Meillä pienituloisilla on jouluna tällaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vaikka SUN määritelmä pienituloisesta on sellainen joka tienaa alle 2500e/kk niin se ei ole se YLEINEN määritelmä. vai meneekö tää sun mielestä niin että jokainen määrittää itse sen pienituloisuuden rajan? et mä voin sanoa et mun määritelmä on nyt se et ku me ei tienata ku 5000e/kk ni ollaan pienituloisia.

Se on ihan virallinen määritelmä, että keskipalkka on n. 2500 euroa, ei minun keksimä.

Otetaanpa vielä kerran se silmä käteen ja katsot mitä aloituksessa jankkasit.

Jankutit olevasi pienituloisen perheen jäsen.
https://tilastokeskus.fi/til/tjt/2011/02/tjt_2011_02_2013-03-20_kat_001_fi.html

"Pienituloisuuden raja oli 13 640 euroa kulutusyksikköä kohden vuonna 2011. Toisin sanoen yhden hengen taloudessa asuva on pienituloinen, jos hänen tulonsa ovat alle 1 140 euroa kuukaudessa. "

2+2 (alle 14v lapset), kulutusyksikköjä on 2,1 joten jos vuositulo on yli 2,1 * 13 640€ = 28 644€ perhe EI OLE pienituloinen.

Keskituloisuutta tähän on turha ottaa koska aihepiiri oli pienituloisuus.

[QUOTE="a p";29098195]Siinä ensimmäinen googleosuma keskipalkasta

Suomalaisen keskikuukausiansio on nyt 3 100 euroa – heill[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";29095461]no kylläpä olette pienituloisia, kyllä nyt pitäs saada vähintään tuplana jouluavustus! ei helvetti mitä menoa taas täällä[/QUOTE]

:laugh: Mammat vetää herneet nenään, kun kerrankin joku pärjää omillaan! Hyvä Ap!

Pienituloisten osuus suomalaisista laski hieman - tuloraja 1140 e/kk - Uutiset - Talouselämä

siinä sulle pienituloisuuden rajat joten voit lopettaa jo sen jankuttamisen

Edelleen, suomalaisten keskipalkka on n. 2500 ja siitä tässä on ainakin minun osaltani ollut kyse. Ja tämäkin on tullut selväksi jo useaan kertaan. (tai olisi tullut jos olisit viitsinyt lukea) Jos emme kuulu keskituloisiin emmekä pienituloisiin palkkamme puolesta niin mihin ihmeeseen sitten kuulumme? Tätä olen koittanut kysyä jo monelta, mutta ilman vastausta.

Vierasmies, en ole minnekään menossa :P

[QUOTE="a p";29098291]Edelleen, suomalaisten keskipalkka on n. 2500 ja siitä tässä on ainakin minun osaltani ollut kyse. Ja tämäkin on tullut selväksi jo useaan kertaan. (tai olisi tullut jos olisit viitsinyt lukea) Jos emme kuulu keskituloisiin emmekä pienituloisiin palkkamme puolesta niin mihin ihmeeseen sitten kuulumme? Tätä olen koittanut kysyä jo monelta, mutta ilman vastausta.

Vierasmies, en ole minnekään menossa :P[/QUOTE]

ja tätä on sulle yritetty selvittää mutta sä vaan jatkat jankkaamista kun olet niin yksinkertainen

[QUOTE="a p";29098291]Edelleen, suomalaisten keskipalkka on n. 2500 ja siitä tässä on ainakin minun osaltani ollut kyse. Ja tämäkin on tullut selväksi jo useaan kertaan. (tai olisi tullut jos olisit viitsinyt lukea) Jos emme kuulu keskituloisiin emmekä pienituloisiin palkkamme puolesta niin mihin ihmeeseen sitten kuulumme? Tätä olen koittanut kysyä jo monelta, mutta ilman vastausta.

