Saako oikeasti kysyä mitä vittua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvä Jumala anna voimaa jaksaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten me vielä mietimme, miksi suomalaisilla on niin paha olla. Miksi Suomessa alkoholin kulutus on huippuluokkaa ja miksi Suomessa lapset tekevät eniten itsemurhia muuhun eurooppaan verrattuna?

Niin mikäköhän tässä mättää? Tunnollinen suomalainen painaa menemään kunnes tuupertuu sinne suolle sen kuokan viereen.

Ei tartte saatana auttaa, eikä ainakaan tartte ymmärtää. Suomi on täynnä asenne vammaisia.

Koittaa vielä se päivä kun kaikki meistä tarttee sitä ymmärtäjää ja auttajaa, mutta löytyykö sitä tästä kovasta maasta jossa arvot mitataan rahassa ja tehokkuudessa.

Mitä mistään tulisi, jos meitä tunnollisia työtä tekeviä ei olisi??????????????????????????????? Eivätkä kaikki ole katkeria, vaan ihmetteleviä, kun katselevat ympärilleen. On hyvä, että oikeasti hädässä olevia autetaan meidän rahoillamme, mutta rajansa kaikella. Hyysääminen näyttää hirveältä.

Aina suomalaiset jaksavat ihmetellä näiden tuilla eläjien kalliita autoja ja muita vermeitä, ja kun ovat vielä ulkomaalaisiakin, herran pieksut! Kieltämättä kalllit autot oudoksuttivat minuakin, kunnes kuulin seuraavan selityksen: kulttuurierot.

Oletteko miettineet, mitä ne kosovolaisperheen 7 lasta harrastavat? Villi veikkaus, että jotain melko halpaa. Mitähän heillä syödään? Aika pitkälti tarjousten perässä, ja alusta asti itse tehtyä. Se nyt vaan menee niin, että auto ja hienot kengät ostetaan näissä kulttuureissa jokaiselle köyhällekin, ja jos mietitte, kuinka paljon 7 lasta tuo jo pelkästään lapsilisiä, ei tarvitse ihmetellä, kuinka on varaa.

Minusta asumislisä, toimeentulotuki/työttömyyskorvaus, lapsilisät ja mahdolliset pienten lasten hoitoon liittyvät tuet ovat jo ihan valtava kasa rahaa. En tiedä, ovatko autot oikeasti uusia, vai vain uudehkoja, jolloin niiden hinnasta on pudonnut jo iso siivu pois, mutta joka tapauksessa, kyse on priorisoinnista, siitä, miltä kuuluu näyttää. Osamaksulla on varmaan montakin näistä asioista ostettu, netistä löytyy sivu, jolta saa merkkivaatteita (vai "merkki"vaatteita?) alkaen 9 euroa. Turha ihmetellä aidan toiselle puolelle, tuskin heidänkään elämänsä kovin herkkua on vieraassa, kylmässä ja vihamielisessä maassa. En väitä, että tänne muuttaneetkaan olisivat kaikki pelkkiä viattomia uhreja, ihmisiä kaikki, mutta kyllä voisi joskus miettiä asioita nenäänsä pidemmälle.

AP:lle toivon kaikkea hyvää. Hoitotyöhön turhautumisen ymmärrän kyllä, se on valitettavasti ihan selkeä kutsumusammatti. Omasta puolestani olisin kyllä valmis tuloeroja tasaamaan ja hoitajan palkkaa nostamaan, mutta ikävä kyllä se ei tässä maassa tule onnistumaan. Naapurin kosovolaisen sijaan minä olisin kyllä enemmänkin katkera sille yksityisklinikan lääkärille, joka nettoaa vastaavasta hoitotyöstä ihan valtavia summia. Tai sille koneistolle, joka tämän maahanmuuttajapolitiikan hyödyt nappaa. Eipä montakaan pakolaista siellä, kyllä ihan kotimaista valkokaulusjengiä kuuntelee kassakoneen kilinää.

Parasta tietty olisi vaan olla olematta katkera, mutta sehän päättäjille sopisi.

