Itse olen saamassa ensimmäistä lastani, joten en vielä tiedä kuinka tarkkaan loppujen lopuksi tulen katsomaan ikärajoja esim. leffoissa. Kuitenkin olen piirrettyjen suurkuluttaja ja olen sitä mieltä, että vastuu on vanhemmalla. Monet k7-leffat on ihan ok katsoa 5-vuotiaan kanssa. Vanhemman tehtävä on sitten huolehtia ja selittää, jos joku kohta pelottaa.
Kuitenkaan kassahenkilönä en voi ymmärtää näitä mielensäpahottajia kaupassa. Joo on vittumaista, kun kassatäti kieltäytyy myymästä sitä K7-leffaa 5-vuotiaalle, mutta se täti tekee vaan TYÖTÄÄN! Turha sille kassaneidille on mieltänsä pahottaa ja ruveta raivomaan (tai soittelemaan lehtiin herrajestas), ei se kassa voi itse sille mitään, että tämmösiä sääntöjä on tehty ja ne on tiukkoja sääntöjä. Tämän vuoksi mä vihaan sanaa "maalaisjärki", koska sitä olen joutunut monelta mielensäpahottaja-vanhemmalta kuuntelemaan. Itsekin vihaan tota sääntöä, en jaksaisi olla vastuussa tommosista asioista, koska olen vain kaupan kassa, mutta se kuuluu mun työtehtäviin. Ja jos haluun pitää työni, en riko työpaikan sääntöjä. Ainakaan koko aikaa.
Tuossa tilanteessa oli selvää, että k7 leffa on menossa sille 4-vuotiaalle, joten jos myyjä haluaa kunnioittaa työnantajaansa ja noudattaa sääntöjä, hän myös tekee niin. Simple as that. Ihan sama onko se minun, myyjän, mielestäni oikein vai ei, sillä ei ole merkitystä. Kassoilta ei kysytä mielipidettä, he tekevät niin kuin heille on ohjeistettu. Se on voi voi. On se vaan hyvä, ettei elämässä ole tuon vakavempia ongelmia.