Pitäisikö mun kiittää tällaista opettajaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";28529038]Toki mutta kyllä isäkin voi olla hyvin tärkeä ja aivan kykenevä hoitamaan flunssaista lasta.[/QUOTE]

Menee jo arvailuksi, mutta mitä jos open mies tekee työmatkoja? Ja ei nyt vaan sattunut olemaan edes samassa maassa mahataudin tai flunssan sattuessa? :D

Tässäkin maassa on tuhansia erilaisia työnkuvia, tuhansia erilaisia anoppeja ja appeja ja MLL:n hoitajatilanteita, että en oikeasti ymmärrä noin jyrkkää suhtautumista pienen lapsen äitiin, joka pahaksi onnekseen on joutunut opettamaan ap:n lapsen luokkaa.

Vai onko sinulla odotukset vähän turhan korkealla?
 
Kyse on nimenomaan vain opettamisesta ja siitä, missä menee rajat. Olkoon kuinka eka luokan ope, niin hänen syynsä olla pois ovat yksin hänen syitään. On sitten koulun oma asia hoitaa vakkari-sijainen oppilaille jne. Ja on myös rehtorin ja opettajan välinen asia, eikä opettajan ja vanhempien välinen asia - siis sillä saralla, että miksi opettaja on pois.

Nyt jo sanot häntä lusmuksi, mutta voitko edes kuvitella että hänellä voisi olla oikea syy olla pois tai että hänen lapsensa oikeastikin voi olla sairas? Käsittämätöntä millainen sinä olet! Ja jälleen huokaisen helpotuksesta, että en ole, enkä koskaan ala olla, opettaja.

Oletko puhunut vain opettajan kanssa kiusaamisista ja muista? Vai oletko puhunut jo rehtorille? Mitä, jos opettaja tietääkin sinua paremmin miten asiat on menneet ja sinä vain luulet, ettei mitään olla tarpeeksi nopeaan tehty?

En sanonut lusmuksi, vaan että ei kukaan, ei varmaan tämä opekaan, ole mielellään poissa töistä. Hänelle on siitä vaikeuksia, esim. jos oli vain vuoden soppari, jatkoa ei tule. Sanoin että ainoastaan lusmuilijasyta on kivaa soitella rehtorille että olen taas kipeä tai että lapsi on taas kipeä.

En siis epäile, etteikö ole jotain syytä oikeasti. En oikeastaan edes epäile, etteikö se syy voi vain olla se, että lapsi saa joka pöpön ja se tarttuu äitiin myös.

On minullakin käynyt mielessä, miksi lapsen isä ei ole koskaan poissa. (koska jos olisi, niin lapsihan olisi käytännössä aina kipeä.)

Kiusaamisten selvittely eteni vasta kun olin yhteydessä rehtoriin, joka pani vauhtia asiaan. Siinä sanoin kyllä myös rehtorille, että luokkahenki on kärsinyt vaihtuvuuden takia.
 
[QUOTE="vieras";28529049]Mistä sinä tiedät yhtään mitään isän kykenevyydestä? Tunnetko kyseisen miehen, vai teitkö päätelmäsi mutulla?[/QUOTE]

En tunne, keskiverrosti vaan arvioin että perheissä joissa on isäkin, niin se isäkin on tärkeä lapselle ja voi yleensä hoitaa sairastapauksiakin.
 
[QUOTE="aapee";28529124]No kyllä se vähän tarkoittaa, kun se tarkoittaa, että minun on oltava puolet kuusta pois töistä ja miehen 0 päivää.[/QUOTE]

Ei tarkoita. Edelleenkään ei kaikkein kohdalla tarkoita sitä, etteikö arvostaisi itseään ja työtään vaikka sanoisi toisen työtä tärkeämmäksi.

