Kauppias vetäisi teiniä turpaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Judge
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on totta. Hiljattain täällä oli junakeskustelu, joka kyllä paljasti missä mennään. Mammat eivät edes halunneet ymmärtää, mikä ero on normaalilla juttelulla ja riehumisella. Keskustelu muuttui ihan ihmeelliseksi. Kovin moni mammoista ei muistaakseni ollut sitä mieltä, että heidän pitäisi jotenkin pitää lapsiaan kurissa....

Käsittämättömin oli se jonka mielestä lasten riehunnasta tykkäämätön ihminen on lasten vihaaja...
Tuon jutun isän asenne oli hyvä, ei hyväksynyt poikansa laitonta pelaamista, mutta ei myöskään kauppiaan väkivaltaa. Meni överiksi.

Siksi, koska se on itse koettu ja toimivaksi todettu metodi pitää piltit kurissa.

Niin se vaan on, jos on valmis käyttämään väkivaltaa, on oltava valmis sitä ottamaan vastaan.

Purkan heittäminen toista päin on agressiivista käytöstä, ilmiselvää riidanhaastamista ja siten on täysin ymmärrettävää ja hyväksyttävää, että siihen myös vastataan riidanhaastajan haluamalla tavalla.

No hohhoijaa, tolla logiikalla taaperoakin vastaan saa käyttää väkivaltaa. :headwall:

No hohhoijaa, tolla logiikalla taaperoakin vastaan saa käyttää väkivaltaa. :headwall:
Niin saakin, väkivalta kun on niin laaja käsite että sen alle mahtuu vaikka minkälaisia kurinpidollisia toimia.

Jos teini-ikäinen ei vielä tiedä, että päänaukomisesta voi saada turpaansa, niin suosittelen että vanhemmat pitävät pennun kotonaan vittuilemassa ihmisille netissä, paljon turvallisempaa näin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
onneksi kauppa on toimittamassa valvontakameran kuvat poliisille, saavat niistä katsoa mitä tapahtui.

harvemmin teinejä tarvitsee erikseen saatella ulos pelin pelaamisen kietämisen jälkeen, ainakaan meillä töissä, vaan ymmärtävät kyllä itse lähteä joko sanomisen tai pelin sammuttamisen jälkeen.Eiköhän tuolla ole tapahtunut jotain vähän enemmänkin..
ja monesti olen saanut kuulla myös kertomuksen et joku löi, vaikkei itseasiassa mitään lyöntiä ole ollutkaan, vaan esim lapsen riuhdonnan takia on aikuinen (tai toinen lapsi ) kolauttanut lasta.

mut toisaalta voihan se olla et kauppias on vaan tullut ja poistanut teinit kaupasta ja vetässy päin näköä.

onneks ei arvailujen varaan jää tämä, koska ne valvontakamerakuvat on olemassa.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
Pelikoneisiin saa ohjelmoitua tekstin "alaikäinen pelaaja?" ja pysäytettyä koneen näin halutessaan, jo tässä vaiheessa nulikat lähtee hippulat vinkuen karkuun, sadan metrin sprintin jälkeen pysähtyvät kulman taakse naureskelemaan, toistelemaan vittua ja juomaan eeässää.

Kauppias voi silläaikaa pelata jonnejen pelit loppuun.

WIN-WIN tilanne ja kaikki on tyytyväisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän osin;29360062:
...Meillä mies olisi ottanut poikaa niskapersotteella niin että muistaa. Kauppias ollut stressissä ja ylireagoinut, toki ei hänen lyödä olisi pitänyt mutta voin ymmärtää kun noita nykypentuja katsoo että miten palaa käämit kun niiden kasvatuksessa ei ole mitään rajoja.

En voi uskoa! En voi uskoa, että miehesi olisi ottanut poikaanne niskaperseotteella sen jälkeen, kun tämä olisi tullut kotiin ja kertonut että vieras aikuinen on lyönyt häntä turpaan?? Miksi ihmeessä miehesi niin olisi tehnyt? Todella huolestuttavaa teidän perheen kannalta.

Oli väärin kauppiaalta. Lapsellista käytöstä. Taitaa olla huonot hermot kauppiaalla, toivot.ihmiset välttelee kauppaa, se tulee vielä ilmi mikä kauppa oli kyseeessä :D

Minun nuoruudessani oli kyllä ihan normaalia että tuon ikäiset pojat pelaavat rahapelejä.

Holhousyhteiskunta on liiallisuuksiin mennessä sairas yhteiskunta.
Niin minunkin, yksikin kaveri vedätti mummoltaan ennakkoperintöä 2000mk, ja hävisi kaiken parissa tunnissa maatteihin.
Mukavan harmitonta touhua tuo uhkapelailu, niiden katkaisuhoitokin on ihan rahastusta.

