Nyt se ero ilmeisesti tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turta

Vieras
Ollaan jo kauan oltu eron partaalla. Vuosia. Välillä menee paremmin. Yhdessä ollaan oltu 15 v, naimisissa 11, yksi 8 v lapsi jota todella tehtiin ja tehtiin.

Mies on ollut jo kauan sellainen, että aina pienemmästäkin huutaa eroa. Sitten peruu. Suuttuu ihan silmittömästi, uhkaa jopa tappaa. Ei ole oikeasti käynyt käsiksi, mutta tavaraa on mennyt, läppäri, seinässä on reikä jne. jne.

Välillä suuttumukseen on aihetta, välillä ei, tai syy on mitätön. Välillä mietin onko hän ihan terve, raivokohtaukset ovat jotenkin niin rajuja, niissä on pakkoliikkeitä ja hokemia.

Miehellä on mielettömän huono stressinsietokyky, huono itsetunto, todella kauhea lapsuus takana. Syy voi olla vaikka työssä joku ongelma niin hän raivoaa sen ulos kotona.

Minä olen yrittänyt että hakisi apua. Ei hae. Kukaan ei tiedä millaista meillä on. Kun mies on työmatkalla, meillä on rauhallista ja mukavaa tytön kanssa. Tyttö kyllä tykkää isistä, eikä kuulemma halua, että erotaan. Hänkin on siis kuullut riitoja.

Minäkin tykkään, mutta kun en jaksa enää tätä huutamista.

Nyt eilen tuli myöhään töistä, oltiin jo nukkumassa. Heräsin kun mies alkoi jo eteisessä huutamaan ja raivoamaan, kun en ollut siivonnut eteistä (olen myös töissä ja eilen illalla harjoteltiin kokeeseen ja käytiin pyöräilemässä). Eroa taas oltiin ottamassa. Ja nyt tuli töistä ja sama jatkui. Mies lähti ulos.

Toisaalta haluan myös erota. Ja minun pitääkin, tytönkin takia. Mutta miten me pärjätään? Minulla on pieni palkka, saan käteen vain noin 1200. Miehellä on 2 kertaa niin iso palkka kukn mulla. Asumme aso-asunnossa pääkaupunkiseudulla ja vastike on 850 vai oliko se jo 880.. Sitten päälle muut laskut. Tähän saa asumistukea, mutta tiukkaa se elämä on silti. Voin toki hakea pienempää, nukkua itse olkkarissa. Tyttö tarvitsee oman huoneen kumminkin. Olisiko se järkevää? Työni on lisäksi äitiysloman sijaisuus ja ilmeisesti loppuu ensi keväänä.

Toisaalta jos ero tulee, onko kapselle parempi että muut asiat kuten koulu ja kaverit pysyvät. Itse voisin aloittaa kokonaan alusta uudessa paikassa. Ehkä häpeänkin eroamista.

Aiemmin erouhkailujen yhteydessä on myös puhunut, ettei tule tapaamaan lasta. Nyt ei puhunut sellaista. Kesä on jo soviteltu, että katetaan koko kesäloma. Jos ei tapaa eikä ota lasta, mulla on 2 viikkoa vaikeaa saada hoitajaa tai päiväleiriä enää tässä vaiheessa.

Mies sanoo, että koska hän maksoi nyt keväällä mun todella kalliit lasit (700) ja jotain muuta isompaa, mun pitää nyt antaa ne rahat takaisin hänelle takuuvuokriin ja ekaan vuokraan. Eli yksiön vuokraan, noin 2000-3000 e? Ei mulla ole niitä rahoja. Mun pitää kuulemma joko hakea lainaa tai pyytää vanhemmiltani (joilla on kyllä, mutta on aika kauhea ajatus).

Miten tästä eteenpäin? Mitä tekisitte?

Mies sanoo, että koska hän maksoi nyt keväällä mun todella kalliit lasit (700) ja jotain muuta isompaa, mun pitää nyt antaa ne rahat takaisin hänelle takuuvuokriin ja ekaan vuokraan. Eli yksiön vuokraan, noin 2000-3000 e?

Sano miehelle että ottaa itse lainaa vuokriinsa. Lahja on lahja, eikä hän edes saa kalliita laseja edes eron yhteydessä takaisin. Lahjoja ei oteta huomioon edes avioeron omaisuudenjaossa... lahja on haltiansa henkilökohtainen ja toisella ei ole siihen osuutta.

