Ketkä palstalaiset polttaa tupakkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistetaan tämä heinäkuun ensimmäinen päivä :)

Itse olen yrittänyt ja "yrittänyt" lopetella tässä loppusyksyn repsahduksesta saakka ja todellakin lähden mukaan!! :) olen jo muutenkin henkisesti tsempannut itseäni siihen, että ihan viimeinen eräpäivä on kesäkuun vika että täähän sopii kuin nenä päähän :D

Lue edellisiä viestejä, sieltä ne vastaukset löytyy.

Ei tupakoivaa tyhmempää, tuhoaa tietoisesti oman ja muiden terveyden, tuhlaa rahat savuna ilmaan, roskittaa tupakannatsoilla kaikki julkiset paikat.
Siinä on tarpeeksi todisteita kuinka tyhmää porukkaa ovat, samalla tasolla huumeiden käyttäjien kanssa, yhtä heikkoja ja tyhmiä.

Etkä se sinäkään täysillä käy. Sinä väitit tupakoitsijoiden sanoneen ketjussa, miten tupakka on terveellistä eikä aiheuta haittoja. Sinulta pyydettiin selkeästi siihen todisteet. Niitä ei ole löytynyt, mutta kova olet toisia täällä haukkumaan viestistä toiseen ja kysyttyihin kysymyksiin ei vain vastauksia näy.

Että mites se nyt menikään sen viisauden kanssa?

Voisin kans ilmoittautua haasteeseen =)
Heinäkuun ekako alkaa teillä? Voisin miehen kans ottaa vaikka saman päivän ellei aiemmin tule jotain SUPERintoa :D

Mies tuossa eilen illalla sanoi että lopettais jo aiemmin mutta minä aion lopettaa tasan 1.heinäkuuta. Ehdin valmistautua henkisesti ja tosiaan vähentää ennen sitä. (olen jo vähentänyt).
Samalla tavalla lopetin viljojen ja perunan syönnin vajaat 4 vuotta sitten, päätin päivän ajoissa että ehdin sisuuntua. Pidin oikein viimeisenä iltana hiilari-jäähyväisjuhlat, vedin kaikkia lempparisipsejä ja pullaa :D Linja on pitäny, saa luvan tuo savuttomuus myös. Tehdäänkö siitä sitten oma ketjunsa, haastetaan muitakin :)
Pitää kesäkuun viimeisenä sitten polttaa niin paljon että pahaa tekee. :D

• Tykkää
Reactions: StaRR
Savutonta elämää takana pari vuotta, edelleen satunnaisesti tupakointi mielessä, lasten vuoksi lopetin kun en omaa parastani ymmärtänyt. Meillä vanhemmat tupakoi, meistä 5 lapsesta 4 poltti tupakkaa, 2 on nyt lopettanut, vaikka tupakan poltto on jokaisen oma päätös, niin silti mietin kuinka paljon lasten tupakointiin vaikuttaa vanhemmilta opitut tavat?

Eihän sitä tupakointia voi puolustaa millään tavalla ja ikävä kyllä niitä lasten kanssa leikkiviä aikuisia tupakka suussa näkee ihan kohtuuttoman paljon. Ikävä kyllä omassa kaveripiirissäkin näitä on, joskus ahdistaa kuinka monta tupakkaa aikuiset ehtii siinä puolentoista tunnin ulkoilun aikana vetämään, mutta en voi lapsia kieltää leikkimästä kavereidensa kanssa vain koska heidän vanhemmat polttavat tupakkaa.

Monesti kaupan edessä kessutellaan, piittaamatta siittä, että lapset kulkevat siittä vierestä ohitte. Ja kyllähän se tupakki haisee ja se haisee pitkän aikaa vaatteissa vaikkei ihan just ois tupakilla käynytkään.

Paasaaminen ei vähennä tupakointia, mutta onhan sen typerää puolustella tupakointia tai edes alkaa väittämään vastaan tupakoinnin mahdollisista haittavaikutuksista. Vaikka ilman saasteet ois mitä, niin ei se tupakointi niitä vähennä.

Kauheeta röökin tuhlausta toi video.

