Mies ärsyttää 'samalla mitalla'

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="emmi";30254441]En väitä. Mutta väitän, että sekä minä että mies kyllä pyrittiin molemmat aktiivisesti minimoimaan kaikki sellaiset tilanteet joista olisi voinut koitua vaaraa. Mielestäni ihan normaalia toimintaa normaalilta vastuulliselta vanhemmalta. Miksi emme olisi toimineet niin, kun se kerran oli mahdollista? Keksitkö yhtään syytä?

Vaikea ymmärtää miksi joillakin (miehillä?) tuntuu olevan asenne että kaikki turvallisuuteen liittyvät varotoimet ovat hysteeristen akkojen vouhotusta. Sitten vaan on turha itkeä kun vahinko on tapahtunut, esimerkiksi se vauva pudonnut siltä hoitopöydältä tai taapero niistä rappusista ja vammautunut.[/QUOTE]

En keksi turvallisuus on äärettömän tärkeää.. Mutta sinäkään et todennäköisesti ole ollut vieressä näkemässä kyseistä tilannetta.. Eli mitä meillä on äärimmäisen vittuuntuneessa tilanteessa olevan ihmisen viestit, joiden mukaan esim: sinä olisit valmis heti tuomitsemaan isää..

Minäkin olen tässä ketjussa kertonut jo huiman monta ideaa joilla noi ns turhat riidat saadaan loppumaan, AIvan turha tapella jostain turvaportista eron partaalle tai jostain maidon lämmön testaamisesta, viittaan tähän että ainoastaan ranne käy.

En keksi turvallisuus on äärettömän tärkeää.. Mutta sinäkään et todennäköisesti ole ollut vieressä näkemässä kyseistä tilannetta.. Eli mitä meillä on äärimmäisen vittuuntuneessa tilanteessa olevan ihmisen viestit, joiden mukaan esim: sinä olisit valmis heti tuomitsemaan isää..

Minäkin olen tässä ketjussa kertonut jo huiman monta ideaa joilla noi ns turhat riidat saadaan loppumaan, AIvan turha tapella jostain turvaportista eron partaalle tai jostain maidon lämmön testaamisesta, viittaan tähän että ainoastaan ranne käy.
Voi ystäväiseni, olemme näemmä tässä puhuneet toistemme yli ja ohi niin että viuhuu.

Minä en ole ottanut mitään kantaa aloittajan parisuhdeviestintään enkä tuominnut isää, vaan olen kommentoinut tässä ketjussa esiintynyttä asennetta jonka mukaan naiset nalkuttavat turhasta ja miehillä on täysi oikeus olla tästä syystä v***uuntuneita ja käyttäytyä lapsellisesti, vaikka kyseessä olisi todellakin äärimmäisen typerä ja turhia riskejä ottava käytös mieheltä. Sinä juuri olet muuten ollut tässä suhteessa ylinnä äänessä vaikka tuon turvallisuuden perään nyt kuulutatkin... Hmmm.

Mutta lienen tehnyt pointtini selväksi, joten en nyt tässä _nalkuta_ tämän enempää.

Ja voin olla ihan väärässäkin.. Mutta varmaan johtunee tästä että tosiaan olen ollut sellaisen ihmisen kanssa jolle ei kelvannut mikään ja minä rupesin tosiaan toimimaan samoin kuin ap puoliso, eli nalkutin kaikesta takaisin.. Se alkoi olla jo liikaa kun 6kk jälkeenkää ei vielä ns osannut pestä peppua oikein, vaikka tätä joka päivä tekikin.. Samoin kuin maidon lämmitys, lapsen nostaminen ymym.. Kaikki oli niin selvästi tiedossa miten pitää toimia ettei ollut tosikaan ja kaikki oli opittu naistenlehdistä ei kokemuksen kautta..

Mutta mun isoin pointti tähän ketjuun on se että turhista asioista on typerää riidellä ja tarkoitan asioita jotka voi muuttaa vaikkapa ostamalla paremmat välineet.

