Miten tälläisissa tapauksissa pitäsi tehdä huuto.netissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Ostin kesätuotteen yksityiseltä myyjältä huuto.netissä tuossa toukokuun olikohan alussa. Myyjältä tuli automaattiviesti, että maksa rahat xxx-tilille, tarkistaa tilin ja laittaa sitten paketin postiin seuraavana päivänä. Maksoin tuotteen ja postikulut.
Unohdin täysin, että olen edes ostanut mitään, mutta 3 viikkoa maksusta muistin asian ja laitoin sähköpostia, että en edes tarvitse enää tuotetta, koska sitä ei ole tullut (sovittujen ehtojen mukaan!), eikä ole mitään viestiä edes, että olisi lähetetty.

En siis tee kesätuotteella mitään, kun sitä ei ollut kuulunut edes ennen loman alkua.

Hän laittoi sitten ekaa kertaa viestiä, että on lähettänyt paketin. Sanoin, ettei mulle mitään ole tullut (ja nyt olen lomalla, pois kotoa) ja pyysin rajojani takas. Hän sanoi, että haluaa ensin tuotteen takas.
Mulle ei tosiaan ole tullut mitään pakettia. Hän laittoi sen maksikirjeenä kuulemma.

Musta on aika outoa, että lähettäjä ei edes ilmoita, että on postittanut paketin tai ota mitään yhteyttä, kuten kiitos maksusta. Epäilen, onko hän koskaan edes lähettänyt sitä.

Ei kai tässä sit voi tehdä muuta kuin suostua, että lähettäjä vaan tekee sit postiin katoamisilmoituksen ja mun rahat sit jää saamatta?

Tsekkaa myös, millasta palautetta myyjä on muilta saanu. Ja jos näyttää pahalta, laita ylläpidolle viestiä keljusta kaverista. Oottele, josko postista jotain kolahtas, kysele, ihmettele, uhkaile (lempeästi), mutta jos ei ollut kallis juttu niin parempi (kai) laiha lohtu kun lihava riita.

No olet sinä itsekkin aika kertakaikkisen laiska ollut, jos vasta 3 viikkoa paketin lähettämisen jälkeen alat perään kysellä. Maksikirjettä ei voi kyllä jäljittää mitenkään, eli pitää vaan toivoa että se tulee sulle tai palautuu takaisin myyjälle, jos hän siihen on tietonsa raapustanut.

Tuosta, ettei ilmoita mitään maksun vastaanottamisesta tai paketin lähettämisestä. Aika monet tekee niin. Se on mun mielestä huonoa kaupantekoa, mutta ei tarkoita sitä etteikö myyjä olisi kirjettä lähettänyt.

No olet sinä itsekkin aika kertakaikkisen laiska ollut, jos vasta 3 viikkoa paketin lähettämisen jälkeen alat perään kysellä. Maksikirjettä ei voi kyllä jäljittää mitenkään, eli pitää vaan toivoa että se tulee sulle tai palautuu takaisin myyjälle, jos hän siihen on tietonsa raapustanut.

Joo toivotaan että palautuis myyjälle, että hän saisi täyden hyödyn: sekä rahat että vielä tuotteen takaisin :)

En minä kyllä myyjänä laita aina erikseen viestiä, että heippa olen postittanut paketin, paitsi vain silloin kun saan lähetyksestä seurantatunnuksen tai jostain syystä postittaminen viivästyy.

Alkuperäinen kirjoittaja yyjä;30076612:
En minä kyllä myyjänä laita aina erikseen viestiä, että heippa olen postittanut paketin, paitsi vain silloin kun saan lähetyksestä seurantatunnuksen tai jostain syystä postittaminen viivästyy.

Minä laitan joka kerta vaikka aika paljon toisinaan kauppaa teenkin. Minusta se vaan on kohteliasta eikä edes suuri vaiva. Ja hyvän kaupanteon mukaista on aina ilmoittaa, että paketti on lähtenyt.

Mutta ap:lla melko kinkkinen tilanne. Sana sanaa vastaan. Luulenpa, että mitään ei juurikaan ole tehtävävissä jos ei myyjä ole valmis tulemaan yhtään vastaan. Negat. palautteesta tulet todennäköisesti saamaan kostonegan ja taas sen pois saamiseksi täytyy olla hyvät todisteet ylläpidolle.

Yhteistyössä