Tämä on vihamielinen yhteisö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja El padre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voisitko kirjailla tämän seinätauluksi ja kiinnittää sen seinällesi. Tai laittaa taustakuvaksesi.

Että jos se vaikka sisäistyisi.

Tapa provosoida ja härnätä "sohia ampiaispesää" ei ole hyvää, auttavaista, iloista viestintää. Eikä se muuten ole netikettiäkään, jos totta puhutaan.

Kyllä provosointi voi olla resurssikin. Esimerkiksi Sokrates ja Jeesus keskustelivat niin. Mutta vaikka provosointi on sallittua, palsta kaipaisi enemmän hyvää tuulta ja naisellista, pehmeää sanomaa :) Voihan mukana seassa olla pikku provoiluakin ;) Mutta vakavasti puhuen, olisi varmasti mukavampaa jos useampi äiti levittäisi tänne hyvää tuulta.

[QUOTE="mies1";29865345]Nojaudun ihan argumentaation sääntöihin ja netikettiin, joiden mukaan esimerkiksi asioiden henkilöinti ei ole hyvää keskustelua.

Jos tällaiset sanomat kritisoivat minua, ohitan ne asiaankuulumattomina, totta kai.

Jokainen meistä on väärässä, sillä mitä enemmän lukee, sen vähemmän tietää.[/QUOTE]

kaikille asioista keskustellaan ei henkilöistä sinänsä koska se aiheuttaa lukkitumisen asenteiden lukkoihin

[QUOTE="mies1";29865364]Kyllä provosointi voi olla resurssikin. Esimerkiksi Sokrates ja Jeesus keskustelivat niin. Mutta vaikka provosointi on sallittua, palsta kaipaisi enemmän hyvää tuulta ja naisellista, pehmeää sanomaa :) Voihan mukana seassa olla pikku provoiluakin ;) Mutta vakavasti puhuen, olisi varmasti mukavampaa jos useampi äiti levittäisi tänne hyvää tuulta.[/QUOTE]

No kumpi arvelet olevasi, Sokrates vai Jeesus?

Vakavasti puhuen, miksipä sinä et voisi olla se joka levittää hyvää tuulta? Miksi haluat levittää pahaa tuulta ja ärsyttää?

[QUOTE="mies1";29865364]Kyllä provosointi voi olla resurssikin. Esimerkiksi Sokrates ja Jeesus keskustelivat niin. Mutta vaikka provosointi on sallittua, palsta kaipaisi enemmän hyvää tuulta ja naisellista, pehmeää sanomaa :) Voihan mukana seassa olla pikku provoiluakin ;) Mutta vakavasti puhuen, olisi varmasti mukavampaa jos useampi äiti levittäisi tänne hyvää tuulta.[/QUOTE]

???? Oikeesti????
Mun mielestä olis hyvä, jos jokainen keskustelisi täällä ihan omalla tavallaan. Mun mielestä on ihanaa, jos nainen on murtanut roolinsa jostain ihanan hunajaisesta pikku tyhjäpää sutturasta, naiseksi, jolla on mielipeitä ja uskallusta kertoa ne sen enempää kaartelematta tai kaunistelematta :)

[QUOTE="eli";29865368]kaikille asioista keskustellaan ei henkilöistä sinänsä koska se aiheuttaa lukkitumisen asenteiden lukkoihin[/QUOTE]

Aivan näin, ja naisten on vaikeampi pitää näpit erossa henkilöstä miehiin verrattuna. Siksi naisten liika argumentaatio ja ajattelu onkin haitallista kuten aluksi totesin. Toki myös miehillä se voi olla liiallista. Liiallista se ei kuitenkaan ole, jos pitää kiinni keskustelun säännöistä ja hyvästä käytöksestä - nämä kun eivät ole mielipideasioita.

