Pitäisikö mun kiittää tällaista opettajaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28528806]Missä pumpulissa?!
Minähän kirjoitin että jtn. mätää tuossa on ellei juuri ole pitkäaikaissairas! Oletko tyhmä????

Epäilen että joko he ovat herkkähipiäisiä ja jäävät kotiin jopa hyttysen pistoksesta tai sitten on joku masennus, alkoholismi tms.[/QUOTE]

Minä uskon, että joku lapsi ja äitikin voi olla niin huonolla vastustuskyvyllä varustettu, että lapsi saa kaikki pöpöt ja ne tarttuu sitten äitiinkin. Koska mulla on sellainen tuttu, jossa on sairastettu niin, etten uskoisi että kukaan kumminkin ihan terve lapsi voi olla niin paljon kipeä, jos en tietäisi.
 
[QUOTE="aapee";28528577]Tämä arvostusasia kävi ilmi viime viikon lopussa, ei talvella. Viime perjantaina oli laukonut se, että hänen miehensä työ on niin tärkeää, ettei voi olla koskaan poissa. Tähän loppui mun solidaarisuus niitä kovia poissaoloja kohtaan. Koska se on kääntäen minun työni ei ole niin tärkeää.[/QUOTE]

No hohhoijaa!

Siis oikeasti, sinä olet tuohtunut siitä että, että luulet opettajan ajattelevan noin kuin sanot? Voi pyhä sylvi, ja Luojan kiitos, että en ole opettaja. En nimittäin pitäisi muiden lapsia omiani tärkeämpinä ja työni olisi VAIN työtä.
 
Jos opettaja on tietyn määrän kuussa poissa, siihen on varmaan joku syy. Ja jos hän ei halua kertoa syytä oppilaille (eikä varsinkaan näiden yli-kiinnostuneille vanhemmille) niin ehkä hän on vain typeriin, henkilökohtaisiin kysymyksiin viimein vastannut vain jotain?

Että kun oppilaat utelee, että miksi mies ei voi olla lasta hoitamassa. Mitä ihmettä se kenellekään edes kuuluu?!
 
Ihan jotenki uskomaton fiilis tuli tätä ketjua lukiessa. Ihmeellistä kyttäämistä opettajan poissaoloista! Sitten kaksplus-palstalle tulet kertomaan näitä tuntemuksia. Jos noin paljon häiritsee, mene puhumaan suoraan opettajalle.
 
Ja ai kauheeta, open lapsi ollut oksutaudissa joulujuhlassa.

Lueppa tätä palstaa, moni äiti vie lapsensa kipeänä hoitoon, muskariin, joka paikkaan.

Ai mut nyt olikin kyse opesta....

Minusta se oli aika ajattelematonta, kun joulujuhlat olivat 21.12. illalla. Eli monen joulureissut ja joulu on voinut mennä pieleen, jos on tarttunut. Esim. meillä oli lennot varattu seuraavana aamuna.

Itse kun kuulin tämän siinä juhlan alussa, kun näin opea käydessäni yksin luokan edessä (hakemassa lapsen unohtuneen kaulaliinan), kielsin heti takaisin tultuani omaa lastani menemästä opettajan ja lapsen lähelle (kerroin syyn).

Ei siis toivotettu hyvää jouluakaan.

Todistuksen lapsi oli saanut sinä päivänä aiemmin, opettaja oli ollut pois ja toinen eka luokan opettaja huolehti 40 ekaluokkalaisesta sen päivän ja jakoi todistukset, vei syömään, lauloivat joululauluja ym.
 
No hohhoijaa!

Siis oikeasti, sinä olet tuohtunut siitä että, että luulet opettajan ajattelevan noin kuin sanot? Voi pyhä sylvi, ja Luojan kiitos, että en ole opettaja. En nimittäin pitäisi muiden lapsia omiani tärkeämpinä ja työni olisi VAIN työtä.

Kyllähän se kertoo myös omasta arvostuksesta omaa työtään kohtaan.

Totta kai oma lapsi on tärkein, sen olen jo monesti kirjoittanut. Mutta oma työkin voi olla, varsinkin jos haluaa jatkopestiä.
 
[QUOTE="vieras";28528857]Ap, ei sinun tarvitse kiittää opettajaa, jos ei siltä tunnu, mutta ei tarvitse kyllä selän takana haukkuakaan. Se on typerää.[/QUOTE]

Ja päiväkodin tätien haukkuminen täällä, tai omien miesten, tai anoppien, tai naapurin muijan...
 