Ja voin olla ihan väärässäkin.. Mutta varmaan johtunee tästä että tosiaan olen ollut sellaisen ihmisen kanssa jolle ei kelvannut mikään ja minä rupesin tosiaan toimimaan samoin kuin ap puoliso, eli nalkutin kaikesta takaisin.. Se alkoi olla jo liikaa kun 6kk jälkeenkää ei vielä ns osannut pestä peppua oikein, vaikka tätä joka päivä tekikin.. Samoin kuin maidon lämmitys, lapsen nostaminen ymym.. Kaikki oli niin selvästi tiedossa miten pitää toimia ettei ollut tosikaan ja kaikki oli opittu naistenlehdistä ei kokemuksen kautta..

Mutta mun isoin pointti tähän ketjuun on se että turhista asioista on typerää riidellä ja tarkoitan asioita jotka voi muuttaa vaikkapa ostamalla paremmat välineet.

Kantasi ymmärretty ja sanomaksikin hyväksytty, paitisi siltä osin, että olisi sen vaimon vastuulla hankkia turvajärjestelyt jotka toimisivat vaikka mies olisi millainen reikäpää ja vajakki hyvänsä. :)

Love and peace vaan sinnekin. ;)

Joo voisihan se mies hommata ne ei siinä mitään, mutta jos kyseinen henkilö ei ole kykenevä tähän niin ei kai se paha perherauhan vuoksi ole vaikka nöyrtyä ja ruuvata itse paikalleen :)

Vaan siinäkään kyse ei ole nöyrtymisestä, vaan vähintäönkin miehen työn aliarvioinnista, toisen työn vähättelystä, ja taas siitä nalkuttamisesta, että et nyt sitä turvaporttiakaan osannut ostaa oikeanlaista.

Vaan siinäkään kyse ei ole nöyrtymisestä, vaan vähintäönkin miehen työn aliarvioinnista, toisen työn vähättelystä, ja taas siitä nalkuttamisesta, että et nyt sitä turvaporttiakaan osannut ostaa oikeanlaista.
TUOSSA on nyt tosiaankin jo kyse pahemmanlaatuisista kommunikointiongelmista ja keskinäisestä arvostuksen puutteesta jos noin on. :( Surullinen tilanne. :hug:

Ja edelleen ihmettelen tuota asennetta, että vaimo käskee kokeilemaan lämpötilan ranteeseen. Ei. Ei esikoisen hoitoa myös opetteleva vaimo. Vaan neuvola, terveydenhoitajat, hammasneuvola Ammattilaiset!
Kyllä minäkin kokeilin sen ennen kämmenselkään, mutta opettelin uuden tavan koska uskon /testasin itsekin että ranteen iho on paljon herkempi kuin kämmenselkä. Miehillä vielä monesti on nii parkkiintunu paksu nahka että siitä ei meinaa päästä neulallakaan läpi, mutta onhan vastasyntyneen suu ja yhtä kova?
Mutta sinä et kykene muuttamaan toimintaasi. Asiassa jolla on jotain väliä sulle?? Mitä väliä sillä sulle on testaatko sen kuumuuden ranteeseen vai kämmenselkään?? Ei mitään? Mutta toisinkaan ei voi tehdä, vaikka ammattilaiset ohjaa toisin, ja koska vaimo on viestinviejä. Pitää vaan olla niin jäärä aivan turhassa asiassa. Vai pitäisikö tähänkin ostaa infrapunamittari ja testata sillä ruuan lämpötilat..

EIköhän ihminen itse tiedä onko siellä kädessä tuntoa vai ei, moni ilmoittanut tässäkin ketjussa kaataneensa kämmenselälle miksi se ei kelpaa sinulle?

Mä uskon että sun mies ei vaan jaksa enää sitä nalkutusta, se piste tulee joskus vastaan.
Ja uskon että tuosta asiasta ollaan tehty teillä nyt ihan turha valtataistelun kiinnekohta, SÄ haluat sä nalkutat ja mies ei suostu koska kokisi joutuvansa taas kerran alistumaan sun tahtoosi..

