Mies antoi vauvalle korviketta, vaikka täysimetän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äityliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin myös suuttunut ihan kuten ap. Jos kerran maitoa äidiltä tulee, niin miksi tumpata vauvan kehittymättömään suolistoon vieraita proteiineja. Korvike on korvike. Sen ymmärrän, jos maitoa ei riitä tai äiti on niin lopussa syystä tai toisesta, että ei kykene tai jaksa imettää. Onneksi oma mies osaa ottaa pakasteesta äidinmaitoa ja syöttää sitä.

Provo tai ei, niin surullista jos pienten lasten vanhemmat riitelevät tällaisista asioista. Täysin turhaa mielipahaa ja negatiivista energiaa vauva-arkeen.

Aiheen vierestä. Olenpahan miettinyt sitäkin, että taitavat mittasuhteet asettua uomiinsa, kun nämä täysimetetyt, luomuruokaa ja itsekasvatettua syövät, herkkuja ja limsoja ilman elävät lapseni kasvavat täysi-ikäisiksi ja ryhtyvät pikaruokapaikkojen kanta-asiakkaiksi, atsovärikarkkeja mussutteleviksi sohvaperunoiksi. Pahimmassa tapauksessa tupakoiviksi, alkoholia tai jopa laillistettuja huumeita käyttäviksi. Siihen tulevaisuudenkuvaan ja tulevaan terveyteen vaikuttanee enemmän lapsiperheen mielenterveys ja yleinen hyvä ilmapiiri kuin fanaattinen täysimetysstressaus...

Mun käy niin sääliksi tän stoorin miestä.

Toinen on rakkaudella ajatellut antaa emännän nukkua rauhassa univelkoja pois, hoitanut ja ruokkinut vauvan, mahdollisesti pikkusen intona ja itsestään ylpeänä huomannut pärjäävänsä, jopa ehkä vähän odotellut, että pääsee sitten vaimolle kertomaan, että hienosti on selvitty ja toivottavasti sait levättyä.
Saattanut odottaa vähän kiitostakin, kun noin hienosti on homman omatoimisesti hoitanut.

Ei välttämättä ole käynyt ensimmäsenä mielessä mitkään lehmänmaidot, vieraat proteiinit ja imetysterminologia, vaan ainoastaan siitä kasvaneesta perheestään välittäminen ja todella hyvällä tahdolla toteutettu osallistuminen ja auttaminen.

Palkaksi saa sitten helvetilliset haukut ja kiukuttelut ja hormonipöllyssä riehuvan ämmän niskaansa.

En yhtään ihmettele mökötystä, ja toivon todella, että ap miettiin useemman kertaa, ennen kuin tulee väsyneen uhmaikäisenä mutsina tänne parin vuoden päästä vinkumaa, että mies van harrastaa ja tekee töitä eikä osallistu.

Toivottavasti peli ei vielä ole menetetty, mutta voipa olla asia miehellekin sen verran herkkä kun varmaan parhaansa on yrittänyt, että jos ei anteeksipyyntöä ja vilpitöntä kiitosta kuulu, niin saattaa aikalailla latistaa intoa koko kotileikkiin...

• Tykkää
Reactions: Minttumaari*
[QUOTE="äityliini";30338321]Et ole mieheni. Kysyin nimittäin äsken, että onko mieheni kirjoittanut tänne ja hän sanoi, että ei ole kirjoittanut.[/QUOTE]

En halunnut myöntää sulle päin naama et hormoonit ovat saaneet sinut valtaasi. Ehkä rauhoitut ja ymmärrät asian missä mennään.

Ps. Annoin kyllä tuttipullosta myös "punaista maitoa" toivottavasti et hermostu siitä ainakin minusta se maistui hyvälle kylmänä.

[QUOTE="Lissu";30337639]Mun mielestä tuo koko ajatusmaailma on älytön, mies kun kerran antaa pullosta korviketta niin POKS siinä meni täysimetys, kertalaakista kuin immenkalvo, ja kaikki on lopullisesti pilalla. :D Käyttäkää nyt hyvät ihmiset järkeänne jos sitä hivenkin löytyy, älkääkö kerätkö paineita tuollaisista jutuista. Ihan hyvin voi antaa välillä korviketta ja TÄYSimettää silti tyytyväisenä hyvinvoivaa vauvaa.[/QUOTE]

Immenkalvo, jos sitä nyt yleensä edes on, harvemmin menee kertalaakista miksikään...

Kertokaahan tietämättömälle mikä tässä "täysimettämisessä" on se juttu? Meneekö lapsi pilalle korvikkeella? Meneekö äiti pilalle jos ei imetä aina? Saako lapsi pullosta pahoja pöpöjä? Suuttuuko jeesus? Kutsuuko saatana? Vai mitä ihmettä?

