Pitäisikö mun kiittää tällaista opettajaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palautetta opettejalle ja koululle minusta pitää voida antaa pitkin vuotta. Pautetta minusta pitäisi muistaa antaa myös positiivisista asioista silloin kun ja jos siihen on aihetta. Lahjoen antamista en oikein osaa mieltää palautteeksi enemmän koen sen kohteliaana tapana. Palaute oli se positiivista tai negatiivista on aika hyödytöntä antaa takanapäin ja monta kuukautta sitten tapahtuneista asioista.

Omani tunteiden käsittelykin on jotakin muuta kuin selän takana puhumista. Yhtä provosoivaa ei tietenkään ole sanoa "minua harmittaa että koen että ekaluokan opettaja ei koe työtään tärkeäksi" kuin sanoa "ekaluokaa ei pitäisi opettaa opettajan jonka oppilaat sanovat opettajalle miehen työn olevan niin tärkeää että opettajan oli oltava pois töistä hoitaakseen sairaita lapsia kotona".

Lahjaa en anna, mutta en myöskään kiitä kuluneesta vuodesta. Jos tulee tilanne, että pitää jkotain sanoa, sanon että hyvää kesää.

Tämä arvostusasia kävi ilmi viime viikon lopussa, ei talvella. Viime perjantaina oli laukonut se, että hänen miehensä työ on niin tärkeää, ettei voi olla koskaan poissa. Tähän loppui mun solidaarisuus niitä kovia poissaoloja kohtaan. Koska se on kääntäen minun työni ei ole niin tärkeää.

Voihan se mies olla vaikka Jeesus Kristus tai yksityisyrittäjä, mutta silti, kyllä eka luokan opettajan työkin on tärkeää.

Minulla ei ole ollut mitään positiivista palautetta tälle opelle. Niille kahdelle muulle on ollut, ja olen antanutkin.
 
Tee kuule lakialoite eduskuntaan siitä että sosiaali- ja opetusalalla työskentelevillä ei saa olla lapsia koska he joutuvat jäämään töistä pois lasten sairasteluiden takia.

Ihan oikeasti täälläkin äidit sanovat että eivät voi olla töistä pois lapsen sairastamisen takia ja se on täysin -käsittämätöntä kyllä- hyväksytty asia, mutta annas olla kun nyt olikin kyseessä mies....

Saa olla lapsia, saa olla poissa. Mutta jos on poissa 7-10 päivää joka kuukausi, niin työ kärsii väkisin. Ja eka luokan opettaja on tärkeä.

Osittain virhe on rehtorin. Hänen olisi pitänyt vaihtaa opea (en tiedä onko se mahdollista) kun kävi ilmi, että lapsi sairastelee noin paljon tai sitten ikävästi olla ottamatta noin pienen lapsen äitiä eka luokan opeksi.
 
[QUOTE="aapee";28528577]Tämä arvostusasia kävi ilmi viime viikon lopussa, ei talvella.[/QUOTE]

"Mies oli jouluna sitä mieltä, että kysytään opelta, tuliko arvosanaan virhe."

Mies tiesi jouluna, mutta asia ilmeni viime viikon lopussa?
 
[QUOTE="vieras";28528579]Ei kenenkään lapsi voi olla sairas n. 10pvää/kk!
Ellei ole teholla tms. vammainen...
Jotain muuta tuossa kyl on[/QUOTE]

Ei ole vammainen tai teholla. Olen nähnyt 2 kertaa, silloin kouluun tutustuessa oli mukana ja oksennustaudissa joulujuhlassa. Ihan tavalliselta sen ikäiseltä näyttää.

Mun yhden tutun tyttö on tuollainen myös ja äidillä huono vastustuskyky. En tiedä miksi, luulisi että syövät ok tms. Mutta heillä se menee niin, että jatkuvasti tyttö on kipeänä, ja äiti saa sen taudin perään. Helmikuun lopulla sanoi, että on ollut sinä vuonna töissä 8 päivää. Muut kipeänä. Heille tuli vesirokko, sitten mykoplasma ym. Niin että on kai se mahdollista. Tuttuni ei tosin ole opettaja, vaan toimistossa muut sitten joutuvat paikkaamaan poissaolojaan. Hän on totaali-yh.
 
Mä toisaalta ymmärrän hyvinkin ärtymyksesi, ap, sillä minustakin on kurjaa, jos opettaja syystä tai toisesta joutuu olemaan paljon pois koulusta juurikin ensimmäisten vuosiuokkien aikana. Opettaja ja hänen panoksensa ovat todella merkittävässä asemassa ensimäisillä luokilla.

