Toisten eläimiä pitää sit ilmaseks hoitaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilmainen koiravahtiko?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eka oli puhe, että koirien olinpaikka selviää tänään klo 18 mennessä. Vaan eipä tapahtunut asialle mitään..

Voihan mulla ollakin varaa elättää, mut tällä hetkellä ei ole paljoakaan rahaa ja toisekseen ei ole minun tehtävä elättää. Vanhempiensa tehtävä se on alaikäinen lapsensa elättää ja koirat on siskon ei mun.

No ei sullakaan kaikki inkkarit kanootissa taida olla... Eikö sulle nyt ole jankattu jo moneen kertaan, että sulla ei tosiaankaan ole mikään pakko sitä siskoasi ja koiria elättää / hyysätä. Juuri sitä varten on se lastensuojelu, joka hommaa sen sijaiskodin sille siskolles (ja ne koirat voi kans laittaa sijaishoitoon), jos ei kerran kotiinsa voi mennä!! Joten eiköhän tämä ole sinunkin puolesta vähän turhaa jankkausta ja kiukuttelua, koska tiedät varmaan varsin hyvin itsekin, miten tämä kuvio toimii, jos niin haluat? Jos taas haluat hyysätä ja elättää, niin se on sinun valintasi ja siitä on turha rutista.

[QUOTE="vieras";29130839]No ei sullakaan kaikki inkkarit kanootissa taida olla... Eikö sulle nyt ole jankattu jo moneen kertaan, että sulla ei tosiaankaan ole mikään pakko sitä siskoasi ja koiria elättää / hyysätä. Juuri sitä varten on se lastensuojelu, joka hommaa sen sijaiskodin sille siskolles (ja ne koirat voi kans laittaa sijaishoitoon), jos ei kerran kotiinsa voi mennä!! Joten eiköhän tämä ole sinunkin puolesta vähän turhaa jankkausta ja kiukuttelua, koska tiedät varmaan varsin hyvin itsekin, miten tämä kuvio toimii, jos niin haluat? Jos taas haluat hyysätä ja elättää, niin se on sinun valintasi ja siitä on turha rutista.[/QUOTE]

Johan minä tähän päätökseni kerroin!
Toisekseen ei voi kovin hyvin luottaa mihinkään sossuihin, että ne etsis jonkin koirien hoitopaikan koirille, kun olivat jo uutta kotia ehdottaneet. Kaikki laittoi siinä vastaan, ettei todellakaan uusia koteja etsitä!!!!!

Musta on surullista, ettet ilmaiseksi hoida sisaresi koiria. Mä oon ilmaiseksi hoitanut tuttujen eläimiä, kun ovat tarvinneet hoitoa matkan ajaksi tms. Oon halunnut auttaa, vaikka intohimona ei ole lenkittää ja leikittää koiria.

Sun polvi tietenkin hankaloittaa lenkitystä ym. Toivottavasti et kuitenkaan siskollesi puhu, kuten täällä vaan tuet häntä, sillä sitä hän tarvitsee.

[QUOTE="joku";29130872]Musta on surullista, ettet ilmaiseksi hoida sisaresi koiria. Mä oon ilmaiseksi hoitanut tuttujen eläimiä, kun ovat tarvinneet hoitoa matkan ajaksi tms. Oon halunnut auttaa, vaikka intohimona ei ole lenkittää ja leikittää koiria.

Sun polvi tietenkin hankaloittaa lenkitystä ym. Toivottavasti et kuitenkaan siskollesi puhu, kuten täällä vaan tuet häntä, sillä sitä hän tarvitsee.[/QUOTE]

Niin edelleenkii olis eri asia ollut, jos olisi kysynyt asiasta eikä vaan just ennen lähtöönsä ilmottanut, että ne jää tänne.

Johan minä tähän päätökseni kerroin!
Toisekseen ei voi kovin hyvin luottaa mihinkään sossuihin, että ne etsis jonkin koirien hoitopaikan koirille, kun olivat jo uutta kotia ehdottaneet. Kaikki laittoi siinä vastaan, ettei todellakaan uusia koteja etsitä!!!!!