Alkuperäinen kirjoittaja LÖKK;30338446:
Kertokaahan tietämättömälle mikä tässä "täysimettämisessä" on se juttu? Meneekö lapsi pilalle korvikkeella? Meneekö äiti pilalle jos ei imetä aina? Saako lapsi pullosta pahoja pöpöjä? Suuttuuko jeesus? Kutsuuko saatana? Vai mitä ihmettä?

Minä olen oikeassa sano sinä mitä sanot minä olen nainen onko sinulla asiaa hmmm.. miksi sinä et sano mitään nyt minä suutun hmmm.... Itkupotkuraivarit... siis synnyttänyt nainen vastaa 3-5 vuotiasta lasta päättele itse loput.

Ottavat ongelmia asioista missä ei edes ole ongelmia ja sitten ihmettelevät kuinka paljon on ongelmia raskaana ollessaan.

Ite en oo tajunnu koko imetyshypetystä. Kaveri kuukautta ennen laskettua aikaa vannoi onnistuvansa imetyksessä vaikka henki menisi. Hienoa kummallekin jos homma ei jostain syystä vaan onnaa. Joko imetetään väkipakolla jotakin onnetonta pikkulirua eikä suostuta antamaan korviketta tueksi ja ihmetellään miksi vauva huutaa 24/7. Ei se nälkää voi olla ku meillä täysimetetään...

Joopajoo. Mahtavaa.

Siis pahintahan ilmeisesti on, että ei voi sanoa, että on täysimettänyt. Ei voi sanoa blogissa, facebookissa, hiekkalaatikolla - sädekehää ei voi kiillotella.

Lapsihan ei rikki mene satunnaisista korvikkeista, mutta sitä on turha alemmin koulutetulle höyryhormonimammaväestölle selittää. Tosin, ne tietää sen itsekin. MUTKUMÄHALUUUUUUN TÄYSIMETTÄÄÄ!!!

Jos ravinto tulee pääsääntöisesti äidin tissistä, niin asiat on ihan hyvin. Jos tulee korvikkeesta, niin silloinkin on hyvin.

Isäkin on vanhempi. Äidit omii vanhemman roolin, ja ihmettelee myöhemmin, miksi mies eristäytyy ja se ei tunnu enää välittävän. Antakaa miesten olla tasa-arvoisia siinä vanhemmuudessa ja luoda suhde siihen lapseen heti.

Mutta tälläsiä ne perheet varmaan on, jossa on supersuorittava, stressaantunut ämmä, joka vie lapsia luisteluun, kielitunnille, joogaan ja telinevoimisteluun, ostaa niille antibakteeriset merkkivaatteet ja mitä lie, samaan aikaan kun mies istuu kotona ja kittaa kaljaa hiljaa pimeessä nurkassa.

Naiset on niin superkontrolloivia, ja päälle ihmetellään, kun mies ei tee mitään. Aikuisten ihmisten pitää tehdä siitä vanhemmuudesta itsensä näköistä, jos se mies antaa korviketta tai laittaa vaipan hassusti, niin pidä turpasi kiinni. Se on myös hänen lapsensa, ja mies on varmasti epävarmempi kuin sinä. Jos menet heti lyttäämään, niin se on varmasti tosi kova paikka miehelle.

Ja joo, jos nyt tulee joku sönköttämään että ei voi antaa mies korviketta, on pahapahapaha, niin voin sanoa että noin epäterve asenne ja vanhempien keskinäinen dynamiikka niitä hulluja kasvattaa, ei yhet helvetin satunnaiset korvikkeet. HERÄTYS!

No juu... :D

Olen täysimettänyt kaikkia neljää lastani (esikoista 4,5kk, muita 6kk) enkä ole halunnut vauvojen saavan "turhaan" korviketta. Siksi ollaan miehen kanssa puhuttu nuo imetys/korvikejutut jo heti alkuun ja aina kun olen jättänyt vauvan isän hoiviin olen huolehtinut että pumpattua maitoa löytyy käyttövalmiina (ja mies tietää mistä). Ei ole ollut tarvetta korvikkeelle.

Ymmärrän harmistusta, mutta todellakin ylireagointia ap:lta ja miestä käy sääliksi. Pyydät mieheltä kauniisti anteeksi ja jatkat imetystä normaalisti.

Minä olen oikeassa sano sinä mitä sanot minä olen nainen onko sinulla asiaa hmmm.. miksi sinä et sano mitään nyt minä suutun hmmm.... Itkupotkuraivarit... siis synnyttänyt nainen vastaa 3-5 vuotiasta lasta päättele itse loput.