Kaiken lukemani ja sun agression mikä paljastuu tässä ketjussa perusteella mä uskon että sä olet mamma jonka on pakko päättää tai muuten se lapsi vaan kuolee ja halvaantuu tai vähintäänkin kärsii koska olet näin lukenut tai kuullut.

Löysää vannetta muuten pilaat suhteesi aivan taatusti.

Terettu, puhut niin asiaa! Tuskin kumpikaan meistä huomauttaa asioista siksi, että halutaan olla aina oikeassa tai muuten vain. Kyllä sitä puututaan just siksi, ettei lapseen satu. Ja ollaan itsekin muutettu omia toimintatapojamme, koska ollaan huomattu, että esim. neuvolan ehdotus on parempi kuin se oma. Valitettavasti joudutaan vaan itse toimia viestinviejänä, kun ei miestä siellä neuvolassa yleensä näy. Meidän miehestähän neuvola on ihan turha paikka, jossa höpötetään itsestäänselviä asioita, joita hän ei kuitenkaan kotona noudata :D Olen huomannut, ettei hän halua ottaa vastaan apua, neuvoja tai ehdotuksia missään muussakaan asiassa. Ei vaikka hän hermostuisi, kiroilisi ja vääntäisi jotain asiaa monta tuntia. Ehkä se on sitkeyttä, ehkä myös jääräpäisyyttä?

Friday, olet oikeassa. Tietenkin se (oli se sitten äiti tai isä), joka on lasten kanssa enemmän, hallitsee asiat paremmin. Vaikka tietysti molemmat ovat aloittaneet ensimmäistä kertaa ja vauva on saattanut yllättää molemmat, vaikka toisella olisikin ennestään kokemusta vauvoista. Kyllä minä kestän sen, ei minua haittaa väärin puettu paita tai outo pyllynpesutapa, ei todellakaan :) En oleta, että mieheni joka on vähemmän vauvan kanssa, osaisikaan kaikkea ja sen takia en ole heti eroa ottamassa. Olen varma, että elämämme helpottuu enemmän, kun vauva ei ole enää niin pieni ja hauras. Vaikka mieheni ei oppisikaan mitään, niin ainakin lapsi kasvaa ja ei välttämättä satuta itseään niin vakavasti, vaikka tippuisi puusta jonne on itse kiivennyt - kuin jos vauvana tippuisi hoitopöydältä päälleen.

Kai te muut ymmärrätte, että näissä meidän viesteissä on kerrottu asiat vain tiivistetysti? Näyttää siltä, että luette tekstin, mutta ymmärrätte siitä vain osan. Sen osan, että se ärsyttää. Sen mistä tulee mieleen ne omat, menneet ajat, jolloin oma vaimo kävi hermoille. Minua ei kiinnosta se, mitä teidän vaimo teki tai sanoi, koska ne hassut jutut ei oikeastaan edes liity tähän asiaan. Kyse on turvallisuudesta, ei vanhemman omasta tyylistä. Meistä kukaan ei ole ansainnut teidän syyttelyä teidän epäonnistuneesta parisuhteesta. Ikävää että teillä oli niin hankalaa, että vaimo haukkui pystyyn ja vahti jokaista toimea ja jouduitte olemaan varpaillanne. Meidän elämään kuuluu kuitenkin paljon hyvääkin, josta ammennan voimaa kestää myös niissä vähän hankalissakin tilanteissa.