[QUOTE="mies1";29865306]Ei denotaatio ole noin yksinkertaista, ei se ole pelkkä huutoäänestys tai sanakirja -kysymys.[/QUOTE]
(Hemmetti, tähän on kyllä vielä pakko sanoa, että denotaatio on ihan juuri noin yksinkertaista, sanakirjakysymys. Konnotaatiot ovat sitten asia erikseen. Heipat, nyt lopullisesti - tässä ketjussa. :D )

[QUOTE="mies1";29865389]Aivan näin, ja naisten on vaikeampi pitää näpit erossa henkilöstä miehiin verrattuna. Siksi naisten liika argumentaatio ja ajattelu onkin haitallista kuten aluksi totesin. Toki myös miehillä se voi olla liiallista. Liiallista se ei kuitenkaan ole, jos pitää kiinni keskustelun säännöistä ja hyvästä käytöksestä - nämä kun eivät ole mielipideasioita.[/QUOTE]

Muita voi potkia ja kiusata niin monella tavalla.

Oletko ollut koulukiusaaja vai koulukiusattu?

[QUOTE="mies1";29865389]Aivan näin, ja naisten on vaikeampi pitää näpit erossa henkilöstä miehiin verrattuna. Siksi naisten liika argumentaatio ja ajattelu onkin haitallista kuten aluksi totesin. Toki myös miehillä se voi olla liiallista. Liiallista se ei kuitenkaan ole, jos pitää kiinni keskustelun säännöistä ja hyvästä käytöksestä - nämä kun eivät ole mielipideasioita.[/QUOTE]

kyllä. mutta mitä tarkoitat keskutelun säännöistä. Mulle ne säännöt on aina kalskahtanu korvaan anarkistisiä arvoja myöskin omaavana.

No kumpi arvelet olevasi, Sokrates vai Jeesus?

Vakavasti puhuen, miksipä sinä et voisi olla se joka levittää hyvää tuulta? Miksi haluat levittää pahaa tuulta ja ärsyttää?

Pidän molemmista, jossain määrin :)

Mielestäni kyllä levitänkin pääosin, tykkään keskusteluista ja ihmisistä ja on mukava sanoa kauniisti ja auttaa. Mutta minusta riippumattakin täällä on havaittavissa ikäviä viestejä ehkä liian suuri määrä konteksti huomioiden (äidit keskustelemassa) juuri moraalin, keskustelun ja miksei myös estetiikan kannalta. Palstalla olisi mahdollisuus kehittyä todella hienoksi, iloiseksi, elinvoimaiseksi ja auttavaiseksi yhteisöksi ja itse olen kovasti tätä toivonutkin, eri syistä. Silloin minäkin jäisin varmaan työttömäksi provosoinnin osalta :p Vaikka naisten sielunelämä yhä kiinnostaisikin. Ei olisi kohdetta kun ei olisi suuttumusta ja ärtymystä, väkivallalla uhkaamisia, ym. Muutos tuohon suuntaan on mahdollista, jos te naiset vain haluatte.

[QUOTE="mies1";29865444]Pidän molemmista, jossain määrin :)

Mielestäni kyllä levitänkin pääosin, tykkään keskusteluista ja ihmisistä ja on mukava sanoa kauniisti ja auttaa. Mutta minusta riippumattakin täällä on havaittavissa ikäviä viestejä ehkä liian suuri määrä konteksti huomioiden (äidit keskustelemassa) juuri moraalin, keskustelun ja miksei myös estetiikan kannalta. Palstalla olisi mahdollisuus kehittyä todella hienoksi, iloiseksi, elinvoimaiseksi ja auttavaiseksi yhteisöksi ja itse olen kovasti tätä toivonutkin, eri syistä. Silloin minäkin jäisin varmaan työttömäksi provosoinnin osalta :p Vaikka naisten sielunelämä yhä kiinnostaisikin. Ei olisi kohdetta kun ei olisi suuttumusta ja ärtymystä, väkivallalla uhkaamisia, ym. Muutos tuohon suuntaan on mahdollista, jos te naiset vain haluatte.[/QUOTE]

voisi hyvin mielin siirtyä seuraavaan paikkaan jatkamaan rakkauden lähettilään työtä :)

Voi härrandyydelis, narsisti ihmettelee kun herättää ihmisissä pahoinvoivaa vastakaikua! No joo, eihän ne narsistipaskat koskaan tajua päävikaansa itse...

