Miehen kommentti rinnoistani vaivaa ja hämmentää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Tänä aamuna olin juuri saanut rintaliivit päälleni, kun mies tuli siihen ihan lähelle. Käänsi minut sitten itseään kohti, nosti rintojani hieman "pystympään" ja kommentoi, että "Mä tykkäisin jos nämä olisi vielä enemmän näin." Naurahdin ja kysyin, eikö hän sitten ole rintoihini tyytyväinen. Vastasi olevansa, mutta olisi kuulemma kiihottavampaa mikäli olisivat pystymmät.

No hiemanhan tuosta nyt tulee sellainen fiilis ettei mies nyt kuitenkaan ole rintoihini tyytyväinen ja etteivät nuo ole hänen mielestään "tarpeeksi" kiihottavat kuitenkaan.

Ehkä mies ei puheillaan tällaista tarkoittanut, mutta kieltämättä tunnen nyt itseni hieman epävarmaksi ja tarkastelenkin itseäni kriittisesti. Ennen tätä kommenttia olin ihan tyytyväinen rintoihini, nyt tuntuu siltä että pitäis sitten vissiin ottaa silikonit että mies olisi tyytyväinen ja olisivat tarpeeksi pystyt.

Olipa rumaa käytöstä. Mihinköhän oikein rakastuit tuollaisessa miehessä?

Toki voi myös olla että mies päätti alkaa olla kanssasi paremman puutteessa, valitettavasti. :( Just ton takia mulle on väliä ulkonäöllä siinä että pystyn aidosti hyväksymään naisen kehon, myös vikoineen.

Tänä aamuna olin juuri saanut rintaliivit päälleni, kun mies tuli siihen ihan lähelle. Käänsi minut sitten itseään kohti, nosti rintojani hieman "pystympään" ja kommentoi, että "Mä tykkäisin jos nämä olisi vielä enemmän näin." Naurahdin ja kysyin, eikö hän sitten ole rintoihini tyytyväinen. Vastasi olevansa, mutta olisi kuulemma kiihottavampaa mikäli olisivat pystymmät.

No hiemanhan tuosta nyt tulee sellainen fiilis ettei mies nyt kuitenkaan ole rintoihini tyytyväinen ja etteivät nuo ole hänen mielestään "tarpeeksi" kiihottavat kuitenkaan.

Ehkä mies ei puheillaan tällaista tarkoittanut, mutta kieltämättä tunnen nyt itseni hieman epävarmaksi ja tarkastelenkin itseäni kriittisesti. Ennen tätä kommenttia olin ihan tyytyväinen rintoihini, nyt tuntuu siltä että pitäis sitten vissiin ottaa silikonit että mies olisi tyytyväinen ja olisivat tarpeeksi pystyt.

Ymmärrän, että tuollainen kommentti tuntuu pahalta, mutta ei nyt kynnysmatoksi kuitenkaan kannata ruveta ja miettiä edes puolileikillään mitään silikonirintoja - vaikka mies sellaisia toivoisi, niin miksi haluaisit toteuttaa sen toiveen?

Itse varmaan alkaisin ihan ärsyttääkseni kuljeskella kotona ilman paitaa ja rintsikoita. Ja vastaisin samalla mitalla - kommentoisin jotain vastaavaa miehen vartalosta. Tuollainen kommentti mieheltä kuulostaa nimittäin silkalta vittuilulta, kun rinnat nyt ovat sellainen kehonosa, jolle ei ilman kirurginveistä voi oikein mitään. Joten vittuilisin takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30225439:
Itse varmaan alkaisin ihan ärsyttääkseni kuljeskella kotona ilman paitaa ja rintsikoita. Ja vastaisin samalla mitalla - kommentoisin jotain vastaavaa miehen vartalosta. Tuollainen kommentti mieheltä kuulostaa nimittäin silkalta vittuilulta, kun rinnat nyt ovat sellainen kehonosa, jolle ei ilman kirurginveistä voi oikein mitään. Joten vittuilisin takaisin.

Musta rakentavampaa olisi harkita suhteen päättämistä. Jos joku nainen kommentoisi mun munasta että sais olla enemmän sellainen ja sellainen niin kyllä se sattuisi ja panisi sekaisin ja saisi miettimään yhdessäolon pointtia.

En usko tuollaisen ehdottamasi tuhoavan kierteen olevan kannattavaa ja hyväksi loppupeleissä kenellekään.