Tuollaiselle mikkihiirimiehelle pitäisi sanoa sun suoraan päin naamaa, että jos et mikkihiiri itse pärjää, niin älä tule ostamiasi lahjoja ruikuttamaan.

[QUOTE="vieras";28470946]Sano miehelle että ottaa itse lainaa vuokriinsa. Lahja on lahja, eikä hän edes saa kalliita laseja edes eron yhteydessä takaisin. Lahjoja ei oteta huomioon edes avioeron omaisuudenjaossa... lahja on haltiansa henkilökohtainen ja toisella ei ole siihen osuutta.

Tuollaiselle mikkihiirimiehelle pitäisi sanoa sun suoraan päin naamaa, että jos et mikkihiiri itse pärjää, niin älä tule ostamiasi lahjoja ruikuttamaan.[/QUOTE]

En ole varma, oliko se varsinaisesti lahja, mun lasit olivat olleet todella huonot jo vuosia, ja en ikinä saanut säästettyä niihin. Mulla on siis huono näkö ja silmäsairaus, ikävä kyllä myös lapsellani, ja meidän lasit ovat järjettömän hintaisia.

[QUOTE="vieras";28470953]Normaali suomalainen perhearki.[/QUOTE]

Toivottavasti ei. Itken nytkin kun tätä kirjoitan.

Kun olen yh, saan siis 40 e enemmän lapsilisää ja elatustukea? Paljon se on? Ja ehkä asumistukeakin.

[QUOTE="aapee";28470968]En ole varma, oliko se varsinaisesti lahja, mun lasit olivat olleet todella huonot jo vuosia, ja en ikinä saanut säästettyä niihin. Mulla on siis huono näkö ja silmäsairaus, ikävä kyllä myös lapsellani, ja meidän lasit ovat järjettömän hintaisia.[/QUOTE]

Ihan sama oliko se vaaleanpunaisessa laatikossa... lahja se on. Lahjaksi se on nyt ainakin muuttunut. Ja sano sille mikkihiirelle, että käy ostamassa kivekset. Tuollainen ruinaaminen annetuista lahjoista on akkojen hommaa. Ja SANO se sille !!

Ottaisko joku kokenut kantaa, olisiko kauhean traumaattista, jos eron lisäksi muutettaisikn tytön kanssa kaksioon uudelle alueelle, hän menisi uuteen kouluun syksyllä jne? Vai että tässä ollaan, mietitään myöhemmin muuttoa. Onko se kaksio pidemmän päälle järkevää?

[QUOTE="vieras";28471003]Ihan sama oliko se vaaleanpunaisessa laatikossa... lahja se on. Lahjaksi se on nyt ainakin muuttunut. Ja sano sille mikkihiirelle, että käy ostamassa kivekset. Tuollainen ruinaaminen annetuista lahjoista on akkojen hommaa. Ja SANO se sille !![/QUOTE]

Hän on ollut aina katkera mun (hyvin tavallisen keskiluokkaisesta) perheestäni. Ja sanoi, että jos itken isälleni ja äudilleni, rahat tulee tilille asap kun ostavat mulle turvaa.

[QUOTE="aapee";28471023]Hän on ollut aina katkera mun (hyvin tavallisen keskiluokkaisesta) perheestäni. Ja sanoi, että jos itken isälleni ja äudilleni, rahat tulee tilille asap kun ostavat mulle turvaa.[/QUOTE]

Ollut katkera?! So? Mitä sitten... anna hänen olla katkera. Ei sun tarvitse toisen painostuksesta mitään rahaa lähteä vanhemmilta pyytämään. Sano sille että pyytää itse. Jos ei ole mistä voisi pyytää, niin taas kerran: so? Miten sä nyt alistut tuollaisen munattoman miehen oikuille? Sano sille että muuttakoot ulkovarastoon nukkumaan, jos ei kerran rahat riitä heti vuokra-asuntoon.

[QUOTE="vieras";28471037]Ollut katkera?! So? Mitä sitten... anna hänen olla katkera. Ei sun tarvitse toisen painostuksesta mitään rahaa lähteä vanhemmilta pyytämään. Sano sille että pyytää itse. Jos ei ole mistä voisi pyytää, niin taas kerran: so? Miten sä nyt alistut tuollaisen munattoman miehen oikuille? Sano sille että muuttakoot ulkovarastoon nukkumaan, jos ei kerran rahat riitä heti vuokra-asuntoon.[/QUOTE]

Ei ole ulkovarastoa.

