Lapsia miehen kanssa, jolla lapsia edellisestä liitosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Karina"

Vieras
Olisiko jollakin jakaa kokemuksia tapauksesta, jossa nainen saa esikoisensa miehen kanssa, jolla on lapsia ennestään toisen naisen kanssa?

Itse olen pyöritellyt asiaa mielessäni, ja eniten tässä pelottaa, että kun kaikki on itselle uutta, ja miehelle jo (useaan kertan) koettua, osaako mies innostua sillä tavalla kuin toivoisin? En halua yksin elää raskautta, haluaisin että minua ja tulevaa vauvaa huomioidaan, haluaisin että kanssaeläjä innostuisi potkuista, hymyistä, askeleista ja kaikesta, mutta jaksaako useaan kertaan tämän kaiken kokenut vielä kiinnostua ja innostua? Vertaakohan hän kaikessa minua eksäänsä, esimerkiksi jos raskaus olisikin hankala. Vaikeita asioita :/

tälläsistä asioista on hyvä puhua avoimesti miehen kanss! mun miehellä on 4lasta edellisistä liitoista. kyllä se silti jaksoi kuunnella mun raskaus mäkätykset ja otti vastaan hormooni myrskyt :D opetti mua avaamaan housuvaipat(luulin et ne vedetään vaan jaloist pois) ja oli kiva kun oli/on niin varma lapsen käsitteliä vaikka tyttö lasta hänellä ei ole ennen ollutkaan. avoimesti tietty puhuttiin ennen lapsen teon aloittamsita kaikista asioista miten kumpikin osallistuu lapsen hoitoon ja kasvatukseen! ja huomion viellä että ei kaikki uudetkaan isät jaksa olla kiinnostuneita kaikista potkuista ja tuntemuksista tää on myös vähän luonne asia!

Mun miehellä oli 1 lapsi kun tavattiin, nyt meillä lisäksi 2 yhteistä. Surin raskaushormoneissa välillä sitä että hän oli kokenut kaiken jo kertaalleen, mutta en usko että se loppujen lopuksi vaikutti mitenkään miehen tunteisiin meidän lapsia kohtaan. Ja nyt ollaan oltu perhe jo noin 5 krt pidempään kuin hän oli ekassa liitossaan :)

edellisestä suhteesta ja sun pelot on periaatteessa turhia. Tottakai se ei ole miehelle sama kuin ensimmäisellä kerralla mutta jokainen raskaus ja lapsi on uniikki. Vertaa kyllä, kaikki miehet tekee niin mut mitä sitten? Sinä et ole se ensimmäinen nainen ja se täytyy vain hyväksyä mutta ehkä olet se oikea? ja siten merkityksellinen

Mun miehelläni oli yksi lapsi entuudestaan, mutta on kyllä innostunut kaikista raskauksistani. Totta että esikoiseni ei ole hänen esikoinen, mutta musta oli hienoa että edes toinen tiesi mitä vauvalle piti tehdä. Kaikki vauvat ovat niin ainutlaatuisia että ei järjestysnumerolla ole väliä. Yksi niistä seikoista joka vaikutti siihen että halusin mieheni lasteni isäksi oli juuri se miten näin hänen olevan lapsensa kanssa.

Mun miehelläni oli yksi lapsi entuudestaan, mutta on kyllä innostunut kaikista raskauksistani. Totta että esikoiseni ei ole hänen esikoinen, mutta musta oli hienoa että edes toinen tiesi mitä vauvalle piti tehdä. Kaikki vauvat ovat niin ainutlaatuisia että ei järjestysnumerolla ole väliä. Yksi niistä seikoista joka vaikutti siihen että halusin mieheni lasteni isäksi oli juuri se miten näin hänen olevan lapsensa kanssa.

ja jos ex-mieheni saa vielä lapsia kolmannen naisen kanssa niin juuri niin se menee. Jokainen lapsi ja parisuhde on ainutlaatuinen. Menneisyys on muistoja ja tulevaisuus on tässä ja nyt.

Yhteistyössä