Ja edelleen ihmettelen tuota asennetta, että vaimo käskee kokeilemaan lämpötilan ranteeseen. Ei. Ei esikoisen hoitoa myös opetteleva vaimo. Vaan neuvola, terveydenhoitajat, hammasneuvola Ammattilaiset!
Kyllä minäkin kokeilin sen ennen kämmenselkään, mutta opettelin uuden tavan koska uskon /testasin itsekin että ranteen iho on paljon herkempi kuin kämmenselkä. Miehillä vielä monesti on nii parkkiintunu paksu nahka että siitä ei meinaa päästä neulallakaan läpi, mutta onhan vastasyntyneen suu ja yhtä kova?
Mutta sinä et kykene muuttamaan toimintaasi. Asiassa jolla on jotain väliä sulle?? Mitä väliä sillä sulle on testaatko sen kuumuuden ranteeseen vai kämmenselkään?? Ei mitään? Mutta toisinkaan ei voi tehdä, vaikka ammattilaiset ohjaa toisin, ja koska vaimo on viestinviejä. Pitää vaan olla niin jäärä aivan turhassa asiassa. Vai pitäisikö tähänkin ostaa infrapunamittari ja testata sillä ruuan lämpötilat..

Anna sen miehen kokeilla se lämpö sillä kämmenselällä jos se niin haluaa. Lapsenne tulee siitä selviämään. Minunkin lapseni selvisivät siitä. Enkä muuten olisi mihinkään ranteeseen viitsinyt maitoa tiputella, koska se peseminen on hankalampaa kuin kämmenselän, jonka huuhtaisu raanan alla on sekunnin operaatio silloinkin kun se maitopullo on toisessa kädessä.
Huomaatko jo ylläolevasta - me miehet emme ajattele samalla tavalla kuin naiset. Me emme kumarra kohti terveydenhuollon ammattilaisia joka asiassa ja tee juuri kuten he sanovat, vaan olemme (joskus) jääriä ja teemme kuten meitä huvittaa.

Jos et pääse yli tuollaisesta pikkuseikasta ja nostat siitä noin ison metelin (ja nalkutuksen miehellesi?), niin miten luulet että saa sille miehellesi taottua järkeä päähän niissä oikeasti tärkeissä asioissa? - et mitenkään, koska miehesi mitta on tullut täyteen jo ajat sitten.
Tärkeää olisi saada sille miehelle tajuntaan ne oikeasti tärkeät asiat (yleensä turvallisuuteen liittyvät) ja unohtaa ne loput 90% jotka eivät ole niin tärkeitä etteikö miehesi voisi tehdä niiden osalta miten haluaa.

Sinun on pakko opetella tämä kuntoon, koska koko elämässäsi tästä eteenpäin tulet törmäämään tähän haasteeseen lapsen kasvatuksessa. Oikein käsiteltynä siitä tulee lapselle rikkaus ja väärin käsiteltynä isoja riitoja teidän välille. Isä opettaa ja harrastaa lasten kanssa selaisia asioita joita et välttämättä helpolla hyväksy ja taas toisin päin. Sinä opetat ja teet lapsen kanssa asioita joita miehesi on vaikea hyväksyä.
Parhaimmillaan lapsi saa oppia ja kokemuksia molemmilta vanhemmilta ja vanhemmat ovat silti sovussa keskenään.

[QUOTE="heta";30255108]

Kai te muut ymmärrätte, että näissä meidän viesteissä on kerrottu asiat vain tiivistetysti? .[/QUOTE]

Ka sä ymmärrät että esim terettun kertomuksissa voi olla myös ns lapinlisää, ja silti puolet ongelmista on täysin turhia kuten tässä on jo moni maininnut..
Kysessä taitaa olla pelkästään valtataistelu.

Noo, kuten heta sanoi, esimerkit on vain jäävuoren huippua. Näitä esimerkkejä olisi miljoona lisää.
Ja tarkennan nyt vielä, että meillä mies tarkistaa lämpötilan miten tarkistaa, koitinpahan vain kysyä mitä iloa sinä siitä sait että teet vastoin kokeneempien neuvoja, ja miksi näet tuollaisen asian valtataisteluna? Asian josta ei edes pitäisi tulla mitään valtataistelua. Tollanen "periaatteen mies" on niin.....vailla pohjaa.