Mutta mä toisaalta ymmärrän opettajaakin. Voihan se olla oikeasti niin, ettei hänen miehensä noin vain pääsekään hoitamaan sairasta lasta, jolloin opettajan itsensä on vaivattomampaa jäädä hoitamaan. Tuskin hän yhtään sen iloisempi asiasta on ollut kuin oppilaat ja heidän vanhempansa, mutta minkäs teet.

Lukuvuoden nyt loppuessa kuitenkin kiittäisin häntä. Eikä siihen mitään lahjoja tarvita, ihan korrekti pelkkä "kiitos tästä vuodesta" jo riittää. Kaikkensa hän varmasti on tehnyt ja parhaansa yrittänyt, nyt vain tuli tällainen vuosi. Ihanteellistahan olisi että kaikille oppilaille ensimmäisille kolmelle vuodelle säädettäisiin opettaja- varmuus, että olisi yksi ja ainoa opettaja luotsaamassa ryhmää ensimmäisten vuosien aikana. Mutta. Eihän se ole mahdollista nykyään. Ja muutoinkin - elämässä kun sattuu ja tapahtuu.

Toivottavasti sitten ensi vuosi sujuisi paremmissa merkeissä. Toisaalta minusta lapsenne luokka on ensimmäisen vuoden aikana oppinut aika merkittävänkin asian - että tulevat kuin tulevatkin toimeen yllättävissäkin tilanteissa ja pärjäävät hyvin, vaikka se tuttu ja turvallinen opettaja onkin vaihtunut tilapäisesti sijaiseksi.
 
[QUOTE="aapee";28528626]Oletko vähän tyhmä vai hidas? Arvosanat saatiin jouluna.

Viime viikon lopussa ope laukaisi tämän "mieheni työ on niin tärkeää"-jutun.[/QUOTE]

En ole niin tyhmä että pitäisin niitä samoina asioina tai sekoittaisin niitä palautetta antaessani toisiinsa. En myöskään niin tyhmä että puhuisin katkeroituneena kolmannesta osapuolesta ilman että olisin edes yrittänyt selvittää asiaa suoraan, mutta ihanmiten vaan. Tämän ketjun luonne itselleni selvisi jo vähän aikaa sitten joten jatka minun puolestani rauhassa.
 
Mun pojalla oli hyvin poissaoleva ope ekalla. Ensin pienen lapsensa sairastelujen vuoksi, keväämmällä uuden raskauden vuoksi. Sijaisia oli hulvaton määrä ja meininki luokassa tosi levotonta. Tää ope ei jostain syystä käyttänyt lainkaan wilmaa ja vuorovaikutus sekä yhteydenpito oli tavattoman vaikeaa. Jaa, en muista ostinko lahjusta keväällä..ope oli siinä vaiheessa ollut poissa jo viikkoja. Onneksi ope ei jatkanut tokalla.
 
[QUOTE="FreezeCat";28528634]Mä toisaalta ymmärrän hyvinkin ärtymyksesi, ap, sillä minustakin on kurjaa, jos opettaja syystä tai toisesta joutuu olemaan paljon pois koulusta juurikin ensimmäisten vuosiuokkien aikana. Opettaja ja hänen panoksensa ovat todella merkittävässä asemassa ensimäisillä luokilla.

Mutta mä toisaalta ymmärrän opettajaakin. Voihan se olla oikeasti niin, ettei hänen miehensä noin vain pääsekään hoitamaan sairasta lasta, jolloin opettajan itsensä on vaivattomampaa jäädä hoitamaan. Tuskin hän yhtään sen iloisempi asiasta on ollut kuin oppilaat ja heidän vanhempansa, mutta minkäs teet.

Lukuvuoden nyt loppuessa kuitenkin kiittäisin häntä. Eikä siihen mitään lahjoja tarvita, ihan korrekti pelkkä "kiitos tästä vuodesta" jo riittää. Kaikkensa hän varmasti on tehnyt ja parhaansa yrittänyt, nyt vain tuli tällainen vuosi. Ihanteellistahan olisi että kaikille oppilaille ensimmäisille kolmelle vuodelle säädettäisiin opettaja- varmuus, että olisi yksi ja ainoa opettaja luotsaamassa ryhmää ensimmäisten vuosien aikana. Mutta. Eihän se ole mahdollista nykyään. Ja muutoinkin - elämässä kun sattuu ja tapahtuu.