Ja mitä, jos hän on tosiaan vain sanonut niin päästäkseen eroon liian uteliaista kakaroista? Ja sinä uskot kaiken, mitä ekaluokkalaiset sanoo :D
 
Menee jo arvailuksi, mutta mitä jos open mies tekee työmatkoja? Ja ei nyt vaan sattunut olemaan edes samassa maassa mahataudin tai flunssan sattuessa? :D

Tässäkin maassa on tuhansia erilaisia työnkuvia, tuhansia erilaisia anoppeja ja appeja ja MLL:n hoitajatilanteita, että en oikeasti ymmärrä noin jyrkkää suhtautumista pienen lapsen äitiin, joka pahaksi onnekseen on joutunut opettamaan ap:n lapsen luokkaa.

Vai onko sinulla odotukset vähän turhan korkealla?

Mun mies tekee työmatkoja, on tässä kuussa ollut 6 päivää yhdellä reissulla ja 2 päivää toisella. Silti on hoitanut meidän lapsia sairaana. Kerran muistan että jopa itse sairastui ja kas, ei päässyyt työmatkalle.

Mutta aika huono tuuri, jos open mies on aina työmatkalla, kun lapsi sairastaa noin paljon. Onhan se mahdollista. Open mieshän voi vaikka olla työkomennuksella jossain. Tai oikeasti vaikka sitten itse sairas. En ole koskaan nähnyt. Open olen pari kertaa nähnyt kyllä siviilissä.

Mutta hoitajan täällä kyllä saa, koska asun open kanssa naapurialueella ja ollaan mekin MLL:n hoitajaa käytetty.
 
Kuulostaa mun korvaan jokseenkin kurjalta opettajalta, ja huonolta onnelta. Lapseni ekaluokan opettaja oli luokalle idoli, kulkivat käsi kädessä pihalla hänen kanssa. En voisi kuvitella että jo ekalla oltaisiin oltu tuolla tavalla pettyneitä opettajaan kuin lapsesi kuulostaa olevan. Ei nyt kokonaan opettajan syystä, mutta kyllä kai lapset huomaa jos opea ei kiinnosta.
 
Kyllä minäkin ihmettelen että miehen työ on niiiiin tärkeä, että nainen on sitten aina töistä pois kun lapsi on kipeä. Luulisi naisen työntantajaakin kiinnostavan... Ei tämä nyt vanhemmille tietenkään kuulu, mutta.
 
Kuulostaa mun korvaan jokseenkin kurjalta opettajalta, ja huonolta onnelta. Lapseni ekaluokan opettaja oli luokalle idoli, kulkivat käsi kädessä pihalla hänen kanssa. En voisi kuvitella että jo ekalla oltaisiin oltu tuolla tavalla pettyneitä opettajaan kuin lapsesi kuulostaa olevan. Ei nyt kokonaan opettajan syystä, mutta kyllä kai lapset huomaa jos opea ei kiinnosta.

Niin oli kahden aiemman kohdalla, ekaluokan ope oli ehdoton auktoriteetti ja ihana jne. Juurikin idoli. Vanhempien suosio oli ehkä alimmillaan silloin :)

Nuorin ei ole koskaan sanonut mitään sellaista tästä opesta. Päiväkodin hoitajissa oli kyllä suosikkeja, joten hänkin on kyllä taipuvainen sellaiseen idolin hakemiseen. Eskarin ope oli tällainen, jonka kanssa halusi olla käsi kädessä jne.
 
Meillä miehen työ on "tärkeämpi" siksi, koska hän on myyntimies provikkapalkalla. Tai tottakai on myös kiinteä palkka, mutta se ei kovin kummoinen ole. Se tarkoittaa että minun ollessa poissa töistä, se ei vaikuta perheen kuukausituloihin. Miehen taas ollessa töistä pois, se näkyy heti rahallisena menetyksenä. Ja rahaa kun ei ole yhtään ylimääräistä, niin kyllä sitä sen verran kotiin päin vetää, että ei me vapaaehtoisesti haluta kuukausituloja pienentää senttiäkään.
 
Kyllä toisen työ voi olla huomattavasti tärkeämpi monellakin lailla. Itse työskentelen hyvätuloisena yrittäjänä varsin asiakasvastuullisessa ammatissa. Aikanaan normi päivätöissä oleva mieheni hoiti sairaat lapset lähes aina, ja niitä poissolopäiviä todellakin kertyi kun oli kaksi pientä ja ensimmäinen päiväkotivuosi.
 