Siinä tapauksessa nielet kiukkusi, kasvat aikuiseksi ja hoidat ne koirat ruokakuluineen päivineen! Olet valintasi tehnyt, joten äläpä sitten enää valita, koska toisinkin olis voinut tehdä... Turha odottaa sossulta ruokarahaa niille koirille, jos kerran vapaaehtoisesti päätit näin, vaikka he olivat valmiita hommaamaan sen sijaiskodin.

Sinun polvesi on hajonnut ollessasi laitoksessa? Saman tyylistä kirjoitusta ainakin, kun tästä kirjoittavalla. Siskosi on alaikäinen, joten on vanhempiesi asia päättää koirien elämisestä sekä hoitamisesta. Miksi annat tilanteen mennä noin? Ei se sun polvesi taida kipulääkkeillä parantua, eli ihan suosioola sinuna vaisin eläimet eläinsuojaan, ja todellakin, voit viedä ne sinne, vaikkei ne sinun nimissäsi ole.

No ei tää tilanne kuulosta kenenkään kannalta hyvältä. Eikö joku eläinsuojelu vois viedä ne koirat talteen ja mahd lopetettaviksi?

Ihmisille ei vissiin parane ehdotella samaa...

Siis onko tää provo vai onko joku oikeesti noin tyhmä ja lapsellinen? Kannattais varmaan koko perheen mennä _osastolle_ selvittelemään asioita ja hankkia eläimille hyvät, turvalliset ja johdonmukaiset loppuelämän kodit.

[QUOTE="noh";29130945]No ei tää tilanne kuulosta kenenkään kannalta hyvältä. Eikö joku eläinsuojelu vois viedä ne koirat talteen ja mahd lopetettaviksi?

Ihmisille ei vissiin parane ehdotella samaa...[/QUOTE]

Miks lopettaa TERVEITÄ koiria!!

Sinun polvesi on hajonnut ollessasi laitoksessa? Saman tyylistä kirjoitusta ainakin, kun tästä kirjoittavalla. Siskosi on alaikäinen, joten on vanhempiesi asia päättää koirien elämisestä sekä hoitamisesta. Miksi annat tilanteen mennä noin? Ei se sun polvesi taida kipulääkkeillä parantua, eli ihan suosioola sinuna vaisin eläimet eläinsuojaan, ja todellakin, voit viedä ne sinne, vaikkei ne sinun nimissäsi ole.
Onpa hyvinkii lasten"suojelu"laitoksessa hajonnut ja hajalla vieläkin. Eihän se kipulääkkeillä parantuisikaan vaan kivut hellittäisivät. Kun lääkäreiden mukaan siinä ei oo mitään vikaa, ni eihän siinä siis oo mitään, mikä vois parantua! Tai no se vika, joka löyty, ni taitaa olla ihan lääkäristä riippuvaa. Toinen sano, että on vamma, toinen sano, että se eka vaan näki sen, muttei todennut sitä, kolmas sitten sano, ettei voi ottaa kantaa, koska ei ollut tähystyksessä mukana!

Kattoo sitä huomenna, jos ei asia selviä tiettyyn kellon aikaan mennessä, ni pitää ruveta ite ihmisille siitä soittamaan!

[QUOTE="vieras";29130946]Siis onko tää provo vai onko joku oikeesti noin tyhmä ja lapsellinen? Kannattais varmaan koko perheen mennä _osastolle_ selvittelemään asioita ja hankkia eläimille hyvät, turvalliset ja johdonmukaiset loppuelämän kodit.[/QUOTE]

No sä voit mennä osastolle jos kerta niin kovasti haluat!!
Ei se rahakaan puussa kasva, että vois kaikista eläimistä huolehtia. Mut huomenna onneks helpottaa, kun pikkunen kisuvauva muuttaa uuteen, hyvään kotiin...

Ootkohan se keneksi sinut luulen..? Aiemminkin kirjoitellut täällä, alaikäisenä kun odotit pääseväsi kotoa pois?

Mutta koita pitää koirat sinulla hoidossasi. Ymmärrän kyllä toisaalta sen, että jos opiskelet niin voi tehdä tosi tiukkaa ruokkia kaikki eläimet ja itsesi, saisitko koiriin ruokaan avustusta vanhemmiltasi? Jos eivät halua hoitoon ottaa koiria niin auttaisivat edes siinä ruuan ostamisessa, kuukausi kuitenkin on lyhyt aika.

