Mies ja sen lapsi, olisiko teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hemuli on homo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hemuli on homo

Vieras
Miehellä tyttö luonaan vuoroviikoin, joskus pudempiä aikoja, kuten kesälomalla. Silloin kun tyttö on isällään, niin nukkuvat joka yö vierekkäin. Syyllistää tytön äitiä siitä, että tyttö "joutuu" äidillään nukkumaan omassa huoneessa ja omassa sängyssä. Miehen oli myös alkuun vaikea käsittää etten minä välttämättä halua nukkua kolmistaan parisängyssä 9 vuotiaan kanssa.

Mulla on omia lapsia, eli kyse ei nyt ole siitä etten ymmärrä että lapsen kanssa on joskus kiva köllötellä vierekkäin, mutta ymmärrän myös mitä parisuhteelle käy jos lapset on siinä vieressä 24/7, varsinkin kun lapset ei ole edes yhteiset.

Lisäksi tää 9v tarvii edelleen jatkuvasti aamuisin kyydin kouluun, jos joskus joutuu kävellen menemään tulee siitä hirvee show. Äidillään ei tätä ongelmaa ole.

Toinen juttu on ruokailut. Lapsi päättää joka ainoa päivä mitä syödään. Aamulla, päivällä, illalla. Aina. Saa raivareita jos ei saa tahtoaan joka ikinen kerta läpi.

Saa valvoa joka ilta, jopa yhteentoista asti, vaikka koulupäivä seuraavana aamuna.

Tykkään tytöstä ihan vilpittömästi, mutta on mun mielestä ilmiselvää että tätä menoa ongelmia on edessä.

Olisko teistä ihan ok?

Olen yrittänyt puhua siitä että lasta olisi hyvä kannustaa siihen omassa huoneessa nukkumiseen ja itsenäiseen kouluun lähtöön, ym. Lopettaa se hillitön passaaminen joka asiassa.

Niin oon, enkä haluakkaan sinänsä puuttua tytön ja isänsä väleihin, oon jo huoleni nätisti ilmaisuut muutamaan otteeseen, mutta eipä tuo tilanne nyt ainakaan yhteenmuuton kannalta tule toimimaan. Todennäköisimmin sitten niin että annan heidän jatkaa parhaaksi näkemmällään tavalla, mutta en lähde leikkiin mukaan.

miehesi näkeetytön varmaan viellä todella pienenä vaikka oikeesti kyseessä nuoren naisen alku,kerro mitä 9-vuotiaan pitäisi ikätasoisesti tehdä, kerro myös että tyttöhänpompottaa isäänsä kuin jalkapalloa,voit myös kertoa miehelle mihin tuo voi johtaa sitten teini iässä. sano että et halua pilata teidän suhdetta tämän asian takia mutta pitäähän nyht rajat ottaa käyttöön

Mulla tuli mieleen, että tietääkö tytön äiti näistä isän luona ilmenevistä "ongelmista"? Onko sinulla mahdollisuutta (ts. onko hyvät välit) jutella asiasta bioligisen äidin kanssa ja koittaa saada mieskin mukaan niin, että sopisitte molempiin koteihin yhteiset säännöt?

Koulukyyti on vain koulukyyti. Mies voi hoitaa ruokailut lapsen ollessa paikalla. Kannattaa keskittyä asioihin, joilla on suurempi merkitys ja antaa pienten vaan lipua ohitse. Nukkumisesta keskustelisin miehen kanssa, että tuon ikäinen voi ihan hyvin nukkua omillaankin ja huomauttaisin, ettei seksuaalielämä luonnistu, jos on 9v välissä.

Teidän kanssa jatkuvasti asuvilla lapsilla voi olla erilaiset säännöt kuin 50% ajasta vierailevalla lapsella. Isä voi olla vieressä kun lapsi nukahtaa omaan nukkumapaikkaansa teillä, mutta ei teidän väliinne. Muu kaikki on lopulta niin pientä, että turha repiä hermojaan moisen tähden.

Ei asuta yhdessä, vielä ainakaan. Tyttö on enemmän isällään kuin äidillään, ihan päivittäin näkevät, usein on viikkoja putkeen. Ja totta sinänsä että ongelmat ovat kohtuullisen pieniä, Vielä. Mitta entäs sitten muutaman vuoden päästä?

Ja myönnän olevani niin itsekäs, että haluan sängyn aikuisille, siis pääsääntöisesti.

Äiti varmasti tietää ongelmista, epäilen että itse kyllästynyt ihan samoihin juttuihin aikanaan. En tarkoita että siksi eronneet, mutta tuntee varmasti exänsä paremmin kuin hyvin.

Katsokaapa yhdessä ja erikseen Supernannyä, tv:stä ja ruutu.fi. Tehkää sen idean mukaan! Teidän on todellakin aika pistää lapsi ruotuun. Mies voi päättää, onko naimisissa sinun vai tyttärensä kanssa.

Katsokaapa yhdessä ja erikseen Supernannyä, tv:stä ja ruutu.fi. Tehkää sen idean mukaan! Teidän on todellakin aika pistää lapsi ruotuun. Mies voi päättää, onko naimisissa sinun vai tyttärensä kanssa.