Kerroppa ap teidän tulot ja menot? joku tuossa mättää koska meidän 3 henkisen perheen nettotulot n 2400€/kk ja on 2 autoa plus maksetaan asuntolainaa. Kuulostaa siltä ettette osaa rahankäyttöä.

Mun on myös vähän pakko ihmetellä miten 20v töitä tehnyt pariskunta elää yhä niin kädestä suuhun ettei ole varaa ostaa lapselle edes 20€:n kenkiä. Onko ihan varmaa että ongelma on vain liian pienissä tuloissa, vai voisiko menopuolellakin olla jotain korjattavaa?

Mielestäsi siis muilla kuin geneettisesti suomalaisilla ei ole Suomessa lupa omistaa mitään uutta tai hienoa, varsinkaan jos sinulla sitä ei ole? Mitäpä jos toipuisit kateudestasi ja kasvaisit aikuiseksi.

Et voi varmasti tietää mistä ja paljonko perheet saavat rahaa, joten turhaa on esittää mitään ilkeitä juoruja. Ehkä he vaan tekivät parempia valintoja elämässään ja rahankäytössään.

Uudet vaatteet, autot ja puhelimet eivät tee ihmisestä onnellista. Jos onnen perustaa omistamiseen, tavaran haaliminen ei koskaan lopu eikä rahat koskaan riitä. Etsi elämääsi muuta sisältöä (aineetonta) ja sinustakin voi tulla onnellinen ja mukava ihminen.

useimmilta jäi huomaamatta se mistä alotuksessa oli kyse. ei ole kyse koulutuksesta, palkasta vaan siitä että muualta tullut saa kaiken tekemätä yhtään mitään. jos sossussa käyntiä ei lasketa tekemiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30239449:
useimmilta jäi huomaamatta se mistä alotuksessa oli kyse. ei ole kyse koulutuksesta, palkasta vaan siitä että muualta tullut saa kaiken tekemätä yhtään mitään. jos sossussa käyntiä ei lasketa tekemiseksi.

Huomasin kyllä että kyseessä oli taas tyypillinen kateellinen itkijä. Aapee voi mennä myös sossuun jos se tekee hänet onnellisemmaksi. Te ette voi tietää mistä perheet saavat rahansa, joten on asiatonta esittää juoruja. Paitsi tietysti, jos sinulla on ihan sisäpiiritietoa, oletko sellainen "muualta tullut"?

Niin pointtina tässä taisi olla se,että ulkomaalaiset saa kaiken ja aloittaja ei juuri mitään.Itse en jaksa päätäni vaivata tuollaisella,olen tehnyt töitä aina ja huonopalkkaista sellaista,miehelläni ihan peruspalkka.Ollaan ostettu talo,kaksi autoa,reissussa käydään joka vuosi,laskut on maksettu ja ruokaa on kaapissa,lapset harrastaa jalkapalloa,telinevoimistelua.Converset haetaan ulkomaan matkoilta!

Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Ei nuo ulkomaalaiset mitään kunnon veroja maksi, kunhan lypsävät järjestelmää. Käyttävät sitten rahansa kotimaassaan, kunhan ensin ottavat kaiken mitä saavat. Pennut saa ilmaisen opiskelun ja ruoat koulussa suomalaisten maksamista veroista.
Ei enää lisää pakolaisia Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30239449:

Tai syntyperäinen suomalainen. Kyllä noita merkkivaatteita ja älypuhelimia näkee ihan näillä kotosuomalaisilla työnvieroksujilla jos niitä etsiä haluaa. Jos on kysymys maahanmuuttajataustaisista ihmisistä on vaan niin helppoa vetää johtopäätös että ovat saaneet kaiken omistamansa sossusta.

Mun mielestä tossa on enemmän ongelmana se missä mättää jos noin pitkään työelämässä olleen ja omien sanojensa mukaan vielä kovasti töitä tehnyt ja ahkera ihminen on saanut taloutensa noin heikkoon kuntoon. Kyllähän täällä on maailman sivu tavalliset, köyhistä oloista lähteneet pienipalkkaiset duunarit saaneet ostettua talot ja autot jne. Mun mielestä ap:n kannattaisi keskittyä miettimään mielummin sitä omien talousasioiden kuntoon saamista kuin sitä mistä muut saavat rahansa. Tai sen mitä näyttävät omistavansa.