Mua se ei kyllä hetkauttanu mitenkään, mut eipä siinä. Mun elämä ja elän sen kuten haluan. Vaikka sitten körssiä polttelemalla.

Mitä oireita olet itsessäsi ja terveydessäsi huomannut tupakoinnin takia?
Heitätkö tupakantumpit ulkona maahan?
Poltatko tupakkaa parkkihalleissa ja kaupan ovien lähettyvillä?
Luettele tupakan hyödyt ja mitä haittaa tupakka aiheuttaa ihmisen terveydelle?

passiivinen tupakointi

Vastaan kyllä kysymyksiisi heti kun sinä olet laittanut erään pyytämät suorat lainaukset missä tupakoivat ovat väittäneet tupakan olevan terveellistä eikä aiheuta terveyshaittoja.

Mutta tuskin pystyt väitteitäsi koskaan todeksi osoittamaan, niin eipä minullakaan ole tarvetta sinun kysymyksiisi vastailla. Et handlaa yksi kertaisia keskustelun alkeita niin eiköhän tämä tosiaan ollut tässä.
Menen nyt körssille, muista varoa ettet saa syöpää. Ja jatkan elämääni ilman turhia stressailuja.

Ja mitä tuohon tupakointiini ylipäänsä tulee niin mähän poltan tasan siellä missä huvittaa, vaikka sun naamas edessä.

passiivinen tupakointi

Juu, tottahan toki rakas. <3
Odotan jo innolla ensikohtaamistamme!! ;)
pusipusi ja halihali

Nii, tulikin mieleeni. Haluatko siis ihan tosissasi pahoinpitelyyn syyllistä? Koska sinähän siitä syytteet saisit, jos hyönteismyrkkyä päälleni suihkisit. ;) Eli jos olet siihen syytteeseen valmis, niin bring it on baby!

Viimeksi muokattu:
Rööki rauhoittaa ja jeesaa kaikenmoisissa henkisissä ongelmissa.

Ketjussa on pari tyyppiä joista huomaa, että he tosiaankaan eivät polta.

Käväisen partsilla polttamassa iltasauhut ja siirryn sit takaisin leffan pariin.
Toivottavasti mun röökissäni on kaikkia noit mahdollisia aineita. Ei sitä röökiä turhan vuoksi viittis vetää. Ei alkoholitonta kossuakaan viittis juoda.

Ei se pitkään polttanutta juuri rauhoita, päinvastoin röökin puute hermostuttaa, ja siitä syntyy illuusio että rööki rauhoittaa. Varsinkin kun tulee vastoinkäymisiä, tuntuu että "nyt on pakko saada röökii, ei selviä ilman". Kokemusta on.

passiivinen tupakointi

Juu, tottahan toki rakas. <3
Odotan jo innolla ensikohtaamistamme!! ;)
pusipusi ja halihali

Nii, tulikin mieleeni. Haluatko siis ihan tosissasi pahoinpitelyyn syyllistä? Koska sinähän siitä syytteet saisit, jos hyönteismyrkkyä päälleni suihkisit. ;) Eli jos olet siihen syytteeseen valmis, niin bring it on baby!

Mielummin pahoinpitelysyyte kuin syöpämyrkkysavuja keuhkoihin.
Eikä siitä mitään syytettä tule, tuholaismyrkkyä löytyy myös itse tupakasta, eli voi huoletta sumutella tupakoitsijan naamalle.

Mielummin pahoinpitelysyyte kuin syöpämyrkkysavuja keuhkoihin.
Eikä siitä mitään syytettä tule, tuholaismyrkkyä löytyy myös itse tupakasta, eli voi huoletta sumutella tupakoitsijan naamalle.

Valitettavasti se on pahoinpitelyä jos sinä alat toisten ihmisten naamoille jotain tuholaismyrkkyjä suihkuttelee. Oletko varma, ettei esim ko tupakoitsijalla ole astma? Hän kun saa sinun takiasi astmakohtauksen niin varmaan vain nauraisit paskaisesti päin naamaa? Jos et asiaa usko niin voit ihan huoletta kysyä asiaa vaikka poliisilta.

