Onko täällä muita joilla on ärtyvän suolen oireyhtymä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No just eilen taisin kirjoitella, että kun ei voi mitään enää syödä ja juoda, kun tulee niin kipeäksi. Mulla ainakin pahenee mielialan mukaan. Nyt on monesta asiasta stressi ja paska fiilis. Ja sen kyllä huomaa sitten mahasta...

Paska lentää ja banjot soi. Ei paljon naurata, kun tulee yllätykselliseti tilanteessa kuin tilanteessa. Alkaa olla jopa invalidisoiva tilanne, kun vessa on oltava minuutin päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärtsy suoli;29165297:
Silloin kun on paha kausi, niin mä otan Imocurin(vastaa Imodiumia yms.) aina ennen kuin lähden asioille, lenkille yms. Auttaa hyvin. Reseptillä tulee paljon edullisemmaksi syödä noita.
Hunaja muuten kovettaa vatsaa aika hyvin vaikka en tykkää yhtään sen mausta

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;29165302:
Hunaja muuten kovettaa vatsaa aika hyvin vaikka en tykkää yhtään sen mausta

Ihan tosi? No sittenhän tuo uusi hunajapurkki tuleekin tyhjennettyä. Ostin tyttärelle teehen, mutta ei kuulemma käytä sitä. No minäpä käytän, vaikka en tykkää hunajasta sitten yhtään :) Kiitos vinkistä!

Just mietin kun tässä koko illan olen istunut vessassa, että voikohan tämä olla jopa peruste työkyvyttömyyseläkkeeseen. Aika monella mun tuntemalla tämän "ominaisuuden" omaavalla tosin on myös joku psyykkinen sairaus ja on sen takia eläkkeellä. Itse olen vähän väliä sairaslomalla.

Noudatan ruokavaliota todella tarkkaan mutta silti välillä on oireita. Nyt tajusin että stressi ja masennuskin voi aiheuttaa.

Onkohan mulla toi, kun aina aamuisin on vatsa löysällä ja vessaan on päästävä just sillä sekunnilla. Ja siis vain silloin, kun pitäisi lähteä töihin. Saatan käydä vessassa monta kertaa ennenkuin lähden. Vapaapäivinä ei ole tällaista ongelmaa. Ärtyvä suoli vai jotain muuta?

[QUOTE="vieras";29165326]Onkohan mulla toi, kun aina aamuisin on vatsa löysällä ja vessaan on päästävä just sillä sekunnilla. Ja siis vain silloin, kun pitäisi lähteä töihin. Saatan käydä vessassa monta kertaa ennenkuin lähden. Vapaapäivinä ei ole tällaista ongelmaa. Ärtyvä suoli vai jotain muuta?[/QUOTE]

Sulla on jännitys- tai stressivatsa. Ärtynyt suoli ei poistu vapaapäiviksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärtsy suoli;29165311:
Ihan tosi? No sittenhän tuo uusi hunajapurkki tuleekin tyhjennettyä. Ostin tyttärelle teehen, mutta ei kuulemma käytä sitä. No minäpä käytän, vaikka en tykkää hunajasta sitten yhtään :) Kiitos vinkistä!
Juu, kakka on paljon hitaampaa hunajan kanssa. Otan teelusikallisen ja yökin. Kai sen vois teehenkin jemmata

Mulla oireili aluks vaan töissä ja oireet alkoi kun töissä oli kamala kiire ja stressi. Sairaslomalla helpotti. Sitten kun mut lomautettiin, oireet hävisi kokonaan mutta tuli parin kuukauden päästä uudelleen.

Nyt mä keitän teetä, ja laitan siihen hunajaa. Joo näin teen :)
Kahvin jouduin lopettaa eilisaamuun, onneksi olin vieroitellut itseäni siitä jonkun aikaa. Ei tullut pääkipua, mutta olen tosi väsynyt koko ajan. Kahvi piti mut hereillä, mutta teki tosi kipeäksi. Kyllä oli orpo olo aamulla ilman kahvia.

Mutta ei se ummetuskaan ole kiva. :D Mulla oli just pari päivää ummetusta ja ihan järkyttäviä vatsakramppeja ja tänään illalla sitten "laukes" ja ilta on mennyt vessassa. :D

No joo, ei ole ummetuskaan kiva. Taidan ottaa seuraavan kerran siihen tota koiralle ostettua parafiiniöljyä.
Tuosta hunajasta tuli kyllä nyt mieleen, että kuumentaminen tais tuhota kaiken hyvän siinä. Että tee ja hunaja sitten erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärtsy suoli;29165390:
No joo, ei ole ummetuskaan kiva. Taidan ottaa seuraavan kerran siihen tota koiralle ostettua parafiiniöljyä.
Tuosta hunajasta tuli kyllä nyt mieleen, että kuumentaminen tais tuhota kaiken hyvän siinä. Että tee ja hunaja sitten erikseen.

Ei kai se kuumentaminen voi haitata...en tiedä...kunhan ei keitä?

Mulla kait viljat aiheuttaa, vielä 2 vuotta sitten oli tosi pahana, ihan oksentaa piti ja kuolettavat vatsakivut, ei keliakiaa, nyt parempi ollu. Stressi tilanteet pahentaa tai istuminen ja liian pitkät syömisvälit. Aktivia vähä auttaa muutes.

Yhteistyössä