Mutta sinänsä samapa tuo kenen mielestä mikäkin asia on vakavaa.. varmaa miestenkin välillä on eroja siinä arjen sietämisessä, kuinka paljon saa sanoa ja vaatia. Aikoinaan itsekin sain mieheltä kehuja kärsivällisyydestä ja asioiden oikein tekemisestä. Nuo periaatteet vain muuttuivat negatiivisiksi siinä vaiheessa, kun ne alkoivat koskea lapsen kautta myös miestä.

Keskustelun myötä olen kertonut esimerkkejä mistä meillä on väännetty. Mutta niin kuin alkuperäinen aihe oli, niin kun tässä nyt itse pidempään olen asiaa joutunut miettimään, niin edelleen olen sitä mieltä, että vaikka itse olen kuinka rasittava tahansa, niin silti on helvetin paljon törkeämpää ihan vaan vittuillakseen alkaa tollaseks kusipääks että "antaa samalla mitalla takas". Ja niin kuin olen koittanut kirjoittaa, niin se ei ole mitään samalla mitalla takas antamista, vaan vihalla tehtyä tahallista toisen satuttamista ja loukkaamista. Tahallista. Mikä oikeus parisuhteessa on tahallisesti alkaa vittuilla asioista, tahallaan loukkaamaan toista asioista, jotka tämmöisen kampanjan aikana on sit hiukka tuulesta temmattuja. Tahallista toisen satuttamista, jonka lopputuloksena pitäisi olla se, että vaimo kokee ahaa-elämyksen, pyytelee anteeksi ja silittelee miehen päätä miten väärin häntä on kohdeltu.

Anteeks vaan, minun kohdalla ainakaan tuo ei toimi. Lähinnä ajattelen, että kerta noin pahasti tahallisesti yrität satuttaa, niin miksi ihmeessä ylipäätään olemme enää tekemisissä ollenkaan. Jos joku työpaikalla tekis tollein, nii empä minä hänen seuraansa enää hakeutuisi. Ja sinänsä olisi mielenkiintoista tietää kuvitteleeko mies esim uudessa työpaikassa tuetävänsä kaikesta kaiken, vai onko sielä kykenevä kuuntelemaan neuvoja. Onko tämä oman miehen kohdalla luonteenpiirre, joka on menny multa ohitse, vai hänenkin kohdalla kyse vain valtataistelun kuvitelmasta.
Sinänsä vaan harmi jos tämä on toisen puolelta pelkkää valtataistelua, mkoska minä en ymmärrä sen olevan, ja puollustan vain niitä asioita asioina jotka kuuluisi tehdä oikein.

Ja mihin näitä tilanteita voisi verrata..
Sanoohan miehetkin sopivaksi katsomistaan asioista; jos kotiteatterijärjestelmän vasen kaiutin onkin oikealla, punaviinipullo on laitettu pilaantumaan jääkaappiin, autonrenkaan kiertosuunta onkin väärinpäin, työkauluspaidat pesty liian kuumassa, tai kaulus silitetty väärin, viikattu väärin, saunaolut on unohtunut laittaa jääkaappiin kauppatavaroita purettaessa, kaikki autolla ajamiseen liittyvät asiat ylipäätään - jotka pyritään minimoimaan sillä ettei nainen aja kuin sillon ku mies on humalassa tai liian väsynyt. Tai jos se hoitopöytä on väärän mallinen (liian kapee, levee, matala, korkea) niin siitäkin marmatetaan vaikka alunperin ei kiinnostanut ollenkaan tulla kauppaan/nettiin mukaan valitsemaan - asia johon nainen käytti omaa aikaansa miehen tehdessä "omia" juttujaan, mutta kyllä silti vioista valitetaan toiselle, samoin kuin se turvaportti, tai ne rattaat. Tai ne lapsen vaatteet, kun ne on niin hankalia pukea. -herra on hyvä vaan ja menee ylipäätään itse ostamaan (ja maksamaan) ne mieleiset vaatteet.

