Kiitos hakemuksestanne, mutta ette tullet tällä kerta valituksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän pitäis ottaa mallia australialaisista ne tekee täitä viikossa noin 20-30 tuntia ja ovat ihan tyytyväsiis, heillä on elämässä muutakin kuin työ. silti tulevat toimeen sillä rahalla mitä saavat.

No hopohopo, joku vuosi sitten oli tutkimus, jonka mukaan ausseilla oli lantisen maailman pisimmat tyoviikot. Taman seurauksena laadittiin Fair Work Act, joka rajaa maksimitunneiksi 38h/viikko.
 
ehkä nurella on vähän eriasia kuin AIKUISELLÄ nelikymppisellä. Sillä harjoitlurahalla ei elä sen paremmin. Nuoret syrjäytyvät nopsaan jos ei ole mitän tekmistä , mutta mulla on paljonkin tekemistä, ja näen ihmisiä paäivittäin se ei oel syrjäytymisen merkki ettei ole työtä. Suomessa liikaa ollan työn perässä. Meidän pitäis ottaa mallia australialaisista ne tekee täitä viikossa noin 20-30 tuntia ja ovat ihan tyytyväsiis, heillä on elämässä muutakin kuin työ. silti tulevat toimeen sillä rahalla mitä saavat.

Mistä tämmöinen tieto löytyi?
 
Itse olen löytänyt kaikki työpaikat soittamalla vain paikkoihin ja päässyt sitten haastatteluun ja jonku pätkän aluksi töitä ja sitte jatkettu. Avoimiin paikkoihin taitaa aina olla niin mahdottomasti hakijoita. Olen myös työllistynyt työkkärin harjoittelun kautta. Kävin sillä näyttäytymässä työmarkkinoille. :)
 
[QUOTE="northern soul";29039808]No hopohopo, joku vuosi sitten oli tutkimus, jonka mukaan ausseilla oli lantisen maailman pisimmat tyoviikot. Taman seurauksena laadittiin Fair Work Act, joka rajaa maksimitunneiksi 38h/viikko.[/QUOTE]

Tätä mietin itsekin.
 
Joskus on joustettava vaatimuksissaan. Jokapaikassa on toimistoduuneihin vaikea työllistyä saatikka rovaniemellä... Miksi se myyntityö/asiakaspalvelutyö ei kelpaa, jos muuten ei työllisty?
 
ehkä nurella on vähän eriasia kuin AIKUISELLÄ nelikymppisellä. Sillä harjoitlurahalla ei elä sen paremmin. Nuoret syrjäytyvät nopsaan jos ei ole mitän tekmistä , mutta mulla on paljonkin tekemistä, ja näen ihmisiä paäivittäin se ei oel syrjäytymisen merkki ettei ole työtä. Suomessa liikaa ollan työn perässä. Meidän pitäis ottaa mallia australialaisista ne tekee täitä viikossa noin 20-30 tuntia ja ovat ihan tyytyväsiis, heillä on elämässä muutakin kuin työ. silti tulevat toimeen sillä rahalla mitä saavat.

Just joo :laugh: olen vuosia lukenut noita sun seli seli juttuja ton työn kanssa. Et edes halua työllistyä :D kerrot varmaan siellä työkkärissä noita samoja juttuja, että sulla on niin paljon tekemistä ja sosiaalista elämää ettei tarvi mennä töihin kun ei oo sitä syrjäytymisen vaaraa :kieh: tosi tyypillinen työtön luuseri olet, oikee elämäntaitelija :heart:
 
ehkä nurella on vähän eriasia kuin AIKUISELLÄ nelikymppisellä. Sillä harjoitlurahalla ei elä sen paremmin. Nuoret syrjäytyvät nopsaan jos ei ole mitän tekmistä , mutta mulla on paljonkin tekemistä, ja näen ihmisiä paäivittäin se ei oel syrjäytymisen merkki ettei ole työtä. Suomessa liikaa ollan työn perässä. Meidän pitäis ottaa mallia australialaisista ne tekee täitä viikossa noin 20-30 tuntia ja ovat ihan tyytyväsiis, heillä on elämässä muutakin kuin työ. silti tulevat toimeen sillä rahalla mitä saavat.

