Tuli vaan mieleen... Säpäle, Mies1 ja Blue, olisiko aika käytöskurssille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaikessa ystävyydessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikessa ystävyydessä;30150390:
Säpäle, olit ainoa, joka otti edes hiukan vastaan sitä mitä yritin sanoa. Pisteet sulle siitä! Minulla ei ollut tarkoitus tylyttää, mutta kuten aina, ketju elää omaa elämäänsä ja on muuttunut tylymmäksi. Mielestäni yritin itse olla ihan asiallinen. Ja koin, että mulla on oikeus kertoa mielipiteeni tästä aiheesta ;)

Blue taas, no, kuten sanoin en aio jatkaa tästä hänen kanssaan.

Sinä olet ollut asiallinen, kiitos siitä. Olen saanut aiemminkin kommentteja töksäyttelevästä kirjoitustyylistäni. En tiedä miten asian korjaisin, koska en osaa ilmeisesti kirjoittaa siten, ettei joku sitä ottaisi tylynä ja jopa vihamielisenä. Usein tällä palstalla tekstistä löydetään sellaisia vivahteita, joita sinne ei ole todellakaan tarkoitettu.

Juu, kertaalleen kopioin oman viestini eilen ketjussa koska joku sanoi minun olleen törkeä ap:lle. Silloin lainasin viestiäni näyttääkseni että se viesti ei ollut edes tarkoitettu ap:lle, saati että se mitenkään edes koski ap:ta vaan ihan toista keskustelijaa. Mutta sitäkään en olisi tehnyt jos joku toinen ei olisi ensin aloittanut sitä keskustelua minun törkeydestäni. Huvikseni en tekstejäni "nostele ylöspäin".

Kertaalleen ehkä eilen. Mutta teet sitä kyllä usein ja monessa keskustelussa. Kyllä jokainen sanomisistasi kiinnostunut on sen viestisi jo kertaalleen lukenut, muille sen nostaminen on turhaa (=spämmäystä) koska he eivät sitä lue, vaikka nostelisit viestejäsi maailman tappiin saakka.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten koet, että sinäsinäsinun sanomasi on jotenkin merkittävästi tärkeämpää kuin muiden. Toinen on se, että koet jotenkin opettavasi muita keskustelijoita ja sillä oikeutat jankkaamisesi. Jos edes rehellisesti myöntäisit, että jankkaat, koska tykkäät omasta äänestäsi, niin mikäs siinä. Opettajia tänne ei kai kukaan ole tilannut, joten se kannattaa lopettaa.

Mä olen kyllä samaa mieltä tästä aloituksesta. Säpäleelle todellakin pisteet siitä, että voi myöntää kirjoitustyylissään olevan parantamista (kelläpä ei olis, minullakin! ),mutta miksei Blue voi edes harkita kirjoittavansa joskus loukkaavasti ja turhan töksäytellen?

Sellainen itsereflektio on aina välillä paikallaan. Etenkin,jos saa usein kritiikkiä asiasta!

Kertaalleen ehkä eilen. Mutta teet sitä kyllä usein ja monessa keskustelussa. Kyllä jokainen sanomisistasi kiinnostunut on sen viestisi jo kertaalleen lukenut, muille sen nostaminen on turhaa (=spämmäystä) koska he eivät sitä lue, vaikka nostelisit viestejäsi maailman tappiin saakka.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten koet, että sinäsinäsinun sanomasi on jotenkin merkittävästi tärkeämpää kuin muiden. Toinen on se, että koet jotenkin opettavasi muita keskustelijoita ja sillä oikeutat jankkaamisesi. Jos edes rehellisesti myöntäisit, että jankkaat, koska tykkäät omasta äänestäsi, niin mikäs siinä. Opettajia tänne ei kai kukaan ole tilannut, joten se kannattaa lopettaa.

Olet oikeutettu omaan mielipiteeseesi, ja niin olen minäkin. Olen täysin eri mieltä mustaamistani asioista. Edelleen, vastailen ja keskustelen heidän kanssaan joilla on jotain sanomista minun kommentteihini. Jos se on ärsyttävää niin sitten ei kannata lähteä kommentoimaan sanomisiani. En niitä sieltä uudelleennostele vaan jos sanottavaa ei kenelläkään enää ole niin siirryn seuraavan aiheeseen. :)

Tähän on kyllä pakko sanoa, että itsekin syyllistyn tuon tyyppiseen spämmäämiseen, jos joku väittää minun sanoneen jotain muuta kuin mitä olen monesti jo ketjun aikana sanonut.

Mä olen kyllä samaa mieltä tästä aloituksesta. Säpäleelle todellakin pisteet siitä, että voi myöntää kirjoitustyylissään olevan parantamista (kelläpä ei olis, minullakin! ),mutta miksei Blue voi edes harkita kirjoittavansa joskus loukkaavasti ja turhan töksäytellen?

Sellainen itsereflektio on aina välillä paikallaan. Etenkin,jos saa usein kritiikkiä asiasta!

Tottakai mä tiedän sen. Mutta en todella aio ottaa vastaan "käytöskoulutusta" joltain "ihan hyvällä" sen takia että kirjoitustyylini ärsyttää. Enkä todella aio pyydellä anteeksi tai muuttaa mielipiteitäni asioista sen takia että ne herättävät muissa vahvoja tunteita.

