Miksi ex-tyttöystäväni ei lopeta yhteydenpitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt Exään 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt Exään 83

Vieras
Entinen tyttöystäväni lähettelee vietejä ja soittelee yöllä(kin).
Ja jos/kun en vastaa hänelle, hän alkaa lähettelemään viestejä että miksen vastaa.
Olen sanonut hänelle suoraan etten välitä enään olla yhteyksissä häneen, silti hän ei loptea. Mistä tämmöinen käytös kertoo/ tai johtuuu?

Nykyinen kihlattuni ei pidä siitä että olemme yhteyksissä, koska hänen mielestään exäni vaikutta jotenkin "takertuvalta" ja olenkin lopettanut suurimaksi osaksi yhteydenpidon heti kun hän siitä pahoitti mielensä, tuli mustasukkaiseksi ja suuttui. (En minäkään kyllä kieltämättä haluaisi että han tapailisi exiään selkäni takana kahden kesken).
Olemme tavanneet seurustelumme aikana ex:äni kanssa muutamia kertoja, lähetelleet sähköposteja, tekstiviestejä ja soitelleet. Huomasin sen kuitenkin vaivaavan tyttöystävääni ja olenkin toiminut typerästi mm. puhuttuani paljon seurustelumme alkuaikoina exästäni ja mm. kjutelleeni puhelimessä hänen kanssaan nykyisen tyttöystäväni kuullen. Lisäksi kerroin ehkä liikaa intiimejä asioita meidän suhteesta ja seksielämästä, joka varmaan näin jälkikäteen ajateltuna sai ällöttämään uutta vaimokettani.

Nyt ongelmaksi on kuitenkin muodostunut se, että ex ei "tajua" lopettaa yhteyden pitoa, vaan ottaa aina kuukauden parin jälkeen uudestaan yhteyttä. On mm. lähetellyt facebook kaverikutsuja ja yhteydenpito pyyntö-viestejä.
Ja lähetellyt Facebookissa yksityisviestejä "miksi en vastaa hänelle" "mitä kuuluu?" -tyylisesti. Soittelee yöllä kännissä, muuten vaan tai "mulla on niin vaikeeta, mun uusi poikaystävä jätti mut" - sääli puheluita..
Miten saisin hänet lopettamaan tämän? Kun suoraan olen sanonut ja se ei lopeta?
Välillä taas "lopettaa" kuuakudeksi tai kahdeksi ja sitten se alkaa taas..
Lisäksi hän kyselee välillä yhteisiltä tutiltamme, että mitä mulle kuuluu ja onko ne nähnyt mua.

Minkä takia ex:ni häiritse yhteistä elämääni uuden tyttöystäväni kanssA? Eikö hän vaan ymmärrä, vaikka olen sanonut sen suoraan puhelimessakin hänelle? Olen sanonut, että en vaan enään välitäolla yhteydessä..
Vaan haluaako hän olla kiusana, eikai sentääs?
Muut exäni eivät käyttäydy näin ja en itsekkään kehtaisi käytäytyä noin, enkä tahtoisi vaimonikaan ex:ien soittelevan öisin ja vaativan yhteydenpitoon.

Ostimme vasta asunnon uuden tyttöystäväni kanssa ja saamme lapsenkin. En tahtoisi minkään exän häiritsevän arkeamme, nyt kun vauvakin syntyy alkutalvesta.. Meillä ei ole exän kanssa edes yhteistä lasta, joka mikä selittäisi hänen tarpeensa yhteydenpitoon.
Olemme olleet uuden naiseni kanss yhdessä kuitenkin "jo" kolmisen vuotta ja vakavissaan. Exäni kanssa erosimme muutamia kuukausia ennen kuin tapasin uuden rakkauteni ja harrastimme mitä-lie "ero-seksiä" suhteiden välissä ennen uutta seurustelua. Voiiko se jotenkin vaikuttaa asiaan?
Ajattelin että täällähän on paljon naisia (?), niin ehkä se avautuu minulle ehkä hieman teidän logiikallanne.. :)

Mitäs jos et vaan vastais sille sun exälle ja jos kysyy miks et vastaa niin sanot että et halua enään olla yhteydessä.