Ottavat ongelmia asioista missä ei edes ole ongelmia ja sitten ihmettelevät kuinka paljon on ongelmia raskaana ollessaan.

Aika hyvin kiteytit asiat tuollaistahan se on noiden narttujen kanssa.

No juu... :D

Olen täysimettänyt kaikkia neljää lastani (esikoista 4,5kk, muita 6kk) enkä ole halunnut vauvojen saavan "turhaan" korviketta. Siksi ollaan miehen kanssa puhuttu nuo imetys/korvikejutut jo heti alkuun ja aina kun olen jättänyt vauvan isän hoiviin olen huolehtinut että pumpattua maitoa löytyy käyttövalmiina (ja mies tietää mistä). Ei ole ollut tarvetta korvikkeelle.

Ymmärrän harmistusta, mutta todellakin ylireagointia ap:lta ja miestä käy sääliksi. Pyydät mieheltä kauniisti anteeksi ja jatkat imetystä normaalisti.

Sinun miehesi olisikin antanut sitä korvikemaitoa tai jopa ihan purkista SINUN tietämättäsi mitäpä tuumaisit?

Eivät ne miehet aina kaikkea kerro teille arvon leidit juuri noiden kilahteluiden takia.

Moni sanoo älä anna korviketta ja sillä välin, kun arvon leidit ovat shoppailemassa vaavit vetävät korviketta kitarisat kiljuen ja kaikki ovat tyytyväisiä ja äidit tietämättömiä asiasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kysynpähän vaan;30338755:
Sinun miehesi olisikin antanut sitä korvikemaitoa tai jopa ihan purkista SINUN tietämättäsi mitäpä tuumaisit?

Eivät ne miehet aina kaikkea kerro teille arvon leidit juuri noiden kilahteluiden takia.

Moni sanoo älä anna korviketta ja sillä välin, kun arvon leidit ovat shoppailemassa vaavit vetävät korviketta kitarisat kiljuen ja kaikki ovat tyytyväisiä ja äidit tietämättömiä asiasta :)

Kieltämättä ensin ihmettelisin miksi kovasti täysimetyksen puolesta oleva mies olisi kaatanut viemäriin jääkaappiin jätetyn äidinmaidon ja lähtenyt ostamaan kaupasta korviketta tilalle. Aika outoa käytöstä, ehkä olisi syytä huolestua...?

Mutta jos nyt vaikka olisi lähtenyt vauvan kanssa jonnekin ja unohtanut maidon kotiin ja siksi ostanut korviketta tilalle niin hyvä vaan että on ruokkinut vauvan. Voi olla että ihan pienen kohdalla harmittaisi mutta toivon mukaan olisin kyennyt salaamaan sen.

Kieltämättä ensin ihmettelisin miksi kovasti täysimetyksen puolesta oleva mies olisi kaatanut viemäriin jääkaappiin jätetyn äidinmaidon ja lähtenyt ostamaan kaupasta korviketta tilalle. Aika outoa käytöstä, ehkä olisi syytä huolestua...?

Mutta jos nyt vaikka olisi lähtenyt vauvan kanssa jonnekin ja unohtanut maidon kotiin ja siksi ostanut korviketta tilalle niin hyvä vaan että on ruokkinut vauvan. Voi olla että ihan pienen kohdalla harmittaisi mutta toivon mukaan olisin kyennyt salaamaan sen.

-Mutta jos nyt vaikka olisi lähtenyt vauvan kanssa jonnekin ja unohtanut maidon kotiin ja siksi ostanut korviketta tilalle niin hyvä vaan että on ruokkinut vauvan.-

Käännät siis takin TÄYSIMETYKSELLE?

OLetko siis täysimettäjä vai et?

Alkuperäinen kirjoittaja Kysynpähän vaan;30338790:
-Mutta jos nyt vaikka olisi lähtenyt vauvan kanssa jonnekin ja unohtanut maidon kotiin ja siksi ostanut korviketta tilalle niin hyvä vaan että on ruokkinut vauvan.-

Käännät siis takin TÄYSIMETYKSELLE?

OLetko siis täysimettäjä vai et?

Jos vaihtoehto on että vauva joutuu itkemään nälkäänsä niin tottakai se maidon saaminen on tärkeämpää kuin "täysimetys".

Alkuperäinen kirjoittaja Kysynpähän vaan;30338799:
Eli et siis ole täysimettäjä.

"täysimetys" on ihmisen luoma termi. Ei mikään kiveen hakattu luonnonlaki. voisi olla tervettä jos vaikka lopettaisit suhtautumasta siihen niin. Jos oma äitiys perustuu tuommoisiin lillukanvarsiin niin kyllä pelottaa.

Yhteistyössä