Mun kimpussa ollaan täällä kotona jatkuvasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";28984443]Nuorisotyöntekijä voi auttaa sua asunnon etsimisessä. Mutta jos varaat ajan sossuun ja selvittelet siellä sun asioita, niin kyllä kai nyt 18v saa oman asunnon jos sitä haluaa ja haluaa itsenäistyä.

Sun pitää selvii sillä toimeentulotuella 477e koko kuukausi. Mutta se olis alku sun uudelle elämällä kun saisit omat kodin.[/QUOTE]

Öö, apua eli jos mun vuokra on vaikka 400e niin mun pitää selvitä muuten kuussa 77e ?

Mä en ymmärrä tota että kun sä oot ehdottanut ihmisille että maksaisit vuokran esim.siivoamalla. Sitten kuitenkin sanot että voisit mennä töihin, kun opiskelukaan ei kiinnosta. No jos sä saat töitä ja menet töihin, niin mikset sä silloin voisi muka maksaa vuokraa normaalisti, eli rahalla?! Häh?

Toi ap meinaa tolla siivoomisella tyyliin "vähän pölyjä leikin huitovani ja sillä sipuli, kaksio saunalla kiitos!" :D Ei mitään todellisuudentajua työnteosta.. opiskelukaan ei nappaa kun "huonoja muistoja". Anteeksi.. kelläpä ei olis. Mutta onhan toi sossu joo.. luojan kiitos ei kauaa.

[QUOTE="vieras";28984455]Niin mikään ei kelpaa. Kultalautasella pitäis neidille kaikki eteen tuoda.. :D

Vanhemmat yleensä haluavat lastensa parasta. Tiiätkö on paljon lapsia, joille ei vanhemmat voi antaa kovinkaan paljoa.. He eivät ilkeisi valitella miten on liian lellitty. Ei sun vanhemmat voinu tietää miten kiittämätön kakara heille on annettu.. joten kyllä tosiaan olen vanhempiesi puolella. ;)

Kukaan ei muuten estele sun parisuhdettasi ukonkäppyrään, joten siitäkin olet nillittänyt ihan aiheetta. Marttyyria on pitemmän päälle vaikea leikkiä jos siihen ei oikeita rahkeita ole.. Vai onko tää ihku-ukko sitten varattu? Katkolla.. varmaan varattu. :D Ei tipu sääliä.. toivon vaan hoitoa sulle vilpittömästi ja rauhaa vanhemmillesi tosiaan susta. Ei ne niin pahoja voi olla sut "ansaitakseen"..[/QUOTE]

Mm. Selvä. That's right.

Eli sä pidät hyvinä vanhempina sellasia jotka tappelee viikottain jostain, kotona epätasapainonen ilmapiiri, ei rajoja, ei kasvatusta ja rahalla koitetaan selvitä kaikesta...

Okei, toimi omien lasten kans samoin?

[QUOTE="hmmm";28984451]Mistäpäin sä oot, jos saa kysyä? Mietin tuota etsivää nuorisotyötä. Ne auttais sua selvittämään että mitä haluat ja olisvat sun tukena.[/QUOTE]

Sitä tietoa en levittele tääl.

[QUOTE="Mie";28984459]Mä en ymmärrä tota että kun sä oot ehdottanut ihmisille että maksaisit vuokran esim.siivoamalla. Sitten kuitenkin sanot että voisit mennä töihin, kun opiskelukaan ei kiinnosta. No jos sä saat töitä ja menet töihin, niin mikset sä silloin voisi muka maksaa vuokraa normaalisti, eli rahalla?! Häh?[/QUOTE]

Niin no kun en tiiä... Mullon vähän sekasin kaikki...

Ajattelin et jos en töitä sais.

[QUOTE="Mie";28984476]No vittu mene sinne töihin!! Anteeks vaan mutta kuulostat saamattomalta, selittelet vaan koko ajan.[/QUOTE]

Saamattomalta... Just joo

Oon koittanu sinne nuorten puhelimeenkin soittaa ja saada apuu, mut aina kun on se linja varattu ja ei taida olla noin helppoo se töihin meno..

Tääl minä saan taas tapella vaan kaikkien kans. Ihanuus siis jatkukoon

[QUOTE="vieras";28984478]Toi ap meinaa tolla siivoomisella tyyliin "vähän pölyjä leikin huitovani ja sillä sipuli, kaksio saunalla kiitos!" :D Ei mitään todellisuudentajua työnteosta.. opiskelukaan ei nappaa kun "huonoja muistoja". Anteeksi.. kelläpä ei olis. Mutta onhan toi sossu joo.. luojan kiitos ei kauaa.[/QUOTE]

Noniin tätäkään ei voitu ottaa sit vakavasti...

