En jaksa tätä kotiäitiyttä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uraäitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uraäitikö?

Vieras
Haluan jo töihin. Haen töitä koko ajan, mutta huonosti niitä on tarjolla vaikka kaksikin koulutusta löytyy. En vaan jaksa ainaista sotkua ja siivoamista, pienemmän nukuttamista (yrittänyt jo monta kertaa nukuttaa mutta kun vaan taistelee unta vastaan) ym ym. Ei musta ole tähän kokopäiväisesti. Lapset 5v ja 1,5v. Muita jotka ajattelee näin?
 
Kukas teillä sitten hoitaa nämä kotityöt kun olet töissä? Kyllä sitä sotkua syntyy vaikka lapset on hoidossakin. Päikkäreillekö ei lapsi mee vai? Illallahan joudut taas itse nukuttamaan... Onko syömä- ja muut rutiinit millaiset, koska ne vaikuttaa paljon asiaan. Myös isoveli tai -sisko vaikuttaa asiaan - täytyy olla tarpeeksi rauhallista ja tylsää, että nuorempi menee nukkumaan. Meillä on huippuunsa hiottu rutiinit ja 2-v poika nukkuu monesti 3 tunninkin päikkärit. Itse olen tällä hetkellä työttömänä, mutta olen kokenut sen pienen lapsen uraäitiydenkin - eikä se yhtään helpottanut. Päinvastoin.
 
Jos nyt syödään ruoka 5krt kotona ja kun oon töissä 2krt kotona niin on sotkun määräkin pienempi. Oon ollut tässä välissä töissä ja kyllä jaksoi kotihommiakin paremmin. Varmaan persoonakysymys, ei kaikki jaksa vuosia kotona.
 
Voisitko ottaa vastaan jonkun ihan muun työn, jos töihin kaipaat?

Oletko hakenut lapsillesi hoitopaikkaa? Jos et, niin hae sitä ensin. Ehkä sinulla tärppää hyvinkin pian omien alojen kanssa :)
 
No miksi ihmeessä sun pitäisi olla jotain kotiäitityyppiä? Jos et ole niin sitten et ole, ei sitä tarvitse yrittää olla jotain muuta mitä on ja kadottaa sitä omaa itseään. Töihin siitä jos olet niin parhaimmillasi.
 
No miksi ihmeessä sun pitäisi olla jotain kotiäitityyppiä? Jos et ole niin sitten et ole, ei sitä tarvitse yrittää olla jotain muuta mitä on ja kadottaa sitä omaa itseään. Töihin siitä jos olet niin parhaimmillasi.

Luitko edes aloitusta? Olen hakenut töitä, mutta kun on joko ylikoulutettu toiselle alalle, toisella ei töitä ole valitettavasti. Huonot valinnat, myönnän, mutta kuitenkin sellaiset jolla kuvittelisi töitä olevan. Lapsille on hoitopaikat haettu elokuun alkuun. Tänään on taas sellainen päivä ettei jaksaisi. Nyt viimein sain kuopuksen päikkäreille joten hetki vähän rauhallisempaa.
 
Luitko edes aloitusta? Olen hakenut töitä, mutta kun on joko ylikoulutettu toiselle alalle, toisella ei töitä ole valitettavasti. Huonot valinnat, myönnän, mutta kuitenkin sellaiset jolla kuvittelisi töitä olevan. Lapsille on hoitopaikat haettu elokuun alkuun. Tänään on taas sellainen päivä ettei jaksaisi. Nyt viimein sain kuopuksen päikkäreille joten hetki vähän rauhallisempaa.

Mitenköhän onnistuin lukemaan tuon sivuuttaen tuon lauseen. Väsy?? :D Mun moka, sorry!
Toivottavasti jotain tosiaan löytyy. :)
 
Luitko edes aloitusta? Olen hakenut töitä, mutta kun on joko ylikoulutettu toiselle alalle, toisella ei töitä ole valitettavasti. Huonot valinnat, myönnän, mutta kuitenkin sellaiset jolla kuvittelisi töitä olevan. Lapsille on hoitopaikat haettu elokuun alkuun. Tänään on taas sellainen päivä ettei jaksaisi. Nyt viimein sain kuopuksen päikkäreille joten hetki vähän rauhallisempaa.

Onneksi tässä on kesä välissä ennen elokuuta. Ei tarvitse pukea niin paljoa ja voi olla ulkona enemmän. Voisitko kuvitella vielä kolmatta alaa itsellesi, jos ei nyt tärppää? Sillä eihän sille mitään voi, jos töitä ei yksinkertaisesti vain ole.
 

Yhteistyössä