Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa (työpaikkaan liittyvää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Välillä on päiviä, kun menen töihin itkien ja lähden sieltä pois itkien. Saatan herätä aamuyöstä miettimään työasioita, enkä saa unta. Olen keskustellut lääkärin ja työpsykologin kanssa. Minulle on ehdotettu masennuslääkkeitä ja sairauslomaa. Molemmista olen kieltäytynyt, koska se ei muuta tilannetta töissä mihinkään."

"Sairauslomaa minulle en ehdotettu, mutta kieltäydyin. Eihän se ongelmaa korjaa, vaan samaan on kuitenkin palattava, kun saikku on ohi."

"Olen koittanut työn ohessa opiskella verkko-opintoja ja käyttää luppoaikaa siihen, niin johan työkaverit alkaa puhumaan pahaa selän takana."

"Niin monta kertaa olen tuloksettomasti jutellut asiasta esimiehelle ja työkavereille. Olen pelkkä hyödytön paska, jota ei tarvita missään. Käyn vaan välillä työpaikan vessassa itkemässä surkeuttani. Välillä suorastaa toivon, että ajaisin työmatkalla kolarin, niin tämä kaikki loppuisi."

- Esimies ei välitä. Työkaverit ovat ikäviä. Luuletko että tilanne tulee heidän osalta muuttumaan? Tuskin.

- Itket ja tunnot olosi riittämättömäksi ja hyödyttömäksi. Muuttuuko tilanne jos jatkat työpaikassa?

- Olet kieltäytynyt sairaslomasta ja masennuslääkkeistä, mutta olet kieltäytynyt, koska tilanne töissä ei kuitenkaan muuttuisi.

- Toivot jopa joutuvasi kolariin, jotta pääsisit tilannetta pakoon.

Jos tarkoitit kaikkea mitä kirjoitit ja luet kirjoituksesi läpi ajatuksen kanssa ja silti päätät jatkaa työpaikassasi, suosittelen hakeutumaan sinne hoitoon ja ottamaan sairasloman ja masennuslääkkeet vastaan.

[QUOTE="lastenhoitaja";29332282]Oikein unelma duuni. Mä olisin niin tyytyväinen jos saisin istua suurimman osan päivästä omissa ajatuksissani ja vaan suunnitella omia juttuja :D Toisaalta tuo työkavereiden suhtautuminen ja pahan puhuminen selän takana olis kyllä mulle ainakin sellainen juttu etten tiedä kestäisinkö sitä.[/QUOTE]

Tää on kyllä jännä harhaluulo, mitä kuulee usein. Että olis muka hauskaa istua toimettomana päivästä pitkään? Voin kertoa että ei ole.

Työssä koettava alikuormitus on ihan yhtä stressaavaa kuin ylikuormituskin. Ja tämä fakta on yksi työhyvinvoinnin perusasioista.

Ymmärrän AP:n tilannetta, koska olen ollut samassa jamassa. Olin kahdeksan vuotta samassa työpaikassa. Aluksi töitä oli ihan riittävästi, mutta ne alkoivat vähentyä pikkuhiljaa, koska työnantaja supisti toimintaansa. Yksi työntekijä lähti ja perusti oman firman. Työni vähenivät koko ajan ja lopulta mulla ei ollut juuri mitään tekemistä. Opiskelin kuitenkin samaan aikaan ammattikorkeassa ja tein koulutöitä töissä. Työnantaja tiesi asiasta ja hyväksyi sen.

