Jos rahat ei riitä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "penni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"penni"

Vieras
Eli miten hankitte lisää tuloja,jos ei rahat vain riitä?
Onko työttömyyttä?
Oletko leipäjonoon saakka joutunut turvautua?
FB.ssä on myös avustuksia vähävaraisille ryhmä.

Itse yritän saada lisätuloja myymällä kirppis tavaraa.

Työtön ja opiskelija+muksuja..
 
Miten tuolla fb-yhteisössä autetaan ihmisiä? Itse olen törmännyt siihen, että vastaavissa yhteisöissä ihmiset alkavat pyytämään apua harva se päivä, suorastaan komentelevat että "nyt tarvittais sitä ja tätä, en oo saanut kuin vähän apua (vaikka todistetusti apua on mennyt paljon) ja eikö kukaan nua auta"-tyyliin. Siksi olen oppinut hieman varomaan tuollaista auttamista, vaikka apu kohdistuisikin suoraan autettavalle. Itse pärjään ja autankin välillä muita, jos vaan rahatilanteeni sen sallii. Kirppiksellä olen myynyt aika paljonkin tavaraa, sisustussälä menee hyvin kaupaksi.
 
No kirppismyynnillä ei voi elämäänsä rahoittaa kuin hetken... sitten on tavarat loppu. Jos taas koko ajan tulee uutta tavaraa hyllyille, niin siellähän se syy rahattomuuteen sitten olikin. Jätät ostamatta, niin ei tarvi kohta myydä. Tappiolle siinä jää.
 
Mä ainakin teen vaan enempi töitä. Olen sellaisella alalla että voisi tehdä vaikka yötäpäivään töitä (mutta kuka sellaista nyt jaksaa). Tai sitten karsin ruoka- bensa - ja muissamenoissa. Hyvin pärjää..
 
[QUOTE="penni";29860158]No siellähän yp.ilmoittaa kuka tarvii apua ja sitten voi laittaa apuaan.[/QUOTE]

Aivan , mutta tyytyvätkö ihmiset "kohtuulliseen" määrään apua?? Usein sanotaan että "kun pärjäisimme tämän kuukauden, niin helpottaisi". Helpottaako se näillä ihmisillä, siis avuntarvitsijoilla? Tilanne kun usein tuppaa kroonistumaan ja kun ihmiset hyväsydämmisyyttään auttavat, niin autettava itse tavallaan tottuu siihen, että näinhän se homma pitää mennäkin....itse ei tarvitse tehdä mitään, kun on masennusta, työttömyyttä, yh:na olemista jne. En tarkoita kritisoida, mietin vain, että kohdistuuko tällä tavalla annettu apu sittenkään oikein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Että mitä?;29860199:
Aivan , mutta tyytyvätkö ihmiset "kohtuulliseen" määrään apua?? Usein sanotaan että "kun pärjäisimme tämän kuukauden, niin helpottaisi". Helpottaako se näillä ihmisillä, siis avuntarvitsijoilla? Tilanne kun usein tuppaa kroonistumaan ja kun ihmiset hyväsydämmisyyttään auttavat, niin autettava itse tavallaan tottuu siihen, että näinhän se homma pitää mennäkin....itse ei tarvitse tehdä mitään, kun on masennusta, työttömyyttä, yh:na olemista jne. En tarkoita kritisoida, mietin vain, että kohdistuuko tällä tavalla annettu apu sittenkään oikein.

von se niinkin olla jonkun kohdalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Että mitä?;29860199:
Aivan , mutta tyytyvätkö ihmiset "kohtuulliseen" määrään apua?? Usein sanotaan että "kun pärjäisimme tämän kuukauden, niin helpottaisi". Helpottaako se näillä ihmisillä, siis avuntarvitsijoilla? Tilanne kun usein tuppaa kroonistumaan ja kun ihmiset hyväsydämmisyyttään auttavat, niin autettava itse tavallaan tottuu siihen, että näinhän se homma pitää mennäkin....itse ei tarvitse tehdä mitään, kun on masennusta, työttömyyttä, yh:na olemista jne. En tarkoita kritisoida, mietin vain, että kohdistuuko tällä tavalla annettu apu sittenkään oikein.
Ko ryhmästä voi itse valita avustettavan. Jotkut tarvitsevat apua jatkuvasti, mutta eivät kaikki.
 

Yhteistyössä