Tytöllä putkirinnat :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä ikäinen tyttö on kyseessä? Rinnathan saattaa näyttää aika oudoiltakin kun lähtevät kehittymään, ja silti niistä voi loppujen lopuksi tulla täysin normaalit. Jos asia huolestuttaa, niin voihan sitä kysellä vaikka kouluterkalta tai lastenlääkäriltä.

[QUOTE="vieras";28655461]Nehän voi halutessaa isona korjata leikkauksella.[/QUOTE]

ei sitä noin vaan leikkauksiin mennä. Leikkaus on aina leikkaus riskien ja komplikaatioiden kera.

[QUOTE="vieras";28655622]Pyh. Ainoa isompi asia leikkauksessa on raha, jos joutuu itse maksamaan.[/QUOTE]

Hmmjaa. Mulle on tehty kaksi leikkausta, sektio johon olin vähällä kuolla, ja myöhemmin pieni jalkaleikkaus, jonka jälkeen haava tulehtui ja vietin viikon sairaalassa tipassa ja monta viikkoa kotona sairaslomalla. Itse en ikinä enää mene ainoaankaan leikkaukseen ellei henki tai terveys ole kyseessä.

[QUOTE="vieras";28655622]Pyh. Ainoa isompi asia leikkauksessa on raha, jos joutuu itse maksamaan.[/QUOTE]

Leikkaukset ei oo mitää läpihuutojuttuja ja niis on aina riskinsä.

[QUOTE="Vieras";28655782]No ihan lääketieteellinen tilahan tuo on, ei putkirinnat ole normaalit. Ja leikkaus kannattaa.[/QUOTE]

Ja mitä ihmettä tarkoittaa putkirinnat?

En ole ikinä kuullut nimitystä putkirinnat, ja olen sentäs lääkäri...

Mutta toivotaan että putkirinnat tuo vävyksi putkimiehen. Ne on kalliita ukkoja, sellainen olis hyvä olla lähipiirissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ällistys;28655940:
En ole ikinä kuullut nimitystä putkirinnat, ja olen sentäs lääkäri...

Mutta toivotaan että putkirinnat tuo vävyksi putkimiehen. Ne on kalliita ukkoja, sellainen olis hyvä olla lähipiirissä.

Toivon, ettet ole tosissasi. Tubulaariset rinnat lienee sentään tuttu termi.

Eihän ne kehitykseltään ole normaalit ja usein ovat esim onnistuneen täysimetyksen esteenä. Nämähän leikataan julkisella puolella, joten kustannus ei ole kenellekään ongelma.

[QUOTE="kätilö";28655946]Toivon, ettet ole tosissasi. Tubulaariset rinnat lienee sentään tuttu termi.

Eihän ne kehitykseltään ole normaalit ja usein ovat esim onnistuneen täysimetyksen esteenä. Nämähän leikataan julkisella puolella, joten kustannus ei ole kenellekään ongelma.[/QUOTE]

Mitä tuo tarkoittaa, millaiset tuollaiset rinnat on?

Voi huoh. Pitikö ihan teille tietoa etsiä kun ette muka tiedä rintojen kehityksestä mitään :(

"Tytöllä rintojen kasvun käynnistyminen merkitsee murrosiän alkua. Rintojen kehittyessä nänni ja nännipiha muodostavat ensin erillisen kumpareen, ja nännit tummuvat ja kasvavat. Myöhemmin rinnat kypsyvät, ja aikuistyyppisissä rinnoissa nännipiha on laskeutunut rinnan tasoon, jolloin ainoastaan nänni on koholla. Rintojen kehitys kestää yleensä kolmesta neljään vuotta."

[QUOTE="vieras";28655955]Mitä tuo tarkoittaa, millaiset tuollaiset rinnat on?[/QUOTE]

Googlesta löytyy varmaan kuvia hakusanalla tubulaariset rinnat. Helpompi ymmärtää, kun katsot kuvasta:)

Et taida muistaa millaiset rinnat ovat siinä vaiheessa kun ne alkavat kehittyä? Ei todellakaan mitkään täydelliset ja puolipyöreät. Todennäköisesti jos tytölläsi nyt on nännipiha iso, voi olla tilanne se että hänelle kasvaa vielä suhteellisen isot rinnatkin.

Putkirinta on mahdollinen mutta uskoisin että isompi todennäköisyys on siitä että rinnat ovat vasta kehittymässä.

[QUOTE="huolissaan";28657477]Vastausten taso täällä oli vähän muuta kun odotin.

Syksyllä saa mennä kolun terveydenhoitajan kanssa juttelemaan.[/QUOTE]

Anna toisen nyt ensin kehittyä rauhassa. Mitä aattelit että terkka tekee? Ehottaa korjausta kehittyvälle tytölle kun tämän rinnat on vasta kasvamassa?

Yhteistyössä