Eiköhän 80 prosenttia peruspalkasta ole paljon enemmän kuin työkkärin rahat?
 
Taas tällainen vastaus =(
Koulusihteerin paikkaa hain ja hakijoita oli ollut 17, joista 13:lla oli tehtävään sopiva koulutus/ työkokemus. Haastatteluun pääsi kolme ja se joka valitiin tehtävään oli myös merkonomi, mutta enemmän työkokemusta omaava.


Miten ihmeessä voin saada työkokemusta jos ei edes töihin oteta =/

Yleensä ilman kokemusta pitää aloitta pohjalta tai sit ihan minimipalkalla.
Mikäs koulutus sulla olikaan nyt hankittuna? MIltä alalta sulla oli aikaisempaa kokemusta?

Jos olet ollut pitkään pois työelämästä, niin monet työnantajat välttelee sellaista.
 
Ei kukaan palkkaa? No ehkä vika on jossaki muualla ku siinä, että oot ollu harjoottelus...

Mä itte olin baaris harjoottelus pariin kertaan työkkärin kautta ja toisen harjoottelun jälkeen tammikuus -06 alootin osa-aikaasesti töis siä. Työt on jatkunu ihan tähän asti. Kokopäivääsesti teen töitä hoitoalalla.

täähän on ihan tunnettua että palkkatuella olevia harvemmin palkataan koska se on firmalle halvempaa ottaa niitä tuettuja toinen toisensa jälkeen. EN tiedä yhtäkään jota olis sen jälkee otettu listoille. Kaveri kans teki kans palkkatuella mutta koskaan ei firma ottanu sen jälkeen vaikka tiedän et hommansa hoitaa aina mallikkaasti ja kehuja tullut mutta kyse on aina rahasta.
 
täähän on ihan tunnettua että palkkatuella olevia harvemmin palkataan koska se on firmalle halvempaa ottaa niitä tuettuja toinen toisensa jälkeen. EN tiedä yhtäkään jota olis sen jälkee otettu listoille. Kaveri kans teki kans palkkatuella mutta koskaan ei firma ottanu sen jälkeen vaikka tiedän et hommansa hoitaa aina mallikkaasti ja kehuja tullut mutta kyse on aina rahasta.

juuri näin vaikka alunperinhän nää tukityöt tehtiin sitä varten, että voi näyttää kyntensä ja työllistyä.Mutta kuinkas sitten kävikään,eikö tosta ole tehty tutkimusta että kuinka moni on oikeasti saanut työpaikan tukityön jälkeen?

Se on ihan tosi että jos on ollut pois työmarkkinoilta tai ei omaa kokemusta niin on mahdoton päästä töihin.Eikä ne harjoittelut tai työttömien töihin pakotukset mitään muutosta näihin tuo.
Työnantajat vaan käyttävät kaiken ilmaisen/halvan työvoiman ja sitten vaan uutta putkeen eipähän tarvitse palkata ketään ja saa itselle isomman auton ja veneen.
 
  • Tykkää
Reactions: chrissy
Voi ap. mä varmaan hakkaan päätäni seinään nyt, mutta miten sinä onnistut nyt vielä vääntämään syrjäytymisen tähän.
Sinulle koitetaan ehdottaa palkatonta harjoittelua siksi että saat TYÖkokemusta, aivan sama oletko sosiaalinen vai et, mutta sinä kertakaikkiaan et tule saamaan töitä tuossa iässä ilman työkokemusta vaikka kouluttautuisit diplomi-insinööriksi !

Mene palkattomaan tai tukityöllistettyyn työhön, lakkaa vinkumasta että sä haluat itse päättää mitä teet ja hanki i kokemusta työelämästä. Äläkä aloita sanelemalla mikä käy ja mikä ei ja paasaa sen työehtosopimuksen ja lakikirjan kanssa

Ei ole kiva sanoa, mutta ei tuolla asenteella saa ikinä töitä nylymaailmassa.