Sen verran vielä että vaikka mielipiteeni ovat vahvoja niin yritän silti olla loukkaamatta muita ja pysyä asiallisena (toisin kuin useat kanssani keskustelevat!!), ja jos joskus menee yli niin silloin pyydä anteeksi. Eli en mitenkään koe että minun pitäisi muuttaa tyyliäni.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Autismiko se on joka tekee ihmisestä semmosen että ei osaa toisten tunteisiin samaistua... Mikä ikinä onkaan niin kai sitä joskus vois edes vähän hillitä ja vaikka antaa asian olla eikä varastaa koko keskustelua täysin itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30150474:
Tähän on kyllä pakko sanoa, että itsekin syyllistyn tuon tyyppiseen spämmäämiseen, jos joku väittää minun sanoneen jotain muuta kuin mitä olen monesti jo ketjun aikana sanonut.

No sehän on ihan eri asia lainata viestiä siinä tarkoituksessa, että korjaa jonkun vääristelyn tai väärinymmärryksen. Blue nostelee omia "tärkeitä" viestejään silloinkin, kun niihin ei kukaan ole kommentoinut mitään.

Hauska muuten huomata, että Mies1 mitenkään ota kantaa koko ketjun aiheeseen, säpäle ymmärtää mistä on kyse ja Bluen porskuttaa täysillä kuten aina :D

Tottakai mä tiedän sen. Mutta en todella aio ottaa vastaan "käytöskoulutusta" joltain "ihan hyvällä" sen takia että kirjoitustyylini ärsyttää. Enkä todella aio pyydellä anteeksi tai muuttaa mielipiteitäni asioista sen takia että ne herättävät muissa vahvoja tunteita.

Sen verran vielä että vaikka mielipiteeni ovat vahvoja niin yritän silti olla loukkaamatta muita ja pysyä asiallisena (toisin kuin useat kanssani keskustelevat!!), ja jos joskus menee yli niin silloin pyydä anteeksi. Eli en mitenkään koe että minun pitäisi muuttaa tyyliäni.

Etkös sä itse eilen tarjonnut käytöskoulutusta sen leikkipuisto -ketjun aloittajalle? Taisit jopa itse jossain viestissä todeta opastaneesi. Oi tekopyhyyden kauneutta :)

Etkös sä itse eilen tarjonnut käytöskoulutusta sen leikkipuisto -ketjun aloittajalle? Taisit jopa itse jossain viestissä todeta opastaneesi. Oi tekopyhyyden kauneutta :)

En tarjonnut käytöskoulutusta. Käytin kyllä sanaa opastaa koska ap näytti olevan aika hukassa tilanteen kanssa ja sieltä puskivat ne primäärit reaktiot esiin eli "mä kyllä näytän niille läskeille seuraavalla kerralla" ja neuvoin että asian voin hoitaa muutenkin. Neuvoani ei tietenkään tarvitse ottaa opiksi eikä mielessä käynytkään alkaa pitää mitään käytöskoulua ap:lle. Annoin neuvon ja se siitä (niin tapahtuu monissa ketjuissa täällä). Siihen että siihen sitten tartuttiin muiden toimesta (joiden mielestä on parempi haukkua takaisin) en sitten voi mitään.

En tarjonnut käytöskoulutusta. Käytin kyllä sanaa opastaa koska ap näytti olevan aika hukassa tilanteen kanssa ja sieltä puskivat ne primäärit reaktiot esiin eli "mä kyllä näytän niille läskeille seuraavalla kerralla" ja neuvoin että asian voin hoitaa muutenkin. Neuvoani ei tietenkään tarvitse ottaa opiksi eikä mielessä käynytkään alkaa pitää mitään käytöskoulua ap:lle. Annoin neuvon ja se siitä (niin tapahtuu monissa ketjuissa täällä). Siihen että siihen sitten tartuttiin muiden toimesta (joiden mielestä on parempi haukkua takaisin) en sitten voi mitään.
Miksi sä jäit jankuttamaan siitä asiasta? Onko sun pakko jatkaa ja jatkaa?

No sehän on ihan eri asia lainata viestiä siinä tarkoituksessa, että korjaa jonkun vääristelyn tai väärinymmärryksen. Blue nostelee omia "tärkeitä" viestejään silloinkin, kun niihin ei kukaan ole kommentoinut mitään.

Niinpä, ja vielä toisen ketjussa kommentoi näin (suora lainaus):

"Miten se liittyy siihen että en jaksa kommentoida aloitukseen (eli ei minuun littyvään asiaan)?"

Melko koomista. Jonkun ketju, jonka sisällä Blue käy keskustelua itsestään. Minä, minä, minä, minä.

En tiedä, mikä kiusaajiin tehoaisi. Käytöskoulusta on tuskin apua, koska kiusaajassa itsessään ei ole koskaan mitään vikaa. Hän toimii niinkuin hänen mielestään kuuluukin toimia ja on omasta mielestään täysin oikeutettu toimimaan haluamallaan tavalla.

Laitapa esimerkki niin kauhistellaan kaikki ja pääsen taas pyytämään anteeksi. :)

Todellako väität, että et ikinä ole tehnyt niin?

Jotta jaksaisin lähteä penkomaan palstaa näin turhassa asiassa, niin asetetaan tähän edes kunnon panos. KUN löydän yhdenkin sellaisen ketjun, jossa näin teet, niin sinä poistut palstalta ja poistatat nimimerkkisi. Deal?

Vielä tuli mieleen se, blue, että jos sä loukkaat kommentillasi jotain,niin olisi hienoa pyytää sitä anteeksi. Olen muutamassa ketjussa huomannut, että pyydät anteeksi vasta, kun on jotenkin "todistettu" sinun loukanneen.

Esimerkki aiheen ulkopuolelta: Joku haukkuu sinua rumasti. Jos hän aidosti on pahoillaan, loukkauksen voima pienenee. Jos haukkujasi toteaa "minulla on oikeus mielipiteeseeni" --> tuplaloukkaus.

Yhteistyössä