Saanhan minäkin kuunnella niitä neuvoja, mutta en mää koe että mun elämä niihin kaatuu ja mun täytyis alottaa joku suunnilleen -tuhoa puolisosi-kampanja. Meidän lapsella tulee aina olemaan huonosti istuvia isoja vaatteita, koska tulen aina ostamaan ne reilulla kasvuvaralla. Joo, tiedän että juuri oikean kokoiset näyttäisi paremmilta, ja olisi lapsellekin ehkä helpommat, mutta minä kyllä voin kääriä ne hihat ja lahkeet jos toinen ei viitsi. Ja kyllä, aion jatkossakin ostaa suurimman osan kirpputoreilta. Aijjoo, mut mikäs nyt olikaan turhasta sanomista....

Ja mihin näitä tilanteita voisi verrata..
Sanoohan miehetkin sopivaksi katsomistaan asioista; jos kotiteatterijärjestelmän vasen kaiutin onkin oikealla, punaviinipullo on laitettu pilaantumaan jääkaappiin, autonrenkaan kiertosuunta onkin väärinpäin, työkauluspaidat pesty liian kuumassa, tai kaulus silitetty väärin, viikattu väärin, saunaolut on unohtunut laittaa jääkaappiin kauppatavaroita purettaessa, kaikki autolla ajamiseen liittyvät asiat ylipäätään - jotka pyritään minimoimaan sillä ettei nainen aja kuin sillon ku mies on humalassa tai liian väsynyt. Tai jos se hoitopöytä on väärän mallinen (liian kapee, levee, matala, korkea) niin siitäkin marmatetaan vaikka alunperin ei kiinnostanut ollenkaan tulla kauppaan/nettiin mukaan valitsemaan - asia johon nainen käytti omaa aikaansa miehen tehdessä "omia" juttujaan, mutta kyllä silti vioista valitetaan toiselle, samoin kuin se turvaportti, tai ne rattaat. Tai ne lapsen vaatteet, kun ne on niin hankalia pukea. -herra on hyvä vaan ja menee ylipäätään itse ostamaan (ja maksamaan) ne mieleiset vaatteet.

Saanhan minäkin kuunnella niitä neuvoja, mutta en mää koe että mun elämä niihin kaatuu ja mun täytyis alottaa joku suunnilleen -tuhoa puolisosi-kampanja. Meidän lapsella tulee aina olemaan huonosti istuvia isoja vaatteita, koska tulen aina ostamaan ne reilulla kasvuvaralla. Joo, tiedän että juuri oikean kokoiset näyttäisi paremmilta, ja olisi lapsellekin ehkä helpommat, mutta minä kyllä voin kääriä ne hihat ja lahkeet jos toinen ei viitsi. Ja kyllä, aion jatkossakin ostaa suurimman osan kirpputoreilta. Aijjoo, mut mikäs nyt olikaan turhasta sanomista....

Hyvin sanottu. On todella idioottimaista ihan vain periaatteen vuoksi alkaa 'kostamaan' toiselle. Siitä ei seuraa mitään hyvää. En usko sekuntiakaan, etteikö miehetkin nalkuttaisi ihan yhtälailla naisille. Aiheet vain ovat erit.

Ja mihin näitä tilanteita voisi verrata......Aijjoo, mut mikäs nyt olikaan turhasta sanomista....

Tuossa listassa oli jo aika monta asiaa, joista miehesi kannattaisi olla hiljaa. Hoitaa itse vaivihkaa kuntoon minkä voi ja lopuista olisi hiljaa. Muuten näyttää siltä, että te molemmat nalkutatte "tyhjästä" ja sitten ihmetellään kun yhteiselo ei olekaan pelkkää auvoa. Ja nyt on sitten miehelläsi tullut mitta täyteen, jonka takia kiukuttelee.

Ja edelleen molemmat ovat oikeassa eivätkä näe mitään syytä muuttaa tapojaan.

Menikö ihan pieleen?