Vierasmies, en ole minnekään menossa :P[/QUOTE]

Et sä mitään ole kysynyt vaan aloituksessa jankutit kuuluvasti pienituloisiin. Maalitolppia ei siirrellä jälkikäteen. Myönnä virheesi ja sit painut muualle. Aloita ehkä uusi ketju, mutta myönnä virheesi ensin.

ja tätä on sulle yritetty selvittää mutta sä vaan jatkat jankkaamista kun olet niin yksinkertainen

Mikä tekee minusta yksinkertaisen, kun otan suomalaisten keskipalkan ja sen perusteella laitoin meidät pienituloisten kategoriaan? Sinä jaksat koko ajan toitottaa minun yksinkertaisuudesta mutta et silti vastaa mun esittämiin kysymyksiin. Jos te katsotte pienituloisuuden eri tavalla niin fine, mutta aika erikoista alkaa haukkumaan minua, kun en minä ole niitä keskipalkkoja laskenut ja keksinyt ;)

Hauskaahan tässä on se, että alun perin Vierasmies "haukkui" minut köyhäksi ja pihiksi ja sitten se kääntyikin ihan toisin päin :D
Mikä sinä olet täällä määräilemään, että kuka saa olla ja kuka ei? Entäpä sinun virheet, kun väitit työttömäksi, köyhäksi, pihiksi, auton korjausta hyväksikäytöksi ja haukuit kaiken päälle? :D Et ikimaailmassa myöntäisi erehtyneesi, saatikka että pyytäisit anteeksi. Ei siellä, että sitä odottaisinkaan. En minä lähde sitä pyytämään anteeksi, että jotkut puhui aidasta ja toinen aidanseipäästä. Henkilökohtaisuuksiin en ole missään vaiheessa mennyt :)

Se tekee sinusta yksinkertaisen, että olet väkisin runnomassa itseäsi johonkin kategoriaan tajuamatta edes, että pieni- ja keskituloisuus ei ehkä kata kaikkea eikä niiden välillä ole tiettyä poteroa johon teidät voisi laittaa. Et vaan tuota ymmärrä kun jankkaa mantraasi kuin huumehörhö juttujaan.

Et ole pienituloinen jota alussa väitit. Ja sinä alussa ensimmäisenä lähdit veikkailemaan, ettei joku pystynyt lapsilleen joulua antamaan. Sait kyllä mitä tilasit ja ansiosi mukaan.

[QUOTE="a p";29098324]Mikä tekee minusta yksinkertaisen, kun otan suomalaisten keskipalkan ja sen perusteella laitoin meidät pienituloisten kategoriaan? Sinä jaksat koko ajan toitottaa minun yksinkertaisuudesta mutta et silti vastaa mun esittämiin kysymyksiin. Jos te katsotte pienituloisuuden eri tavalla niin fine, mutta aika erikoista alkaa haukkumaan minua, kun en minä ole niitä keskipalkkoja laskenut ja keksinyt ;)

Hauskaahan tässä on se, että alun perin Vierasmies "haukkui" minut köyhäksi ja pihiksi ja sitten se kääntyikin ihan toisin päin :D
Mikä sinä olet täällä määräilemään, että kuka saa olla ja kuka ei? Entäpä sinun virheet, kun väitit työttömäksi, köyhäksi, pihiksi, auton korjausta hyväksikäytöksi ja haukuit kaiken päälle? :D Et ikimaailmassa myöntäisi erehtyneesi, saatikka että pyytäisit anteeksi. Ei siellä, että sitä odottaisinkaan. En minä lähde sitä pyytämään anteeksi, että jotkut puhui aidasta ja toinen aidanseipäästä. Henkilökohtaisuuksiin en ole missään vaiheessa mennyt :)[/QUOTE]

[QUOTE="hmh";29098128]Puuttumatta keskustelun kulkuun sinänsä, hämmästyttävän alatyylistä ja törkeää tekstiä. Eihän tämäntasoisen tyypin kanssa kannata yrittää olla missään keskusteluyhteydessä, siis ei missään. Edes netissä.