Mutta ehkä tämä avioliitto on syönyt musta kaiken sisun ja itsetunnon. Olisi helpompaa, jos hän vain häviäisi ja olisi järkevä näissä lapsen tapaamisasioissa.

Oikeasti, ota ero. Älä ota lainaa tai pyydä vanhemmiltasi miehelle rahaa.

Mä nukun olkkarissa ja mulla 9-vuotias. Laske paljonko säästät sillä. Ahdasta se on.

Tuonikäinen saa vielä uudet koulukaverit ja kaveripiirin. Jos sinulla on yh-ystävä, muuta sellaisen lähelle. Voitte auttaa toisianne.

Älä laske mitään tuollaisen kusipään varaan,

Kaksiossa on ihan hyvä asua kahdestaan tyttären kanssa. Itse olen asunut jo yli 13 vuotta näin. Saat ihan hyvät elarit tuon tuloeron takia, kuhan et anna periksi.

Nyt mies tuli takaisin. Alkoi se sama "en tuu tapaamaan lasta"-jauhaminen. Tyttö on miehellekin hyvin rakas.

Katsoin että saa elatustukea n. 150, n 50 e enemmän lapsilisää, ja asumistukea noin 250 e. Eli 450 e enemmän kuin nyt. Pärjätä pitäisi siis 1650-850= 800 ruokaan ja muihin laskuihin. Pärjään tuolla kyllä. Syön töissä joka päivä lounassetelillä hyvän lounaan, ja illalla vain jotain leipää. Paljonkohan meillä menee rahaa ruokaan? Lounassetelit peritään palkasta.

[QUOTE="Sirkkeli";28471296]Kaksiossa on ihan hyvä asua kahdestaan tyttären kanssa. Itse olen asunut jo yli 13 vuotta näin. Saat ihan hyvät elarit tuon tuloeron takia, kuhan et anna periksi.[/QUOTE]

Mies ei aio maksaa niitä, eli ilmeisesti saan sen noin 150 eli kelan elarit.

mulle tulee mieleen burn out ja mahdollinen masennus! oikeesti. ite oon kokenut nuot ja mä raivostuin lopulta hyvinkin pienestä,mutta en osannut silti luovuttaa..syytin parisuhdetta mun huonosta olosta.. olin itekkin jo ajatellut eroa..

toki mä olin miehellekkin vihainen oikeesti koska esimerkiksi seksissä ei otettu mun tarpeita huomioon eikä hän puhunut tunteistaan,musta tuntui että hän ei välitä ollenkaan..ja vaikka olisin sanonut hänelle ihan mitä vaan ollut vaikka kuinka vihainen en saanut mitään reagtioo! lopulta olin niin vihainen miehelle siitä että hän ei välitä, niin vihainen.

ootko varma että mies ei ole sulle samantyyppisistä asioista vihanen? mitä sä sanot kun hän uhkaa erolla? mitä sanot kun hän on sulle vihanen? minä veikkaan että et mitään! tiedätkö että jos toinen haluaa nähdä että sä välität hänestä se vaikeneminen vaan pahentaa asiaa..

sano ensi kerralla että minusta tuntuu pahalta kun sinä sanot xxx
ja jos pystyt niin sano että et haluaisi erota.. mutta tuo xxx tuntuu niin pahalta.

tms. enpä usko että kumpikaan teistä puhuu asioista niiden oikeilla nimillä.usein kun rähjätään toiselle vaikkapa siitä kun tämä ei ole siivonnut, niin usein oikea syy on esimerkiksi se että tuntee ettei tuo toinen yhtään arvosta,sitten se voi kulminoitua siihen johonkin muuhun vaikka niiihi kenkiin keskellä lattiaa...toki ne saattaa oikeestikki ärsyttää,mutta enempi siinä ärsyttää ehkä se että joku jättää ne kengät keskelle lattiaa vaikka tietää sen ärsyttävän toista.

[QUOTE="aapee";28471365]Mies ei aio maksaa niitä, eli ilmeisesti saan sen noin 150 eli kelan elarit.[/QUOTE]

Ei se mies päätä maksaako elareita vaiko ei. Kun elatusmaksu on sovittu tai määrätty, se on ulosottokelpoinen, jos miehesi ei sitä maksa. Elatusmaksu menee ulosotossa myös muiden laskujen edelle.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Katsoin, niin tässä samassa taloyhtiössä on elokuussa vapautuva kaksio, vastike 640. Pitäisikö nyt yrittää hakea sitä? Heinäkuussa vapautuu myös toinen, eri alueelta, multa nykytyöhön pyöräilymatkan päähän. Ja yksi myös ihan eri suunnasta, ja se oli tosi kivan näköinen, ja mulla töihin sama noin matka kuin nyt (30-40 min bussilla). Kaikkien vastikkeet nokn 640-690.