Kannattaa muuten olla kiitollinen jos joku huomaa väärinpäin olevan autonrenkaan. Vesiliirtovaara on huomatavasti isompi väärinpäin olevalla kesärankaalla. Sinä huomaat vauvanistuimen oikean asentamisen ja miehesi väärit olevat renkaat - puolisot täydentävät toisiaan :-)

Suosittelen teretulle eroamista.. Ainakin miehesi saa paremman elämän. Tämä koko keskustelu on niin tätä MINÄMINÄMINÄMINÄ sana sanoa ja vittuilla vaikka kuinka MUTTA auta armias jos mies ärähtää takaisin niin sitten ollaan niin marttyriä eikä toivuta tästä koskaan..
Olet saanut maistaa omaa lääkettä, yritä p''st' yli jos et pääse niin päästä miehesi nauttimaan elämästä.

[QUOTE="friday";30256861]
Kannattaa muuten olla kiitollinen jos joku huomaa väärinpäin olevan autonrenkaan. Vesiliirtovaara on huomatavasti isompi väärinpäin olevalla kesärankaalla. [/QUOTE]

Nuo oli esimerkkejä meiltä ja tuttavilta sekaisin.
Mutta.....Meillä mies ei ollut sitä mieltä että hänen tarttis vaihtaa takas vaikka sitä hänelle varsin kauniisti yritin perustellen selittää. Eikä hän ollut huomannut, että itseasiassa kolmien renkaiden pyörimissuunta on sama. No mut.

No mut, ompas ollut terapeuttinen keskustelu. Kiitos puolin ja toisin menneistä mielipiteistä, perusteluista, ja "mä vaan tahdon tehdä näin"-periaatteista. Vaikka se harmittaa, niin toisaalta lohduttaa että oma mies ei ole ainut jolla on "periaatteensa".. Sitä kun on aika yksin täällä kotona noiden "periaatteiden" kanssa.

On meillä tästä marmattamisesta puhuttu, ja on sovittu, että molemmat huolehtis omista asioistaan,eikä puuttuis toisen tekemisiin (paitsi puutun kyllä jokaikinen kerta esim siihen turvaporttiin..) Ja muuten se vois toimiakin, mutta niin se ei ole toiminut etteikö miehen tekemiset/tekemättä jättämiset aiheuttais mulle lisää kuormaa. Jolloin mää kesällä jo sanoinkin, että mää pääsisin paljon helpommalla jos vaan asuttais eri osotteissa. Eli tavallaan käyn sisäistä keskustelua siitä olenko vaan hiljaa kaikesta ja yritänkö hoitaa yhteisessä kodissa tyyliin kaiken, ja (selän takana) varmistaa että mies on hoitanut ne asiat mitkä olen olettanut hänen hoitavan...

No mut, hyvin tehokkaasti tämmönenkin syö luottoa toiseen

Nuo oli esimerkkejä meiltä ja tuttavilta sekaisin...

Ei muuta kun voimia jatkoon! Toivottavasti menee parempaan päin.

Meillä vaimo on oppinut käsittelemään minua ja se on auttanut paljon. Ei enää tule heti päälle kuin yleinen syyttäjä vaan yrittää luovia tilanteesta läpi ja sitten myöhemmin rauhallisempana hetkenä yrittää sitten nätisti neuvoa miten olisi ensi kerralla parempi. Sitten keskustellaan ja perustellaan tekemiset puolin ja toisin ja päätetään mitä yritetään ensi kerralla tehdä.
Aina ei tehdä kuten vaimon mielestä olisi parempi, mutta usein silloin kun kyse on asioista joita hän hallitsee minua paremmin. Niin ja ei aina mene kerralla jakeluun, joskus ei toisellakaan, eikä kolmannella, eikä...

Tämä toimii meillä hienosti.

Myös minä teen tuolla tavalla, koska myöskään vaimoni ei siedä pätkääkään "nalkutamista" tai tekemisiinsä puuttumista.

Yhteistyössä