Kuuluuko MINUN hoitaa uuden avovaimoni lasta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TheMan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"TheMan"

Vieras
Olen lapseton mies, mutta uudella avovaimollani on ennestään pieni lapsi. Avovaimoni odottaa, että hoidan lasta esimerkiksi iltaisin hänen ollessa töissä! Lapsen isä ei ole kuvioissa mukana. Aikamoinen hyppy vapaasta poikamieselämästä "isäksi"!

Tottakai, kunhan tutustutte kunnolla. Et sinä voi ottaa pelkkää naista, vaan sinun on otettava koko paketti, johon kuuluu myös lapsi. Isä sinun ei tarvitse olla, mutta perheen toinen aikuinen kylläkin.

Jos sinulla olisi lapsi, mutta uudella puolisollasi ei, miten kokisit sen, ettei naisesi haluaisi jakaa vastuuta jälkikasvustasi?

Jos sinua pelottaa vastuu, keskustele naisesi kanssa ja opettelette yhteiseloa pikku hiljaa.

Sinä hyväksyt koko paketin. Et voi saada vain naista ja jättää hänen lapsensa ulkopuolelle. Koko paketti tai ei mitään. Muuten homma ei tule toimimaan mitenkään.

Jos et halua lasta, vaihdat naisesi lapsettomaan. Helppoa ja reilua kaikille. Saatanan törppö.

Kyllä mä näkisin, että siinä vaiheessa, kun heitetään hynttyyt yhteen, niin hoidetaan sitten sitä koko yhteistä elämää yhdessä. Ja teidän kohdallanne siihen kuuluu myös se lapsi.

Kyllä te nyt varmaan seurustelitte aikanne ennen, kuin avoliittoon ryntäsitte? Eikö siinä ehtinyt jo sopeutumaan sinkusta seurustelevaksi...ja nyt siis seuustelevasta avopuolisoksi. Jolle mielestäni kuuluu myös tietyssä määrin se avopuolison lapsesta huolehtiminen.

Sinä hoidat lasta ja avopuoliso saa sitä kautta tuotua rahaa taloon.

Tämähän on järkyttävää. Tuntuu kuin minut olisi otettu pelkäksi lastenlikaksi. Avovaimo tekee töitä useana iltana viikossa ja minä olen illat kaksin lapsen kanssa. Olen joutunut peruumaan menojani ja lopettamaan harrastuksiani. Kavereitakaan ei enää näe. Aluksi tätä kesti, mutta ei enää. Eikö tämä tosiaan lopu? Mikä siinä on, että ei voi viedä lasta hoitoon? Ennen se ainakin onnistui.

[QUOTE="TheMan";28690881]Tämähän on järkyttävää. Tuntuu kuin minut olisi otettu pelkäksi lastenlikaksi. Avovaimo tekee töitä useana iltana viikossa ja minä olen illat kaksin lapsen kanssa. Olen joutunut peruumaan menojani ja lopettamaan harrastuksiani. Kavereitakaan ei enää näe. Aluksi tätä kesti, mutta ei enää. Eikö tämä tosiaan lopu? Mikä siinä on, että ei voi viedä lasta hoitoon? Ennen se ainakin onnistui.[/QUOTE]

No ei se nyt tietenkään niinkään voi mennä, että joudut lopettamaan harrastuksesi.

Missä lapsi sitten ennen oli hoidossa?

[QUOTE="TheMan";28690881]Tämähän on järkyttävää. Tuntuu kuin minut olisi otettu pelkäksi lastenlikaksi. Avovaimo tekee töitä useana iltana viikossa ja minä olen illat kaksin lapsen kanssa. Olen joutunut peruumaan menojani ja lopettamaan harrastuksiani. Kavereitakaan ei enää näe. Aluksi tätä kesti, mutta ei enää. Eikö tämä tosiaan lopu? Mikä siinä on, että ei voi viedä lasta hoitoon? Ennen se ainakin onnistui.[/QUOTE]

Oiskohan se vähän omituista viedä lapsi ulkopuoliselle hoitoon, kun perheen toinen aikuinen on kotona?

Mieti haluatko elää lapsiperhe-elämää ja tee valintasi, ennen kuin lapsi kiintyy sinuun liikaa.

Kai te nyt sovitte käytännöistä ennen kuin muutitte yhteen? Miten toisen työvuorot ja lapsen hoitaminen voi tulla yllätyksenä? Kyllä minä ainakin sanoin nykyiselle miehelleni, että hänen on myös osallistuttava lastenhoitoon, kun yhteen muutamme. Toki voin välillä pyytää vanhempiani hoitamaan, mutta en todellakaan joka kerta, kun meidän menomme menisi päällekkäin. Työ hoidetaan ensin, sitten vasta harrastukset ja muut menemiset. Tavallaan myös ymmärrän harmistuksesi, mutta olisi pitänyt miettiä asiaa ehkä HIUKAN aiemmin. Tuollaisessa kun tulee koko paketti mukana.