[QUOTE="aapee";28528899]Ja päiväkodin tätien haukkuminen täällä, tai omien miesten, tai anoppien, tai naapurin muijan...[/QUOTE]

Ihan yhtälailla typerää. Ei se mitenkään tee haukkumisesta hyväksyttävää, että joku muukin tekee sitä. Voi valita olla fiksu.
 
Jos opettaja on tietyn määrän kuussa poissa, siihen on varmaan joku syy. Ja jos hän ei halua kertoa syytä oppilaille (eikä varsinkaan näiden yli-kiinnostuneille vanhemmille) niin ehkä hän on vain typeriin, henkilökohtaisiin kysymyksiin viimein vastannut vain jotain?

Että kun oppilaat utelee, että miksi mies ei voi olla lasta hoitamassa. Mitä ihmettä se kenellekään edes kuuluu?!

Kirjoitin jo alkuviestiin, että luultavasti joku muu äiti on lapsensa kuullen ihmetellyt miehelleen tuota, ja lapsi napannut sen. Oma lapseni ei ollut kysynyt.

Nämä ovat (6-)7-8-vuotiaita lapsia, kyllä ne saattavat kysyä opelta, missä olit, jos ope on puolet kuusta pois. Siinä ei minusta ole mitään ihmeellistä.

Ei mua kiinnosta, onko se lapsi oikeasti sairas, vai onko jotain muuta, paitsi jos opella itsellään on mt-ongelmia tai alkoholiongelmia. Mua kiinnostaa että opetus järjestellään niin, että puolet kuusta ei mene satunnaisen vierailijan kanssa. Ja että opettaja arvostaa työtään.
 
[QUOTE="aapee";28528891]Kyllähän se kertoo myös omasta arvostuksesta omaa työtään kohtaan.

Totta kai oma lapsi on tärkein, sen olen jo monesti kirjoittanut. Mutta oma työkin voi olla, varsinkin jos haluaa jatkopestiä.[/QUOTE]

No eihän kerro!

Minä voin hyvin kuvitella sekä omalle kohdalle että varsinkin mieheni kohdalle, että työ on niin tärkeä ettei siitä mielellään ole pois. Siis itselle tärkeä, vaikka projektiluontoinen mielenkiintoinen tutkimus. Ja jos tämä ap:n lapsen ope on vielä pienen lapsen äiti ja "vain" opettamassa ala-asteella, niin hän on mieluummin sitten pois töistä.

Ja nyt siis ihan oikeasti: opettajien henkilökohtaiset asiat ei kuulu oppilaille eikä edes oppilaiden vanhemmille! Että jos mieltä joku askarruttaa, siitä voi keskustella asiallisesti opettajan itsensä kanssa. Juoruaminen ja kuulopuheiden uskominen kertoo ihmisestä paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vielä..;28528889:
Kyllä se vissiin nykyaikana kuuluu! Opettajan pitäisi kertoa poissaolojen syy suoraan vanhemmille ja niitä poissaoloja ei saa kertyä myöskään liikaa. Nää on näitä vanhempia...

Ei vaan rehtorin täytyy myös hoitaa tilanne niin, että tilanne ei ole kohtuuton ekaluokkalaisaille.
 
[QUOTE="aapee";28528930]Kirjoitin jo alkuviestiin, että luultavasti joku muu äiti on lapsensa kuullen ihmetellyt miehelleen tuota, ja lapsi napannut sen. Oma lapseni ei ollut kysynyt.

Nämä ovat (6-)7-8-vuotiaita lapsia, kyllä ne saattavat kysyä opelta, missä olit, jos ope on puolet kuusta pois. Siinä ei minusta ole mitään ihmeellistä.

Ei mua kiinnosta, onko se lapsi oikeasti sairas, vai onko jotain muuta, paitsi jos opella itsellään on mt-ongelmia tai alkoholiongelmia. Mua kiinnostaa että opetus järjestellään niin, että puolet kuusta ei mene satunnaisen vierailijan kanssa. Ja että opettaja arvostaa työtään.[/QUOTE]

Lapsi voi kysyä, mutta lapsellekaan ei kenenkään opettajan tarvitse kertoa yhtään mitään.

Jos tuntuu, että opettaja ei ole kiinnostunut työstään niin asiasta jutellaan sen opettajan ja ylemmän tahon kanssa lukuvuoden aikana, eikä jätetä asiaa sikseen ja ollaan kostomielellä sitten kevätjuhlassa. Mikä on itse asiassa naurettavaa sekin.
 
No eihän kerro!