Toivottavasti sitten ensi vuosi sujuisi paremmissa merkeissä. Toisaalta minusta lapsenne luokka on ensimmäisen vuoden aikana oppinut aika merkittävänkin asian - että tulevat kuin tulevatkin toimeen yllättävissäkin tilanteissa ja pärjäävät hyvin, vaikka se tuttu ja turvallinen opettaja onkin vaihtunut tilapäisesti sijaiseksi.[/QUOTE]

Voihan se olla, että mies on joku yksityisyrittäjä tai holtiton tapaus jolle ei lasta voi antaa hoitoon. En ole koskaan opettajan miestä nähnyt.

Silti asian olisi minusta voinut hoitaa toisinkin. Siinä myös rehtorilla on vastuuta.

Syksyllä tilanne oli parempi, koska oli melkein aina sama sijainen ja mun lapsi kiintyi häneen ja odotti, koska tämä tulee taas, siis toivoi että vakituinen opensa olisi poissa. Minusta tämä oli jo aika huolestuttavaa, mutta toisaalta laskin että tämä sijainen on ollut luokan opettaja yhtä paljon kuin opettajakin, ja oli ilmeisesti sitten persoonaltaan enemmän lasten mieleen.

Mutta vuoden vaihteen jälkeen tämä sijainen ei enää tullut (oli varmaan saanut jostain muun paikan) ja sitten on ollut vaihtuvuutta lähes joka kerta. Kaikenlaisia järjestelyjä myös esim. kun luokalla oli luokkaretki, vakiope oli poissa ja toinen eka luokan ope lähti retkelle ja sijainen jäi kouluun hänen luokalleen.

En usko että opettajallakaan on ollut helppoa, kun on koko ajan poissa ja kollegatkin joutuvat säätämään hänen takiaan. Plus jos nyt jatkoa ei tule.

Toivon että ensi vuonna on joko muu ope tai tähän vaihtuvuuteen tulee joku roti. Jos on sama ope, ensi syksynä otan kyllä rehtoriin yhteyttä aiemmin, että saataisiin joku vakijärjestely.
 
Mun pojalla oli hyvin poissaoleva ope ekalla. Ensin pienen lapsensa sairastelujen vuoksi, keväämmällä uuden raskauden vuoksi. Sijaisia oli hulvaton määrä ja meininki luokassa tosi levotonta. Tää ope ei jostain syystä käyttänyt lainkaan wilmaa ja vuorovaikutus sekä yhteydenpito oli tavattoman vaikeaa. Jaa, en muista ostinko lahjusta keväällä..ope oli siinä vaiheessa ollut poissa jo viikkoja. Onneksi ope ei jatkanut tokalla.

Joo, meilläkin luokkahenki on huono varmaankin sen vaihtuvuuden takia. Esim. kiusataan ihan kaheleista asioista toisia ja kukaan ei puutu niihin. Luokassa ei ole sellainen hyvä henki, jossa voisi käsitellä mitään asioita kunnolla. Esim. heillä oli joku perheteema huhtikuussa, ja siellä ne joilla ei ollut tavanomainen perusperhe saivat kyllä kuulla, ja ihan sellaiset jutut kun jos ei ole isovanhempia oli kiusaamisen aihe.
 
[QUOTE="aapee";28528687]Joo, meilläkin luokkahenki on huono varmaankin sen vaihtuvuuden takia. Esim. kiusataan ihan kaheleista asioista toisia ja kukaan ei puutu niihin. Luokassa ei ole sellainen hyvä henki, jossa voisi käsitellä mitään asioita kunnolla. Esim. heillä oli joku perheteema huhtikuussa, ja siellä ne joilla ei ollut tavanomainen perusperhe saivat kyllä kuulla, ja ihan sellaiset jutut kun jos ei ole isovanhempia oli kiusaamisen aihe.[/QUOTE]

Tästä annoin kylä palautetta mutta ei siihen apuja tullut.
 
[QUOTE="aapee";28528675]Voihan se olla, että mies on joku yksityisyrittäjä tai holtiton tapaus jolle ei lasta voi antaa hoitoon. En ole koskaan opettajan miestä nähnyt.

Silti asian olisi minusta voinut hoitaa toisinkin. Siinä myös rehtorilla on vastuuta.