Kenenkään mielestä mamut eivät saa tukia sen enempää kuin kantaväestö.
Silti he elävät aivan eri tasoista elämää kuin samassa tilanteessa oleva suomalaisperhe.
jokuhan tässä yhtälössä mättää!

Ei tollasta pateetista vuodatusta kertakaikkiaan jaksa lukea. Lopeta liika työnteko ja ala elää, elämässä on muutakin kuin työ.
Mun isä ja äiti olivat molemmat tehtaassa työssä koko työikänsä, ei siitä mitään kruunua saa, ennen nyt vaan oli töitä ja ihmisillä tapana käydä töissä. Mä en ole peruskoulun jälkeen tehnyt minkäänlaisia työitä (harjottelua lukuunottamatta), ja olen sentään jo keski-ikäinen. Pinna ei kuitenkaan ole ihan noin kireellä enkä kyttäile naapurien tekemisiä ja ostamisia. Ai niin ja meillä on kaikki härvelit myös ja kenkiä ja vaatteitakin lapsella. En koe siitä huonoa omaatuntoa että saamme toimeentulotukeakin.
Vedä sinä itsesi vaikka kiikkuun niin loppuu se marttyyrina oleminen siihen.

Nyt taidan pilata koko jutun toteamalla, että ap on kovin luova ja pärjäävä. Luin hienon tarinan selviämisestä ja sitten onkin kaikki päin persausta, koska naapurin turkkilaisialla on Turkista tuodut "hienot" (lue huonolaatuiset) kamppeet päällään. Ja kirjoittaja on töissä, naapurin muijat vain kotona palvelemassa miestään. Enpä tiedä olisinko kateellinen naapurin tila-autolle, jos siellä pitäisi istua ukon alistamana kyydissä. Käsitin, että ap:n perheessä rakkautta riittää ja suhteet ovat hyvät vanhempiinkin. Sellaiselle ei voi laittaa hintaa?!

Elämästä puuttuu juuri niin paljon kuin antaa puuttumiselle painoarvoa. Joskus kannattaa laskea tulojaan niinkin, että löysin käytetyn ja hyvä vaatteen ja ansaitsin sen vuoksi 50 euroa säästämällä sen summan. Jotkut harrastavat kirjanpitoa, johon merkitsevät kuinka paljon ovat kekseliäästi säästäneet rahaa ja tai löytäneet tavaraa edullisesti. Jopa, jos löytävät rahaa maasta, niin sekin merkitään kirjanpitoon. Summat voivat olla huikeita parin kuukauden kirjanpidon jälkeen. Siinä näkee, mitä osaa ja kykenee.

Sanoisin, että ap:n kirjoitus meni pikkasen liikaa novellin ja liiottelun puolelle ollakseen uskottava. Ehkä ap:n kannattaakin suuntautua poleemisen kirjoittamisen puolelle. Ja kyllä sitä omaa työssäviihtyvyyttä kantsii pohtia. Mulle se olikin kirjoituksen keskeisin pointti.... Itse olen päikyssä duunissa ja mies kirjastossa, käteen jää yht. 3400e josta vuokra vie donan. Lopuilla syödään, matkustellaan ja ostellaan Conssuja.

[QUOTE="Näkökulma";30239421]Naapurin kosovolaisen sijaan minä olisin kyllä enemmänkin katkera sille yksityisklinikan lääkärille, joka nettoaa vastaavasta hoitotyöstä ihan valtavia summia.[/QUOTE]

Buhhahhaa! Vastaavasta hoitotyöstä!

Alkuperäinen kirjoittaja Jumala tässä hei;30239461:
Huomasin kyllä että kyseessä oli taas tyypillinen kateellinen itkijä. Aapee voi mennä myös sossuun jos se tekee hänet onnellisemmaksi. Te ette voi tietää mistä perheet saavat rahansa, joten on asiatonta esittää juoruja. Paitsi tietysti, jos sinulla on ihan sisäpiiritietoa, oletko sellainen "muualta tullut"?

ei tainnu olla kyse mun rahoista, vai jäikö taas jotain huomaamatta.