Jos sulla ei ole cv :ssä esittää uskottavaa työuraa, nii kuka oikeesti palkkaa yli nelikymppisen joka ei ole palkkatyötä vissiin kuukauttakaan tehnyt ..
 
täähän on ihan tunnettua että palkkatuella olevia harvemmin palkataan koska se on firmalle halvempaa ottaa niitä tuettuja toinen toisensa jälkeen. EN tiedä yhtäkään jota olis sen jälkee otettu listoille. Kaveri kans teki kans palkkatuella mutta koskaan ei firma ottanu sen jälkeen vaikka tiedän et hommansa hoitaa aina mallikkaasti ja kehuja tullut mutta kyse on aina rahasta.

No mä oon ollu työkkärin harjoottelus työmarkkinatuella ja saanu sen jälkeen osa-aikaasen työpaikan siitä firmasta. Enkä valehtele.
 
  • Tykkää
Reactions: samanta
No jaa, eipä se työkokemuskaan aina auta. Mulla myös merkonomin koulutus ja työkokemusta 10 vuotta. Uutta työtä en kuitenkaan saa, vaan kaikki paikat mitä olen hakenut on menneet tradenomeille.
 
[QUOTE="jaa-a";29040042]Eiköhän 80 prosenttia peruspalkasta ole paljon enemmän kuin työkkärin rahat?[/QUOTE]

mikä 80 prossaa? ei niistä harjoitteluista saa kuin työmarkkinatuen. palkkatukityö on sit eri asia, mutta usein niistäkin saa alta tonnin bruttona, nettona melkeen sama kuin täkkärikorvaus.se 600e minkä saa
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";29040129]Voi ap. mä varmaan hakkaan päätäni seinään nyt, mutta miten sinä onnistut nyt vielä vääntämään syrjäytymisen tähän.
Sinulle koitetaan ehdottaa palkatonta harjoittelua siksi että saat TYÖkokemusta, aivan sama oletko sosiaalinen vai et, mutta sinä kertakaikkiaan et tule saamaan töitä tuossa iässä ilman työkokemusta vaikka kouluttautuisit diplomi-insinööriksi !

Mene palkattomaan tai tukityöllistettyyn työhön, lakkaa vinkumasta että sä haluat itse päättää mitä teet ja hanki i kokemusta työelämästä. Äläkä aloita sanelemalla mikä käy ja mikä ei ja paasaa sen työehtosopimuksen ja lakikirjan kanssa

Ei ole kiva sanoa, mutta ei tuolla asenteella saa ikinä töitä nylymaailmassa.

Jos sulla ei ole cv :ssä esittää uskottavaa työuraa, nii kuka oikeesti palkkaa yli nelikymppisen joka ei ole palkkatyötä vissiin kuukauttakaan tehnyt ..[/QUOTE]

palkkatöissä olen ollut, olin ensimmäistä kertaa jo 14 vuotiaana mansikkamaalla kun en vielä muuta saanut. Kkai kesää tein siellä samasa paikassa sit sinakin jo keittiöapulaisen työn, koska oiskelin keittiöapulaisekai. Olen ollut töissä useammassa ravintolassa, hoitolaitoksessa työpaikkaruokaloissa jne. kaikki ne yhden kahden päivän työtkin on työtä. tein sitä aikoinani vaikka YHDESTÄKÄÄN paikasta ei pidemmpiaikaista työtä tullut. Ai niin olen olut myös töissä lihanjalostamossa, mikä ei todellakaan ollut mikään mun löapityä, mutta kyllä sitäkin teki. NYt van en pysty keittiötöitä enkä muutakaan työtä josssa ollaan paljon jalkojan päällä pysyt tekemään. Ei olisi oikin työnantajaa kohtaan jos olisin heti saikulla. Siksi vaihdoin ammattia. Merkonomin tutkinto on ihan tuore, toukokuussa valmistuin, joten merkonomin täitä en ole vielä ehtinyt tekeemään. Olis mukava saada niitä, alkaa olla ikääkin jo.
 