Siis oikeesti, jäätkö miettimään tommosta? Mä olisin vaan todennut, että isännän kulkuset on vuosien saatossa rypistyneet, tai jotain vastaavaa. En jaksais päätäni vaivata moisella, mutta me ollaan erilaisia ja suhteet on erilaisia!

• Tykkää
Reactions: dipt
Toki voi myös olla että mies päätti alkaa olla kanssasi paremman puutteessa, valitettavasti. :( Just ton takia mulle on väliä ulkonäöllä siinä että pystyn aidosti hyväksymään naisen kehon, myös vikoineen.

Eikö sinulla ole mitään käsitystä edes perusluonnonlaesta? Sitähän tuo aloittajan mies kommentoikin, että tykkäisi jos rinnat olisivat yhtä pystyt kuin aiemmin. Mutta kun se on vaan niin, että painovoima ja ikä tekee tehtävänsä, raskauksista ja imetyksistä puhumattakaan. Just tosta syystä en ottaisi ikinä ulkonäkökeskeistä miestä, kun ei sitä kuitenkaan voi olla silkoinen parikymppinen terhakkatissi ikuisesti ja ulkonäölle paljon painoarvoa laittava mies ei voisi hyväksyä luonnollisia muutoksia puolisonsa kehossa.

Siis oikeesti, jäätkö miettimään tommosta? Mä olisin vaan todennut, että isännän kulkuset on vuosien saatossa rypistyneet, tai jotain vastaavaa. En jaksais päätäni vaivata moisella, mutta me ollaan erilaisia ja suhteet on erilaisia!

Toi reaktio naiselta olisi taas mulle liian rempseä ja kova - mutta en voisi edes kuvitella itteäni suhteessa, jossa käydään tuollaista sananvaihtoa. Ja kuvaamasi suhtautuminen lienee muutenkin melkoinen harvinaisuus. Etenkin jos naiskirjoittaja olet :)

Seksuaalisuus on haavoittuva elämänalue, melkeinpä kaikille.

Musta rakentavampaa olisi harkita suhteen päättämistä. Jos joku nainen kommentoisi mun munasta että sais olla enemmän sellainen ja sellainen niin kyllä se sattuisi ja panisi sekaisin ja saisi miettimään yhdessäolon pointtia.

En usko tuollaisen ehdottamasi tuhoavan kierteen olevan kannattavaa ja hyväksi loppupeleissä kenellekään.

Olet oikeassa, mutta jos minulle kommentoitaisiin noin, vittuilisin silti takaisin. Ottaisin varmaan puheeksi kyllä myös sen, onko suhteessa yleensäkään mitään järkeä (oletuksena, että ei), kun kerran tuollaiselle linjalle on lähdetty.

Eikö sinulla ole mitään käsitystä edes perusluonnonlaesta? Sitähän tuo aloittajan mies kommentoikin, että tykkäisi jos rinnat olisivat yhtä pystyt kuin aiemmin. Mutta kun se on vaan niin, että painovoima ja ikä tekee tehtävänsä, raskauksista ja imetyksistä puhumattakaan. Just tosta syystä en ottaisi ikinä ulkonäkökeskeistä miestä, kun ei sitä kuitenkaan voi olla silkoinen parikymppinen terhakkatissi ikuisesti ja ulkonäölle paljon painoarvoa laittava mies ei voisi hyväksyä luonnollisia muutoksia puolisonsa kehossa.

Ei kun kommentoin sitä että toinen täytyy hyväksyä vikoineen ja muutoksineen ja siksi ulkonäkö merkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30225474:
Olet oikeassa, mutta jos minulle kommentoitaisiin noin, vittuilisin silti takaisin. Ottaisin varmaan puheeksi kyllä myös sen, onko suhteessa yleensäkään mitään järkeä (oletuksena, että ei), kun kerran tuollaiselle linjalle on lähdetty.

Olemme samaa mieltä, mukavaa :)

En itse jäisi tuollaista rintakomenttia miettimään, mutta koska se olisi tosi epäkohteliasta ja tökeröä käytöstä mieheltä, en voisi ohittaa sitä niin etteikö se vaikuttaisi mihinkään. En pidä hyvänä suhdetta, jossa toista ei arvosteta, kunnioiteta ja kohdella hyvin.