[QUOTE="liljan kukka";28471405]mulle tulee mieleen burn out ja mahdollinen masennus! oikeesti. ite oon kokenut nuot ja mä raivostuin lopulta hyvinkin pienestä,mutta en osannut silti luovuttaa..syytin parisuhdetta mun huonosta olosta.. olin itekkin jo ajatellut eroa..

toki mä olin miehellekkin vihainen oikeesti koska esimerkiksi seksissä ei otettu mun tarpeita huomioon eikä hän puhunut tunteistaan,musta tuntui että hän ei välitä ollenkaan..ja vaikka olisin sanonut hänelle ihan mitä vaan ollut vaikka kuinka vihainen en saanut mitään reagtioo! lopulta olin niin vihainen miehelle siitä että hän ei välitä, niin vihainen.

ootko varma että mies ei ole sulle samantyyppisistä asioista vihanen? mitä sä sanot kun hän uhkaa erolla? mitä sanot kun hän on sulle vihanen? minä veikkaan että et mitään! tiedätkö että jos toinen haluaa nähdä että sä välität hänestä se vaikeneminen vaan pahentaa asiaa..

sano ensi kerralla että minusta tuntuu pahalta kun sinä sanot xxx
ja jos pystyt niin sano että et haluaisi erota.. mutta tuo xxx tuntuu niin pahalta.

tms. enpä usko että kumpikaan teistä puhuu asioista niiden oikeilla nimillä.usein kun rähjätään toiselle vaikkapa siitä kun tämä ei ole siivonnut, niin usein oikea syy on esimerkiksi se että tuntee ettei tuo toinen yhtään arvosta,sitten se voi kulminoitua siihen johonkin muuhun vaikka niiihi kenkiin keskellä lattiaa...toki ne saattaa oikeestikki ärsyttää,mutta enempi siinä ärsyttää ehkä se että joku jättää ne kengät keskelle lattiaa vaikka tietää sen ärsyttävän toista.[/QUOTE]

Kyllä mä tiedön, että joku tuollainen siellä taustalla on. Paineensietokyky on huono, ja raivoaa meille. Olen vuosia puhunut, että hae apua. Ja tuon takia jäänyt, kun olen miettinyt että hän on masentunut. Mutta en jaksa enää.

En useimmiten sano siinä mitään. Se on ihan sama, mitä sanoo, mies on ihan raivohulluna silloin.

Ehkä tämä koko liitto oli virhe, josta tuli vain yksi hyvä asia, tyttöni.

[QUOTE="poikia3";28471431]Ei se mies päätä maksaako elareita vaiko ei. Kun elatusmaksu on sovittu tai määrätty, se on ulosottokelpoinen, jos miehesi ei sitä maksa. Elatusmaksu menee ulosotossa myös muiden laskujen edelle.[/QUOTE]

Eli ensin eropaperit, sitten ilmeisesti johonkin missä määrätään tapaamiset ja muut (lastenvalvoja vai mikä se on), haen uutta kämppää, mies menköön mihin menee.

Mies tuskin tulee noihin lastenvalvojatapaamisiin. Ilmeisesti ei ole pakko.

[QUOTE="aapee";28471458]Kyllä mä tiedön, että joku tuollainen siellä taustalla on. Paineensietokyky on huono, ja raivoaa meille. Olen vuosia puhunut, että hae apua. Ja tuon takia jäänyt, kun olen miettinyt että hän on masentunut. Mutta en jaksa enää.

En useimmiten sano siinä mitään. Se on ihan sama, mitä sanoo, mies on ihan raivohulluna silloin.

Ehkä tämä koko liitto oli virhe, josta tuli vain yksi hyvä asia, tyttöni.[/QUOTE]

Mistä sä tiedät auttaako? niin mun ex mieskin sano että on ihan sama mitä ois sanonut niin ei sanonu mitään.. no hänpä oli väärässä!!

[QUOTE="liljan kukka";28471481]Mistä sä tiedät auttaako? niin mun ex mieskin sano että on ihan sama mitä ois sanonut niin ei sanonu mitään.. no hänpä oli väärässä!![/QUOTE]

Olen joskus puhunut. Mies on kuin toisessa maailmassa, ihmeellisiä pakkoliikkeitä ja muuta, kuin psykoosissa mutta palaa ennalleen.