Ite en kyllä jaksais vastata enään ollenkaan, onha silloin toisen pakko tajuta ettei halua enään pitää yhteyttä. Elä ainakaa vastaa mihinkään "mitä kuuluu?" viesteihin vaan nyt kylmästi vaan välit poikki.

Ei tuo ole naisen ominaispiirre vaan jotain aivan muuta. Älä vaan sano, että exäsi nimikirjaimet ovat J.J.? On nimittäin niin tuttua tekstiä, että vähän alkaa miettimään josko tunnen tuon muijan. Siinä tapauksessa ei ole kyse naisten piirteestä vaan puhkeamassa olevasta tai jo puhjenneesta mielenterveysongelmasta.

Sillä on ikävä sinua. Ehkä ajattelee, että sinulla on vielä tunteita häntä kohtaan ja yrittää siksi saada huomiosi. Ehkä hän ajattelee, että kun tarpeeksi yrittää, palaat hänen luokseen. Näin itse ajattelisin naisena.

No jos ei muuten tajua, niin ei mitään yhteydenottoa. Nythän mahdollistat vastailemalla hänen käytöksensä. Itse tekisin radikaaleja asioita;eli poistaisin facebook-kavereistani, ja vaihtaisin vaikka numeroni.

En usko että tahallaan haluaa olla kiusana suhteellenne mutta jos hänellä on vielä kovasti tunteita sinua kohtaan ja elättelee toiveita että palaisitte yhteen vielä? On huomannut että välittääkin sinusta vielä vaikka sulla jo uusi suhde ja kaikkea häppeninkiä siellä meneillään ( uusi koti, vauva yms..) ja haluaisi olla itse nykyisesi paikalla..
Sano vielä kerran suoraan tai jos ei kuuntele niin laita sähköposti, kun olet jo kerran tai useammankin hänelle sanonut asiasta.
Jos ei auta niin vaihda puhelinnumero. Jos ei silti mene perille niin ainahan voi äärimmäisessä tapauksessa tehdä häirintäilmoituksen poliisille..

No en osaa vastata miksi ei lopeta mutta etköhän sinä saa sen loppumaan ihan yksinkertaisesti: täysi hiljaisuus, eli lopetat kaikenlaisen yhteyden pidon eli vastaamisen hänen puheluihin, viesteihin, facebook-viesteihin jne. Luulisi että tyhmempikin tajuaa vähän ajan kuluttua kun saa vastaukseksi vain hiljaisuutta.

• Tykkää
Reactions: Camii
Ei auta sekopäihin tuollaiset keinot. No, poliisi voi auttaa, ei mitkään puhelinnumeronvaihdot tai Facebook-estot. Löytää kyllä keinon terrorisoida jos on vinksahtanut.

Miksi annat exäsi terrorisoida uutta suhdettasi? Hän tekee tuota juuri niin kauan kuin annat hänen tehdä niin. Tarkoituksenaan tietenkin sotkea suhteesi uuteen naiseesi, varsinkin kun vauva tulossa. Sairaalloisen mustasukkainen ex, tai ehkä jopa mielenterveydellisiä ongelmia? Narsisti? Haluaa tuhota uuden suhteesi, ja todennäköisesti onnistuukin siinä, jos annat hänen toimia noin. Katkaise kaikki siteet, ennen kuin uusi vaimosi hermostuu tilanteeseen.

ainiin, ja poista hänet sieltä facebookistakin jos sielläkin tuppaa viestittelemään..

Niin eli kun olen poistanutkin hänet jo ajat sitten fb-kavereistani, silti hän lähettelee niitä yksityisviestejä siellä facebookissa joihin en ole,vastannut, vaikkei kavereita ollakkaan siellä fb, niin niitä voi näköjään silti viestejä pistää tulemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt Exään 83;28594939:
Niin eli kun olen poistanutkin hänet jo ajat sitten fb-kavereistani, silti hän lähettelee niitä yksityisviestejä siellä facebookissa joihin en ole,vastannut, vaikkei kavereita ollakkaan siellä fb, niin niitä voi näköjään silti viestejä pistää tulemaan..