Otapa sinä vuorostasi miehen munasta kiinni ja sano, että olisi kiihottavampaa, jos tämä olisi enemmän tällainen. Näytät siinä kädelläsi samalla vähän isompia muotoja.

Voit sanoa myös miehellesi, että tuolla jossain on paljon miehiä, joille rintasi kelpaisivat täydellisesti juuri sellaisina kuin ovat, eivätkä he tarvitse mitään lisäkiihoketta.

No kyllä minustakin olisi kiihottavampaa jos miehelläni olisi pullean vatsan sijasta sikspäkki.tosin terveydelliset syyt ne joihin vetoan kun yritän saada laihduttamaan. Ja omat tissit on aika onnettomat paitsi raskausaikana jolloin itsekin kiihotun niistä... mies kyllä kiltisti sanoo että iha hyvät kun eihän niille mitään voi. En tunne miestäsi mikä oli kommentin tarkoitus, ehkä vain ajattelematonta rehellisyyttä?

Ei kun kommentoin sitä että toinen täytyy hyväksyä vikoineen ja muutoksineen ja siksi ulkonäkö merkkaa.
Miksi en näe mitään logiikkaa tässä virkkeessä? Ulkonäköhän voi muutta vaikka mistä syystä vaikka millaiseksi - lentääkö silloin rakkaus ulos ikkunasta ja lusikat pannaan jakoon?

Aika karua olis kuulla mieheltä, että imetettyäni kaksi yhteistä lasta rintani olisivat muuttuneet epähaluttavammiksi. (Vaikka ei olis kovin rakentavaa, saattaisin mäkin kyllä siinä tilanteessa heittää jotain ukkokullan kulkusten roikkumiskorkeudesta...)

Miksi en näe mitään logiikkaa tässä virkkeessä? Ulkonäköhän voi muutta vaikka mistä syystä vaikka millaiseksi - lentääkö silloin rakkaus ulos ikkunasta ja lusikat pannaan jakoon?

Aika karua olis kuulla mieheltä, että imetettyäni kaksi yhteistä lasta rintani olisivat muuttuneet epähaluttavammiksi. (Vaikka ei olis kovin rakentavaa, saattaisin mäkin kyllä siinä tilanteessa heittää jotain ukkokullan kulkusten roikkumiskorkeudesta...)

En usko ulkonäön muuttuvan _aivan miksi tahansa_. Siis, en usko samalla tavalla kuin en usko, että jään tänään auton alle. Lähestymistapasi on aivan liian analyyttinen, jopa ääriproosallinen. :)

Vaikka se ulkonäkö muuttuukin, ei se merkitse, että ulkonäöllä ei ole _mitään_ väliä.

... ei aina osata ajatella sanomisiemme seurauksia. Mikäli se oli vain toteamus, niin ei kannata vetää poroja nokkaan. Fiksuna ihmisenä sanot, että loukkaannuit ja jos mies oli tosissaan, voit aina vetää valttikortin ja todeta, että sinäkin pitäisit siitä, että muna olisi isompi ja paksumpi. Varmasti on sen jälkeen valmis selvittelemääm asiat.

Tulevaisuutta ajatellen kannattaa opetella pois ulkonäkökeskeisyydestä. Ihminen ei tule olemaan ikinä onnellinen, jos ei hyväksy itseään sellaisena kuin on ja tyydy siihen, mitä on jo saavuttanut. Onnettomuuden tunne on tietysti se mikä myy (sinäkin haluat nyt silikonitissejä), joka kannattaa ottaa huomioon kun mietit mitä elämässäsi tarvitset.

Kiitos vastauksista. Olen tosiaan raskaana ja koska raskaushormonit ovat muutenkin tehneet minusta tavallista herkemmän, oli hyvä kuulla että täällä on muitakin joiden mielestä miehen kommentti ei ollut oikein kohtelias.

Aiemmin mies ei ole tällaisia kommentteja vartalostani laukonut. On suhtautunut vartalooni ihaillen ja arvostaen, siis normaalilla rakastavalla tavalla, tiedättehän. Mitään vartalokeskusteluja meillä ei ole käyty, mutta aina välillä mies on spontaanisti yltynyt kehumaan. Toki samoin minun suhteeni. Omasta puolestani tosin voin sanoa rakastavani miestäni kaikkine vikoineen ja puutteineen, niin vartalon kuin muidenkin asioiden suhteen. Ei miehellä mikään täydellinen kroppa ole mutta en mä ole koskaan täydellisyyttä vaatinutkaan. Pidän miestäni puoleensavetävänä ja komeana, pidän hänen vartalostaan sellaisena kuin se on. Ja koska itseäni tuo miehen kommentti loukkasi/hämmensi/vaivaa, en itse koe tarvetta tehdä toiselle samaa.