Puhuin tilanteesta avoimesti esimiehelle. Sanoin, että töitä on niin vähän, että ehdin hoitaa kaikki omat asiani töissä. Mulla kävi tuuri ja sain yoisen työpaikan kun valmistuin. Työnantaja ei palkannut ketään tilalleni. Olen ollut yhteydessä entiseen työkaveriini, eikä pariin vuoteen ole ketään palkattu mun paikalle.

ja aika tavallinen sellainen. Ota yhteys luottamusmieheen ja kerro asiasta myös työterveyslääkärille. Ja jos esimies ei kuuntele bvalituksiasi, ota yhteyttä hänen esimieheensä

Minä olen ollut sellaisesa työpaikassa, jossa ei ollut mitään tekemistä. Oli aivan kauheaa istua 8 tuntia päivästä tekemättä mitään. Ei ollut edes ketään kenen kanssa jutella, ei nettiä. Luin tuolloin kaikki lehdet ja kirjat mitä käsiini sain ja vieläkin on muistissa se miten hitaasti kello meni eteenpäin.

Ihan kamala tilanne :| Minäkin tiedän omasta kokemuksesta, että vaikka tuo voi kuulostaa rennolle työlle niin oikeasti tuollainen tilanne on ihan kamala, etenkin jos se on jatkunut jo vuosia! :O

Vaikea ymmärtää miksi sinua ei vain irtisanota, jos kaikkien tiedossa on että sinulla ei oikeasti ole mitään tekemistä siellä? Voitko valittaa esimiehen esimiehelle? Toki siitä voi seurata irtisanominen, mutta toisaalta sekin voi olla vaan hyvä juttu (voit saada helpommin uuden työ työttömänä kun uusi työnantaja saa tukia palkatessaan työttömän hakijan) Ja tietysti parhaimmillaan saisitkin vain lisää tekemistä :)

Onko teidän työpisteet kaikkien nähtävillä? Saako nettiä käyttää muuhun kuin työasioihin? Jos ei saa, voisiko töihin ottaa oman tabletin tm. ja saisit tehtyä edes jotain vähän mielekästä? Oletko ehdottanut esimiehelle itse mitään mitä voisit tehdä? Vaikea heitellä mitään ehdotuksia kun ei yhtään tiedä minkä alan töitä teet, mutta aktiivinen tietysti kannattaa olla ja esittää asiat niin, että et kysele lupia, kerrot vaan että teet jatkossa näitä ja näitä asioita kun muita tehtäviä on niin vähän ;)

Olisin vaan tyytyväinen sinun sijassasi, palstailisin kokoajan, surffailisin netissä. Hommaisin muutaman meilikaverin ja kirjoittelisin sähköposteja työajalla, tyhmä pomo vielä maksaisi siitä.
Toi olisi mun unelmaduuni!

En minä töissä voi tehdä käsitöitä. Kopiokonettakaan ei tarvise putsata jatkuvasti, kaappeja siivoilen ja järjestelen säännölliseti, keitän kahvia ja kopion jos on tarvis. Todellakaan en ala toisten työpisteitä siivoilemaan tai toisten sähköposteja hoitamaan.

TODELLAKAAN EN... Siis mitä hittoa sä sitten valitat jos se työnteko ei kiinnosta! Ihan oikeesti tuossa tulee esiin se sun asenne-ongelma jonka varmaan esimieskin on jo huomannut eikä viitsi edes ehdottaa sulle näitä sun näkemyksen mukaan kuulumattomia hommia, kun sua ei niitä kiinnosta tehdä. Istu sitten toimettomana ja narise omaa onnettomuuttasi.
Mä oisin välillä tosi tyytyväinen että saisin tehdä jotain vähän vaatimattomampaa ja turhempaa ja hitto vie siitä maksettais mulle vielä se sama raha, kun nyt joudun painamaan peräsuoli pitkällä koko ajan ja taistelemaan jatkuvasti aikaa vastaan kun töitä on niin paljon ettei niitä ehdi tehdä. Miten ihanaa oiskaan käyttää kokonainen työpäivä työhuoneen siivoukseen + kahvinkeittoon ja sähköpostien hoitamiseen. Nämä on niitä hommia, joita ei ehdi koskaan tekemään tai tehdään pakon eessä kiireellä vasemmalla kädellä.

Yhteistyössä