Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28783763:Facebook, Google+, Twitter....kyllähän ne on tämän päivän yhteydenpitokanavia. Vähän sama kuin ystävä 20 vuotta sitten olisi kieltäytynyt käyttämästä puhelinta yhteydenpitoon. Itsekin olin jonkin verran vastahankainen muutama vuosi sitten, mutta lopulta liityin Facebookiin ja onhan se ihan kiva. Monet ex tempore jutut tapahtuu ihan siten, että heittää FB:iin jotain mitä haluaisi tehdä ja jonkun ajan päästä yleensä joku kavereista ilmoittaa, että voisikin oikeastaan lähteä mukaan. Enemmän siis tulee sovittua kavereiden kanssa tapaamisia FB:issa kuin puhelimitse.
Mutta ei tuo nyt varmaan syy ole ystävyyssuhdetta kokonaan katkaista, mutta kyllähän se ystävyys voi vähitellen hiipua, jos toinen pitäytyy vain vanhoissa yhteydenpitovälineissä.
Niin, en oikein tiedä. Siis voihan toki saman viestin lähettää vaikka kymmenelle kaverille ja katsoa, josko joku niistä olisi lähdössä kirpputorille tunnin päästä. Mutta esim mä en vapaa-ajallani edes lue sähköpostejani, joten jos joku pyytäisi perjantaina klo 18 mua lähtemään sunnuntaiaamuna kirppikselle, niin näkisin koko meilin vasta maanantaiaamuna. Mutta tottakai voi kavereilleen lähettää sähköpostiakin, jos ei halua Facebookia käyttää. Ei kuitenkaan pidä ihmetellä, jos vastausta ei tule tai se tulee vasta sitten, kun koko asia on vanhentunut.Mutta mites sähköposti?
No mä en lähetä, kun se kirppari- tms kaveri löytyy yleensä jo sieltä Facebookista. Toki mä tapaan niitäkin kavereitani, jotka eivät ole Facebookissa, mutta heidän kanssaan sovitaan hyvissä ajoin etukäteen tapaamisista eikä ole samanlaista ex tempore -lähtemistä kuin FB-kavereiden kanssa. FB tekee tapaamisista sopimisen nin helpoksi ja nopeaksi, että tavallaan asiat hoituvat sillä aikaa, kun käyt suihkussa. Ei tarvitse alkaa soittelemaan ja puheluissakin on monesti se ongelma, että jos yks kaks pitää päättää, niin moni sanoo, että emmäny. Mutta FB tarjoaa mahdollisuuden hetken aikaa miettiä, tarkistella esim bussiaikatauluja, pankkitilin saldon yms tai mitä nyt lähtöpäätöstä ennen haluaakaan varmistaa.Keittis, no eikö vois soittaa tai lähettää tekstaria sitten sellaiselle ystävälle joka ei ole Facebookissa?
Mie en ole liittynyt enkä liity, ainakaan sen takia, jos ei ystävyyttä voi ylläpitää muilla keinoin,
kun kerran niitä on.
No mä olen kans yrittäjä ja Facebook on nimenomaan mun vapaa-aikaani eikä liity millään tavalla työhöni kuten esim sähköpostini liittyy. FB:ssä sovin siis vapaa-ajalleni juttuja, työjutut sovitaan tietenkin muualla. En edes haluaisi, että kollegat ja asiakkaat tunkisivat vielä FB:n kautta vapaa-ajallenikinAlkuperäinen kirjoittaja yrittäjänäkemys;28784021:Yrittäjänä koen, että Facebook joko kehittää tai hämärtää ihmisten ajan- ja tilannetajua. Sen suoma nopea yhteydenpitomahdollisuus ja laajan tuttavaverkoston luominen on äkkiä ajatellen vaikuttavaa, mutta minulle on tuottanut vaikeuksia saada pahimpia Facebookiin vannovia yrittäjätuttuja ymmärtämään että joskus on oikeastikin pakko tavata livenä ja sovittava siihen aika. Minä en lähde yhtäkään tyyppiä tapaamaan ex tempore, koska viikkoni on suunniteltava ajoissa ja tämän aamun kutsu ei johda iltapäivän tapaamiseen. Siksi osa FB-tutuista karsiutuu väkisinkin pois.Elämässä on oikeaakin Facebookia, jossa käytetään raajoja ja puhe-elimiä sekä puetaan siistit vaattee päälle.
