Saako Hartwall-areenalle ottaa keikalle mukaan oman limupullon tai muuta evästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiuk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esim. tänään Pinkin keikka, saako ottaa mukaan omaa evästä? Siis lähinnä juomista? Ei edes mitään alkoholipitoista, vaan ihan limua/vettä?
Hartwall-areena
Lain mukaan yleisötilaisuudessa kiellettyjä esineitä/aineita ei saa tuoda areenalle. Areenalle ei saa tuoda pulloja, purkkeja, eväitä, kameroita, kuvaa/ääntä tallentavia/nauhoittavia laitteita. Areenalle ei saa tuoda lainkaan ylimääräisiä tavaroita tai metallinpaljastimessa hälyttäviä esineitä tai asusteita.

Väittäisin melkein että ei saa. Siis yhtään mitään juotavaa, koska kukaan ei voi todistaa mitä siellä pullossa onkaan. Ukko tekee tollasia järkkärikeikkoja työkseen, ja ainakin sen mukaan keräävät pois sekä juomat että esimerkiksi sateenvarjot tms lyömäaseeksi sopivat.

Ei saa, mutta riippuu turvatarkastajasta kuinka tarkasti ne katsoo laukut. Yleensä saan otettua pullon piilottamalla sen huivin alle laukkuun, joskus harvoin tutkii niin tarkasti, että ne huomaa sen ja sit se vaan pitää laittaa roskiin.

Väittäisin melkein että ei saa. Siis yhtään mitään juotavaa, koska kukaan ei voi todistaa mitä siellä pullossa onkaan. Ukko tekee tollasia järkkärikeikkoja työkseen, ja ainakin sen mukaan keräävät pois sekä juomat että esimerkiksi sateenvarjot tms lyömäaseeksi sopivat.

Mä en tiedä onko tässä tullut joku muutos taas vai onko Olympiastadion poikkeus, mutta sinne saa ottaa avaamattoman puolen litran pullon. Hartwall-areenalle ei saa ottaa.

[QUOTE="vieras";28534540]Ei saa, mutta riippuu turvatarkastajasta kuinka tarkasti ne katsoo laukut. Yleensä saan otettua pullon piilottamalla sen huivin alle laukkuun, joskus harvoin tutkii niin tarkasti, että ne huomaa sen ja sit se vaan pitää laittaa roskiin.[/QUOTE]

mitäs jos sanot haluavasi sen pullon takaisin esityksen jälkeen? eihän järkkäreillä mitään takavarikointioikeutta ole, kai?

mitäs jos sanot haluavasi sen pullon takaisin esityksen jälkeen? eihän järkkäreillä mitään takavarikointioikeutta ole, kai?

:D En oo koskaan kokeillut kun voin ihan hyvin laittaa sen pullon roskiin. Mutta tuota olen miettinyt kun olen salakuljettanut kameroita keikalle. Et pitääkö sit oikeesti lähteä kotiin jos jää kiinni. Olen ajattelut, että jos niin käy niin kysyn eka järkkäriltä, että jos hän ottaisi muistikortin tai patterin kamerasta ja tulisin hakemaan keikan jälkeen sen takaisin. Kamera on sen verran pieni tosin, että aina olen saanut sen vietyä keikalle ilman mitään ongelmaa, ei ne sitä huomaa.

[QUOTE="vieras";28534553]tapahtumissa yleensä vesipullotkin maksavat sen 2-3e.[/QUOTE]

niin, tarkoitinkin rikollista alepan pullon salakuljetusta areenalle. tuon takiahan se kielto todellisuudessa on, lisämyyntiä ihmisten turvallisuuden varjolla.

[QUOTE="vieras";28534548]Mä en tiedä onko tässä tullut joku muutos taas vai onko Olympiastadion poikkeus, mutta sinne saa ottaa avaamattoman puolen litran pullon. Hartwall-areenalle ei saa ottaa.[/QUOTE]

Tuo riippuu lähinnä esiintyjästä, ei niinkään paikasta. Monet paikat esim. useimmat festarit ja hartwall areena ovat ottaneet käytännöksi että mitään pulloja ei saa tuoda alueelle.
Se, kuinka hyvin tuota seurataan, riippuu mun kokemuksen mukaan paljon yleisön ikärakenteesta. Jos yleisössä on lähinnä aikuisia niin valvonta on heikompaa (paitsi esim. sillanpään keikoilla jossa käy kaikkia hulluja) kuin keikoilla jossa on nuoria.

[QUOTE="vieras";28534557]:D En oo koskaan kokeillut kun voin ihan hyvin laittaa sen pullon roskiin. Mutta tuota olen miettinyt kun olen salakuljettanut kameroita keikalle. Et pitääkö sit oikeesti lähteä kotiin jos jää kiinni. Olen ajattelut, että jos niin käy niin kysyn eka järkkäriltä, että jos hän ottaisi muistikortin tai patterin kamerasta ja tulisin hakemaan keikan jälkeen sen takaisin. Kamera on sen verran pieni tosin, että aina olen saanut sen vietyä keikalle ilman mitään ongelmaa, ei ne sitä huomaa.[/QUOTE]

Mitä niitä kameroita salakuljettamaan kun tavallisen pokkarikameran sinne saa viedä. Järkkärikamerat on kiellettyjä.

Yhteistyössä