lantionpohjalihasjumppa ja emättimen koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuuuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuuuuva

Vieras
No niin..emätin on kahden raskauden ja synnytyksen jälkeen päässyt huonoon jamaan..ja nyt on tarkoitus aloittaa säännöllinen lantionpohjalihasten treenaus. Satunnaisesti niitä olen jo tehnytkin..(kuopus nyt 1-vuotias)..mutta merkittävää parannusta tiukkuuteen ei ole tullut.

Virtsanpidätyskyvyssä ei ole ongelmaa ja tunnistan oikeat lihakset..olen käyttänyt myös smartballs-treenikuulia..ja pystyn tehdä niillä sellaista hissiliikettä. Alkulähtökohta ei siis ole järkyttävän huono...mutta seksiin on hakusessa nyt lisää tuntumaa..sillä miehessä ei ole vika...vaan tässä minun venähtäneessä värkissä...joka tietenkin harmittaa.

Jos nyt käytän säännöllisesti noita kuulia ja teen jumppaa..voikohan olla odotettavissa parantumista tilanteeseen? vaikkei lihaskunnossa loppu viimein ole vikaa?

Miten se lantionpohjalihasjumppa oikeasti toimii..vai pienentääkö se oikeasti edes emätintä..? vai paraneeko niissä lihaksissa vain se puristusvoima? Ja pystyykö nämä lihakset jotenkin "kasvamaan", jotta tuntuma ja puristus yhdynnän aikana paranee..vai miten tää systeemi toimii.

Kellään tietoa ja kokemusta aiheesta?
On vaan vaikeeta olla nainen...

Moni luulee, että ne lihakset on hyvät, kun saa itse puristettua ja rentoutettua. Usein näin ei siltikään ole, vaan lihakset voivat silti olla heikot. Suosittelen hakeutumaan fysioterapiaan. Sieltä saa faktatietoa lihasten tilasta, saa seurata edistystä ja on tehokasta sellaisella anturilaitteella. Itse kävin, kun kuopus oli vauva, vaikka mullakaan ei ollut virtsankarkailua. Kuukausia kesti, vaatii sitoutumista, mut nyt on hyvä lihaksisto. ;)

Moni luulee, että ne lihakset on hyvät, kun saa itse puristettua ja rentoutettua. Usein näin ei siltikään ole, vaan lihakset voivat silti olla heikot. Suosittelen hakeutumaan fysioterapiaan. Sieltä saa faktatietoa lihasten tilasta, saa seurata edistystä ja on tehokasta sellaisella anturilaitteella. Itse kävin, kun kuopus oli vauva, vaikka mullakaan ei ollut virtsankarkailua. Kuukausia kesti, vaatii sitoutumista, mut nyt on hyvä lihaksisto. ;)

Miten sinne fysioterapiaan pääsee? Vai kävitkö yksityisellä fysioterapeutilla?

[QUOTE="vieras";28716051]Miten sinne fysioterapiaan pääsee? Vai kävitkö yksityisellä fysioterapeutilla?[/QUOTE]

En. Pääsin julkisen kautta. Omalääkärin lähetteellä. Pääsin, kun en saanut mitään "otetta" lihaksiin, mitään ulkoista vikaa ei siis tarvi olla. Voithan sä sanoa, että sulla on virtsankarkailua, siis hieman liioitella.. kyllä naisella on oikeus saada ittensä kuntoon.

bud - tämä on mulle just se epäselvä asia.. onko se pimpsa nyt sit "pysyvästi " jotenkin pienempi..eli pienempi silloinkin kun et purista lihaksia? vai onko puristusvoima vain jotenkin parantunut..että sitten kun puristat lihaksia emätin tuntuu tiukemmelta? mä alan olla aivan hysteerinen tän asian kanssa..vaikka mies kovasti vakuuttelee olevan seksielämään tyytyväinen..mutta mene ja tiedä sit.. tokihan ne varmaan aina tiukemmasta tykkäisivät..vaikka aikuinen mies ymmärtää, että kaksi lasta maailmaan saattaneena..jotakin muutosta väkisinkin tulee.

En. Pääsin julkisen kautta. Omalääkärin lähetteellä. Pääsin, kun en saanut mitään "otetta" lihaksiin, mitään ulkoista vikaa ei siis tarvi olla. Voithan sä sanoa, että sulla on virtsankarkailua, siis hieman liioitella.. kyllä naisella on oikeus saada ittensä kuntoon.

Kysyin lähetettä fysioterapiaan kun kävin äskettäin jälkitarkastuksessa. Minulla on lapsia 4. Sanoin lääkärille, että en itse tunnista lihaksia. Lääkäri käski jännittämään lantiopohjanlihakset ja sanoi, että hän tuntee jotain "hentoa" puristusta. Lähetettä en kuitenkaan saanut, koska sellaista ei ole tapana laittaa? Pääkaupunkiseudulla asutaan, joten luulisi että täältä löytyisi joku fysioterapeutti joka olisi voinut auttaa. Täytyy varmaan varata uusi aika kesän jälkeen, jos pääsisin jollekkin sellaiselle lääkärille joka tietää näistä asioista jotain. Taisi olla kesätuuraaja kyseessä.

bud - tämä on mulle just se epäselvä asia.. onko se pimpsa nyt sit "pysyvästi " jotenkin pienempi..eli pienempi silloinkin kun et purista lihaksia?

Mitä väliä? Käyttelet seksilihaksia yhdynnässä sillä tavalla, että kun mies on työntymässä sisääsi, puristat lihaksilla yhteen. Miehestä se tuntuu siltä, kuin pimpassa olisi ylimääräiset, kireät häpyhuulet eli melko taivaalliselta. Rytmität, ettet väsy. Aika habalihakset saisi lantionpohjassa olla, että ne tekisivät emättimestä pysyvästi kireämmän.

bud - tämä on mulle just se epäselvä asia.. onko se pimpsa nyt sit "pysyvästi " jotenkin pienempi..eli pienempi silloinkin kun et purista lihaksia? vai onko puristusvoima vain jotenkin parantunut..että sitten kun puristat lihaksia emätin tuntuu tiukemmelta? mä alan olla aivan hysteerinen tän asian kanssa..vaikka mies kovasti vakuuttelee olevan seksielämään tyytyväinen..mutta mene ja tiedä sit.. tokihan ne varmaan aina tiukemmasta tykkäisivät..vaikka aikuinen mies ymmärtää, että kaksi lasta maailmaan saattaneena..jotakin muutosta väkisinkin tulee.

No mun alapää ei ollut mikään ammottava aukko ennen fysioterapiaakaan. Eli en osaa sanoa, pieneneekö aukko sellaisilla, joilla se oli iso. Osalla varmasti kyllä, mutta jos on vaurioita, niin eihän niitä korjaa kuin kirurgin veitsi.

Nykyään on tiukempi, ja pystyn jännittään hyvin lihaksia. Mulla on todistetusti tiukka, gynekin sanoi, ettei huomaa, että on synnyttänyt. Go girl, kyllä se siitä! :)

no ei mullakaan ny mikään katastrofaalinen tilanne ole..ja normiolois onkin suht tiukka..jopa yhdelle sormelle..mutta sitten kun tietää saavansa seksiä ja kiihottuu..niin laajenee aivan liikaa..ja kostun aika runsaasti..joten siinäpä se tunto sitten hommaan menee.

Yhteistyössä