En myöskään tiedä ketään yrittäjäkollegaa, joka olisi saanut asiakkaita Facebookin kautta. Olipa tykkääjiä 20 tai 2000 ei FAcessa markkinointi johda muuhun kuin ystävällisiin peukutuksiin. Itse tilaisuus tai tarjous ei saa ketään FAcebookissa liikkeelle, joten koko yhteisön tarkoitus on lähinnä luoda yrityskuvaa/brändäystä, jolla joko on merkitystä muutenkin vauraalle ja pärjäävälle yritykselle, mutta pienyrittäjälle se on lähinnä säälittävää räpiköintiä muiden seassa.
Sen vuoksi vastaan ap:lle, että jos jonkun elämä on kiinni Facebookissa hän todellakin elää silloin Facebookissa saamatta muuta näkyvää aikaiseksi. KUka sellaisesta kaverisuhtessa tykkää on se ok, mutta yrittäjänä en voi kehua yhtään.
Määää, sähköposti ?
Mutta mites sähköposti?
Tuo on ihan hyva syy. En nakisi ainuttakaan syyta miksi minulla olisi tuollainen ystava.
Tästä olen samaa mieltä. Mutta jos haluaa valita vain tietyt tavat, joilla ystäviinsä pitää yhteyttä, on hyväksyttävä se, että ystävä saattaa pitää yhteyttä muihin ystäviinsä enemmän. Mitään "tasapuolisuutta" on siis turha odottaa, jos itse haluaa rajoittaa yhteydenpitotapoja.Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28785520:jos ystäväyys kaatuu siihen, etä toinen ei kuulu eikä halua kuulua facebookiin. ei se ole todellista ystävyyttä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28785591:Tästä olen samaa mieltä. Mutta jos haluaa valita vain tietyt tavat, joilla ystäviinsä pitää yhteyttä, on hyväksyttävä se, että ystävä saattaa pitää yhteyttä muihin ystäviinsä enemmän. Mitään "tasapuolisuutta" on siis turha odottaa, jos itse haluaa rajoittaa yhteydenpitotapoja.
Niin, kumpikin valitsee sen tavan millä pitää yhteyttä ystäviinsä ja jos yhteistä, molemmille sopivaa tapaa ei löydy niin kyllähän se yhteydenpito jää vähäiseksi.
Sinua ei kiinnosta Facebook ja ilmeisesti ystävääsi ei kiinnosta enää ne entiset yhteydenpitokeinot. Itsekin ennen käytin paljon sähköpostia ja meseä mutta nyt fb on syrjäyttänyt nuo.
Tuli vielä mieleen että sanoiko tuo ystäväsi suoraan että jos et liity fb:iin niin ei olla enää ystäviä? Se kuulostaa kyllä... omituiselta.
Facebookissa on kyllä sekin hyvä puoli että siitä voi ns ottaa kermat päältä, eli ei ole missään määritelty kuinka sitä tulee käyttää, mitä sinne pitää omasta elämästään levittää tai mitä juttuja muista lukea. Omaa äitiäni fb ei varsinaisesti kiinnosta pätkääkään mutta koska kaksi lastaan ja seitsemän lapsenlastaan asuu ulkomailla hänkin uskoi lopulta että tuo on kätevä yhteydenpitoväylä. Hän ei halunnut kuitenkaan omalla naamallaan mukaan vaan loi "salanimellä" profiilin johon otti kavereikseen vain omat lapsensa, vävynsä/miniänsä ja lapsenlapsensa.![]()