Voit estää ihmisen niin että hän ei edes löydä profiiliasi, löytyy asetuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt Exään 83;28594939:

Laita estolistalle niin ei voi lähettää viestejä sitä kautta.

Aika selvä tapauks, eksälläsi on ikävä sinua. Ehkä hän elättelee toiveita yhteenpaluusta tai ainakin ystävyydestä. Voi toki vaan olla että kaipaa huomiota ylipäätään. Toisekseen vaikka moni täällä leimaa eksän hulluksi narsistiksi, niin mun mielestä kerran kuussa tai kahdessa kuussa ei ole kauhean paljoa yhteydenpitoa, vaikka ilmeisesti sekin vähä ahdistaa sinua.

Jos yhteydenpito oikeasti terrorisoi suhdetta niin tietenkin sinun tulee olla vain hiljaa, kyllä normaali ihminen tajuaa viikkojen ja kuukausien mittaan lopettaa kun hän ei saa minkäänlaista vastausta.

Ihan kokonaan toinen kysymys on uusi naisesi, miksi ihmeessä häntä haittaa noin harva, ja selkeästi aika yksipuolinen yhteydenpito?

Kyllä miehetkin osaa olla samanlaisia. Ei kyse ole pelkästään sukupuolesta. Jotkut ihmiset eivät ymmärrä ei:tä ja elättelevät turhia toiveita vielä vuosienkin jälkeen. Syy siihen miksi tekee tuota on todennäköisesti se että on tai kuvittelee olevansa vielä rakastunut sinuun eikä suostu päästämään irti. Mutta loppujen lopuksi sinun kannaltasi exäsi motiiveilla on hyvin vähän väliä, ne eivät ole enää sinun ongelmiasi.

Vaikka kylmältä ja tylyltä tuntuukin, niin ainoa keino on täällä jo esiin tuotu kaiken ylläpidon täydellinen katkaiseminen. Joka kerta kun vastaat jotain exällesi ylläpidät hänen toivoaan. Eli estolistalle Facebookissa, et vastaa maileihin, et puheluihin, et tekstiviesteihin, et edes niihin 'miksi et vastaa??'. Jos häiriköinti yhä jatkuu vaihda puhelinnumeroa. Jos urkkii uuden numerosi vie asia poliisille. Näin se vaan valitettavasti menee. Millään järkeilyllä et tuota saa valitettavasti loppumaan.

[QUOTE="oli karkki";28595007]Ihan kokonaan toinen kysymys on uusi naisesi, miksi ihmeessä häntä haittaa noin harva, ja selkeästi aika yksipuolinen yhteydenpito?[/QUOTE]

No kyllä mua haittaisi. Siis kun tuo 'harvennettu' yhteydenpito on seurausta siitä, että mies on puuttunut paljon paljon aktiivisempaan yhteydenpitoon. Ja kun ei tuollaisen taustalla oikein ikinä voi muuta olla, kuin se että exä on vielä kiinnostunut. Jos siis ei olla ystäviä sillä lailla, että molemmat yhä haluavat olla tekemisissä. Tuossa tapauksessa kuulostaa siltä, että exä on roikkunut miehessä kiinni ja jossain vaiheessa uusi on siihen hermostunut ja sitten mies valinnut uuden mielummin kuin yhteydenpidon exän kanssa. Niin kyllä silloin jos on sovittu, että exään ei olla missään yhteydessä kun se ei osaa olla roikkumatta, niin se kerran kuussa tai kerran puolessa vuodessakin tuleva soitto/viesti ärsyttää.

Olen itse toiminut samalla tavalla kun ex naisesi. Omalla kohdallani ei ainakaan ollut koskaan tarkoitus olla paha. Oli niin suuria tunteita miestä kohtaan ja ikävä sanoin kuvaamaton. Hirveän vaikeaa aikaa oli. Ei kaikki mitään mielipuoleja ole. :(

Yhteistyössä