Eikö sillä lapsella ole päiväkotipaikkaa? Sellainen kannattaisi hankkia jos ei ole.
Kuulostaa aika hanurista tollanen olevan, jos tosiaan monena päivänä viikossa joudut hoitamaan lasta iltavuoron ajan.
Ei se silti ole sun lapsi.

Voi palikka :D Et ole ajatellut tosiaan, että et voi nokkia vaan rusinoita pullasta, vaan se pulla on hyväksyttävä kans? Ei sun ole pakko sen muksun kanssa kotona tököttää, voit nähdä kavereita, ota lapsi mukaan ja käykää yhdessä jossain. Eikä kaverit hyväksy sitä, että sun elämään kuuluu nyt avovaimon kautta myös hänen lapsi, vai etkö ole itse osannut ajatella, että silloin yleensä tullaan ikäänkuin isäpuoleksi, jos puolison lapsi asuu samassa taloudessa. Jos sua ei kiinnosta lapsiperheen arki, niin kannattaa kyllä ottaa asia puheeksi, koska ei tuo luultavasti lopu. Pitäisikö naisen maksaa hoitomaksut, koska sä et halua ottaa vastuuta ja osaasi taloudessa? Kannattaa kyllä tosiaan miettuä, oletko kypsä suhteeseen, johon kuuluu myös se lapsi, vasn haluatko vaan hurvitella. Jos päätät jäädä, tutustu siihen lapseen, tehkää sopimuksia että pääset myös omiin harratuksiin ja voit nähdä kavereitakin.

Yhteen muuttaessa noin se kai helposti menee. Kannattaisi siis asua eri osoitteissa jos tuo ei ole ok. Etkö ole ajatellut tulevaisuutta, suhteen vakavuutta? Tottakai jos nainen on ajatellut, hän olettaa että sinusta tulee ns isäpuoli tälle lapselle. Sitä vietetään lomia kolmestaan, mennään ulkomaanmatkoille perheen kanssa. Entä jos teille syntyy yhteinen lapsi? Hoitaisitko sillon mielelläsi sitä toista lasta vai menisikö lapsi muualle hoitoon vai kotiin teille hoitaja joka hoitaa vaimon lasta sinun ja yhteisen lapsenne vieressä.

On myös hyvä testata noin miestä ja varmistaa että on vakavissaan.

Lasten kanssa avoliittoon ei voi mennä yhtä nopeasti kuin ilman lasta. Ei ole lapsellekaan hyvä vaihtuvat kumppanit joista jokaista vuorollaan kutsutaan isäpuoliksi. Olette muuttaneet liian nopeasti yhteen jos isänä olo ahdistaa.

No esimerkiksi vuoropäivähoitoon ei edes pääse, jos perheen toinen puolisko on päivätöissä. Tottakai sinulle nyt asiat olivat selvät ennenkuin yhteen muutitte, vai kuvittelitko sinä että se lapsi on puolison kanssa töissä?

Ideani olisi keskustella tämä asia selväksi avopuolisosi kanssa. J pikaisesti. Ja siis asiat olisi pitänyt sopia tietenkin jo ennen yhteenmuuttoa, mutta tehty mikä tehty. Lapsen kannalta on todella huono juttu, jos menee pidempi aika, hän kiintyy sinuun ja sitten häviät kuvioista. Ja kaikkein ikävintä on, että pienikin lapsi kyllä tunnistaa ja tietää jollain tasolla vastenmielisyytesi häntä kohtaan, silloin on parempi että vihellät pelin poikki mahdollisimman pian, mikäli ette pääse molempia tyydyttävään ratkaisuun tässä asiassa pian. Varmaan teillä on monta muutakin asiaa jäänyt puhumatta, joten nekin kannattaa käydä läpi nyt sitten kun sanaisen arkkusi avaat.

En edes antaisi tollaisen tomppelin hoitaa lastani! Voithan sen LAPSEN kanssa liikkua jossakin, ei teidän nyt tartte siellä neljän seinän sisällä olla ja harrastusiltoina hoidatte lapselle jonkun toisen kaitsijan.. yksinkertaista, mut liian vaikeaa yksinkertaiselle.
Kuulostaa siltä, että sun olis varmaa paras jatkaa niitä poikamiespäiviä :D

[QUOTE="TheMan";28690829]Olen lapseton mies, mutta uudella avovaimollani on ennestään pieni lapsi. Avovaimoni odottaa, että hoidan lasta esimerkiksi iltaisin hänen ollessa töissä! Lapsen isä ei ole kuvioissa mukana. Aikamoinen hyppy vapaasta poikamieselämästä "isäksi"![/QUOTE]

kuuluu. iteppä valitsit, luulitko että voit ottaa vaan "parhaat päältä"

voi helvetti sä kuulostat joltain ihan teiniltä! tulitko oikeesti ajatelleeksi asioita? Mun esikoisen isä on tollanen ku sä..ei oo kuule 6,5v näkynyt! mutta seuraava mies on hoitanut tasan 50%/50% lapset kanssani,sekä yhteiset että tämän ei yhteisen.. samaa perhettä ollaan!

Yhteistyössä