Ootteko muuten huomanneet sellaisen saman kuvion usein täällä: Joku mies nimimerkillä (tai harmaana kuten esim. se jumppajamppa) aloittaa jonkun ketjun, häippäsee takavasemmalle ja tää jankkaaja mies1 tulee jankkaaman ketjuun jonka jälkeen ketju onkin pelkkää sitä. Alkuperäisestä miehestä ei kuulu sanaakaan (paitsi ehkä tulee puolustamaan mies1:stä kuten tässäkin ketjussa). Eikö ole kummallista ja mulle ei ainakaan nouse kuin yksi asia mieleen.

???? Oikeesti????
Mun mielestä olis hyvä, jos jokainen keskustelisi täällä ihan omalla tavallaan. Mun mielestä on ihanaa, jos nainen on murtanut roolinsa jostain ihanan hunajaisesta pikku tyhjäpää sutturasta, naiseksi, jolla on mielipeitä ja uskallusta kertoa ne sen enempää kaartelematta tai kaunistelematta :)

Miten susta voi olla ihanaa toisen satuttaminen ja yhteishengen hajottaminen, äitinä ja naisena? Etkö todella itse näe väitteesi älyllistä, esteettistä ja moraalista tyhjyyttä??

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä;29865413:
kyllä. mutta mitä tarkoitat keskutelun säännöistä. Mulle ne säännöt on aina kalskahtanu korvaan anarkistisiä arvoja myöskin omaavana.

Anarkistikaan ei voi olla ilman rajoja. Kukaan anarkisti - joita jollain tasolla sympatisoin - ei moista myöskään väittäne.

Jos jokainen keskustelu johon osallistut päättyy siihen että kanssasi jankataan uudestaan ja uudestaan samoista asioista ja suurin osa osallisista on vähintään ärsyyntyneitä, osa raivoaa suu vaahdossa ja loput vaan on hämmästyneen huvittuneita, niin miten tarkalleen koet parantaneesi palstan fiilistä?

Jos jokainen keskustelu johon osallistut päättyy siihen että kanssasi jankataan uudestaan ja uudestaan samoista asioista ja suurin osa osallisista on vähintään ärsyyntyneitä, osa raivoaa suu vaahdossa ja loput vaan on hämmästyneen huvittuneita, niin miten tarkalleen koet parantaneesi palstan fiilistä?

Musta sä psykologisoit liikaa. Onhan mulla tässäkin ketjussa sympatisoijia :) Eikä provoaminen ole ykkössyy täällä olooni. Tässäkin ketjussa on ollut ihan hyvääkin pohdintaa.

[QUOTE="mies1";29865477]Musta sä psykologisoit liikaa. Onhan mulla tässäkin ketjussa sympatisoijia :) Eikä provoaminen ole ykkössyy täällä olooni. Tässäkin ketjussa on ollut ihan hyvääkin pohdintaa.[/QUOTE]

vaatii lehmän hermoja toisinaan :)

Myös mietityttää onko sulla MITÄÄN muuta elämää, ns. mies1? Olet täällä joka armias kerta kun tänne eksyn, ja kun selailen välisivuja niin olet täällä siis aivan jatkuvasti. Et käy töissä etkä tapaa muita ihmisiä, etkä harrasta mitään?

Liikuntavammainen kenties? Muuten vakavasti sairas ihminen? Mieheksi en sinua edelleenkään usko.

Et muuten taas kyllä vastannut siihen kysymykseen. Miten tämä raivoketju, jonka hyvin tiesit syntyvän kun keskusteluun liityit, on parantanut tilannetta?

Öhh... Minä edelleen kieltäydyn olemasta vastuussa muiden reaktioista. En tiennyt sen syntyvän: tavoitteeni oli tukea ap:ta siinä, että keskustelu täällä on vihamielistä hämmentävän paljon näin miehen näkökulmasta.

Myös mietityttää onko sulla MITÄÄN muuta elämää, ns. mies1? Olet täällä joka armias kerta kun tänne eksyn, ja kun selailen välisivuja niin olet täällä siis aivan jatkuvasti. Et käy töissä etkä tapaa muita ihmisiä, etkä harrasta mitään?

Liikuntavammainen kenties? Muuten vakavasti sairas ihminen? Mieheksi en sinua edelleenkään usko.

Olen taas otettu kiinnostuksesta, mutten uskalla kertoa :) Kyl mä mies oon ;)

Yhteistyössä