Minä voin hyvin kuvitella sekä omalle kohdalle että varsinkin mieheni kohdalle, että työ on niin tärkeä ettei siitä mielellään ole pois. Siis itselle tärkeä, vaikka projektiluontoinen mielenkiintoinen tutkimus. Ja jos tämä ap:n lapsen ope on vielä pienen lapsen äiti ja "vain" opettamassa ala-asteella, niin hän on mieluummin sitten pois töistä.

Ja nyt siis ihan oikeasti: opettajien henkilökohtaiset asiat ei kuulu oppilaille eikä edes oppilaiden vanhemmille! Että jos mieltä joku askarruttaa, siitä voi keskustella asiallisesti opettajan itsensä kanssa. Juoruaminen ja kuulopuheiden uskominen kertoo ihmisestä paljon.

Kun se ei ole "vain" opettamista, vaan eka luokan ope on oikeasti tärkeä.

Kukaan ei ole mielellään töistä pois, paitsi täydellinen lusmuilija. Silti ei ole reilua sen opettajan eikä luokan kannalta, että hän on poissa 7-10 päivää kuussa.

En mä halua hänen henkilökohtaisia asioitaan kuulla. Mitä mä voin vanhempana hänelle sanoa. Mua harmittaa että olet niin paljon poissa ja luokkahenki on sitten vaihtuvuuden takia niin huono. Ei tämäkään keskustelu hyvin mene. Liian henkilökohtaista.

Luokkahengestä olen antanut palautetta ja myös kiusaamisten hitaasta ja huonosta hoidosta.
 
[QUOTE="aapee";28528880]Minusta se oli aika ajattelematonta, kun joulujuhlat olivat 21.12. illalla. Eli monen joulureissut ja joulu on voinut mennä pieleen, jos on tarttunut. Esim. meillä oli lennot varattu seuraavana aamuna.

Itse kun kuulin tämän siinä juhlan alussa, kun näin opea käydessäni yksin luokan edessä (hakemassa lapsen unohtuneen kaulaliinan), kielsin heti takaisin tultuani omaa lastani menemästä opettajan ja lapsen lähelle (kerroin syyn).

Ei siis toivotettu hyvää jouluakaan.

Todistuksen lapsi oli saanut sinä päivänä aiemmin, opettaja oli ollut pois ja toinen eka luokan opettaja huolehti 40 ekaluokkalaisesta sen päivän ja jakoi todistukset, vei syömään, lauloivat joululauluja ym.[/QUOTE]

Eli open olisi ollut parempi jäädä pois juhlista hoitamaan sairasta lastaan?

Mikä olisi kai sitten aiheuttanut hänelle niitä extremejä poissaoloja.

Päätä nyt, kumpi on parempi, olla pois sairaan lapsen kanssa vai paikalla sairaan lapsen kanssa kun nyt ei kumpikaan vaihtoehto tunnu olevan hyvä.
 
[QUOTE="aapee";28528988]Kun se ei ole "vain" opettamista, vaan eka luokan ope on oikeasti tärkeä.

Kukaan ei ole mielellään töistä pois, paitsi täydellinen lusmuilija. Silti ei ole reilua sen opettajan eikä luokan kannalta, että hän on poissa 7-10 päivää kuussa.

En mä halua hänen henkilökohtaisia asioitaan kuulla. Mitä mä voin vanhempana hänelle sanoa. Mua harmittaa että olet niin paljon poissa ja luokkahenki on sitten vaihtuvuuden takia niin huono. Ei tämäkään keskustelu hyvin mene. Liian henkilökohtaista.

Luokkahengestä olen antanut palautetta ja myös kiusaamisten hitaasta ja huonosta hoidosta.[/QUOTE]

Vielä tärkeämpi on äiti omalle lapselleen.
 
Lapsi voi kysyä, mutta lapsellekaan ei kenenkään opettajan tarvitse kertoa yhtään mitään.

Jos tuntuu, että opettaja ei ole kiinnostunut työstään niin asiasta jutellaan sen opettajan ja ylemmän tahon kanssa lukuvuoden aikana, eikä jätetä asiaa sikseen ja ollaan kostomielellä sitten kevätjuhlassa. Mikä on itse asiassa naurettavaa sekin.

Tämä kiinnostuksen taso tuli minusta ilmi nyt viime viikon lopulla, kun hän lapsille kertoi, mikä työ on tärkeää ja mikä ei. Hänen ei ole. Ok, ikävää että hänellä on tämä käsitys.

