Onko teillä samanlaisia kokemuksia ranskasta/pariisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuskianhakeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen matkustanut muualla Ranskassa ja en voi muuta sanoa kuin ovat ystävällisiä, kohteliaita ja avuliaita. En osaa ranskaa muuta kuin päivää, kiitos ja näkemiin. Turistin myönteinen asenne ratkaisee maassa kuin maassa.

Hei,

kävin Pariisissa alkukesästä kolmisen vuotta sitten. Itse osaan ranskaa mutta kyllä siellä englantiakin puhuttiin, no problem. Suosittelen, hieno paikka, viikossa vaan ei kerkee nähdä mitään kun niin valtavasti on kaikkea siinä kaupungissa.

heinäkuun lopussa-elokuussa ei ehkä kannata mennä jos haluaa välttää pahimmat turistiryysikset.

Olen nyt suunnitellut, että lähettäis kaupunkilomalle pariisiin. Matkainto tuntuu vaan laskevan kun lukee muiden kokemuksia kyseisestä paikasta: kukaan ei puhu englantia, ei lentökentällä, kahviloissa, kaupoissa, kaikki opastukset on ranskaksi tai huonosti laitettuna englannilla… ei oikein riitä se että kuuluisia nähtävyyksiä on jos mikään muu ei toimi. Onko teillä samanlaisia kokemuksia pariisista/ranskasta ylipäätään? Saattaa kohde vaihtua jos noin on, kyseessä olisi ensimmäinen omatoiminen loma :/

Englanti on siellä rahvaanomaisempi kieli, enkä ihmettele kun historiaa tutkii. On erittäin hienoa, että meillä on yksi iso valtio, joka ei ole jenkkimeiningeissä syvällä.

Annan vihjeeksi, että suhtautuvat paljon myönteisemmin, jos edes yrittää puhua ranskaa. Ja muistakaa kohteliaisuus eri tilanteissa, on eri tasolla sellaiset kuin Suomessa! :)

Olen joutunut aina välillä piipahtamaan Ranskassa ja se on sitten ihan hölmöä väittää että oma asenne muka ratkaisisi...kun ei porukka vaan suostu puhumaan englantia niin eivät puhu vaikka kuinka nätisti yrittäisin asiat selittää.

Nyt tässä just harmittelen että eikö todellakaan löydy ketään joka piipahtaisi puolestani Charles de Gaullen kentällä hakemassa koiran matkatavarakseen ruumaan...kun minua ei pätkääkään kiinnosta mennä sinne tuijotettavaksi kun en sitä rrrranskaa puhu. Halvemmaksi tulee maksaa jonkun lennot kuin laitattaa koira rahtina. Kun vaan olisi jokin keino löytää joku tälläiseen hulluuteen suostuva.

Alkuperäinen kirjoittaja ei mielellään ranskaan;30217632:
Olen joutunut aina välillä piipahtamaan Ranskassa ja se on sitten ihan hölmöä väittää että oma asenne muka ratkaisisi...kun ei porukka vaan suostu puhumaan englantia niin eivät puhu vaikka kuinka nätisti yrittäisin asiat selittää.

Nyt tässä just harmittelen että eikö todellakaan löydy ketään joka piipahtaisi puolestani Charles de Gaullen kentällä hakemassa koiran matkatavarakseen ruumaan...kun minua ei pätkääkään kiinnosta mennä sinne tuijotettavaksi kun en sitä rrrranskaa puhu. Halvemmaksi tulee maksaa jonkun lennot kuin laitattaa koira rahtina. Kun vaan olisi jokin keino löytää joku tälläiseen hulluuteen suostuva.

Englanti kielenä on tosi köyhä ja ranskan yrittäminenkin jo kannattaa.

Saisi olla lisääkin maita, joissa enkkukieli ja -arvot eivät niin jyräisi. Venäjä ja Aasia tietysti on, ja E-Amerikka.

Yhteistyössä