Mitä mieltä kolmen tunnin työmatka-ajasta jatkossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taloudellisesti ei kovinkaan kannattavaa. Saako päiväkodissa laosi olla 9 vai 10 tuntia? Siintä kun vähentää 3h työmatkat, niin palkka saa olla niillä tunneilla ihan reilu, että se korvaisi työssäkäynnin vaivan. Käytännössä sossu joutuisi pitkälle maksumieheksi suinäkin tapauksessa.

Mutta jos ei muuta työtä ole niin sittenhän on vaan pakko! Onhan se taloudellisesti kannattavampaa kuin nollatulot.

[QUOTE="vieras";29017045]Ei perheen tarvikaan kantaa siitä vastuuta. Perhe kantaa vastuun omasta elannostaan, eli jos se työn saanti vaatii muuttamista, niin sitten muuttavat, ei siinä voi olettaa perheen jäävän ihan vaan tuppukylän pelastaakseen.[/QUOTE]

No niin niin. Ongelma onkin sitten siinä, kun kunnat kuolevat. Tai no en tiedä onko se sitten oikeastaan ongelma. Olen vain jotenkin luullut, ettei sitä pidetä kovin hyvänä juttuna. Vai miten moni pikkukunta on riemuissaan näistä kuntaliitoksista ja palvelujen lakkauttamisista?

[QUOTE="vieras";29017082]Niin, ajattele, kaikilla ei ole. Eikö olekin tavatonta.[/QUOTE]

Ei todellakaan ole tavatonta, kysyinpahan vain koska haluan kuulla miksi han ei voi kulkea tuota matkaa.

[QUOTE="vieras";29017082]Niin, ajattele, kaikilla ei ole. Eikö olekin tavatonta.[/QUOTE]

No sittenhän ei ole myöskään mitään syytä, miksi ei muuttaisi työpaikan lähelle eli tätä ongelmaa ei pitäisi edes syntyä! Ja kyllä, lapset voivat muuttaa ja vaihtaa koulua.

[QUOTE="vieras";29016611]No voi hyvän tähden, sitten muuttaa se koko perhe! Ja ei, se ei ole syy olla muuttamatta, että on omakotitalo ja lasten koulut.[/QUOTE]

Ei lyhyiden pätkätöiden takia lapsia riepotella sinne tänne. Itselleni työ perässö muuttaminen ei olisi ongelma, mutra lapsiani en ala riepottamaan, kuin jos tiedän saavani vakityön ja paikan, jossa asuisimme useamman vuoden.

Ei lyhyiden pätkätöiden takia lapsia riepotella sinne tänne. Itselleni työ perässö muuttaminen ei olisi ongelma, mutra lapsiani en ala riepottamaan, kuin jos tiedän saavani vakityön ja paikan, jossa asuisimme useamman vuoden.

Kun valitsee paikkakunnan oikein, niin töitä riittää todennäköisemmin. Tietenkään ei kannata mennä vain toiseen kuolevaan kylään vaan mieluummin johonkin suuremman kaupungin kupeeseen.

Ei tuollaisella verukkeella ainakaan yksinhuoltaja voi mitenkään perustella sitä, että ei ottaisi vastaan työtä muuta kuin kotikylältä! Se menee jo ihan naurettavaksi.

ja onhan se kallista esim pienellä palkalla vuokrata tarvittaessa toinne asunto toisleta paikkakunnalta, jos palkka o jotkain 1500-verot niin siitä ei kyllä mitään enää jää oli sitten pitkä työmatka tai vuokraa asunon toiselta paikkakunnalta, aikaakaan perheelle ei jää yhtään

[QUOTE="vieras";29017083]Mutta jos ei muuta työtä ole niin sittenhän on vaan pakko! Onhan se taloudellisesti kannattavampaa kuin nollatulot.[/QUOTE]

Mulle se olisi taliudellesesti ihan sama, kun sossussa joutuisin kuitenkin vierailemaan. Siitä en ole varma kuinka paljon tulee kunnalle säästöä, kun nykyisten menojen lisäksi joutuisi maksamaan mulle matkakulut ja päivähoitomaksut miinustettuna tietenkin palkkani.