Ehkä tuo oli vain miehen ajattelematon kommentti, en mä tiedä, mutta kyllähän tuo vaivaa. Ja kun täällä joku puhui push-upeista, niin sanottakoon vielä, että tuossa tilanteessa olin siis juuri saanut rintaliivit päälleni - rintaliivit, jotka kaiken lisäksi olivat push-upit.

Ei nämä mun rinnat mitkään ketunnokat ole. Eivät roiku holtittomana. Mutta tokikaan eivät ihan enää sellaiset ole kuin ovat joskus olleet. Iältäni olen 26-vuotias, mies on pari vuotta vanhempi. Kaksi lasta meillä on ja raskaana tällä hetkellä, eli kolmas tulossa. Eli kaipa imetykset on kuitenkin tehneet tehtävänsä...

En osaa sanoa, miksi tuo miehen kommentti jäi vaivaamaan noin pahasti ja miksi se tuntui/tuntuu pahalta. Ehkä vika on itsetunnossani? Kaipa joku muu osaisi sivuuttaa tuollaisen heiton ihan kevyesti ja ehkei mieskään nyt loukata tarkoittanut, tosin olisi kylläkin voinut miettiä hieman, miltä sanomansa vastaanottajan korvissa kuulostaa (ellei sitten miettinytkin).

Kuka tahansa loukkaantuisi tuollaisesta kommentoinnista, tai ainakin useimmat. Ja tällä kertaa olen mies1harmaan kanssa samaa mieltä siitä, että suhde olisi päätöstään vailla, tai vähintään vakavassa kriisissä

Jos joskus olisin tuollaiseen tilanteeseen joutunut, myös olisin ottanut asian esille. Miehelle voisi esittää kysymyksen, että haluaako hän suhteen päättyvän, onko tämä huono läppä vai eikö hän todella tajua mitäs nyt tulikaan tehtyä, eli romutettua meidän seksuaalielämä yleensä ottaen. Minun on vaikeaa haluta tyhmää tai ilkeää miestä, mutta tässä olen ehkä poikkeustapaus naisten joukossa.

En usko ulkonäön muuttuvan _aivan miksi tahansa_. Siis, en usko samalla tavalla kuin en usko, että jään tänään auton alle. Lähestymistapasi on aivan liian analyyttinen, jopa ääriproosallinen. :)

Vaikka se ulkonäkö muuttuukin, ei se merkitse, että ulkonäöllä ei ole _mitään_ väliä.

Ei se ole mikään uskon asia. Ulkonäkö ja kroppa rapistuu vääjäämättömästi, kun ikää tulee lisää. Kaikka alkaa roikkumaan ja kurtistumaan. Niin käy sekä hoikille että ylipainoisille.

En osaa sanoa, miksi tuo miehen kommentti jäi vaivaamaan noin pahasti ja miksi se tuntui/tuntuu pahalta. Ehkä vika on itsetunnossani? Kaipa joku muu osaisi sivuuttaa tuollaisen heiton ihan kevyesti ja ehkei mieskään nyt loukata tarkoittanut, tosin olisi kylläkin voinut miettiä hieman, miltä sanomansa vastaanottajan korvissa kuulostaa (ellei sitten miettinytkin).

Olet väärässä siinä, että kyse olisi itsetunnosta. Epäkunnioittavan ja loukkaavan käytöksen sietäminen on enemmän itsestään tykkäämättömän kuin itseään arvokkaana pitävän ihmisen tapa. Itseään arvostava ja toisia kunnioittava edellyttää toisiltakin enemmän hyvää käytöstä itseään kohtaan.

Seksuaalisuus on alue, jossa sukupuolesta riippumatta harva - ja etenkin omanarvontuntoiset - diggaa loukkaamista, huumorillakaan. Ja koko rakkauden pitäisi perustua toisen hyväksyntään "sellaisena kuin on" koska toisen muuttaminen mieleiseksi ei toimi eikä ole oikein.

Yhteistyössä