V
veronmaksaja
Vieras
Mun kaveri (ei mikään läheinen) tekee aina pimeitä töitä. Se on tehnyt niin jo kohta kaksikymmentävuotta. Se kouluttautui uuteen ammattiin juuri ja taas se jatkaa samaa rataa. Ja sillä ei ole edes kyse siitä että olisi pakko taloudellisen tilanteen takia vaan päinvastoin, sen mies on varakas, asuvat rakentamassaan omakotitalossa ja mies maksaa melkeinpä kaiken. Joskus aikoinaan tuo kaveri kävi palkkatöissä ja vapaa-aikana sillä kävi asiakkaita ja nyt se ei käy töissä vaan aloitti suoraan pimeillä töillä.Teki tässä välissä lapsia.
Mietin vain, että on se kiva itse maksaa verot ja katsoa kun toinen itsekkäästi vetää välistä. Mutta siihen touhuun en mukaan lähde että alkaisin itse tehdä samaa. Kyllä mielelläni maksan verot, koska sillä maksetaan esim.vanhusten hoito, mutta ottaa päähän että toiset elää muiden siivellä.
Nyt alkaa niin paljon ärsyttää että kohta ilmoitan siitä jonnekin. Mutta kenelle? Verottajalleko?
Mietin vain, että on se kiva itse maksaa verot ja katsoa kun toinen itsekkäästi vetää välistä. Mutta siihen touhuun en mukaan lähde että alkaisin itse tehdä samaa. Kyllä mielelläni maksan verot, koska sillä maksetaan esim.vanhusten hoito, mutta ottaa päähän että toiset elää muiden siivellä.
Nyt alkaa niin paljon ärsyttää että kohta ilmoitan siitä jonnekin. Mutta kenelle? Verottajalleko?