Ei taida mies olla tällä hetkellä kummankaan kanssa naimisissa. Tyttären naimisen kieltää laki, ja tuskinpa mies kauan katselee aloittajaakaan, jos tämä alkaa vetää jotain "valitse meistä kahdesta" -draamaesityksiä.

[QUOTE="Huoh";29894363]Astrolabelle tiedoksi, että seksiä voi harrastaa muuallakin kuin sängyssä, ja se voi vuoroviikoin olla varsin hauskaa vaihtelua.[/QUOTE]

Joo, avokeittiössä vai ovettomassa olkkarissa, vessassa vai kylmässä saunassa muiden nukkuessa? Oon sitä mieltä, ettei lasten tartte joutua vahingossa katselijoiksi moiselle.

[QUOTE="eire";29894308]Eronnut mies on eronnut mies ja hänellä on historiansa lastensa kanssa. Eipä siinä uudella tulokkaalla (=aloittajalla) yleensä ole kauheasti sanomista :P[/QUOTE]

Tälläista ihme ilkkumista en oo ikinä ymmärtäny? Miksi uutta naista pitää jotenkin rankaista varmuuden vuoksi, vaikka ei halua sille lapselle mitään pahaa?

Niin, onko se lapsi lopulta onnellisin niin että isä on yksinäinen, kun isä päättänyt ennemmin panostaa lapsen vieressä nukkumiseen ja "lapsen ehdoilla" liiallisuuksiin elämisen sen sijaan että olisi kokenut itsensä oikeutetuksi myös onnelliseen parisuhteeseen?

Joo, avokeittiössä vai ovettomassa olkkarissa, vessassa vai kylmässä saunassa muiden nukkuessa? Oon sitä mieltä, ettei lasten tartte joutua vahingossa katselijoiksi moiselle.

Kai ne tuolla sun logiikallasi voivat joutua katselijoiksi toimitukselle siellä aikuisille pyhitetyssä aviovuoteessakin, jos makkarin ovessa ei ole munalukkoa.

Meillä on kaksi lasta perhepedissä, tosin pieniä vielä. Eilisillalla esimerkiksi pistettiin sauna lämpiämään, sinne saa jo vartissa jonkinmoisen tropiikin.

Niin, onko se lapsi lopulta onnellisin niin että isä on yksinäinen, kun isä päättänyt ennemmin panostaa lapsen vieressä nukkumiseen ja "lapsen ehdoilla" liiallisuuksiin elämisen sen sijaan että olisi kokenut itsensä oikeutetuksi myös onnelliseen parisuhteeseen?

Isä tuskin kokee itseään yksinäiseksi, kun seurustelee, ja parisuhteen onnellisuus tuskin on kiinni yhteisen ajan puutteesta, jos lapsi on vuoroviikoin äidillään. Kasvatuksellisiin yksityiskohtiin kantaa ottamatta totean, että tosi hienoa että lapsi on etusijalla, niinhän sen pitää mennäkin.

[QUOTE="Huoh";29894545]Isä tuskin kokee itseään yksinäiseksi, kun seurustelee, ja parisuhteen onnellisuus tuskin on kiinni yhteisen ajan puutteesta, jos lapsi on vuoroviikoin äidillään. Kasvatuksellisiin yksityiskohtiin kantaa ottamatta totean, että tosi hienoa että lapsi on etusijalla, niinhän sen pitää mennäkin.[/QUOTE]

Nainen saattaa kokea itsensä yksinäiseksi. Silloinhan loppuu miehenkin parisuhde. Jos lapsi on esim. kesälomalla kuukauden putkeen isällään, niin noilla järjestelyillä se kuulostaa sietämättömän pitkältä ajalta kenelle tahansa naiselle.

[QUOTE="Huoh";29894525]Kai ne tuolla sun logiikallasi voivat joutua katselijoiksi toimitukselle siellä aikuisille pyhitetyssä aviovuoteessakin, jos makkarin ovessa ei ole munalukkoa.

Meillä on kaksi lasta perhepedissä, tosin pieniä vielä. Eilisillalla esimerkiksi pistettiin sauna lämpiämään, sinne saa jo vartissa jonkinmoisen tropiikin.[/QUOTE]

Niin noh, jos meillä on kaikki muksut paikalla niin siinä sitten on kuusi lasta miltei vuoden ikäisestä 14-vuotiaaseen. Unirytmit on hieman erilaiset kuin kahdella pienellä lapsella ja loma-aikana himpun hankalaa hyppiä pitkin taloa etsimässä vapaata paikkaa touhuta rauhassa. Makkarimme ovessa on lukko ja se lukitaan sekä meidän yksityisyytemme turvaamiseksi, että lasten suojelemiseksi siltä, etteivät joudu seurailemaan intiimejä puuhia.

Tuu sitte neuvomaan, kun sulla kokemusta isommasta lapsilaumasta isommilla ikäeroilla ja eritoten teinien nukkumiskäytännöistä lomilla.

Mä mietin myös, että miksi mielestäni ihan asialliseen kysymykseen muiden mielipiteistä, pitää vetää nämä valitse nainen tai lapsi tyyppiset jutut. Sitä en ole ajanut takaa, että miehen pitäisi valita jompikumpi.

Yhteistyössä