En minä jaksa enää tapella vastaan.

Toivon vaan et jonain päivänä mun elämä ois sellasta etten mää ois enää tänne kirjottelemassa...

ja mulla ois ystäviä, mies, ehkä oma perhe, hyvä terveys, joku kiva työ mistä saa mukavasti rahaa... ja jos mä tuun tänne vielä joskus kirjottaa, niin nimimerkin rekanneena ja äitinä ja muistelen et menipä mulla sillon joskus huonosti monta vuotta sitten kun avauduin tänne jatkuvasti.. voi sitä kamalaa aikaa

ja mitään miljoonia en lotossa haluis. joku kiva pikku perustyö, jolla pärjää.

kunhan sais elämään onnellisuuden, ystävät, hyvän terveyden, ihanan parisuhteen jossain vaihees ja juhlat!

Oonks mä muka liian ahne?

Kun sellaseksi mua täällä väitetään ja sanotaan et kaikki pitäs tuua kultalautasella eteen...

No ihan kaikella hyvällä minäkin yritän sulle ehdotella että menisit töihin, opiskelemaan, muuttaisit toiselle paikkakunnalle. Mutta itse annat vaikutelman ettei mikään nyt oikein kelpaa "no niinnoku, emmää nyt oikein tiiä"

Itsestäsi on kiinni miten nyt tulevaisuutesi rakennat. Toivon että löydät jonkun ratkaisun, ihan tosi! :)

Saamattomalta... Just joo

Oon koittanu sinne nuorten puhelimeenkin soittaa ja saada apuu, mut aina kun on se linja varattu ja ei taida olla noin helppoo se töihin meno..

Tääl minä saan taas tapella vaan kaikkien kans. Ihanuus siis jatkukoon

Saamatonhan sinä hyvinkin olen. Ainoa apu mitä yrität hakea on se nuortenpuhelin, koska tiedät, että sieltä et saa mitään konkreettista apua, ainoastaan tasan samoja neuvoja mitä olet palstalta saanut. Sitten voit taas esittää martyyria ja sanoa, että kyllä sinä olet apua hakenut. Miksi sä et hae sitä apua sieltä mielenterveystoimistolta? Sieltä sä saisit oikeasti apua.

Oot vielä niin nuorikin, että kyllä sulla vielä on aikaa, paaaljon aikaa. Nyt sun tarttee vaan ottaa ittees niskasta kiinni. Ryhdistäydy nainen! Kyllä sä vielä kerkeet saada miehen ja lapsia, työn ja ystäviä. Et ole ahne. Sulla on ihan tavallisia toiveita elämälle kuin meillä muillakin :)

no siks haluaisin eka soittaa sinne nuorten puhelimeen koska siellä ois joku ammattilainen joka antais mulle konkreettisesti neuvot edetä paikasta 1. paikkaan 2. jne. et pääsen niihin tavoitteesiini mitä haluan!

oon täälki saanu monia hyviä neuvoja, mut kaipaan niitä vielä joltain ammatti ihmiselt puhelimes jonka jälkeen etenemään niiden mukaan.

ja kyl se mun elämä on voinu mennä jo... jos mua vihaa 40 ihmistä ainakin liiottelematta... oon luottanu viel vääriin ihmisiin ja kertonu mun muuttosuunitelmista...

ei hyvä !

no siks haluaisin eka soittaa sinne nuorten puhelimeen koska siellä ois joku ammattilainen joka antais mulle konkreettisesti neuvot edetä paikasta 1. paikkaan 2. jne. et pääsen niihin tavoitteesiini mitä haluan!

oon täälki saanu monia hyviä neuvoja, mut kaipaan niitä vielä joltain ammatti ihmiselt puhelimes jonka jälkeen etenemään niiden mukaan.

ja kyl se mun elämä on voinu mennä jo... jos mua vihaa 40 ihmistä ainakin liiottelematta... oon luottanu viel vääriin ihmisiin ja kertonu mun muuttosuunitelmista...

ei hyvä !

Ne osaa neuvoa sua myös siellä mt-toimistossa ja sossussa. Tai no, nehän ne on ne kaksi paikkaa, josta sitä apua saat eli ei sua edes tarvitse neuvoa enää muualle. Tekosyitä, tekosyitä. Sä et vaan halua apua.

Yhteistyössä