Syksyllä tilanne oli parempi, koska oli melkein aina sama sijainen ja mun lapsi kiintyi häneen ja odotti, koska tämä tulee taas, siis toivoi että vakituinen opensa olisi poissa. Minusta tämä oli jo aika huolestuttavaa, mutta toisaalta laskin että tämä sijainen on ollut luokan opettaja yhtä paljon kuin opettajakin, ja oli ilmeisesti sitten persoonaltaan enemmän lasten mieleen.

Mutta vuoden vaihteen jälkeen tämä sijainen ei enää tullut (oli varmaan saanut jostain muun paikan) ja sitten on ollut vaihtuvuutta lähes joka kerta. Kaikenlaisia järjestelyjä myös esim. kun luokalla oli luokkaretki, vakiope oli poissa ja toinen eka luokan ope lähti retkelle ja sijainen jäi kouluun hänen luokalleen.

En usko että opettajallakaan on ollut helppoa, kun on koko ajan poissa ja kollegatkin joutuvat säätämään hänen takiaan. Plus jos nyt jatkoa ei tule.

Toivon että ensi vuonna on joko muu ope tai tähän vaihtuvuuteen tulee joku roti. Jos on sama ope, ensi syksynä otan kyllä rehtoriin yhteyttä aiemmin, että saataisiin joku vakijärjestely.[/QUOTE]

...hiukan jäin miettimään tuota, että rehtorin olisi pitänyt hoitaa asia toisin? En tiedä miten teillä siellä on ollut tilanne, kun opettajien paikkoja ollaan täyttämissä oltu, että mitenkä on paikkoihin tunkua ollut vai onko ollenkaan? Silloinhan opettaja otetaan ilomielin vastaan, saadaan sitten minkälainen vain. Käsittääkseni kuitenkin aika monessa paikassa kun kärvistellään juuri opettajapulasta. Tuskinpa se rehtorikaan nyt lasten sairastumisille mitään voi. Ja sijaisia nyt tulee ja menee, toihan on ollut todella hienoa, että syksykaudella olette voineet nauttia samasta sijaisesta - harvinaista herkkua siis.
 
[QUOTE="FreezeCat";28528717]...hiukan jäin miettimään tuota, että rehtorin olisi pitänyt hoitaa asia toisin? En tiedä miten teillä siellä on ollut tilanne, kun opettajien paikkoja ollaan täyttämissä oltu, että mitenkä on paikkoihin tunkua ollut vai onko ollenkaan? Silloinhan opettaja otetaan ilomielin vastaan, saadaan sitten minkälainen vain. Käsittääkseni kuitenkin aika monessa paikassa kun kärvistellään juuri opettajapulasta. Tuskinpa se rehtorikaan nyt lasten sairastumisille mitään voi. Ja sijaisia nyt tulee ja menee, toihan on ollut todella hienoa, että syksykaudella olette voineet nauttia samasta sijaisesta - harvinaista herkkua siis.[/QUOTE]

En osaa sanoa, onko tunkua vai oliko ainut. Pääkaupungissa ollaan.

Rehtori ei voi opettajan lapsen sairastelulle mitään, mutta kun kävi ilmi, että sairastelu on tuota luokkaa, olisiko ollut mahdotonta vaikka vaihtaa vuodenvaihteessa opettajia niin, että joku olisi tullut eka luokkaan ja tämä johonkin muuhun luokkaan. Tosin eihän se sairastelu ole millekään luokalle kiva.

Tai olisi palkannut puoleksi vuodeksi sen yhden hyvän sijaisen kouluun. Käsittääkseni rehtori saa palkata kenet vain omalla päätöksellä ilman kauheaa byrokratiaa, jos se työsuhteen kesto ei kestä kuin oliko se juurikin se max 6 kk. Eli koulussa olisi ollut vakisijainen meidän luokalle, ja kun sitten joskus opettaja olisi paikalla, niin joku muu opehan voi myös olla kipeä silloin, tai ko. sijaisope voi olla vaikka resurssiopena jollekin levottomalle luokalle.
 
[QUOTE="vieras";28528579]Ei kenenkään lapsi voi olla sairas n. 10pvää/kk!
Ellei ole teholla tms. vammainen...
Jotain muuta tuossa kyl on[/QUOTE]

Onko elämä mukavaa siellä pumpulissa, jossa ei ole pitkäaikaissairaita?
 
[QUOTE="aapee";28528750]En osaa sanoa, onko tunkua vai oliko ainut. Pääkaupungissa ollaan.