Teinit on teinejä. Minä ainakin pelasin sen ikäisenä uhkapelejä vaikka ne oli kielletty silloin alle 15-vuotiailta. En kyllä koskaan alkanut soittamaan suutani vaan poistuin paikalta.
Pojat ovat täysi eri asia. En hyväksy kauppiaan toimintaa...

[QUOTE="Niin";29360441]Niin saakin, väkivalta kun on niin laaja käsite että sen alle mahtuu vaikka minkälaisia kurinpidollisia toimia.

Jos teini-ikäinen ei vielä tiedä, että päänaukomisesta voi saada turpaansa, niin suosittelen että vanhemmat pitävät pennun kotonaan vittuilemassa ihmisille netissä, paljon turvallisempaa näin.[/QUOTE]

Onneksi lain mukaan ei saa ja onneksi jokainen kypsä ja järkevä ihminen ymmärtää, että väkivalta on hyväksyttyä vain itsepuolustuksessa tai toisen ihmisen puolustamisessa. Lapsen tasolla on ihminen, joka käyttää väkivaltaa lasta tai teiniä kohtaan ja pitää sitä "kasvatuksena".

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="Niin";29360441]Niin saakin, väkivalta kun on niin laaja käsite että sen alle mahtuu vaikka minkälaisia kurinpidollisia toimia.

Jos teini-ikäinen ei vielä tiedä, että päänaukomisesta voi saada turpaansa, niin suosittelen että vanhemmat pitävät pennun kotonaan vittuilemassa ihmisille netissä, paljon turvallisempaa näin.[/QUOTE]

Tällä ajatuksella muuten parisuhdeväkivaltakin on ok, jos toinen ensin ärsyttää. Vaimon hakkaaminen siis lailliseksi!

Poika oppi tästä että aikuisille voi vittuilla ihan kuinka huvittaa ja käyttäytyä muuten törkeästi! Aina voi uhista, että et uskalla lyödä mua kuitenkaan, muuten mun isipappa haastaa sut oikeuteen! En hyväksy väkivaltaa missään muodossa.

Ennen sanottiin, että "jos sä kiusaat mua, niin mä meen kertomaan mun isille".
Nykyään sanotaan, että "jos sä kosket muhun, niin mä meen kertomaan Iltalehdelle".

Jokaisen on hyvä oppia jossain vaiheessa elämää että isommilleen ei kannata vittuilla. Moni poika oppii sen jo ala-asteella. Joillekkin se valkenee snäkärijonossa ja toisia opettaa poliisi tai portsari. Tällä kertaa homman teki sitten selväksi kauppias. Ilmeisen hyvää työtä vielä teki kun meni oppi kerrasta perille. Mitä nuorempana opin saa, sitä helpommalla yleensä pääsee.

Kakara käyttäytyi tyhmästi, mutta kauppiaskin oli varsinainen mulkero. Olisikohan vaan uskaltanut lyödä aikuista miestä, joka olisi vänkyttänyt naamaa ja heittänyt sitä purkalla? Veikkaan ettei taatusti olisi.
Mukulan isä vasta olikin ääliö, kun meni määkymään jutusta lehteen. Nyt siinä sitten saa hävetä koko porukka.

Poika oppi tästä että aikuisille voi vittuilla ihan kuinka huvittaa ja käyttäytyä muuten törkeästi! Aina voi uhista, että et uskalla lyödä mua kuitenkaan, muuten mun isipappa haastaa sut oikeuteen! En hyväksy väkivaltaa missään muodossa.

Eihän se siitä mitään oppinut, muuta kun että oma isä on nyhverö kun ei lyönyt sitä kauppiasta vieläkin lujempaa, vaan meni itkeä nillittämään johonkin lehteen.

Sakot kuuluu kauppiaalle siitä lyönnistä lätkäistä, mutta silti ajattelen hänen tehneen sille teinille palveluksen. Jospa älyäis jatkossa olla aukomatta päätään vanhemmille kun itse tekee väärin.

Täällä kun on ollut keskusteluja, joissa puhutaan esim. Että mies hakkasi jonkun päällekarkaajan, raiskausta yrittäneen, lasta hyväksikäyttäneen, niin niissä on aina sanottu erinomaisia neuvoja, kuten jätä se, hakkaa kohta teidätkin, pitäisi ottaa lapset huostaan ja laittaa vankilaan, joutaisi psykologin juttusille koska päässä vikaa. Mutta koska teini on nyt heittänyt purkan kauppias Raukan päälle, niin se se on hienoa työtä. Oikein yhteiskunnan tukipilari. Vittu mikä vellihousu pelle. Ja jos täällä hyväksytään teinin hakkaaminen naurettavasta syystä, mutta raiskarin hakkaamisesta pitäisi joutua linnaan, niin on tädeillä pahemman kerran päässä vikaa.
Tää ukko joutas johonkin hoitoon, jos ei itseään osaa hillitä, luultavasti hakkaa myös perhettään.

Yhteistyössä