"Välillä on päiviä, kun menen töihin itkien ja lähden sieltä pois itkien. Saatan herätä aamuyöstä miettimään työasioita, enkä saa unta. Olen keskustellut lääkärin ja työpsykologin kanssa. Minulle on ehdotettu masennuslääkkeitä ja sairauslomaa. Molemmista olen kieltäytynyt, koska se ei muuta tilannetta töissä mihinkään."
"Sairauslomaa minulle en ehdotettu, mutta kieltäydyin. Eihän se ongelmaa korjaa, vaan samaan on kuitenkin palattava, kun saikku on ohi."
"Olen koittanut työn ohessa opiskella verkko-opintoja ja käyttää luppoaikaa siihen, niin johan työkaverit alkaa puhumaan pahaa selän takana."
"Niin monta kertaa olen tuloksettomasti jutellut asiasta esimiehelle ja työkavereille. Olen pelkkä hyödytön paska, jota ei tarvita missään. Käyn vaan välillä työpaikan vessassa itkemässä surkeuttani. Välillä suorastaa toivon, että ajaisin työmatkalla kolarin, niin tämä kaikki loppuisi."
- Esimies ei välitä. Työkaverit ovat ikäviä. Luuletko että tilanne tulee heidän osalta muuttumaan? Tuskin.
- Itket ja tunnot olosi riittämättömäksi ja hyödyttömäksi. Muuttuuko tilanne jos jatkat työpaikassa?
- Olet kieltäytynyt sairaslomasta ja masennuslääkkeistä, mutta olet kieltäytynyt, koska tilanne töissä ei kuitenkaan muuttuisi.
- Toivot jopa joutuvasi kolariin, jotta pääsisit tilannetta pakoon.
Jos tarkoitit kaikkea mitä kirjoitit ja luet kirjoituksesi läpi ajatuksen kanssa ja silti päätät jatkaa työpaikassasi, suosittelen hakeutumaan sinne hoitoon ja ottamaan sairasloman ja masennuslääkkeet vastaan.