kotiuduttua töistä päällä mustat kalsarit ja kun oli ollut kylmä niin reisiin asti kiskotut vaaleenpunaset säärystimet. Säärystimien heittämine jo helpotti "näkyä" :laugh:

Tässäkin oli paljon asiaa! Ekaks, miehellä on asennevamma. Se on huomattu ja tosiaan tuo, että kun se mulle kiukuttelee, niin joskus se kiukuttelee lasten kautta. Ja ei ole reilua ei.

Seksielämä, mä en jaksa enää kuunnella kaiken päälle valitusta siitä, jos en anna. Kuitenkin mies kuuliaisesti ja pyytämättä tyydyttää mut yleensä ensin, eli saan mäkin siitä jotain. Muuten menee kyllä nykyään melkein patsasteluksi, koska ei vaan intohimoja löydy kissojen kiusaajaan...

Kissoista on keskustelu enemmän kun laki sallii ja mies on todellakin ehdottanut rakentavansa kopin pihan perälle niille missä saavat asua. No en kuitenkaan lähde tuohon, ne on ja pysyy lemmikkinä. Piste. Jos ei siedä niin menkööt matkoihinsa sitten.

Ja ällötyksille ei vaan mitään tehdä. Ne hampaat nyt jostain syystä vaan ei miestä kiinnosta, vaikkei varmaan kahta kertaa katsois itsekään naista, jolla on ihan ruskeat hampaat... Joskus marmatin/vihjasin nätisti/tein kaikkeni asiasta ja ei sitä kiinnosta. Totes vaan, että ei me kuitenkaan enää pussata, niin aivan sama.

[QUOTE="vieras";22254760]No koska talo tuntuu olevan miehen, ottakoon hän lainan itselleen ja tehköön talolla mitä tykkää ja lähdet etsimään itsellesi elämän.[/QUOTE]

juuri näin!

Kuulostaa aika tutulta. Mä otin ex-miehen kanssa 195 000 lainaa taloon, asuttiin muutama kuukausi talossa ja mä päätin lähteä. Mies "raukka" luuli että olin "kusessa" ja "jumissa" avioliitossa jossain hornan tuutissa omakotitalossa, mutta olipahan ylläri kun ilmoitin erosta...Nyt olen paljon tyytyväisempi, enkä tunne olevani vankilassa. Meillä on vain yksi elämä. Älä anna materialististen asioiden vaikuttaa päätöksiin tai tee niistä "tekosyitä". Tsemppiä, ole rohkea ja ajattele itseäsi ja lapsiasi! Takaan että se kannattaa :)

Voimia ap:lle.

Yksi kirjoittaja tuossa kehoitti pohtimaan mistä miehen käytös johtuu, että onko traumaattinen lapsuus ja siksi tuollainen vai muuten vain.

5 vuotta vakavien mielenterveysongelmien kanssa painineen avovaimona opettivat minulle tärkeän läksyn: Vain sillä on väliä millainen puoliso on tässä hetkessä, sinua kohtaan ja miten se vaikuttaa sinun elämääsi ja tulevaisuudenosotuksiisi.

Sillä, mistä puolisosi sairas käytös johtuu, ei valitettavasti ole mitään merkitystä sinun tai perheenne kannalta. On siis turha liikaa pohtia noita "lapsuuden traumoja" joita miehelläsi ehkä (todennäköisesti) on. Sellainen pohdinta ja vääränlainen ymmärtäminen vain pelaavat aikaa miehesi pussiin ja sairastuttavat sinut hoitamaan sairasta miestäsi ja unohtamaan itsesi.

Lähde kun vielä jaksat. Kuvaamasi käytös ei pikku pariterapioilla miksikään muutu. Pariterapiassa voidaan vain auttaa paria luovimaan helpommin eteenpäin, mutta kun kuvio on noin vinossa ja miehesi käyttää valtaa sairaalla tavalla, ei se kuvio muutu. Miehesi tarvitsisi omaa pitkää terapiaa ja paljon motivaatiota muuttumiseen. Se on varmaankin turha toive, vai?

Lähde, pelasta itsesi ja lapsesi ja lähde.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja inköm;22282194:
Minä olen sitä mieltä, että tuo on vain sinun tarinasi tapahtuneesta. Olisi mielenkiintoista kuulla se toinenkin puoli. Minun kokemukseni perusteella kissaihmiset ovat usein taitavia näkemään juuri vain sen oman laitansa asiassa, vaikka miten suurpiirteisiä yrittäisivät olla.

Totta kai tarinoilla on aina kaksi puolta, mutta miten ihmeessä tämä liittyy juuri nimenomaan "kissaihmisiin"?? Ohhoijaa...