[QUOTE="vieras";29017061]Ne ovat nyt jo pitkät.

Oulusta kulkee esim. Kemiin (100 km) päivittäin ehkä satoja ihmisiä töihin.

Ja jossain Lapissa sata kilometriä on ihan tavallinen välimatka.

Eli ketkä on ne kermaperseet, jotka pelkäävät joutuvansa töihin kolmen tunnin työmatkan päähän?[/QUOTE]

No minä ainakin pelkään. Tällä pikkukylällä on niin vähän työpaikkoja ja nykyinenkin voi mennä alta ihan koska vain. Kulkuyhteydetkin vähän niin ja näin. Siinä vaiheessa on varmaankin muutto edessä. Ei se ihan olankohautuksella järjesty. Menee siinä vähän koko elämä uusiksi.

[QUOTE="vieras";29017108]Niin mikä sulle olis se maksimi-työmatka/aika, johon "suostuisit"?[/QUOTE]

Olen toisessa elämän tilanteessa kulkunut 1.5h työmatkoja, mutta nyt tämänhetkisessä tilanteessa haen töitä 0.5h matkan päästä maksimissaan.

Mulle se olisi taliudellesesti ihan sama, kun sossussa joutuisin kuitenkin vierailemaan. Siitä en ole varma kuinka paljon tulee kunnalle säästöä, kun nykyisten menojen lisäksi joutuisi maksamaan mulle matkakulut ja päivähoitomaksut miinustettuna tietenkin palkkani.

Mutta onneksi ei enää kauaa onnistu tuollainen töiden välttely. Uskomatonta että sitten voi mennä vaan sossunluukulle, tuohon täytyy tulla stoppi.

[QUOTE="vieras";29017078]Niin kauan kuin lentokoneet kulkee, ei välimatka saa olla esteenä.[/QUOTE]

se lentokoneelle kulkeminen voi olla aika kallista, onko järkeä että lentokoneella matkustaessa menee koko palkka vain siksi että pääset töihin. Toki täältä Rovniemeltä ehtii tunnissa helsinkiin lentokoneella, mutta liput maksaa kyllä paljon, joten tavallisella toimistotyöläisellä ei ole varaa lähteä sinne töihin.
joten jos pakko tulee sinne lähteä otan karenssin, mutta TIEDÄN että sellaista pakkoa ei koskan tule =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";29017078]Niin kauan kuin lentokoneet kulkee, ei välimatka saa olla esteenä.[/QUOTE]

Vielä kun saataisiin ne lentokoneet kulkemaan vähän lähempää, kuin sieltä 1,5 tunnin matkan päästä.

Tapasin kolmekymppisen miehen ja ensimmäisen kerran jälkeen ajattelin, että seksi varmaan paranee ajan myös. Yritin välillä hidastaa tahtia ja painella itseäni miestä vasten niin, että osuisi oikeisiin kohtiin, mutta eikös mies taas alkanut paukuttaa kovaa vauhtia vastaan.

Itse tykkäisin välillä rauhallisemmin ja välillä taas vauhdikkaammin. Tämä mies taas tykkään näköjään jumputtaa kokoajan täysillä. En minä pääse siihen vauhtiin mukaan. Pitää varmaan vaan luovuttaa tämän tyypin suhteen, koska minäkin haluan saada.

Onko muilla tällaisia miehiä, jotka vain nylkyttävät vauhdilla, eivätkä anna naisen välillä määrätä tahtia tai hidasta itse sitä? Ihmetyttää kovasti, olenkö törmännyt kovinkin poikkeukselliseen tapaukseen, vai onko riski törmätä vastaavaan kovinkin todennäköinen.

[QUOTE="vieras";29017132]Mutta onneksi ei enää kauaa onnistu tuollainen töiden välttely. Uskomatonta että sitten voi mennä vaan sossunluukulle, tuohon täytyy tulla stoppi.[/QUOTE]

Ongelma on siinä, että 6h työpäivät 150km päähän ei estä minua menemästä sossunluukulle eli työstä saava nettokulu ei riitä elättämään perhettä.

• Tykkää
Reactions: hipsterström

Yhteistyössä