Ei tietenkään pidä hoitaa kenenkään eläimiä ilmaiseksi.

Tilannehan on todella inhottava niin aloittajalle kuin niille koirillekin.
Koirat myyntiin vaan, kuten aloittajan äiti haluaisi tehdäkin. Sisko on alaikäinen ja jos on laitokseen joutunut, ei ilmeisesti kykene huolehtimaan koiristaan jotka jostain syystä on alaikäisyydestään huolimatta saanut täysin omalle vastuulleen.

Aivan hemmetin kummallisia vastauksia tässä ketjussa. Surullista oikeastaan.
Näkee tosiaan, että se kuuluisa maalaisjärki on katoava luonnonvara.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;29131044:
Ootkohan se keneksi sinut luulen..? Aiemminkin kirjoitellut täällä, alaikäisenä kun odotit pääseväsi kotoa pois?

Mutta koita pitää koirat sinulla hoidossasi. Ymmärrän kyllä toisaalta sen, että jos opiskelet niin voi tehdä tosi tiukkaa ruokkia kaikki eläimet ja itsesi, saisitko koiriin ruokaan avustusta vanhemmiltasi? Jos eivät halua hoitoon ottaa koiria niin auttaisivat edes siinä ruuan ostamisessa, kuukausi kuitenkin on lyhyt aika.

Juurikin se sama! :)

En mä vois kuvitellakaan sitä, että ne menis uuteen kotiin tai eläinsuojalle sen takia, etten hoida niitä. Siskolta saisin ikuiset vihat päälleni.

Kaipa niitä sen kuukauden jaksaa.

Joo todellakin myyntiin vaan. Kannattaa laittaa nettiin ilmoitus. Luulisi, että päivässä jopa menee koirat parempaan perheeseen kun siskosi ei selvästikään voi pitää huolta omista rakeistaan ja pitää itsestäänselvyytenä, että sinä maksat/hoidat vaikka rahaa ei ole eikä täyttä ulkoiluttamiskuntoakaan. No eikä muutenkaan ole mitään velvollisuutta toisten elukoita hoidella ja maksella.

Joo todellakin myyntiin vaan. Kannattaa laittaa nettiin ilmoitus. Luulisi, että päivässä jopa menee koirat parempaan perheeseen kun siskosi ei selvästikään voi pitää huolta omista rakeistaan ja pitää itsestäänselvyytenä, että sinä maksat/hoidat vaikka rahaa ei ole eikä täyttä ulkoiluttamiskuntoakaan. No eikä muutenkaan ole mitään velvollisuutta toisten elukoita hoidella ja maksella.

Eivät ne myyntiin mene. En ota siskolta ikuista vihaa päälleni sen takia!

¨Siis perheessänne on sinun, äitisi ja siskosi lisäksi vielä isä ja veli, sekä muita siskoja??? Jos näin on niin miksi sinä olet se, jolle lankeaa koirien hoitovelvollisuus? Mitä syitä muilla perheenjäsenillä on, etteivät he voisi hoitaa edes toista koiraa kuukauden ajan?

¨Siis perheessänne on sinun, äitisi ja siskosi lisäksi vielä isä ja veli, sekä muita siskoja??? Jos näin on niin miksi sinä olet se, jolle lankeaa koirien hoitovelvollisuus? Mitä syitä muilla perheenjäsenillä on, etteivät he voisi hoitaa edes toista koiraa kuukauden ajan?

Iskä ja veli ei ota koiria, koska aiemmin toinen koirista ollut yksin niiden luona hoidossa, jonka seurauksena haukkunut yksinäisyyttään ja naapurit soittanut koko päivän kestäneen haukunnan takia poliisit sinne. Siskot ei niitä ota, eikä edes sais ulkona pidettyä, en minäkään kunnolla saanut ku koira näki linnun.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;29134329:
Hyvä homma jos pystyy :) Mitäs sulle muuten nyt sitten kuuluu?

Ihan hyvää kai. Koulu meni päin peetä polven takia ja kaikkee sellasta. :( Polvikipu vaan pahenee, vaikkei lääkäreiden mukaan muka mitään ole.. Ja sit elokuussa tuli emä kissa ja sen pennut mun luo, kun edellinen koti paljastu vähän epäilyttäväks.. :s

Yhteistyössä