[QUOTE="aapee";28528946]Ei vaan rehtorin täytyy myös hoitaa tilanne niin, että tilanne ei ole kohtuuton ekaluokkalaisaille.[/QUOTE]

Oletko sinä haukkunut väärää puuta nyt 6 sivua?

Aloita uusi ketju, jossa sätit rehtorin.
 
Sinulle ei kuulu pätkääkään, minkä takia opettajan mies ei ole sairaan lapsen kanssa kotona. Sinä et voi vetää johtopäätöstä opettajan työmotivaatiosta sen perusteella, mitä hän vastasi lasten kyselyihin asiasta. Jos opettaja arvottaa työnsä omaa lastansa tärkeämmäksi, sellainen opettaja on huono. Maailma olisi parempi parempi paikka, jos kaikki vanhemmat pitäisivät lastaan tärkeämpänä kuin työtään. En minä ainakaan palkkaisi jotain ventovierasta MLL:n hoitajaa olemaan sairaan lapseni kanssa, jotta pääsisin opettamaan vieraiden ihmisten lapsia.

Opettaja on siis ilmeisesti tiukka arvostelija ja tiukempi kuin joku toinen opettaja. Mitä sitten?

Ei myöskään kannata uskoa kaikkea, mitä lapset kertovat. Jotenkin vaikea kuvitella, että ihan oikeasti joka kerta opettaja katselisi kynsiään, kun lapset kertovat viikonloppukuulumisiaan. Ihan oikeasti. Et ole ollut paikalla, joten et voi tietää.

Itsestäsi annat ikävän kuvan. Hankalan, juoruilevan, selän takana puukottavan.

Ja ei, ei ole ollenkaan pakollista kiittää opettajaa milään tavalla.
 
[QUOTE="aapee";28529033]Kumpikaan ei ole hyvä ratkaisu.

Parasta olisi, kun joku muu (lapsen isä, mll:n hoitaja, mummo tms) olisi voinut katsoa sitä oksennustautista lasta sen verran, että opettaja voi olla 1,5 h iltajuhlassa ilman sitä lasta.

Jos ei ole mahdollista, niin pysyköön kotonaan sitten. Eikä tuo sitä juhlaan. Toinen ope olisi varmaan ohjannut luokan esitykset, olihan hän ne harjoituttanutkin.[/QUOTE]

Aha.
 
[QUOTE="aapee";28529173]Mun mies tekee työmatkoja, on tässä kuussa ollut 6 päivää yhdellä reissulla ja 2 päivää toisella. Silti on hoitanut meidän lapsia sairaana. Kerran muistan että jopa itse sairastui ja kas, ei päässyyt työmatkalle.

Mutta aika huono tuuri, jos open mies on aina työmatkalla, kun lapsi sairastaa noin paljon. Onhan se mahdollista. Open mieshän voi vaikka olla työkomennuksella jossain. Tai oikeasti vaikka sitten itse sairas. En ole koskaan nähnyt. Open olen pari kertaa nähnyt kyllä siviilissä.

Mutta hoitajan täällä kyllä saa, koska asun open kanssa naapurialueella ja ollaan mekin MLL:n hoitajaa käytetty.[/QUOTE]

Eli kun sun mies ja kun teillä niin sitten muillakin.

Se ei edelleenkään ole sun asias pähkäillä opettajan ratkaisuja. Hän tekee ne omat ratkaisunsa oman perheensä ja lapsensa parhaaksi, ei suinkaan sinun lapsesi parhaaksi. Opettaminen on työ, tee yy öö, ja opettajalla on oikeutensa sairaspoissaoloihin. Mene valittamaan sille rehtorille jos yhtään tuntuu siltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ihanaa, että edes joku jaksaa edes jollain tavalla opettaa hellantelttuja, joita kasvaa joka oksalla! Kaikki pitäisi hellantelttujen saada, jopa parhaat arvosanat, tai mammat ei osta opelle lahjoja. Voi surku sentään.
 

Yhteistyössä