miksi minusta tuntuu pahalle antaa lapset isälleen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alituinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

alituinen

Jäsen
08.07.2013
631
0
16
, jotta saan omaa aikaa välillä. Ja miksi tuntuu pahalle vastia elareita isältä, koska on pakko, kun en yksin pysty heitä elättämään. Miksi en osaa ajatella, että ne on isän velvollisuuksia ja että isä voi oikeasti halutakin olla heidän kanssaan?

onko tämä normaalia eron jälkeen?

Niin minustakin tuntui aluksi mutta pikkuhiljaa aloin kääntämään asian toisinpäin. Että lapsilla on oikeus isäänsä ja toisinpäin. Myös elatusvelvollisuus kuuluu molemmille. Hyvin on mennyt pääosin jo pari vuotta.

Päävastuu on mulla ollut aina, mutta ennen eroa jätin vain lapset isälle, jos mulla menoa, mutta nyt isäviikonloput tuntuu, kuin isä olisi ilmainen lapsenvahti. Se kuormittaa minua, kun olo on kuin hyväksikäyttäjällä.

Syitä meidän erolle monia. Eron jälkeen lupasin hoitaa lapset 100% ja isä saa osallistua heidän elämäänsä kuten haluaa/pystyy. Isän työt syynä, että lapset asuvat minun kanssani. Auttaako tähän tunteeseen vain aika?

Niin minustakin tuntui aluksi mutta pikkuhiljaa aloin kääntämään asian toisinpäin. Että lapsilla on oikeus isäänsä ja toisinpäin. Myös elatusvelvollisuus kuuluu molemmille.

Näin se meni minullakin. Otti aikansa, että ymmärsin lapsen edun olevan se, että viettää aikaansa myös toisen vanhemman kanssa ja saa elatusta myös siltä toiselta vanhemmalta. Pärjäisimme ilman elatusapua, mutta elatusapukin on lapsen oikeus.

Kannattaa ehkä aktiivisesti pyrkiä pois tuosta ajatuksesta, että isä hoitaa lapsia. Jos ajattelisit ennemminkin, että isä asuu ja elää lasten kanssa, kuten kuka tahansa vanhempi. Itse koen vieväni lapset hoitoon esim. isovanhemmille tai päiväkotiin. Isänsä luona lapset asuvat aivan kuten minunkin luonani.

Yhteistyössä