[QUOTE="vieras";29040222]No jaa, eipä se työkokemuskaan aina auta. Mulla myös merkonomin koulutus ja työkokemusta 10 vuotta. Uutta työtä en kuitenkaan saa, vaan kaikki paikat mitä olen hakenut on menneet tradenomeille.[/QUOTE]

no tämä meni merkonomille, koska siinä tiedotteessa minkä lähettivät luki että paikan sai merkonomi xxx xxx, koska hänellä oli alalta pitkä työkokemus
 
palkkatöissä olen ollut, olin ensimmäistä kertaa jo 14 vuotiaana mansikkamaalla kun en vielä muuta saanut. Kkai kesää tein siellä samasa paikassa sit sinakin jo keittiöapulaisen työn, koska oiskelin keittiöapulaisekai. Olen ollut töissä useammassa ravintolassa, hoitolaitoksessa työpaikkaruokaloissa jne. kaikki ne yhden kahden päivän työtkin on työtä. tein sitä aikoinani vaikka YHDESTÄKÄÄN paikasta ei pidemmpiaikaista työtä tullut. Ai niin olen olut myös töissä lihanjalostamossa, mikä ei todellakaan ollut mikään mun löapityä, mutta kyllä sitäkin teki. NYt van en pysty keittiötöitä enkä muutakaan työtä josssa ollaan paljon jalkojan päällä pysyt tekemään. Ei olisi oikin työnantajaa kohtaan jos olisin heti saikulla. Siksi vaihdoin ammattia. Merkonomin tutkinto on ihan tuore, toukokuussa valmistuin, joten merkonomin täitä en ole vielä ehtinyt tekeemään. Olis mukava saada niitä, alkaa olla ikääkin jo.

Mika vika on vahtimestarin hommissa?
Oletko valmis muuttamaan paikkakuntaa tyon perassa?
 
sulle kävi oikeasti hyvä tuuri, mutta en oikeasti TUNNE ketään joka olsi ssnut työpaikan tällaisen harjoittlun kautta, kun koulunkan työharjoittelun kautta ei aina saa vaikka olis kuinka ahkera ja mukava.

Täällä toinen joka saanut heti töitä harjoittelupaikasta. Menin heti opintojen jälkeen harjoitteluun ja sinne jäin. Monen monta vuotta jo takana.

Niin ja se 80 prosenttia oli se raha, minkä joku oli saanut harjoittelun kautta. Ja tuskin sinun tilanteessa on väliä vaikka sinulla jäisi käteen lähes sama kuin työkkäristä, sillä työkokemustahan sinä sinne cv:hen olisi hakemassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja merkonomi minäkin;29039946:
Joskus on joustettava vaatimuksissaan. Jokapaikassa on toimistoduuneihin vaikea työllistyä saatikka rovaniemellä... Miksi se myyntityö/asiakaspalvelutyö ei kelpaa, jos muuten ei työllisty?

Niin siis toivoisin vastauksen ap:lta miksi myyntityö ei käy? Mäkin olen valmistunut atk-merkonomiksi, mutta sujuvasti nykyään vähittäiskaupan puolella töissä. Ja jopa viihdyn siellä hyvin niin että kieltäysyin ylennyksestä toiseen toimipisteeseen!

Ja kaikki myyntyö ei ole seisomatyötä.
 
No mä oon ollu työkkärin harjoottelus työmarkkinatuella ja saanu sen jälkeen osa-aikaasen työpaikan siitä firmasta. Enkä valehtele.

yleensä palkkatukityöllistetyt palkataan pieniin firmoihin joilla ei ole budjettia maksaa koko palkkaa itse. sit ne firmat palkkaa toinen toisensa perään näitä tyyppejä, ja siks työntekijöillä ei oo mahiksia päästä niiden palkkalistoille.
 
[QUOTE="vieras";29039702]Tarkastaako kukaan hakemuksia, joita kirjoitat. Sinulla on täälläkin teksteissä paljon kirjoitusvirheitä ja puhekieltä, jota ei saa käyttää esimerkiksi koulun äidinkielen kirjoitelmissa. Katsohan tuotakin ylhäällä olevaa lainattua tekstiä. Paljon virheitä.[/QUOTE]

Keskustelupalstoille kirjoitetaan eri tavalla kuin hakemuksia. Miksi pitää arvostella Rollolaista?

Töiden saanti on nykyisin tosi vaikeaa. En ymmärrä, miksi työttömiä syyllistetään niin kovasti.
 

Yhteistyössä