Olet sairas ihminen!!! Luulin jo nähneeni tässä kaiken, mutta kyllä onnistuit pohjat tällä kommentillasi vetämään. Olet kuvottava ja todellakin sairas!

Alkuperäinen kirjoittaja hyi yök!!;29884383:
Siis mitä, tupakassa on yli 50 syöpää aiheuttavaa ainetta ja sinä et pidä sitä vaarallisena? Toisekseen tupakansavu voi aiheuttaa joillekin ihmisille allergisia reagtioita ja jopa sydänkohtauksen, kyllä tupakanpolttajat ovat käsittämättömän tyhmiä ja itsekeskeisiä, jos haluatte itsenne myrkyttää niin eikö löydy helpompia keinoja?
Suu auton pakoputkeen, sitäki voisi kokeilla, on ilmaista ja saa kunnon sauhut?

Alkuperäinen kirjoittaja hyi yök!!;29884383:
Siis mitä, tupakassa on yli 50 syöpää aiheuttavaa ainetta ja sinä et pidä sitä vaarallisena? Toisekseen tupakansavu voi aiheuttaa joillekin ihmisille allergisia reagtioita ja jopa sydänkohtauksen, kyllä tupakanpolttajat ovat käsittämättömän tyhmiä ja itsekeskeisiä, jos haluatte itsenne myrkyttää niin eikö löydy helpompia keinoja?
Suu auton pakoputkeen, sitäki voisi kokeilla, on ilmaista ja saa kunnon sauhut?

Sinä sitten varmaan ulkona kulkiessa pukeudut suojapukuun, jossa oma happilaitteisto mukana? Ettet vain saa syöpää aiheuttavia myrkkyjä sisääsi. Kotisikin taitaa olla kunnon bunkkeri.

Vai nyt alat jo ehdottelemaan itsemurhaa täällä ihmisille. Olet todellakin SAIRAS!!! Ei tuohon enää voi muuta sanoa.
Se mitä jokainen elämällään tekee on jokaisen OMA asia. Ei sinulle kuulu miten kukakin elämäänsä elää. Lyhennät vain omia elinvuosiasi todella paljon tuollaisella ylenpalttisella stressaamisella.

Mut hei, kiitos näistä viesteistäsi! Kerroit niissä enemmän kuin koko ketjun aikana. Kerroit itsestäsi todellakin ehkä jopa liikaa. Toivottavasti osaat ajoissa alkaa apua hakemaan noihin ongelmiisi. Se aika voisi olla vaikka nyt samantien.

Röökaaminen on kivaa. Tosin nuoresta iästäni johtuen olen ehtinyt polttamaan vasta 30v, joten en vielä osaa kunnolla. En esim. vieläkään osaa puhaltaa savurenkaita. Se olis tyylikästä. Mutta kyllä mä opin.

Röökaaminen on kivaa. Tosin nuoresta iästäni johtuen olen ehtinyt polttamaan vasta 30v, joten en vielä osaa kunnolla. En esim. vieläkään osaa puhaltaa savurenkaita. Se olis tyylikästä. Mutta kyllä mä opin.

Onko ikenet pahasti ehtineet syöpyä, tupakkahan syövyttää ikenet ja hampaat alkaa heilua.

Onko keuhkoahtaumatauti ja yskitkö limaräkää je hengitys röhisee?

Mitä muita oireita ilmennyt?

passiivinen tupakointi

Oletkohan nyt lukutaidoton vai missä mättää, kun toiselle nikille sanot, että mun pitäs men röökille? :D
Ei pyhä jysäys sun juttuis kanssa.

Mut eipä siinä muruseni, tupakalla juurikin istuskelen, et tervetuloa suihkuttelemaan niitä hyönteismyrkkyjä mun naamalle. ;) Kyllä mäki keinot keksin puolustautua jos tarvetta ilmenee. Epäilen kyllä, ettei näin käy ikinä.

Menehän sinä nyt sinne iltalääkkeiden jakojonoon hakemaan rauhoittavasi, nuku yösi hyvin ja jatka huomenna taas valitsemallasi tiellä. ;)

Yhteistyössä