Aiemmin olin solidaarisempi, ja säälinkin kun on noin heikko vastustuskyky. Ja pidin että opettaja ei vaan persoonana ole sellainen kovin lämminhenkinen ja iloinen, ja on aika tiukka arvostelija.

En ole kostomielellä. Nyt vaan teen summaa tästä vuodesta, ja tämän open kohdalla kovin paljon ei ole postiivista viivan alla.
 
[QUOTE="aapee";28528988]Kun se ei ole "vain" opettamista, vaan eka luokan ope on oikeasti tärkeä.

Kukaan ei ole mielellään töistä pois, paitsi täydellinen lusmuilija. Silti ei ole reilua sen opettajan eikä luokan kannalta, että hän on poissa 7-10 päivää kuussa.

En mä halua hänen henkilökohtaisia asioitaan kuulla. Mitä mä voin vanhempana hänelle sanoa. Mua harmittaa että olet niin paljon poissa ja luokkahenki on sitten vaihtuvuuden takia niin huono. Ei tämäkään keskustelu hyvin mene. Liian henkilökohtaista.

Luokkahengestä olen antanut palautetta ja myös kiusaamisten hitaasta ja huonosta hoidosta.[/QUOTE]

Kyse on nimenomaan vain opettamisesta ja siitä, missä menee rajat. Olkoon kuinka eka luokan ope, niin hänen syynsä olla pois ovat yksin hänen syitään. On sitten koulun oma asia hoitaa vakkari-sijainen oppilaille jne. Ja on myös rehtorin ja opettajan välinen asia, eikä opettajan ja vanhempien välinen asia - siis sillä saralla, että miksi opettaja on pois.

Nyt jo sanot häntä lusmuksi, mutta voitko edes kuvitella että hänellä voisi olla oikea syy olla pois tai että hänen lapsensa oikeastikin voi olla sairas? Käsittämätöntä millainen sinä olet! Ja jälleen huokaisen helpotuksesta, että en ole, enkä koskaan ala olla, opettaja.

Oletko puhunut vain opettajan kanssa kiusaamisista ja muista? Vai oletko puhunut jo rehtorille? Mitä, jos opettaja tietääkin sinua paremmin miten asiat on menneet ja sinä vain luulet, ettei mitään olla tarpeeksi nopeaan tehty?
 
Eli open olisi ollut parempi jäädä pois juhlista hoitamaan sairasta lastaan?

Mikä olisi kai sitten aiheuttanut hänelle niitä extremejä poissaoloja.

Päätä nyt, kumpi on parempi, olla pois sairaan lapsen kanssa vai paikalla sairaan lapsen kanssa kun nyt ei kumpikaan vaihtoehto tunnu olevan hyvä.

Kumpikaan ei ole hyvä ratkaisu.

Parasta olisi, kun joku muu (lapsen isä, mll:n hoitaja, mummo tms) olisi voinut katsoa sitä oksennustautista lasta sen verran, että opettaja voi olla 1,5 h iltajuhlassa ilman sitä lasta.

Jos ei ole mahdollista, niin pysyköön kotonaan sitten. Eikä tuo sitä juhlaan. Toinen ope olisi varmaan ohjannut luokan esitykset, olihan hän ne harjoituttanutkin.
 
[QUOTE="aapee";28529008]Tämä kiinnostuksen taso tuli minusta ilmi nyt viime viikon lopulla, kun hän lapsille kertoi, mikä työ on tärkeää ja mikä ei. Hänen ei ole. Ok, ikävää että hänellä on tämä käsitys.

Aiemmin olin solidaarisempi, ja säälinkin kun on noin heikko vastustuskyky. Ja pidin että opettaja ei vaan persoonana ole sellainen kovin lämminhenkinen ja iloinen, ja on aika tiukka arvostelija.

En ole kostomielellä. Nyt vaan teen summaa tästä vuodesta, ja tämän open kohdalla kovin paljon ei ole postiivista viivan alla.[/QUOTE]

Missä kohtaa hän siis sanoi, että hänen työnsä ei ole tärkeä?
Nimittäin, jos sanon että mieheni työ on tärkeämpi kuin minun, ei se vielä tarkoita ettenkö arvostaisi omaa työtäni.
 
[QUOTE="aapee";28529038]Toki mutta kyllä isäkin voi olla hyvin tärkeä ja aivan kykenevä hoitamaan flunssaista lasta.[/QUOTE]

Mistä sinä tiedät yhtään mitään isän kykenevyydestä? Tunnetko kyseisen miehen, vai teitkö päätelmäsi mutulla?
 

Yhteistyössä