En laske juuri edes ihmisolennoksi, ainakaan tuossa sieluntilassa. Toivottavasti hänellä on joku parempikin tuokio joskus...[/QUOTE]

No niinpä. Toisen tuloista keskustellessa kirjoitetaan noin törkeästi! Jotenkin ymmärtäisi jos olisi todella tärkeä henkilökohtainen aihe ja toinen olisi jo haukkunut - mutta tässä tilanteessa täysin naurettavaa vetää noin kamalat pultit ja dissata kuin heikkopäinen.

Se tekee sinusta yksinkertaisen, että olet väkisin runnomassa itseäsi johonkin kategoriaan tajuamatta edes, että pieni- ja keskituloisuus ei ehkä kata kaikkea eikä niiden välillä ole tiettyä poteroa johon teidät voisi laittaa. Et vaan tuota ymmärrä kun jankkaa mantraasi kuin huumehörhö juttujaan.

Et ole pienituloinen jota alussa väitit. Ja sinä alussa ensimmäisenä lähdit veikkailemaan, ettei joku pystynyt lapsilleen joulua antamaan. Sait kyllä mitä tilasit ja ansiosi mukaan.

Kehut keskustelutaidoillasi etkä taaskaan pystynyt vastaamaan siihen, miksi aluksi olin köyhä ja pihi ja sitten en edes pienituloinen? Te voitte ihan itse tarkistaa nuo keskipalkat. Siksi jankkaan, kun tuo keskipalkka ei tunnu teille avautuvan. Ja jos palstalle tehtäisiin galluppi siitä, että onko 1700 euron palkkatulo/hlö pieni- vai keskituloinen niin väitän että suurin osa vastaisi sen olevan pienituloinen. :) Jos sinä tarkoitat pienituloisilla eriä kuin minä ja kumpikin olemme tavallaan oikeassa (katsomme asiaa eri näkökulmasta) niin se ei minusta tee silti yksinkertaista.

Kerroppa missä kehut keskustelutaitojani? Ja kerro lisäksi missä viestissä sanoin sua köyhäksi?

Sen vedän takaisin, että et ole keskituloinen sen mediaanipalkan määritelmän mukaan jossa mediaani on noin 27xx €/kk. Mutta se ei vielä tarkoita, että olisit pienituloinen. Ootko niin yksinkertainen ettet tuota tajua?

Minä en ole väärässä jos puhutaan pienituloisuuden määritelmästä vaan sinä olet väärässä. Se on aivan sama mulle missä virtuaalimaailmassa sä elät ja haihattelet sekä luot omia sääntöjä ja mielikuvia.

[QUOTE="a p";29098360]Kehut keskustelutaidoillasi etkä taaskaan pystynyt vastaamaan siihen, miksi aluksi olin köyhä ja pihi ja sitten en edes pienituloinen? Te voitte ihan itse tarkistaa nuo keskipalkat. Siksi jankkaan, kun tuo keskipalkka ei tunnu teille avautuvan. Ja jos palstalle tehtäisiin galluppi siitä, että onko 1700 euron palkkatulo/hlö pieni- vai keskituloinen niin väitän että suurin osa vastaisi sen olevan pienituloinen. :) Jos sinä tarkoitat pienituloisilla eriä kuin minä ja kumpikin olemme tavallaan oikeassa (katsomme asiaa eri näkökulmasta) niin se ei minusta tee silti yksinkertaista.[/QUOTE]

Kerroppa missä kehut keskustelutaitojani? Ja kerro lisäksi missä viestissä sanoin sua köyhäksi?

Sen vedän takaisin, että et ole keskituloinen sen mediaanipalkan määritelmän mukaan jossa mediaani on noin 27xx €/kk. Mutta se ei vielä tarkoita, että olisit pienituloinen. Ootko niin yksinkertainen ettet tuota tajua?

Minä en ole väärässä jos puhutaan pienituloisuuden määritelmästä vaan sinä olet väärässä. Se on aivan sama mulle missä virtuaalimaailmassa sä elät ja haihattelet sekä luot omia sääntöjä ja mielikuvia.