Rehtori ei voi opettajan lapsen sairastelulle mitään, mutta kun kävi ilmi, että sairastelu on tuota luokkaa, olisiko ollut mahdotonta vaikka vaihtaa vuodenvaihteessa opettajia niin, että joku olisi tullut eka luokkaan ja tämä johonkin muuhun luokkaan. Tosin eihän se sairastelu ole millekään luokalle kiva.

Tai olisi palkannut puoleksi vuodeksi sen yhden hyvän sijaisen kouluun. Käsittääkseni rehtori saa palkata kenet vain omalla päätöksellä ilman kauheaa byrokratiaa, jos se työsuhteen kesto ei kestä kuin oliko se juurikin se max 6 kk. Eli koulussa olisi ollut vakisijainen meidän luokalle, ja kun sitten joskus opettaja olisi paikalla, niin joku muu opehan voi myös olla kipeä silloin, tai ko. sijaisope voi olla vaikka resurssiopena jollekin levottomalle luokalle.[/QUOTE]

Talouden kannalta tämä vakisijainen (kun sille oli ilmeisesti noin paljon käyttöä) olisi tullut jopa halvemmaksi kun maksaa jokaiselle sijaiselle erikseen tuntipalkkoja, joten rahakaan ei olisi ollut este.
 
Toisen ihmisen siviilielämästä ei kannata tehdä kovin kummoisia päätelmiä lapsen juttujen perusteella. Mistä sitä tosiaan tietää mitä työtä opettajan mies oikeasti tekee, tai vaikka olisi jopa sairas niin, ettei pärjää hyvin lapsen kanssa kahdestaan (esim. masentunut). Miehen työ voi olla myös joku reissutyö, eli hän ei kovin helposti voi yhtäkkiä lentää Dubaista hoitamaan lasta tai ei voi jättää menemättä Rooman lennolle siksi että lapsella on flunssa. Ja nämäkin ovat vain keksittyjä esimerkkejä, taustalla voi olla paljon muuta.

Opettajalla ei myöskään ole mitään velvollisuutta alkaa kertomaan oppilailleen omasta siviilielämästä. Tuskin meistä kukaan tekee niin työpaikallaan, etenkin jos siviilielämässä on haasteita. On aika paljon vaadittu, jos tosiaan kuvittelee opettajan jakavan kaikki yksityiselämänsä asiat oppilailleen ja vielä näiden vanhemmille.

Arvostelun tiukkuudesta sen verran, että on arvostelu tiukkaa tai löysää, se on silti kaikille sama. Toisekseen ala-asteen ensimmäisillä luokka-asteilla koko arvostelu on tois'sijaista. Vasta oikeastaan viidennellä ja kuudennella luokalla sillä alkaa olla oikeasti väliä.

Kiusaamistapausten selvittelyyn on vaikea ottaa kantaa tapausta tuon paremmin tuntematta, mutta niissäkin tapauksissa usein vanhemmasta itsestä tuntuu usein siltä, että aina se oma lapsi on kiusattu. Riitatilanteisiin tulee opettajan tottakai puuttua topakasti, mutta myös niin ettei opettaja ota itse puolueellista asennetta. Se taas saattaa silloin juuri tuntua siltä, että opettaja ei välitäkään juuri minun lapsestani, vaan ymmärtää liikaa vastapuolta.

Opettajatkin ovat (yllätys, yllätys) ihmisiä. Toivottavasti teillä opettaja vaihtuu ja pääset huomaamaan, että kyllä siinä uudessakin opettajassa on inhimilliset puolensa, niin hyvässä kuin huonossa.
 
[QUOTE="aapee";28528762]Talouden kannalta tämä vakisijainen (kun sille oli ilmeisesti noin paljon käyttöä) olisi tullut jopa halvemmaksi kun maksaa jokaiselle sijaiselle erikseen tuntipalkkoja, joten rahakaan ei olisi ollut este.[/QUOTE]

ehkä reksi ei ole entinen matikanopettaja?
 
[QUOTE="vieras";28528753]Onko elämä mukavaa siellä pumpulissa, jossa ei ole pitkäaikaissairaita?[/QUOTE]

Opettaja on lapsille kertonut ihan tavallisia lastentauteja, mitä lapsensa on saanut. Siis flunssaa, oksennustautia, vesirokkoa ym. Ja saa itse ne flunssat ilmeisesti heti päälle myös. Äkkiä niistä se 7-10 päivää poissaoloa kuussa tulee.
 
