En pysty erota, vaikka haluan. En jaksa elää enää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkin huvittavaa, että neuvotaan etsimään "uros lampaan tilalle", aivan kuin se mies yksistään olisi avain onneen saati vastuussa naisen onnesta. Ap:n kertoman perusteella - ja erotapauksissa useinkin - kyse ei ole ainoastaan rakkauden puutteesta vaan siitä, että oma minä on hukassa. Uusi kumppani on vihoviimeinen asia, jota tällaisessa tilanteessa kaivataan. Ap:n pitää ensin opetella elämään itselleen eikä vanhemmille/miehelle jne.

Jotenkin huvittavaa, että neuvotaan etsimään "uros lampaan tilalle", aivan kuin se mies yksistään olisi avain onneen saati vastuussa naisen onnesta. Ap:n kertoman perusteella - ja erotapauksissa useinkin - kyse ei ole ainoastaan rakkauden puutteesta vaan siitä, että oma minä on hukassa. Uusi kumppani on vihoviimeinen asia, jota tällaisessa tilanteessa kaivataan. Ap:n pitää ensin opetella elämään itselleen eikä vanhemmille/miehelle jne.

Niinpä.

Ongelma ei ole miehessä, eikä edes parisuhteessa. Vaan sun päässä! Sähän oot ruokkinut koko ajan sitä mikä vahvistaa tunnetta ettet voi rakastaa miestäsi ja näet vaan ikävässä valossa. Mars.hyvälle terapeutille

Tämä tunne on jatkunut parisen vuotta. Viimeisen vuoden hyvin vahvasti. Olen tosin suhteemme alusta asti tiennyt, ettemme ole lopullinen pari.
Silloin kun tapasimme, pelkäsin, että en saa koskaan miestä, jos en nyt ota.
Olemme puhuneet asioista lukemattomia kertoja. Olemme yrittäneet. Mutta en rakasta miestäni. Mies rakastaa mua ja haluaisi olla kanssani. Aina kun juttelemme, mies alkaa itkeä ja sanoo, miten rakastaa mua.
Mä olen vain katkeroitunut ja masentunut. Olemme juuri rakentaneet uuden talon, jonka parissa mies on ahkeroinut vuoden.
Yhtäkkiä tuhoaisin kaiken mieheltä? En vain pysty tehdä tätä sille. En pysty. Miten mä voisin loukata ketään näin paljon? Tuhota toisen elämän?
Toisaalta tässä samalla tuhoan myös omaa elämääni. Mä olen vain miehelle koko ajan ilkeä. Sisimässäni syytän häntä. Hän pilaa olemassaolollaan mun elämän.

Olen aivan hukassa. Mielessäni on käynyt ihan kaikkea... Mutta lapseni pitää mut tässä maailmassa.

Yhteistyössä