Käyttääkö kukaan luonnonkosmetiikkaa? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **kirsi**
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietin tuota kookosöljyä, olisiko se sitten myös hyvä? Ihan myös siis kasvorasvana?

Kuten jo mainitsin, kookosöljy toimii toisilla, mutta toisille aiheuttaa todella kipeitä finnejä tukkiessaan ihohuokoset. Vartalovoiteena toimii useimmilla. Ellei kookosöljy sovi, kannattaa kokeilla kasvoihin manteliöljyä tai jojobaöljyä. Esim. manteliöljy on monen teollisen kasvorasvan ainesosa se sisältämä runsaan E-vitamiinin takia. Oljyssä on laiskalle ihmiselle se hyvä puoli, että se toimii samalla sekä meikinpoistoaineena, että rasvana. :D

Sitten tältä palstalta noin viisi vuotta sitten hyväksi todettu "vinkki" (joka tosin ei täysin ole luonnonkosmetiikkaa). Natusan Zink voide yövoiteena on ainakin minulla toiminut täydellisenä finnien tuhoajana. Toiset tykkää käyttää sitä ennaltaehkäisevänä (kuten minä) ja toiset käyttää sitten parannuskeinona jo olemassa oleviin finneihin.

Anne, niinkuin Minni kirjoitti, niin hiusten alkulähmäisyyteen auttaa etikkapesu. Eli suihkun jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin kaadat lasillisen haaleaa vettä, jossa n. rkl etikkaa. Voi ja kannattaa jättää päähän, mutta jos etikan hajua ei siedä niin voi sen poiskin huuhtoa. :)

Anne, niinkuin Minni kirjoitti, niin hiusten alkulähmäisyyteen auttaa etikkapesu. Eli suihkun jälkeen pyyhekuiviin hiuksiin kaadat lasillisen haaleaa vettä, jossa n. rkl etikkaa. Voi ja kannattaa jättää päähän, mutta jos etikan hajua ei siedä niin voi sen poiskin huuhtoa. :)

No juu, sama ongelma oli siskolla ja kai kokeilli etikkaa mutta ei poistanut ongelmaa. Mulla oli niin limaiset hiukset suorastaan vaikka kuinka huuhtoi, etten edes roskista tohtinut viedä. Piti hiukset pestä monia monia kertoja että limat lähti pois enkä uskalla enää uudestaan pestä.

Lush american cream hoitoaine,löytyisköhän keltään täältä käyttö kokemusta kyseisestä hoitoaineesta?

Sain tätä pullon,enkä ole vielä testannut,inci listoista en oikeen paljoa ymmärrä...
Onko ollut hyvää?

Arganöljy meikkien pesun jälkeen on ihan ykkönen! Ehkäisee myös ryppyjä, vaikkei itellä olekaan vielä ajankohtainen asia. Erisan puhdistusgeeli sitten naaman pesuun, ei pelkkä rasva riitä pesuun!

[QUOTE="juuli";29421306]hop!
Käyttääkö joku muuten hoitoaineena jotain rasvaa/öljyä?[/QUOTE]

kyllä, eli märkään tukkaan suihkun jälkeen levitän garnierin hiusöljyä.

Kuinka tarkasti määrittelet? Ainakin kaupan nettisivuilta:

"14. Onko Lush luonnonkosmetiikkaa? Mitä Lush tekee ympäristön hyväksi?
Lush valmistaa TUORETTA KÄSINTEHTYÄ KOSMETIIKKAA. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteissamme käytetään paljon ihania, vitamiinipitoisia raaka-aineita luonnosta, sekä turvallisia synteettisiä raaka-aineita. Tuotteemme ovat parhaimmillaan tuoreina, kuten hedelmät ja vihanneksetkin. Käytämme paljon luomuraaka-aineita ja pyrimme ostamaan mahdollisimman paljon raaka-aineita suoraan tuottajilta ja noudattamaan reilun kaupan periaatteita. "

Mä määrittelen niin, että jos tuotteella ei ole Eco-Cert -merkkiä, se ei ole luonnonkosmetiikkaa. Minusta toi Lushin teksti on pelkkää markkinointijargonia, jossa viljellään epämääräisiä ilmaisuja: "paljon ihania, vitamiinipitoisia raaka-aineita luonnosta" (voi tarkoittaa ihan mitä vaan) ja "Käytämme paljon luomuraaka-aineita" (Mikä on paljon? 5 %? 98 %)

Itse tykkään kookospähkinän rasvasta. Sitä saa käyttää miten vaan. Hyvä ottaa mukaan vaikka matkalle, koska sillä saa myös meikit hyvin poistettu. Tilaan sitä sellaiselta sivulta kuin www.naturalme.fi.
http://www.naturalme.fi/products/Kylm%C3%A4puristettu-kookosp%C3%A4hkin%C3%A4n-rasva-%28eko%29.html

Mä oon löytänyt oman sarjani tästä: http://farfalla.fi/quality.html
Tuotteet on miedon tuoksuisia ja mun herkälle iholle sopineet kaikki mitä toistaiseksi olen kokeillut. Pienen tyttären ihottumat on rauhoittuneet Calendulaöljyllä ja mieheni käyttää men -sarjaa (ainoat ihonhoitotuotteet mitä suostuu käyttämään, tuoksu on kuulemma ainoa joka herralle kelpaa :) ) Mua miellyttää pienten lasten äitinä myös tuo eettisyyspuoli jonka tää firma on selvästi ottanut asiakseen. Äitienpäivälahjaksi aion toivoa saman sarjan Bliss Creamia. :)

Mä määrittelen niin, että jos tuotteella ei ole Eco-Cert -merkkiä, se ei ole luonnonkosmetiikkaa. Minusta toi Lushin teksti on pelkkää markkinointijargonia, jossa viljellään epämääräisiä ilmaisuja: "paljon ihania, vitamiinipitoisia raaka-aineita luonnosta" (voi tarkoittaa ihan mitä vaan) ja "Käytämme paljon luomuraaka-aineita" (Mikä on paljon? 5 %? 98 %)
Samaa olen noista tuotteista ajatellut monesti itsekin.... Tarkkaan ottaen Eco-Cert ei kuitenkaan ole missään tapauksessa ainoa eikä ollenkaan tarkin sertifikaatti. Esim NaTrue on kriteereiltään tiukempi sertifikaatti kuin Eco-Cert ja niitähän on tietenkin monia muitakin! : )

Kyllä vaan. Sertifioitua luonnonkosmetiikkaa pelkästään. Eikä se (toisin kuin monet luulee) ole yhtään kalliimpaa kuin tavallinen kosmetiikka.

Olen ostanut näistä kaupoista (haluan suosia suomalaista)

GreenDeal.fi
Biodelly
Terveysteekki

Yhteistyössä