"Äläsnyt ala lässyttämään, kakkoseksi jäät voin luvata

Sen verran voin ainakin heti kertoa, että kukaan ei sun elämääsi ja jouluasi kadehdi sillä joku kulutustottumusfoorumin seuraaminen ja parin kymmenen euron (/v) kyttääminen on ehkä maailman turhinta tai vähintään tylsintä mitä minä ja moni muukin varmaan, tietää. Vähän kuin terveysintoilu, kiva olla terve kun ei ole huomannut siinä sivussa elää hauskaa elämää. Mutta hyvä sulle jos saat kiksisi rahan pihtaamisesta
Mieluummin köyhä ja vuokralla kuin joka suunnasta pihtaileva talouskyttääjä"

Anteeksi, se olikin joka suunnasta pihtaileva talouskyttääjä. Tosin en ymmärrä miksi keskituloisen pitäisi pihdata joka suunnasta? Sä myönnät itsekin, että on olemassa keskipalkka ja ettemme tienaa lähellekään keskipalkkaa, mutta silti sun mielestä minä heittelen omia määritelmiä, sääntöjä, mielikuvia, haihattelen ja ties mitä. Myönnät myöskin, että emme ole keskituloisia, mutta silti emme ole pienituloisikaan. Mikä määritelmä siinä välissä sitten on? Jäikö sulla levy päälle tuosta yksinkertaisen jankkaamisesta? Jos sinä puhut eri määritelmästä kuin minä, niin se ei edelleenkään tee minusta tyhmää.

[QUOTE="a p";29098444]

Anteeksi, se olikin joka suunnasta pihtaileva talouskyttääjä. Tosin en ymmärrä miksi keskituloisen pitäisi pihdata joka suunnasta? Sä myönnät itsekin, että on olemassa keskipalkka ja ettemme tienaa lähellekään keskipalkkaa, mutta silti sun mielestä minä heittelen omia määritelmiä, sääntöjä, mielikuvia, haihattelen ja ties mitä. Myönnät myöskin, että emme ole keskituloisia, mutta silti emme ole pienituloisikaan. Mikä määritelmä siinä välissä sitten on? Jäikö sulla levy päälle tuosta yksinkertaisen jankkaamisesta? Jos sinä puhut eri määritelmästä kuin minä, niin se ei edelleenkään tee minusta tyhmää.[/QUOTE]

En minä tiedä mikä määritelmä siinä on, pitäisikö olla mitään välttämättä? Kyse on siitä, että sä olet lähtökohtaisesti aloituksessasi väärässä, mutta et vieläkään voi sitä myöntää.

En minä tiedä mikä määritelmä siinä on, pitäisikö olla mitään välttämättä? Kyse on siitä, että sä olet lähtökohtaisesti aloituksessasi väärässä, mutta et vieläkään voi sitä myöntää.

Mielellään. Ihan siitä syystä, kun jankataan ja jankataan, että ei olla pienituloisia mutta muutakaan määritelmää ei keksitä. Jos ei keksitä niin ok, mutta kun jankkaat koko ajan tuota "sinä olet yksinkertainen mantraa" niin olisi toki kiva se määritelmäkin kuulla, joka ilmeisesti on vieläpä se ainoa oikea. Miten minä olen väärässä, kun en ole tuota keskipalkkaa itse keksinyt ja sen mukaan olen tätä keskustelua vienyt?

[QUOTE="a p";29098493]Mielellään. Ihan siitä syystä, kun jankataan ja jankataan, että ei olla pienituloisia mutta muutakaan määritelmää ei keksitä. Jos ei keksitä niin ok, mutta kun jankkaat koko ajan tuota "sinä olet yksinkertainen mantraa" niin olisi toki kiva se määritelmäkin kuulla, joka ilmeisesti on vieläpä se ainoa oikea. Miten minä olen väärässä, kun en ole tuota keskipalkkaa itse keksinyt ja sen mukaan olen tätä keskustelua vienyt?[/QUOTE]

Väitä mitä väität, mutta pienituloiset eivät kykene hankkimaan uutta omakotitaloa.

Yhteistyössä