Vastauksista päätellen palsta on todellakin täynnä sossupummeja ja yhteiskunnan elättejä.

Ymmärrän aloittajaa täydellisesti. Suomessa on nykyään ihan järjetön meno tämän monikulttuurisuuden takia. Hyysäämisinnossa on menty pahasti metsikköön. Tavalliset duunarit ja suomalaiset on laitettu kärsimään.

• Tykkää
Reactions: päätön
[QUOTE="heh";30239432]Kerroppa ap teidän tulot ja menot? joku tuossa mättää koska meidän 3 henkisen perheen nettotulot n 2400€/kk ja on 2 autoa plus maksetaan asuntolainaa. Kuulostaa siltä ettette osaa rahankäyttöä.[/QUOTE]

Samaa pohdin itsekkin.. 5 vuotta sitten meidän perhe oli ihan pulassa rahan kanssa vaikka tuli painettua ylitöitä ym tosi paljon tai ei nyt pulassa mutta kädestä suuhun mentiin, perheen nettotulot olivat 4400€/kk josta asumismenoihin meni n1000€ .. Parisen vuotta siinä meni ennen kuin tajuttiin että jumalauta me ei vaan osata käyttää rahaa, erilaisia laina ja luottolaskuja oli kuukaudessa noin 700€, parit autot, ruokakauppaan paloi 700-1000€ Hävettää sanoa että esim minä 30v ns viisas ihminen miettii miksi ollaan näin köyhän tuntuisia ja samalla tilaan 1000€ puutarhakalusteet velaksi joista maksan korkoineen 1400€ ...

Heräämisen jälkeen lainamäärät on tippuneet noin 30 000€ ja jokainen ns pikkulaina on maksettu, nyt pohditaan miten ruvetaan sijoittamaan jäljelle jäävää rahaa..

"Ja joo kyllä meillä lapset saavat vaatteet päälleen ja kengätkin on tehdas kamaa eikä pihakoivuista väsätyt virsut"

:D :D :D kiitos aamun nauruista.. tosin tilanteellesi en naura, tolle virsujutulle vaan

Joskus 5 vuotta sitten Suomessa viljeltiin tuota aapeen linjaa, ja sitä jopa jaksettiin lukea. Nyt alkaa olla jo so last season moinen itkeminen. Suomi on valtio, jossa täällä asuvilla on kaikilla samat oikeudet. Hos sä itse muutat vaikka Englantiin asumaan, niin nähtävästi oletat että asut ojassa ja lapsesi syövät roskiksesta ja käyttävät tuohivirsuja.

"Ennen oli suo kuokka ja jussi, nyt on vaan mamuja, yhyy yhyy, mä en kestä".

BOOOOORIIIIIING.

Joskus 5 vuotta sitten Suomessa viljeltiin tuota aapeen linjaa, ja sitä jopa jaksettiin lukea. Nyt alkaa olla jo so last season moinen itkeminen. Suomi on valtio, jossa täällä asuvilla on kaikilla samat oikeudet. Hos sä itse muutat vaikka Englantiin asumaan, niin nähtävästi oletat että asut ojassa ja lapsesi syövät roskiksesta ja käyttävät tuohivirsuja.

BOOOOORIIIIIING.

Näköjään loisivat mamut ovat rantautuneet myös palstalle.

BOOOOORIIIIIING.

Sepä se, kun täällä ei ole kaikille samat oikeidet, vaan mamujen ja rantahurrien oikeudet menevät kantasuomalaisten edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja duunari myös;30239550:
Sepä se, kun täällä ei ole kaikille samat oikeidet, vaan mamujen ja rantahurrien oikeudet menevät kantasuomalaisten edelle.

Sulla on omakohtasta kokemusta asiasta?
Ootko päivääkään ollut joku muu kuin kantasuomalainen?
Nähtävästi et.
Mun nähdäkseni suomessa edelleen porskuttaa parhaiten valkoinen heteromies, kuten koko maailmassa. Jostain syystä silti juuri nämä kermaperseet ovat aina niitä joita "sorretaan".
:laugh:

• Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid

Yhteistyössä