[QUOTE="vieras";28528753]Onko elämä mukavaa siellä pumpulissa, jossa ei ole pitkäaikaissairaita?[/QUOTE]

Missä pumpulissa?!
Minähän kirjoitin että jtn. mätää tuossa on ellei juuri ole pitkäaikaissairas! Oletko tyhmä????

Epäilen että joko he ovat herkkähipiäisiä ja jäävät kotiin jopa hyttysen pistoksesta tai sitten on joku masennus, alkoholismi tms.
 
[QUOTE="ope";28528771]Toisen ihmisen siviilielämästä ei kannata tehdä kovin kummoisia päätelmiä lapsen juttujen perusteella. Mistä sitä tosiaan tietää mitä työtä opettajan mies oikeasti tekee, tai vaikka olisi jopa sairas niin, ettei pärjää hyvin lapsen kanssa kahdestaan (esim. masentunut). Miehen työ voi olla myös joku reissutyö, eli hän ei kovin helposti voi yhtäkkiä lentää Dubaista hoitamaan lasta tai ei voi jättää menemättä Rooman lennolle siksi että lapsella on flunssa. Ja nämäkin ovat vain keksittyjä esimerkkejä, taustalla voi olla paljon muuta.

Opettajalla ei myöskään ole mitään velvollisuutta alkaa kertomaan oppilailleen omasta siviilielämästä. Tuskin meistä kukaan tekee niin työpaikallaan, etenkin jos siviilielämässä on haasteita. On aika paljon vaadittu, jos tosiaan kuvittelee opettajan jakavan kaikki yksityiselämänsä asiat oppilailleen ja vielä näiden vanhemmille.

Arvostelun tiukkuudesta sen verran, että on arvostelu tiukkaa tai löysää, se on silti kaikille sama. Toisekseen ala-asteen ensimmäisillä luokka-asteilla koko arvostelu on tois'sijaista. Vasta oikeastaan viidennellä ja kuudennella luokalla sillä alkaa olla oikeasti väliä.

Kiusaamistapausten selvittelyyn on vaikea ottaa kantaa tapausta tuon paremmin tuntematta, mutta niissäkin tapauksissa usein vanhemmasta itsestä tuntuu usein siltä, että aina se oma lapsi on kiusattu. Riitatilanteisiin tulee opettajan tottakai puuttua topakasti, mutta myös niin ettei opettaja ota itse puolueellista asennetta. Se taas saattaa silloin juuri tuntua siltä, että opettaja ei välitäkään juuri minun lapsestani, vaan ymmärtää liikaa vastapuolta.

Opettajatkin ovat (yllätys, yllätys) ihmisiä. Toivottavasti teillä opettaja vaihtuu ja pääset huomaamaan, että kyllä siinä uudessakin opettajassa on inhimilliset puolensa, niin hyvässä kuin huonossa.[/QUOTE]

Minulla on 2 vanhempaa lasta (10 ja 12) ja kokemusta opettajista. Tähän mennessä en ole ollut tyytymätön yhteenkään aiempaan. Nyt sattui sitten se maanantaikappale. Nytkin minusta ko. koulussa on lastani opettanut 2 muuta hyvää opettajaa, joita olen kiittänyt.

Kukaan ei ole täydellinen, mutta kun tuntuu ettei mikään onnistu.

Arvostelun otin vain esiin, että oikeastaan mikään ei ole sujunut meillä silleen yksiin tämän open kanssa.

Kiusaamiset ovat olleet ihan selkeitä juttuja, jopa fyysisiä joissa esim. lapseltani vietiin silmälasit. Tästäkään ei saatu kunnon selvitystä (=samanlaista kun aiemmin on ollut isompien lasten kanssa saatu vastaavista muilta opettajilta).
 
[QUOTE="aapee";28528595]Saa olla lapsia, saa olla poissa. Mutta jos on poissa 7-10 päivää joka kuukausi, niin työ kärsii väkisin. Ja eka luokan opettaja on tärkeä.

Osittain virhe on rehtorin. Hänen olisi pitänyt vaihtaa opea (en tiedä onko se mahdollista) kun kävi ilmi, että lapsi sairastelee noin paljon tai sitten ikävästi olla ottamatta noin pienen lapsen äitiä eka luokan opeksi.[/QUOTE]

Eli opetusalalla työskentelevällä ei saa olla lapsia.
 

Yhteistyössä